Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks voor de waardering :thumbup:

Even weer wat nieuws, vanmiddag pas begonnen aan het veranderen van de treintafel daar gisteren te lui was om wat te doen :-) >:-D, maar goed heb deze veranderd op mijn gemak en was 22.00 u klaar.
Veel werk maar ben tevreden met het resultaat, de rails ook nog even wat aangepast wat nodig was i.v.m veranderen van de tafel.
Even een paar foto's.
Met vr groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Heb je bij de bochten dicht langs de muur al getest of lange rijtuigen de muur niet raken. Zou zonde zijn als straks alles vast zit en bedraad is en je het weer los moet maken.

Groet,

Ronald
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Gelukkig nieuwjaar aan een ieder en een heel gezond jaar 2014 met veel spoorplezier :P :thumbup:
Dag Ronald,

heb inderdaad al getest met de lange rijtuigen met de Big Boy ervoor die nog meer uitwijkt dan de lange personenwagens dus zit wel snor. >:-D
Bij de vorige modelbaan lag deze ook al zo kort langs de wand met toen zelfs met R2 wat nu R5 is geworden.
Maar toch bedankt voor je opmerking :thumbup: :P
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Halo Theo,

de beste wensen enz enz. bla bla bla

dat zier er nietjes uit zo ik hoop snel weer een keer langs te komen

wens je een fijn weekend straks


Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

was een mooie HIP dag toch leuk dat wij elkaar hebben mogen ontmoeten en laat snel even weten wanneer jullie deze kant op kunnen komen.
Weet even wat mij nu te doen staat en ga morgen gelijk aan de slag met alle rails te knippen en draden te solderen voor de toekomstige koploper.
Terugmelddecoder wordt Rosoft S88n met ingebouwde diodes spaart veel werk uit.
Het schaduwstation is een mooie uitgang om alles hierop te testen om op een simpele manier verder te komen, kort gezegd stap vóór stap kom je heel snel verder meer dan niet wetend waar je mee bezig bent dat heb vandaag wel geleerd op HIP en die fout maak die nog één keer dat zit nu wel tussen mijn oren. :P
Ed dank voor dat je hebt aangegeven aan mij alle c rails te knippen voor een goede verloop van de locs en wagons wat je hebt uitgelegd i.v.m koploper en terugmelding :thumbup: en heb deze vraag ook aan  andere forumleden voorgelegd die ook met dit verhaal naar voren kwamen.
Zal deze dag niet meer vergeten en ga zeker meer naar HIP.
Ben nogal snel van begrip en leer alles best wel goed zo ook ga uitzoeken of Ecos werkelijk wel zo moeilijk is allemaal zoals gezegd is vandaag op HIP maar ga het toch ondernemen en wie weet valt het reuze mee maar gaan het wel zien allemaal. :P
Groet,
Theo.


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Leuk je gisteren gesproken te hebben, ik denk dat de Ecos nu geen geheimen meer voor jou heeft.
Je rails kun je ook met een dremel doorslijpen dat gaat weer wat sneller.

Schrijf je maar in voor de koploper workshop dan weet ik zeker dat jij het snel onder de knie hebt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Ja wat Peter aangeeft een cursus koploper is zeker niet verkeerd, heb ik ook gedaan en daar kwam ook de tip vandaan om alles te knippen...
Ik zal ooit nog wel eens met koploper beginnen maar voorlopig niet. Je kent de reden
ik zal zeer zeker er zelf ook rekening mee houden met het  maken en neerleggen van mijn baan.
ik wens je veel sterkte toe met je ontwerp en het uitvogelen van koploper


gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Peter,

was inderdaad leuk elkaar gesproken te hebben en met de Ecos gaat het nu een stuk gemakkelijker na jou uitleg hierover.(thanks)
Dit had nog onthouden Peter daar jij dit mij toen vertelde bij HIP en ben ook bezig met een dremel.
Inschrijven voor koploper workshop gaan we zeker doen daar het al eens heb gezien bij Jan 44er en nu bij HIP wat voor een mooi programma dit is met vele mogelijkheden die zeker ga toepassen bij m,n eigen modelbaan. :P
Met vr groet,
Theo.

