Citaat van: pixon op zaterdag 16 februari 2013, 06:53:05
ben benieuwd wat voor crea je gaat maken.
Dag Pixon,
zoals jij zoveel mooie dingen zelf maakt
is ook wat wil en kost nu eenmaal veel tijd maar dat is hobby en geeft je spirit.
Tja het duurt bij mij erg lang allemaal maar de treinen laten rijden is mijn eerste prioriteit om eerst alle problemen uit de wereld te helpen die je ook met C rail tegenkomt.
Tot nog toe gaat alles goed na wat uitwisselingen of doorsoldering van de rails.
Tja kan je hebben met 2e hands rails maar zijn op te lossen en met simpele Ohm meting kom je erachter.
Waar je op moet letten met oudere C rail is dat er weekmiddelen in zitten die het kunststof na vele jaren week maken en dus het extra opletten is voor vallen en dergelijke dus extra voorzichtigheid is wel geboden hiermee.
Het zit hem in de grondstoffen n.l puur zuiver of gerecycled, dit laatste waar meer onzuiverheden in zitten en het kunststof sneller week maakt.
Meestal wordt er 10 jaar garantie gegeven maar daarna beginnen de problemen pas, wil niet zeggen hoe de nieuwe C rail nu is hoor dat moet nog uitwijzen allemaal, het is hoe M het allemaal doet.
Vanwaar al die wijsheid, doodsimpel daar op het werk ook kunststof ramen maak van een Duitse merk maar zijn zuivere grondstoffen en nooit geen problemen geven.
Daarom even een tip voor iedereen, als je in een koude toestand C rail ontvangt van een post laat het een paar dagen acclimatiseren op kamertemperatuur gaat het bijna niet meer verkeerd het is vooral bij kou extra poreus dus wees allert hiermee.
Heb middels alle ervaringen met C rail ondervonden en alles kunnen gebruiken in mijn modelbaan ook al is het met wat hulpmiddelen, gewoon de achtergrond weten van kunststof voordelen/nadelen ervan.
C rail hoe dan ook is voor digitaal wel beter waar al diversen proefjes mee heb gedaan en er tevreden mee ben.
Pixon heb mijn M rail nog niet weggedaan hoor daar het er toch erg moeilijk mee heb en deze toch deels weer wil terugleggen, bedoel ermee te zeggen het is hoe je ermee omgaat allemaal n.l robuust of met beleid daar ligt het allemaal het heeft mij nooit in de steek gelaten op het digitale na dan.
Analoog rijden ging altijd goed ook al was er wat roest aanwezig geen probleem voor de locs die reden altijd zonder horten of stoten.
Goed de tijden veranderen en je wil verder en voor digitaal is C rail voor mij een betere eigenschap, maar daarbij M of K rail niets mis mee is hoor zo ieder zijn eigen mening erover.
Met vr groet,
Theo.