Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal beste leden/gasten,

morgen Ed (Eddy flame) op bezoek en kunnen wij wat uitwisselen onderling en geef later nog wel een reputatie hiervan van hoe het gegaan is. :P
Morgen nog even flink stofferen op de baan om de treinstellen weer te laten rijden pffffffff puinhoop nu. >:-D
Ben bezig met de op/afrit te verbeteren waarvan de foto's nog volgen later.
Een grote klus maar maakt niet uit het is allemaal hobby ook al heb vele uren besteedt aan het gene wat heb gemaakt en opgebouwd kijk daar gewoon doorheen en het gaat mij er tenslotte om een resultaat te krijgen die naar mijn zin is eerder niet.
Ben een mens van hééééél veel geduld en geniet van alles wat uitvoer en wat voor anderen van betekenis kan zijn om deze op een idee te kunnen helpen en omgekeerd  dat is mijn doel van deze topic en niet om de teller die loopt hier daar heb totaal geen interesse in, nee gewoon leuk bezig zijn met mensen op deze forum die spontaan zijn verder niets en niet van blablabla. :thumbdown:
Weet dat achterloop op vrienden op deze forum maar heb deze wel middels en is wel heel goed mag wel zeggen, maar het is de tijd die niet kan geven op dit moment waar ook wel van baal het is dat het druk op het werk is die nu eenmaal voorgaat helaas en zou het ook wel eens anders willen maar is niet anders helaas.
Goed wilde het even kwijt en ga gewoon weer verder beste allemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:en geen verder gezeur meer van mij het is even wat vanuit  mijn hart uit wilde zeggen verder niets.
Dus als kan helpen doe het graag met wat in mijn vermogen ligt ook al kan niet alles volgen het is aan jullie wat je wil ben ook niet van staal.
Ga eens naar hobby en praktijk waar mij al zolang op verheug en er steeds weer niet aan toekom dit weet dat er daar zovéééél informatie is waar je van kan leren en andersom dat is mijn gemis in een van deze hobby en contacten met forumleden/gasten.
Het gaat heus nog wel gebeuren reken er maar op en wil het niet aan mij voorbijgaan zoals ook andere gebeurtenissen die hier lees die aan de bak komen.
Joepie het bruist van allerlei dingen op deze forum en ga het hopelijk allemaal nog wel beleven en kan er maar alleen maar beter op worden. :P :-)
Beste mensen de groetjes allemaal en  :thumbup: :thumbup: :thumbup:tot de volgende update maar weer.
Vriendelijke groet,

Theo. ;) :P :-)
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedemiddag allen en speciaal Theo,

vandaag op  bezoek geweest bij Theo en ik zal een kort verslag je er bij geven.
de afspraak stond al een tijdje wan ti was nog op zoek naar m-rail wissels met kleine lantaarn en die had Theo nog wel voor mij (en een heleboel  meeeeeeeer. Uiteindelijk ging ik met drie dozen met m-rails weg en 8 hele leuke personen wagonnetjes

We hadden afgesproken om 11 uur en ik was weer eens iets te vroeg maar de deur ging al open voor ik op de bel kon drukken.

en toen was het eerst Koffie en thee met een heerlijk worstenbroodje en daarna hebben we een heleboel zitten praten en uiteindelijk naar boven gegaan om de baan te bewonderen en te fotograferen (dat was mijn deel van de deal voor de rails)

ik zal hier een foto neerzetten door op de foto te klikken kom je bij de rest van de foto's



boven hebben we wat problemen besproken met betrekking tot de baan en .........tot oplossingen gekomen .

ik hoop dat je er verder mee kan Theo ik hoop dat je de foto's kan gebruiken en dat je ze mooi vind

uiteindelijk naar beneden gegaan en kennis gemaakt met zijn vrouw en nog een bakkie met broodje gegeten en toen was het helaas al weer tijd om naar huis te gaan.

Voor mij was het een zeer leuke dag met heerlijk worstenbroodjes en een leuke kennismaking met een zeer gezellig forumlid

al met al een dag om zeker nog eens over te doen


groetjes en bedankt voor de gastvrij onthaal


ED
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Pixon.