Ed, thanks gaat goed komen alles op z'n tijd zeg maar. :)
Mvg,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

tja het is even stil hier maar ben druk bezig allemaal met bedradingen en mij suf aan het testen  :P >:-D
Nee hoor grapje 8o >:-D ben op dit moment druk bezig voor mij dochter kabel aan te leggen voor tv aansluiting en reparatie van andere toestellen die stuk zijn wat even belangrijker vindt.
Met de modelbaan gaat het tussendoor ook verder waar nog updates van komen binnenkort :lol: :D
Al met al ben lekker bezig en hoef mij niet te vervelen gelukkig maar kom vaak tijd tekort voor de modelbaan
maar doe mijn best en komt allemaal goed hoor.
Groet,
Theo.
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ik was al verbaasd niets meer te horen van je maar het gaat dus langzaam de goede kant op
ook hier zijn er vorderingen gemaakt en zal binnen kort een verslag plaatsen


succes Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Ed,

oké verbaasd maar heb vaak een druk leven en help vaak anderen om deze te helpen en schiet de modelbaan maar weer eens over helaas maar werk hier ook aan verder voor zover mogelijk? :P >:-D
Wat mijn vrouw ook al eens gezegd heeft die is over 10 jaar misschien wel eens klaar :roll: :eek:
Nou dat gaat niet gebeuren hoor het is dat er tijd voor neem nu om alles goed in kaart te brengen daar opnieuw ben begonnen en veel aan het testen ben en de boel onder controle te krijgen wat het meest belangrijke vindt.
Probeer zoveel mogelijk zelf te achterhalen hoe alles in elkaar steekt dat is de uitdaging van deze hobby. >:-D
De cursus koploper ga die bijwonen op 10 mei en hoop vóór die tijd deze al te geplaatst te hebben en er al van heb opgestoken.
Dus genoeg werk aan de winkel hier en mijn grenzen zijn ongekend hierin en het kan heel laat worden soms om iets te achterhalen.
Gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

misschien is het het beste om wel alvast je rails te knippen/dremelen, maar verder even te wachten.
het zou zonde zijn als ja na de cursus tot een ander inzicht komt.

verder wens ik succes

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Ed,

of rails ga knippen /dremelen  weet nog niet op het moment daar nog steeds aan het uitzoeken ben wat met ESU allemaal kan en of het allemaal achteraf allemaal niet of wel nodig is wat nog even mijn de vraag is.
Goed ESU is niet goedkoop maar kijk wel wat de opties zijn hierin en zoek het wel heel goed uit ook al zijn er andere merken.
Natuurlijk neem alle goede opties mee en laat deze heus niet op zij liggen en doe daar ook wat mee, maar daar al zoveel van ESU heb gelezen ga deze ook niet zomaar even opzij zetten ieder zijn eigen mogelijkheden.
Heb mensen die mij hiermee goed op weg mee kunnen helpen en hoop zelf hierna aan iedereen meer duidelijk te kunnen geven wat ESU betreft.
Heb nog een lange weg te gaan maar komt hopelijk goed allemaal ben ook maar een mens en wil maar al te graag een steentje bijdragen dit ook aan HIP en ga er voor.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

wat nieuwe aanwinsten erbij, zoals een paar wagons en tank (DRG) van een goede forumlid, 4 USA kolenkarren, 3 USA tankers en 2 st S88-n met diode truc van Rosoft voor het schaduwstation waarvan de rest later aanschaf voor de volgende niveau wat S88-n betreft.
De R3 onlangs besteld van C-rail ligt er ook naast de binnencirkel R2 nu dit allemaal binnen de treintafel en kan de klimspiraal gaan maken hiervoor.
Hopelijk wat foto's deze week daar even druk ben met update van de buizenversterker die elk half jaar tot een jaar weer voorzie van een nieuwe om een verbetering op te merken.
Totaal zijn er 6 hiervan.
Vooruitzichten zijn nog om een buizen voorversterker te bouwen in de toekomst, dus hobby's genoeg. :D >:-D :lol:
Mag met 67e met pensioen misschien maar leef nu en geniet elke dag die er komt. :mrgreen: :thumbup: :P
Met vr groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey weer back on track Theo,