Hoi Ed,

zie dat je druk bezig bent geweest mijn hartelijke dank. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-)
De foto's zijn erruggg mooi man gewoon super met zo'n goede camera en merk je wel het verschil.
Vond het ook een geslaagde dag en waarin de tijd dan heel snel omgaat als je dan bezig bent met de modelbaan en praten over allerlei onderwerpen.
Maar kom binnenkort jou baan eens bekijken lijkt mij wel leuk en kletsen wij weer verder er zijn nog genoeg dingen uit te wisselen onderling.
Wat de baan betreft kan er nu weer verder mee, daarom thanks voor het meedenken. :thumbup:
Wens je veel plezier met de M rails en rijtuigen en fijn te horen dat je een leuke dag hebt gehad ben dan een tevreden mens, nogmaals bedankt voor de zeer mooie foto's.
Met vr groet,
Theo. ;) :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hall Theo,

ik heb alles uitgezocht en ik ben bang dat ik er toch ook aan moet geloven ik denk dat ik van de rails maar een klimspiraal ga maken in plaats van  de schuine helling.

ik ga maar eens uitzoeken waar en hoe ik het het beste kan maken

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

Is wel de beste optie hoor en aftakkingen naar verschillende niveauhoogte is mogelijk met wissels terwijl de spiraal toch kan doorlopen naar het volgende niveau.
Stuur anders even even een paar foto's van de situatie en kan eventueel helpen met een oplossing?
Of je wacht even tot een keertje naar je toekom en het samen gaan uitzoeken.
Een spiraal bespaard wel ruimte en heb je wel meer mogelijkheden vergeet dat niet.
Hoor het graag van jou.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Leuk fotoverslag :important:
Bedankt ed. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

zoals al gezegd ga door met deze modelbaan zolang het goed gaat maar kan alleen maar met medicijnen die in mag nemen en waar wel het meeste hekel aan heb allemaal troep die je inneemt.
Hoe dan ook kijk het nog even af maar zal waarschijnlijk opnieuw beginnen met een opbouw waar niet hoef te bukken etc.
Dit onderwerp heb tot stand gebracht ter gelegen van een familielid die in de kolenmijn heeft gewerkt en dit op eigen manier wil maken hoe het toen was maar in eigen idee en ter nagedachtenis van dit persoon die mij zijn verhaal heeft vertelt hoe het toen allemaal ging.
Het was bizar allemaal maar mensen waren er om te verdienen en nooit in dank afgenomen ga er maar aanstaan als mens het was toen niet anders maar de gevolgen achteraf later is niet te beschrijven.
Heb het verhaal aangehoord van deze familielid die zijn 65e niet gehaald heeft vanwege zijn stoflongen die deze heeft opgelopen in de staatsmijn zoals velen andere mijnwerkers.
Petje af voor al deze mensen op de wereld die het op deze manier moeten verdienen en ga er maar aanstaan.
Een ding is wel zeker dat de eventuele nieuwe opbouw verder ga met de kolenmijn industrie.
Het doet mij veel pijn om af te moeten haken en veel geld heeft gekost maar kijk wel naar mij eigen, wil verder hoe dan ook elke loc die hier rijdt heeft voor mij een achtergrond geschiedenis vandaar deze heb aangeschaft en steeds weer de herinneringen naar boven komen van hoe het toen was.
Niet alles heeft met kolenmijnen te maken maar vul het allemaal in zoals het zelf wil en dat vindt het meest belangrijke ook om anderen te kunnen helpen met bepaalde ideeën die hier uitvoer het is maar hobby.
Ga het wel zien maar denk wel te moeten stoppen :-( :-( met dit topic en kom dan weer terug met iets anders wel weer met kolenmijn industrie.
Met vriendelijke groet,
Theo.

PS. moeilijkheidsgraad is het afbreken wat niet zomaar kan en wel erg goed nadenk wat verder wil.

       
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Heb het 2 keer moeten lezen maar dat zijn geen leuke berichten. Je gezondheid is toch je belangrijkste bezit ,
en dat probeer je zo goed mogelijk te reguleren dat het op orde is, Hopelijk verbeterd er nog het e.e.a. en kan je toch
je baan zo krijgen zoals jij hem wilt hebben om in de toekomst nog te kunnen werken aan de hobby,

Wens veel sterkte met het herstel,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Jan,

Hartelijk dank hiervoor. :thumbup:
Heb alle nieuwe ontwerpen van tafel geveegd die als alternatief wilde gebruiken voor een nieuwe baan.
Ga er alles aan doen om dit te behouden en ga pas veranderen wanneer het echt niet meer gaat.
Het zijn onbepaalde tijden dat last van de rug heb en daarom weer eens een afspraak ga maken bij de huisarts daar nu het vermoeden heb dat ongelijk loop en steunzolen nodig heb.
Gebruik nu medicijnen zodat het dragelijk is maar neemt niet de pijn weg het onderdrukt alleen maar.
Het is allemaal troep die je inneemt maar je ontkomt er soms niet aan helaas.
Je hoort nog wel van mij nader.
Met vriendelijke groet,
Theo. :thumbup:


Hallo beste mensen,

Het ligt even stil nu maar ga weer verder zo gauw het mij weer toelaat.
Rijden doe iedere avond wel daar geniet het meeste van en wat ook belangrijkste vindt. :mrgreen: :lol:
Weet mijn grenzen en weet wat aan het doen ben.
wordt vervolgt.
Met vr groet,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo, waardeer dit bericht is hier niet gepast...
'k Wens je een spoedig algeheel herstel toe en onderwijl, voor zover mogelijk, veel genoegen met het rijden op je
huidige modelspoorweg :important:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: nobody op dinsdag 26 november 2013, 12:23:04
Theo, waardeer dit bericht is hier niet gepast...
'k Wens je een spoedig algeheel herstel toe en onderwijl, voor zover mogelijk, veel genoegen met het rijden op je
huidige modelspoorweg :important:
Dag Wim,
dank je  :thumbup: aan herstel doe er alles aan om weer verder te kunnen. :P
Het gaat weer de goede kant op gelukkig door oude paardenmiddelen te gebruiken uv lamp en warmhouders voor de spieren. :mrgreen: >:-D
Rijden gaat nog wel met de locs zolang het volhoudt maar voor het weet ben weer terug hoor positief blijven is mijn motto en is wat helpt en niet bij de pakken neer gaan zitten. :P :)
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ik las je bericht en dacht meteen aan waar we het zaterdag over hebben gehad  nl je baan langs de muren.

het grote voordeel is dat je het meeste los hebt staan en zo weer kan terug plaatsen.

maar zolang het goed gaat gewooon doorgaan en dan maar kijken waar het schip strandt.

maar je weet het als je hulp nodig hebt de stoot troepen staan hier al klaar hoor

vandaar samen met Damiam aan de baan gewerkt wat nieuwe plannen gemaakt en een gedeelte van de rails al in gebruik genomen.

Vooral de wissels en de ontkoppelrailsen met de lantaarns  het waren er precies genoeg.

ook al met hem doorgenomen wat we gaan veranderen en nog belangrijker wat er blijft nl de op en afritten een spiraal neemt toch te veel ruimte in.

het koprangeerterrein gaat verdwijnen samen met de heel ontspoorgevoelige toerit hiervan.

en er komt een langwerpig opstelterrein waarin ik kan doorrijden


maar ik hoop dat het snel beter gaat en hoop je op korte termijn zelf persoonlijk te laten zien wat ik bedoel

groetjes van ons

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je gezondheid gaat voor Theo :important:
Het is dat ik zover weg woon anders wou ik je gerust af en toe komen helpen met je baan
Zodra het weer beter met je gaat zou ik als ik jou was eens rustig nadenken wat je het beste kan bouwen waar je zo min mogelijk bij hoeft de bukken zodat je de hobby toch nog kan blijven uitvoeren ;)

Mvg Danny

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo beste mensen,

een leuk 3 delige silberlinge set aangeschaft met de 3102 ervoor. :P
Wat mij opviel was als de wagons vooruit gaan de sluitlichten rood oplichten en bij achteruit rijden wit oplichten dit nog nooit gezien op deze manier maar wel grappig op deze manier. :-)
En dan nu even een paar foto's.( Even op de foto's klikken )
Groeten,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat ziet er weer mooi uit

netjes hoor

gister mijn zoon hier gehad en die geloofde zijn ogen niet toen ik de foto's van jouw bigboy liet zien

en toen ik hem vertelde dat je van die andere ook nog foto's wilde stond hij op springen dan kon je mij zeker wel halen he was zijn antwoord


dus je weet het je hebt er nog een fan bij


groetjes Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks Ed,

laat je zoon dit niet missen man en neem de 2 Bib Boys mee zodat ervan kan genieten luisteren en zien. ;).
Je zoon heeft wel smaak ernaar  :lol: :thumbup:, tja Ed wie weet zal je eraan moeten geloven. :P 8o ;)
Weet je USA materiaal is echt grof maar als je alles leest wat alle locs aan vermogen hebben zoals in de wintertijden waar er zoveel sneeuw ligt daar is voor deze machines een lachertje vergeleken met Europa.
Moeiteloos worden de banen vrij gemaakt en is echt ongelooflijk om te zien.
Heb geen Amerikaanse instelling maar het gaat meer om de diversen locs hiervan die zo machtig vindt met  enorme horse power en ongelooflijk hoeveel wagons erachter hangen niet te filmen.
Tja wie weet ga alles vervangen op mijn baan met USA materiaal in de toekomst maar vraag mij af hoor want Europees materiaal is ook echt schitterend om te zien en rijden.
Dus heb gemengd rijden waar plezier aan heb en is het belangrijkste. :P :mrgreen: :lol:
Zal kijken of binnenkort jou baan eens kan zien samen met je zoon.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag beste leden/gasten,

het gaat gelukkig weer goed en ga weer verder zolang het mij het toelaat en zien wel.
Ben vandaag weer bezig geweest met de op afrit en alles ligt weer klaar om verder te gaan.
Geen gemakkelijke oplossing maar doe mijn best om het te realiseren.
Eerst maar eens kijken dat het gaat lukken en ga je wel zien met de geplaatste foto's achteraf.
Wordt vervolgd,
Groeten,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

ik ben toch wel blij dat je besloten hebt om door te gaan.
maar je weet het ik kom je graag helpen als het moet.
mijn zoon staat nu al te springen om jou te ontmoeten(alhoewel ik denk dat het eerder om de bigboys als om jou gaat)