had al weer een tijdje niets van je gehoord, maar ik merk dat het de goede kant op gaat

ik kom zeker nog eens snel langs

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je allemaal voor deze leuke reacties en waardeer dit echt :thumbup: ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hier alvast een paar foto's van het rollend materieel die al bezit, >:-D de anderen bestelde art komen eerdaags binnen waar later de foto's.
(Even op de foto klikken voor vergroting)
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag de 4 USA tankers binnen gekomen waarvan een paar foto's. :P
Gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Die zijn mooi! Ja heel mooi.

Ik heb wel eens gehoord dat de Amerikaanse bezettingsmacht na wo2 de opdracht gaf om US wagens te maken.
En wel speciaal de ketelwagens. Ik weet niet of dit verhaal klopt.

mvg Frans
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Frans,

lees veel over railroad in USA maar dit is mijn ontgaan even en of het verhaal klopt maar kan het geloven wat je aangeeft je hebt het wel gehoord in ieder geval en komt ook niet zomaar uit de lucht gevallen toch?
Weet je hoe dan ook dank je dat jij je deze ook mooi vindt zoals ook andere forumleden :thumbup: :P zo ieder zijn eigen rollend materieel smaak.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie wagons heb je daar Theo.
Vooral die tankwagons. :P

Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

sorry voor de late reactie  8o thanks voor je bericht :thumbup:
Wat mij wel opvalt met USA materieel is dat deze wel heel erg soepel lopen wat wielen betreft die eronder zitten dit vergeleken met anderen M rollend materieel  en ook weer een voordeel dat het minder wrijving geeft en het minder belasting geeft op je lok.
Heb zo een en ander uitgetest en kom wel tot conclusie dat het materieel nu wel velen malen beter is als in verleden wat M aangaat althans.
Niet alles is van M goed hoor en weet dat ook maar dit even buiten beschouwing gelaten.
Elke wagon die tweedehands koop en opmerk dat deze niet soepel loopt na grondig onderhoud gaan er nieuwe wielen eronder met vaak goede resultaat.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag 2 wkn verder eindelijk de 2x S88-n met diode truc binnen van Rosoft die niet op voorraad was.
Mooi om misschien deze zelf te maken beginnend met een prototype mits of alle onderdelen te verkrijgen zijn
anders einde verhaal.
Wordt vervolgt.
Gr,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

even weer wat tijd gehad om te knutselen met weer een mooi zwaar transport erbij.
De laatste vóór en achterwiel zijn van wisselstroomwielen voorzien rest gelijkstroom uit het bouwpakket.
Bij deze bouwpakket zaten fietskogeltjes bij voor de ballast van de wielen, enige tekeningen hiervan komen nog.
Voor vergroting even op de foto's klikken.
Mvr gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nog wat foto's van de bouwtekeningen. >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wow das een leuk ding om te maken
en jij hebt er de ruimte voor
bij mij zou deze op meerdere plaatsen geheid vastlopen

succes er mee


Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

is zeer zeker een mooi ding om te maken en een heel nauwkeurig werkje, vooral het aanbrengen van de stickers wat echt een klo.... werk is 8)
De koppeling wordt nog aangebracht die nog ergens heb liggen en de gelijkstroomwielen vervang die allemaal voor wisselstroom voor het goede rollen op de rails en voor wat meer gewicht.
Maar waarom denk je dat deze bij jou op meerdere plaatsen zou vastlopen is het vanwege de M rails of anders?
Kan je vertellen dat de Big Boy bij mij ook op de M rail gereden heeft zonder problemen hoor met zijn 450 mm lengte. :D
Bij deze assen van het bouwpakket is alles goed verzwaard door kogels die je kan terugzien op de geplaatste tek.
Kwam M maar eens met een zwaar transportuitvoering staat deze zo op mijn rail vindt het errug mooi materiaal. :lol: :P
Groet,
Theo. :thumbup:

Nog even een paar foto's van het zwaar transport op de rails.
Het staat wat modelbaan betreft even stil maar tussendoor bereid mij erg goed voor als er tijd voor heb en breng alles goed in kaart om de update goed uit te kunnen voeren later dus nog even geduld maar komt goed hoor het kan zomaar ineens snel gaan bij mij. >:-D :o)
Met vriendelijke groet,
Theo.