Ik hoop echt dat het beter blijft gaan en anders gaan we gewoon een andere oplossing voor de baan bedenken
en je weet het omdat we hier al over hebben gepraat toen ik bij jou was

Gr Ed

Ps ben al heel druk in de weer geweest met de dozen met rials ik laat het je wel zien als je hier bent
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: eddyflame op zondag 01 december 2013, 22:54:30
Theo,

ik ben toch wel blij dat je besloten hebt om door te gaan.
maar je weet het ik kom je graag helpen als het moet.
mijn zoon staat nu al te springen om jou te ontmoeten(alhoewel ik denk dat het eerder om de bigboys als om jou gaat)

Ik hoop echt dat het beter blijft gaan en anders gaan we gewoon een andere oplossing voor de baan bedenken
en je weet het omdat we hier al over hebben gepraat toen ik bij jou was

Gr Ed

Ps ben al heel druk in de weer geweest met de dozen met rials ik laat het je wel zien als je hier bent
Hoi Ed,

dank voor je aanbod en hou het in mijn hoofd.
Het is weer even een piek op het werk zoals gebruikelijk weer voor kerst maar laat je wel weten van tevoren wanneer je kom bezoeken, komt goed en zal het nakomen zoals afgesproken.
Ben benieuwd naar de m rails wat je wil laten zien. ;) en verdere dingen.
Groet, Theo.

Hallo allemaal,

een paar foto's van de verdere ontwikkeling van de op/afrit.
Pfff veel gepuzzel allemaal om het goed uit te laten komen zoals het wil en is aardig gelukt voor zover. 8) :D >:-D
Groet,
Theo.




Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Alexander dank je.

Hallo allemaal,

heb toch de knoop maar doorgehakt en ga de de treintafel aanpassen zodat overal goed bij kan later.
Beter nu dit besluit dan later misschien niets meer kunnen met die kl....te rug.
Ben al een paar dagen bezig met de afbraak maar pffff wat een boel zeg zie de bomen door het bos niet meer. 8o 8)
Even een paar foto's  :-(
Morgen de laatste dingen nog opruimen en kan beginnen met het aanpassen van de tafel ook weer een hele klus. :eek:
De afmetingen van de kamer zijn 3250 x 2300 mm en wil aan de raamkant 400 mm af gaan halen om erlangs te kunnen.
Mogelijkheid is ook om een U vorm tafel te maken, wat denken jullie ervan?
Alle suggesties zijn welkom en hoor het graag.
Met vr gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,
snik dat ziet er toch wel heel wat anders uit als toen ik er was een paar weken geleden, maar zoals ze zeggen gelukkig hebben we de foto's nog.
ik had al eerder van je begrepen dat je hem ging afbreken.
ik denk dat als je er een u vorm gaat van gaat maken dat je een probleem krijgt met de grote van de de punten om te kunnen keren.
ik weet niet welke maat bochten je gebruikt maar ik heb het vermoeden dat het minimaal R2 en R3 zal zijn ivm je beide bigboys.

dus zal je daar waarschijnlijk niet meer uit komen maar ik wil graag wel een keer komen om je te helpen uitleggen en kijken wat we er van kunnen maken


Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ed de Big Boy gaat zelfs moeiteloos door R1 bocht en is geen probleem daar deze in de bestaande baan ook al had.
Zal morgen wel even een tekening maken van de U vormtafel met afmetingen erbij wordt het veel duidelijker met hoe deze eventueel zou willen maken.
Gr Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Toch maar het besluit genomen om te demonteren , even door de zure appel heen en als weer gaat bouwen ben je het vergeten wat voor tijd en energie je hebt gestoken in de voorgaande baan, plus het voordeel dat je geen kattekwaad kan uithalen elders, :D.Heel verstandig om bij de raamzijde ruimte te houden, je bent beter af als je eenvoudig overal bij kunt komen, je zal daar nog plezier aan beleven.
Als ik jou was , de maten neerzetten wat het maximaal kan en mag worden, denk eens na over een klimspiraal , geeft veel ruimte winst en is goed bij jou in te passen, er zijn hier vast wel medeforummers die je willen helpen met het uitzetten van een railplan of doe je het uit je bolletje wat er meer doen hier , oa ikke :D, Heb alleen het schaduwstation met de ingang naar het klimspiraal getekend, overige zoals het kwam en enige malen aangepast / verbeterd rijgedrag, Dus Theo je bent zowiezo nog wel even bezig, en niet onbelangrijk, pas direkt je rails aan tbv automatisch rijden, klaar voor de toekomst zak maar zegguh, 8o

Suk6 man,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ed de U vorm gaat helaas niet geen genoeg ruimte maar er volgt zo dadelijk een andere tekening.
Met vr groetTheo.  :thumbup:

Hoi Jan,

kattekwaad ben poeslief hoor :D >:-D :lol:had alleen tegen de vrouw gezegd om de grote slaapkamer te verruilen met kamer waar nu de baan staat maar kreeg gelijk op mijn falie  >:-D :thumbdown:.
Was maar even om haar op de kast te jagen :lol: :P, maar verder alles goed hoor.
Heb al verschillende tekeningen weer weggedonderd maar gaan gewoon verder.
Railplan doe het uit mijn bolletje en wat pas ga doen als de tafel zover klaar is komen de ideeën vanzelf.
De klimspiraal gaat er komen, zo ook het automatisch rijden wordt allemaal meegenomen in het nieuwe plan.
Tegen die tijd ga eens een bezoek brengen bij HIP om wat meer te weten komen over Ecos 50200 etc dus hoef mij niet te vervelen. :-)
Als binnenkort bij Ed op bezoek ga krijg dan ook wat uitleg over automatisch rijden enz dus we rollen er wel in zeg maar alles op zijn tijd het is hobby, geen dwangarbeid :mrgreen: :D :P :P
Ben a.s zaterdag in Houten eens even rondsnuffelen daar of nog wat kan bemachtigen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:

Zo en dan nu even de voorlopige tekening van de nieuwe tafel en blijf doorgaan tot tevreden ben.
Wordt vervolgd.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Morgen alweer geen beurs Houten voor mij  8o :-(, kids op bezoek en nog ander verplichte dingen die nu éénmaal belangrijker zijn even helaas het is niet anders.
Ga het toch proberen om een gaatje te vinden en zie wel of het mij gaat lukken. >:-D 8o :o)
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Toch jammer dat je je baan moest afbreken maar daar komt weer wat moois voor in de plaats, is het niet een idee om met modules te gaan werken die kan je hoog ophangen en kan je lekker zittend werken.
tot de volgende update
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: pixon op zaterdag 14 december 2013, 06:45:49
Toch jammer dat je je baan moest afbreken maar daar komt weer wat moois voor in de plaats, is het niet een idee om met modules te gaan werken die kan je hoog ophangen en kan je lekker zittend werken.
tot de volgende update
Wat je zegt Pixon jammer inderdaad en baal enorm hiervan en maakt het allemaal niet gemakkelijker op wat afmetingen betreft die nu mag gaan inleveren maar ga wel voor het maximale om de oppervlakte zo goed mogelijk te benuttigen en in te vullen.
Gr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,
ik heb even op je mail gereageerd.

bij deze ben je welkom als je wilt komen dan kunnen we ook verder brainstormen over de baan


groetjes Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,


bij deze ben je welkom als je wilt komen dan kunnen we ook verder brainstormen over de baan
Oke is goed en laat van de week wel even horen van hoe en wat. :P

Hallo allemaal,

ben bijna de hele week al bezig geweest maar ben er zo ongeveer wel uit nu met de schaduwstation.
De baan is al deels gelegd daar nu even niet verder kan wachtend op de bestelling van R3-R4.
R5 haal die van de week ergens anders op kan die ook gelegd worden.
Op foto kan je zien dat reken heb gehouden wat van de bestaande tafel afgaat aan de raamkant en links komt een klein stukje eraan.
Aan de achterzijde laat die zo het is maar maak er wel een groot mangat, maar ga je nog wel zien.
De klimspiraal komt vooraan te liggen zoals je op foto kan zien kan er dan gemakkelijker bij als er wat ontspoord.
Heb R1 en R2 al liggen de rest volgt nog.
Wat vinden jullie van dit tot nu toe?
Als je verbeteringen kan aangeven is altijd welkom kan dan weer eventueel aanpassen later niet meer zal maar zegge :o) :D
Wordt vervolgd.
Met vr groet,
Theo.