 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Dat is een prachtige transport wagon.
Veel plezier ermee.

Gr.
Piwie.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,
het vast lopen heeft denk ik niets met m-rails te maken eerder met de ruimte in de bogen welke bij bij niet zo ruim zijn
ik heb nogal wat vlak naast de  rails staan en liggen en zo te zien heeft hij weinig bodemruimte

maar je weet het nooit als je wil mag je hem wel meenemen als je een keer hier langskom
dan kunnen we gelijk kijken of we nog foto's van je geweatherde big boy kunnen maken.


maar ik hoor wel als je weer wat meer tijd hebt

gr Ed

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Pixon, Piwie thanks :thumbup:

Hoi Ed,
nu is het mij duidelijk wat je bedoeld dacht even aan de lengte van bepaalde wagon die moeilijkheden zou geven door bochten :P
Tja wil zeker een keertje komen maar nog steeds geen tijd voorlopig ook de treinwereld ligt hier nog steeds stil en geen moer opgeschoten. :-( :evil:
Maar voor de rest gaat het goed hoor en de tijd komt wel weer voor de modelbaan.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wat een joekel Theo. Zou bij mij niet passen, je hebt dus wel een prachtigd ruimte om zoiets kwijt te kunnen.

Is trouwens wel een mooie wagon om te weatheren.

Groet,

Ronald
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zo Theo, alweer een Big Boy liefhebber, wel ik ook, maar die wagons zien er piekfijn uit en dat bouwpakket ook. Ik ben jaloers op je tankwagons us-style waar heb je deze vandaan als ik vragen mag.

Mocht je trouwens die gelijkstroom assen van de hand willen doen dan hou ik me aanbevolen :)

succes met de bouw van je baan.

Hans
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Ronald,

thanks en ga deze ook weatheren om die glimmende plastic weg te moffelen  >:-D :P
Weatheren is een leuke bezigheid en je leert steeds weer bij door het veel te doen om de techniek onder controle te krijgen steeds weer iets anders proberen en kijken wat eruit komt hobby is oneindig wat mij betreft je blijft bezig :lol: :P
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Opa-Bullcat op dinsdag 08 april 2014, 12:43:40
Zo Theo, alweer een Big Boy liefhebber, wel ik ook, maar die wagons zien er piekfijn uit en dat bouwpakket ook. Ik ben jaloers op je tankwagons us-style waar heb je deze vandaan als ik vragen mag.

Mocht je trouwens die gelijkstroom assen van de hand willen doen dan hou ik me aanbevolen :)

succes met de bouw van je baan.

Hans
Dag Hans,

sorry voor de late reactie maar leuk om te horen dat jij ook een Big Boy liefhebber bent en dank je voor je compliment.
Hans deze tankwagons heb die uit Duitsland en zal nog wel even een link naar je sturen daar die nu nu even niet heb van wegen een andere aanschaf pc waar alles nog aan het overbrengen ben.
De gelijkstroomassen wil die jou wel aanbieden hoor en geef je nog wel een PB hierover. ;) :thumbup:
Overigens wens je nog veel forumplezier want er is hier erg veel te vinden :thumbup: :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Theo. :P
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :),

even een kort berichtje over de Big BOY die in 2019 gereed zal zijn met restauratie dit i.v.m het 150 jarige bestaan van de UP.
Er zijn er 3 die gerestaureerd worden zo heb gelezen maar kan mij vergissen natuurlijk.
De 4014 was de grootste stoomloc ooit gebouwd en in restauratie is wat bijzonder vindt, sorrie hoor maar ieder zo zijn liefhebberij en vindt het heel mooi dat deze lok in ere wordt herstelt voor toerisme.
In Europa zijn er ook mooie stoomlocs maar staan alleen maar in musea schiet ook niet op, laat rijden die mooie loks het heeft veel meer inhoud allemaal.
Als je de geur van deze stoomlocs alleen al opsnuift wil je er gelijk al in gaan rijden, tja zoveel passie heb voor stoomlocs. :mrgreen: :lol:
Oké als het zover mocht komen met de Big Boy in 2019 wil er graag naar toe gaan en ga er ook voor sparen het zou een bijzondere wens voor vrouw, kinderen  en mij zijn als verrassing die deze dan aanbiedt.
Ach ga het wel zien allemaal en leef gelukkig met de dag die er komt waar steeds gelukkig mee ben en zien het wel niets is verloren toch? :thumbup:
Heb al vele vrienden op deze forum zegt al genoeg en waardeer dit en leven met je mee ook al is het op afstand via pc maar dan nog is communicatie op deze manier toch iets moois om met elkaar in contact te mogen komen en dingen met elkaar te kunnen delen samen is ook vriendschap die uitgroeien kan dit is allemaal aan jezelf gericht doe niet moeilijk en denk meerdere malen na kom je veel verder dan met een botte en korte reactie terug.
Wat mijn baan betreft ga er weer mee verder en kom van de week weer terug met de opbouw  daar even teveel mee bezig was maar heb er weer zin in.
Met vriendelijke groet,
Theo. :) :thumbup:



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo, ja ik volg deze ontwikkeling in amerika ook op de voet, ben ook benieuwd waneer deze rijdende historie weer op de rails gaat staan, zelf heb ik nog niets aan ruimte om mijn 6 Big Boy's op de baan te kunnen laten rijden, maar geduld is een schone zaak, ik begreep van de aannemer dat ze in mei gaan starten hier aan mijn trein kamer :)

Ik blijf je gewoon lekker volgen hier.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Hans,

dit gaat ook gebeuren dat staat vast en heb er de volste vertrouwen in dat deze weer gaan rijden. :P :lol:
Toe maar 6 Big Boys mooie samenstelling hoor en heb je wel veel nodig aan stroomvoorziening om deze allemaal te kunnen laten rijden daar deze per loc nogal wat energie vragen.
Geduld is inderdaad een schone zaak maar ben benieuwd hoe jou baan gaat worden. :thumbup:
Dank je dat je dit blijft volgen en doe mijn best.
Groet,
Theo.

Hallo allemaal,

morgen even de tafel nog een beetje aanpassen en kan er weer verder gebouwd worden aan het schaduwstation.
Wordt vervolgd met foto's.
Mvr groet,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

ik kan niet wachten op de verdere updates

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
dank je Jan :P

Hoi Ed,
het is hier een ravage alles staat even op z'n kop om de boel op orde te krijgen  >:-D :eek: >:-D >:-D :P
Maar komt goed hoor en beloofde foto's komen ook als m'n nek niet breek over die $#+**#** hier 8) >:-D
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nee theo
doe maar rustig aan je hebt maar een nek en als je die breekt heeft niemand meer wat aan je

veel succes met de t*r*ng zooi


succes we horen elkaar wel weer


Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: eddyflame op maandag 28 april 2014, 21:17:26



succes we hoeren horen :P elkaar wel weer


Gr Ed

ehhhhhhhhhhhhhh oja :D :D :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ja ook ik maak wel eens een spelvoutje


maar toch maar ff snel verbeterd voor de mensen gekke dingen gaan denken


gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
spelvoutje :lol: :lol: :mrgreen: :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