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo,

heb alles goed bekeken met de opstelling nu wat schaduwstation betreft waar het maximale uit kan halen betreft tafeloppervlakte heb nu alles zo neergelegd op bestaande tafel met aftrek van wat er af gaat van deze.
Tja noem het maar dom misschien maar denk wel verder hoor dan mijn neus langer is dit ook betreft de 2 Big Boys die straks in één van deze grote radiussen gemakkelijker gaan rijden en ga dit proberen ook door te voeren naar het volgende niveau met betere resultaten in alles.
Heb mij te pleuris gewerkt van de week om het mij mogelijk te maken voor nu eens een goede plan neer te zetten dit allemaal maar te danken aan mijn klo..........rug die dit mij overvalt helaas en was veel liever verder gegaan met het vorige wat echt balen is maar ga verder en laat dit nu achter hoe spijtig ook sorry hoor maar het is het lot waaraan ben overgelaten en maak een keuze die heb gemaakt om verder te kunnen daar gaat het mij om wil hoe dan ook doorgaan met deze zo mooie hobby die mij in het verleden al zoveel tegenslagen heeft gegeven lusten de honden geen brood van.
Ga mij echt niet hier neerschrijven als een zielige hoor daaraan tegengesteld kan ook echt bikkelhard zijn als het nodig mag zijn en merk je wel als je mij ontmoet weet mijn mannetje wel te staan.
Pffffff gezeik allemaal, en ga verder  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Morgen even als de winkel open is R5 kopen en kan dan zien of het haalbaar is op de tafel en kan dan dit gaan aanpassen wat tafel betreft.
De gelegde rails nu gaan genummerd worden en kan deze later in zo groot mogelijke opbouw weer teruggeplaatst worden.
Dit alles allemaal met foto's natuurlijk en je gaat het wel zien allemaal.
Gegroet,
Theo. :thumbup: ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

ga zo door ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden dit ziet er al heel netjes uit
ga je de tafel tuis afzagen of doe je dat op je werk?

want dat lijkt me een behoorlijke klus

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ed,

dank je wel en het gaat op het werk gebeuren daar het meest nauwkeurig kan uitvoeren, en ja het is een hele klus maar daar ga ook voor om zo snel mogelijk de treinen weer te zien rijden is echt mijn passie. :P
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal, 8) >:-D

R5 bogen opgehaald maar één te weinig  :roll: 8o dus morgen maar weer even terug en breng dan ook gelijk even een paar tegenbogen mee die voor slanke wissels worden gebruikt die misschien nodig heb om aan de linkerkant de boel mooi passend te maken.
Vanavond weer aan het puzzelen geweest om de bogen mooi in lijn te krijgen wat een heel geklooi was #@%^*!*&Q*  :eek: :D
De zooi ligt weer, dus weer even een paar fotootjes :mrgreen: :D
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo, dat gaat weer lekker.

maar ga je dat gat niet nog kleiner maken ik kon er de vorige keer al bijna niet meer door........
maar je gaat wel heel lekker zo met je schaduw station op deze manier.

maar ik weet niet hoe het zit met de s bochten aan het  begin/eind ik had bij mij een enkele keer dat de wogons er uit gedrukt werden maar dat was wel bij R1 en R2

succes verder

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

Dat gat ga die zo groot maken dat er gemakkelijk doorheen kan maar komt wel als de tafel ga aanpassen eerst de schaduwstation gereed maken waar nog wel wat mee in petto heb en weer ideeën heb opgedaan vanavond. :P >:-D :o)
Even kijken of er morgen tijd voor heb om het te gaan uitvoeren met nog meer opstelspoor aan de rechterzijde waar nog ruimte is en aan de linker achterkant.
In die S bochten vóór heb zoveel mogelijk R2 gebruikt, en het ontsporen in R1 en 2 is mij een keer overkomen dit omdat de koppeling van 2 wagons verstrengeld zaten te vast zeg maar en krijg dat soort dingen dan.
Dus let hier nu goed op hiermee als de wagons ga koppelen en is sindsdien niet meer voorgevallen.
Oude koppelingen wissel die uit met nieuwe als deze niet meer vertrouw kan het niet meer mis gaan.
Gr Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste forumleden/gasten,

wat denken jullie van deze optie?
Heb even bovenop de baan wat wissels gelegd kan je zien wat bedoel.
Voordeel is dat alle bochten weg zijn en minder kans op ontsporing en nadeel minder opstelspoor maar heb dit weer opgelost om aan de linker achterkant het spoor weer te vergroten dit gebeurt dan met de andere ook natuurlijk R1 -2 en 3.
Ben benieuwd naar de reacties  8o
Gr. Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo theo,
dat ziet er beter uit en je hebt meer ruimte tussen de sporen als er toevallag wat ontspoort is

ik ben benieuwd

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

inderdaad meer ruimte en morgen maar eens gaan proberen en kijken of het beter is in het geheel.
Tja blijf puzzelen tot tevreden ben.
Ook ga eerst even proberen met rijden op de baan zo die nu is en eens kijken hoe het allemaal gaat, vervolgens door naar het volgende plan. :D
Gr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Ed,

Even gereden op alle  banen met de Big Boy en wagons ging goed allemaal en geen ontsporingen, maar heb wel even op diversen punten gelet waar de Big Boy uit wenkt vooral op R1 en dan toch opmerk dat het te dicht ligt dus einde verhaal en meteen aan de andere optie begonnen.
Het ligt er nu maar gaat linksachter nog wat verbeterd worden maar kan pas als R4 binnen heb en kan dan pas alles onderling gelijk gaan leggen en wat verlengen eventueel als er nog ruimte over is.
Het ziet er nu veel rustiger uit en de 2 bogen R2 op foto 12 komen mooi uit voor de klimspiraal naar het volgende niveau.
Ook heb nu wat meer ruimte om de klimspiraal te maken, dus ben niet geheel ontevreden tot nu toe.
Morgen even zorgen dat de treinen rondjes kunnen gaan rijden door de de 2 R2 bochten even te koppelen.
Misschien dat er nog een 2e klimspiraal bijkomt daar nog een optie voor heb wat mogelijkheden betreft.
Even een paar foto's van de nieuwe situatie.
Ga morgen even kijken of andere opties ook kan uitvoeren en zie je dan wel weer op de foto's.
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag R4 binnen gekomen en uitgelegd maar vindt alles weer eens bagger  :roll: 8o :mad:
Ruimte schiet tekort kl......kamer afmetingen $%&**^&**ben voorlopig even  :offtopic:
Groet :?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ik moet helaas zeggen dat ik er al een beetje bang voor was
maar dan moeten we eens kijken wat we er dan wel van kunnen maken toch?

En toch denk ik gezien de ruimte dat je misschien beter toch langs de wanden kan gaan werken, maar wie weet kom je straks met een heel ander plan uit je mouw

succes met bedenken en ondanks dit alles toch fijne dagen gewenst voor jullie van ons


gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Ed,

zou even :offtopic: blijven maar je weet dat die treinen motte rijden en zal even het volgende vermelden.
Toen de R4 er lag zag meteen dat het op niets ging uitlopen en heb de hele boel gelijk gesloopt >:-D :D
Maar een tijdje naar beneden gegaan en maar weer opnieuw gaan zoeken op de pc naar diversen baanplannen te gaan kijken en er stukken uithalen waar iets mee aankan, maar ook niets geworden.
Na een bakkie weer naar boven en ineens ging er weer een  :idea: opkomen dus gelijk maar weer begonnen.
En geloof het niet, :o) :P maar het is gelukt hoor en ben er tevreden mee en laat hem zo.
:mrgreen: :-)
Wat klimspiraal betreft ga eens kijken of die met R3 en 4 naar het volgende niveau kan laten gaan i.p.v R1 en R2 die er nu liggen.
Het mangat achterin kan nu heel wat groter uitgezaagd worden om er goed bij te kunnen later, zo ook in de klimspiraal.
De tafel wordt ook nog aangepast maar zie wel wanneer eerst maar eens gaan rijden en testen etc.
Ed ook nog fijne dagen aan deze zijde gewenst en houden contact.
Mvg,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

dat ziet er netjes uit,maar zit je met het buitenste spoor niet te dicht bij de muur? ge je daar geen problemen mee krijgen?

en als je dit zo maakt met grote gaten ka je dat niet doorvoeren naar het bovenste niveau?

zodat je niets van de zijkant af hoeft te halen?

tis maar een idee

succes en nogmaals fijne dagen


Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

met het buitenste spoor gaat het net maar kan het in het geheel nog naar de deur toehalen of een kort stukje eruit.
Er gaat aan de raamkant wel een stuk af dit ook met de verwarming die nu slecht de kamer kan verwarmen het zit teveel bedekt.
Het geeft niet om er een stuk ervan af te moeten halen het gaat mij er maar om dat overal bij kan later, maar bedankt voor het idee en meedenken :P
Fijne dagen.
Groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste mensen,

wij gaan zo stil aan naar het nieuwe jaar toe en wil op deze manier toch even iedereen een heel fijne kerst toewensen met wel het meest belangrijke een vooral gezonde 2014.
Dank voor jullie alle aandacht ook al heb niet iedereen kunnen benaderen maar we doen ons best.
THANKS EVERYBODY and have a good time.
Vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Bedankt Theo voor je mooie update's in het bijna afgelopen jaar.
Ik heb er met plezier naar gekeken en net als van andere modelbanen ook van jouw baan wat geleerd.
Jij en je dierbare ook fijne feestdagen en een goed uiteinde van 2013 en ik kijk uit naar de update's in 2014. :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Een tijdje je topic niet gezien, maar moet zeggen je had een aardige baan opgebouwd. Vervelend dat je vanwege rugklachten je baan af moet breken en opnieuw moet beginnen met een rug-vriendelijke baan. Snap heel goed dat je soms wel even het bijltje er bij neer wilt gooien als je te veel pijn aan je rug hebt om wat te kunnen doen.
Toch top dat je opnieuw gaat beginnen. Je ziet het aan Erik van Modelbaan op Zolder, hij had hetzelfde probleem en zijn baan was zo fraai en grotendeels voltooid. Toch heeft hij alles afgebroken en is vol goede moed weer aan een nieuwe baan begonnen. Het resultaat mag er inmiddels weer zijn bij hem en ja hij kan nu bouwen zonder rug problemen.
Hopelijk is dit voor jouw ook weggelegd, en ja die medicijnen we moeten ons er af en toe helaas bij neerleggen dat we ouder worden en er dan wel eens wat gebreken de kop op steken. Gelukkig zijn er dan medicijnen al moet je maar niet te veel de bijsluiters bekijken :(

Ik wens je bij deze een fijne kerst en vooral een gezond 2014.

Groet,

Ronald
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Michel,

dank je wel  :thumbup: en kan hiermee in meegaan dat je aangeeft te leren ook van anderen maar dit wederzijds hoor en kunnen ook ideeën van jou opdoen  :P mooi toch dat het mogelijk is dat deze forum is opgezet om alles te kunnen delen en uitwisselen met elkaar?
Tja ook ben zelf niet altijd gemakkelijk geweest met bepaalde dingen op deze forum maar lees alles terug en denk na te samen ook met berichten die heb verstuurd naar goede vrienden waaruit heel goede reacties uit krijg waar weer mee verder kan die je daarmee je verder helpen om door te gaan wat je een goede stimulans kan geven en kan waarderen.
Michel, een heel gezonde 2014 met iedereen die je kent ook naar mij gericht  en probeer ook mijn best te doen om jou topic te volgen :thumbup:
Met vriendelijke groeten,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ronald,

dank je wel  :thumbup: en dank voor je begrip en ga door hoe dan ook.
Heb het van Erik ook gelezen en die gaat ook verder en geeft je moed hiermee om ook verder te gaan.
Zelf ben glashard voor mijzelf en wil niet eens weten dat het heb en ga door nu met een aangepaste baan helaas maar is een keuze die je beter nu kan maken dan achteraf.
Hoe dan ook ben er weer in 2014 en ga weer door met hopelijk weer met goede ideeën voor andere forumleden/gasten.
Ronald wat medicijnen betreft ontkom je er soms niet aan en betreft bijsluiters maakt mij niet bang hoor daar heb maling aan al die soort dingen en ga wel naar de huisarts als iets merk wat niet goed is ook al zegt deze dat je door moet gaan luister alleen maar naar mij eigen lichaam of het kan of niet en laat het deze dan ook weten.
Ronald nog een heel goede jaarwisseling te samen met een ieder die je liefhebt en kent een heel gezonde 2014.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo beste allemaal,

even op de achtergrond maar ben druk bezig met de ontwikkelingen van de modelbaan, zo ook met de treintafel deze in te korten waar morgen aan ga beginnen.
Alles gaat uit elkaar en in 5 uur geklaard is dit door goede voorbereidingen vooraf >:-D :P
Zo ben ook al bezig met het niveau erboven daar een mooie spiraal heb gevonden die Jan 44er mij heeft toegezonden na een verzonden email hierover :thumbup:Jan.
De R3 en R4 is nog even onder voorbehoud hoor daar het toch voordelen heeft met stijgingspercentage die veel lager liggen dan met R1-2, maar probeer wel het eruit te halen.
Ook heb de baan al op het volgende niveau in de planning te samen met de spiraal waar de mogelijk bestaat deze te verbergen met rotspartijen maar toch toegang biedt aan de buitenzijde als er wat mis gaat.
Hopelijk morgen nieuwe foto's van de aangepaste tafel en ga dan even eerst wat testen met de ECOS 50200 op het schaduwstation maar dit later weer.
Probeer zoveel mogelijk zelf te ontdekken maar krijg op HIP van Peter (degeluidsman ) nog meer uitleg hierover :P :thumbup:
Ook Ed heeft mij goed geholpen met ideeën en advies heb deze ook meegenomen hierin  :thumbup:
Maar niet anderen te passeren hoor heb op velen topics velen ideeën kunnen opdoen maar op eigen idee er iets anders te uithalen,maar dank je wel allemaal. :thumbup: :) alle hulp is welkom.
Zoals Frotter (Ben) al zei 2014 wordt beter als 2013 en ga ervoor zoals altijd pluk van de dag die er komt ben je een gelukkig mens geniet ervan mensen het leven is al zo kort helaas.
Nog een paar dagen te gaan voor 2014 in te luiden en met deze dan ook wens alle forumleden en gasten en verdere in de wereld een heel vredig en gelukkig nieuwjaar toe al wat wenselijk is succes allemaal.
Vriendelijke groeten,
Theo.
PS:
Sascha en alle anderen die zich inzetten voor deze forum een goede voortzetting hiervan in 2014 kan het echt waarderen, dus ook allemaal voor jullie een heel gezond 2014. Thanks en bedankt allemaal.