morgen een dagje naar HIP voor workshop koploper en heb er echt zin in om dit onder de knie te krijgen. :lol: :-)
Het zal niet bij deze ene workshop blijven en ga zeker nog een keertje op herhaling voor koploper daar dit een bijzonder goede treinbesturing vindt met veel opties maar zeker niet zo gemakkelijk als je er nooit mee hebt gewerkt.
Wat mij modelbaan betreft wil wat besturing aangaat alles met goede zorg maken en daar gaat veel tijd in zitten.
Met heel veel geduld loont het wel de moeite, daarom test steeds deel voor deel om te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. :o) :D :P
Als morgen wat meer kennis van koploper heb opgedaan kan dan hopelijk meer gaan uitproberen maar ga mij geen valse hoop geven en zie eerst wel van hoe en wat morgen.
Verslag volgt.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

vandaag een leerzame dag gehad over uitleg koploper zodat nu verder kan met de schaduwstation als testbaan.
Raad het iedereen echt aan die een baan start of al een baan hebben.
Begin simpel en je komt steeds verder wat de beste aanpak is en je voorkomt veel frustraties achteraf.
Ga de komende week maar eens oefenen met de basis koploper die vandaag geleerd heb met ook andere dingen zoals rails knippen, decoders aansluiten alles is hier aan bod geweest.
Mijn hartelijke dank aan Peter de geluidsman en Seinwezen voor deze goede uitleg en verzorging. :thumbup: :thumbup: :P
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Leuk jou vandaag de kneepjes van koploper bij te brengen, niet te lang wachten met beginnen en niet bang zijn gewoon doen  :)
Je zult zien dat het allemaal goed te doen is als je goed opschrijft waar bv een bezetmelder zich bevind en welk nummer deze heeft.
We zien je vorderingen wel verschijnen  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je wel allemaal voor de waardering  :thumbup:

Peter ben echt blij door deze cursus te heb mogen volgen daar het al eens gezien heb bij Jan 44er en wist toen van dit wil dit ook gaan doen. >:-D :P
Heb even nog notities gemaakt op papier van de werkwijze koploper van vandaag wat geleerd heb.
Bang ben nu absoluut niet meer en ben al aan de slag gegaan met de geleverde documentatie die wel een paar keer ga doornemen om er grip op te krijgen.
Ben vanmiddag nogal stil geweest maar komt omdat dan in gedachten ben om alles goed op te nemen van wat er is verteld allemaal en ook gelukt is.
Peter en niet te vergeten Seinwezen er gaan nu vorderingen komen van het schaduwstation die als testbaan ga gebruiken en die deel voor deel ga opbouwen en testen met koploper.
Alles is mij nu duidelijk en weet de werkwijze van de goede volgorde om geen fouten te maken check, check dubbel check zeg maar. :lol: :mrgreen: :thumbup:
Ben een gelukkig mens en nogmaals mijn hartelijke dank aan jullie die dit allemaal mogelijk maken super gewoon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Theo. :)     
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

leuk dat jij net als ik de cursus koploper heb gevolgd
maar ik las net

Ben vanmiddag nogal stil geweest maar komt omdat dan in gedachten ben om alles goed op te nemen van wat er is verteld allemaal en ook gelukt is.

daar moest ik wel even van kijken/lezen  jij en stil??

nou ik hoop dat het je gaat lukken ik wens je veel susses

gr Ed

Ps ik zal snel op je PB reageren
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

het is dat je ervan opkijkt maar als je ouder wordt gaat het je allemaal niet meer zo gemakkelijk af en is er meer concentratie nodig maar is niet om je te schamen het is normaal. >:-D :D
Daar koploper wel eens doorgelezen heb sloegen de stoppen om mijn oren en kon er geen vat meer op krijgen, maar nu na het volgen van dit is alles heel duidelijk :lol: :mrgreen:
Maar kan daar straks over meepraten en dan mag je plakband gaan halen om mijn b..k te snoeren (villa kakelbond tok tok tok tok tok) :lol: >:-D >:-D :D :D
Nou dit gaat zeer zeker lukken nu de basis is gelegd komt het goed er is voor mij weer veel open gegaan in de digitale wereld.
Van schade en schande wordt men wijs.
Ed wat PB betreft komt wel goed en zie het wel verschijnen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup: