Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ha die Theo,

Goed bezig man, verstandig van je om over te gaan op C rail , je zal er geen spijt van hebben en veel rijplezier aan beleven en geen ergenissen
meer dat er in een tunnel of andere moeilijke plek weer wat naast de rail gestapt is 8o.
Gedeeltelijk houdt je de M rail begrijp ik maar denk zelf dat je later ook dat eruit
gaat halen ,als je de voordelen ziet van C rail en gebruik ervan .
Suk6 met verder knutselen,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ook naar c rail overgestapt zie ik :)
Je krijgt er geen spijt van theo ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: 44er op zondag 03 februari 2013, 19:24:37
Ha die Theo,

Goed bezig man, verstandig van je om over te gaan op C rail , je zal er geen spijt van hebben en veel rijplezier aan beleven en geen ergenissen
meer dat er in een tunnel of andere moeilijke plek weer wat naast de rail gestapt is 8o.
Gedeeltelijk houdt je de M rail begrijp ik maar denk zelf dat je later ook dat eruit
gaat halen ,als je de voordelen ziet van C rail en gebruik ervan .
Suk6 met verder knutselen,

Gr, Jan
Hoi Jan :),

geniet er nu al van de treinen hebben over de 2 buitenbanen al behoorlijk wat gereden zonder enige ontsporing. :o) >:-D
De M rail laat die voorlopig liggen en in de toekomst vervangen worden, eerst maar weer eens sparen. :lol: :mrgreen: :P
Belangrijk nu is om de treinen ook over de andere banen te laten rijden en daarom zo snel mogelijk de boel op orde wil brengen want rijden is ook genieten van je materiaal.
Misschien de volgende beurs op jacht naar C rails.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even wat foto's van bovenaf. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De laatste foto heb ongeveer aangegeven waar het mangat komt.
Eerst ga de boel zo maken dat overal kan gaan rijden al is het met allerlei opvang tijdelijk.
Het leuke is om weer trestles te gaan maken (waar de mal nog van heb bewaard) wat mooi in het geheel past zo ook andere dingen zoals houten barakken noem maar op.
Tja verander nogal eens maar zoek wel naar ideeën en oplossingen om tot een resultaat te bekomen waar vrede mee heb en een modelbaan heb die naar mijn wens is en niets te maken heeft met een zogenaamde beginneling daar stap overheen en lach ermee.
Heb genoeg ervaring opgebouwd en weet waar achter sta en weet waarmee bezig ben, beslist niet om op te scheppen maar gewoon geef mijn uiterlijke mening hierover en ben zoals ben en wil nooit eerste rang zijn.
Eerder iemand anders uit de nood helpen dan eerst aan mijn zelf te denken en er zijn mensen hier dat dit weten van mij en de vriendschap is hierdoor alleen maar hechter geworden waar blij mee ben want daar kun je op bouwen en van op aan.
Even dit hoor ben een allemansvriend en hou één ieder in zijn waarden en waardeer iedereen ook al heeft deze andere meningen gewoon proberen met elkaar tot overeenstemming te komen en vrede bewaren onderling wees gezind met elkaar echte vrienden zijn al zo schaars toch?
Al met al laten wij het allemaal gezellig houden op deze forum die echt heel goed is en een mooie communicatie onderling om deze hobby in stand te houden.
Oprichters hiervan mijn dank hoor ga zo door echt :thumbup: :thumbup: :thumbup: kan ervan genieten. :P :D
Op naar de volgende update mensen en vooral foto's en filmpies die hier ook gaan komen als er tijd voor krijg en komen er ook en hou mij daaraan. :thumbup:
Met vr groet,

Theo. ;)
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

even weer een paar foto's van aangebrachte wijzigingen die doorgevoerd heb.
Een helling maken naar de achterste rails met de trestlers vond het maar bagger en hou het gewoon op een bestaand niveau.
Heb op verschillende manieren de rails uitgelegd op de baan om te kijken wat het beste vond en deze laatste is naar mijn zin en blijft zo.
De rangeerplaatsen is de volgende stap om te kijken hoe die ga maken en heb al wat plannen weer op tafel dus kan ermee aan de slag.
De M rail gaat definitief weg en alles wordt C rail nu, had nog even een paar overuren van het werk en meteen de tekortkoming bijbesteld. >:-D :lol:
De loc loods komt weer op z'n oude plaats terug, alleen wat meer naar voren daar erachter een mangat komt.
Hiervan komen er ook foto's van als de rangeerplaats heb voltooid.
Hierna nog een ander plan op tafel liggen van de 1e berg waar een gat ga maken om daar de rails door te laten lopen naar buiten en deze weer een aansluiting ga geven naar de 2e berg.
Dit alles wordt nog wel duidelijk met foto's hoe het gaat worden.
Dit voor even en wordt spoedig vervolgt.
Met vr groet,

Theo. ;)
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er mooi uit theo
Is het trouwens ook mogelijk om foto s te maken met daglicht zodat we de echte kleuren van de berg kunnen zien?

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wat een veranderingen,Jammer dat je hellemaal stopt met m rails (moet er wel aan wennen zo'n nieuwe rails in een kolen mijn ) maar de plannen zijn goed  :thumbup:
gazo door
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op donderdag 07 februari 2013, 07:03:15
Ziet er mooi uit theo
Is het trouwens ook mogelijk om foto s te maken met daglicht zodat we de echte kleuren van de berg kunnen zien?

Mvg Danny
Hoi Danny,

dank je, blijf puzzelen tot er tevreden mee ben maar wat er nu ligt blijft zo.
Wil de foto's wel even bij daglicht maken hoor, alleen even de vraag van de 1e of de 2e berg?
De eerste berg komen de foto's als deze klaar heb daar deze weekend weer mee verder ga.
Met vr groet,
Theo.

Citaat van: pixon op donderdag 07 februari 2013, 18:19:16
Wat een veranderingen,Jammer dat je hellemaal stopt met m rails (moet er wel aan wennen zo'n nieuwe rails in een kolen mijn ) maar de plannen zijn goed  :thumbup:
gazo door
Hoi Pixon,

dank je en ben er tevreden mee hoe het er nu bijligt.
Tja het was geen gemakkelijke beslissing voor mij maar heb de knoop toch maar doorgehakt en ben alweer gewend aan het nieuwe.
De oude armseinpalen die komen straks wel terug dus toch nog wat nostalgisch op de baan. :P
Dit weekend verder met de afwerking van de éérste berg en het gat maken om de trein erdoor verder te laten gaan.
Gaat goed komen hiermee en kan weer aan de slag met trestlers te maken en houten spoor overbrugging zoals er nu al één heb gemaakt.
Met vr groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Allebei de bergen:D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op vrijdag 08 februari 2013, 00:24:23
Allebei de bergen:D

Oké maar nog even wachten hoor want de 1e is nog niet helemaal af.
Misschien morgen als het allemaal mee zit. :)
Met vrgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo beste forumleden/gasten,

eindelijk dan de foto's van berg 1 die nog niet helemaal af is, daar er nog wat verfijning nodig is hier en daar.
Nog een aanwinst die al op de baan stond maar hier even ook wat foto's van dichtbij (brandweerwagen + caboose).
De waterval is nog niets aan gedaan bij de 1e berg die van de week onderhanden ga nemen. :P >:-D
Wordt vervolgt.
Met vrgroet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :P,

even nog een uitleg over de doorbreking aan de voorzijde van de 1e berg, zie foto.
De m rail gaat eruit en er komt een c rail voor in de plaats die aansluiting gaat geven naar de volgende kolenmijn de Herbede dit hier nog later weer met foto´s en verdere ontwikkelingen.
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ey Theo
Die berg is goed gelukt vind ik
Ook mooie wagon met die brandweer :)

Ik zat net even te denken en ik dacht is het een beter idee om een stukje smalspoor op die brug te leggen inplaats van marklin c rail of m rail of zoals jij nu hebt met spoorstaven?
Volgensmij deden ze dit ook in het echt en ik dacht dat busch hier een aantal dingen van tekoop heeft
http://www.de-spoorzoeker.nl/nl/Producten/Busch/busch-12000-feldbahn-start-set-mit-kipploren.html
http://www.de-spoorzoeker.nl/nl/Producten/Busch/Busch-12200-Zwei-Kipploren.html
http://www.de-spoorzoeker.nl/nl/Producten/Busch/busch-12305-2-gerade-gleise-je-133-2-mm.html

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Erik dank je wel :thumbup:

Thanks Danny :thumbup:.
De laatste foto hierboven daar komt C rail in plaats van M die er nu in ligt en erbuiten ga verder met het zelfde spoor als die nu er ligt, dus met K flex rail en weer geheel van hout.
Voordeel is dat dan gelijk 1e niveau heb naar de 3e kolenmijn(Herbede) en naar die andere 2. :P :mrgreen:
Ben aan het overwegen om de koff rond te laten rijden door vanaf de 3e naar de 2e berg weer een aansluitpunt te maken.
Tekening volgt nog wordt alles veel duidelijker.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even een globale schets weergegeven hoe het met de onderlinge verbinding van de 3 kolenmijnen ga maken.
Ook een verandering gemaakt in de bestaande situatie daar erachter kwam niet van de binnen naar de buitenbaan kon komen, maar nu wel dus. >:-D :D
Vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er goed uit dat plan,maar ik moet oetbeem gelijk geven dat jou baan uitermate geschikt is om tussen de mijnen een smalspoortje te leggen (eggerbahn-roco HOe- etc) denk er maar over na.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Pixon

ben het over eens allemaal, maar daar toch liever zelf iets ga maken wat mooier vindt om te doen en mijn eigen creativiteit erin wil geven. :P.
Niets mooier dan eigen ideeën erin plaatsen.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ben benieuwd wat voor crea je gaat maken. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: pixon op zaterdag 16 februari 2013, 06:53:05
ben benieuwd wat voor crea je gaat maken. :)
Dag Pixon,
zoals jij zoveel mooie dingen zelf maakt :thumbup: is ook wat wil en kost nu eenmaal veel tijd maar dat is hobby en geeft je spirit. :P
Tja het duurt bij mij erg lang allemaal maar de treinen laten rijden is mijn eerste prioriteit om eerst alle problemen uit de wereld te helpen die je ook met C rail tegenkomt.
Tot nog toe gaat alles goed na wat uitwisselingen of doorsoldering van de rails.
Tja kan je hebben met 2e hands rails maar zijn op te lossen en met simpele Ohm meting kom je erachter. >:-D :lol:
Waar je op moet letten met oudere C rail is dat er weekmiddelen in zitten die het kunststof na vele jaren week maken en dus het extra opletten is voor vallen en dergelijke dus extra voorzichtigheid is wel geboden hiermee.
Het zit hem in de grondstoffen n.l puur zuiver of gerecycled, dit laatste waar meer onzuiverheden in zitten en het kunststof sneller week maakt.
Meestal wordt er 10 jaar garantie gegeven maar daarna beginnen de problemen pas, wil niet zeggen hoe de nieuwe C rail nu is hoor dat moet nog uitwijzen allemaal, het is hoe M het allemaal doet.
Vanwaar al die wijsheid, doodsimpel daar op het werk ook kunststof ramen maak van een Duitse merk maar zijn zuivere grondstoffen en nooit geen problemen geven.
Daarom even een tip voor iedereen, als je in een koude toestand C rail ontvangt van een post laat het een paar dagen acclimatiseren op kamertemperatuur gaat het bijna niet meer verkeerd het is vooral bij kou extra poreus dus wees allert hiermee.
Heb middels alle ervaringen met C rail ondervonden en alles kunnen gebruiken in mijn modelbaan ook al is het met wat hulpmiddelen, gewoon de achtergrond weten van kunststof voordelen/nadelen ervan.
C rail hoe dan ook is voor digitaal wel beter waar al diversen proefjes mee heb gedaan en er tevreden mee ben. :thumbup:
Pixon heb mijn M rail nog niet weggedaan hoor daar het er toch erg moeilijk mee heb en deze toch deels weer wil terugleggen, bedoel ermee te zeggen het is hoe je ermee omgaat allemaal n.l robuust of met beleid daar ligt het allemaal het heeft mij nooit in de steek gelaten op het digitale na dan.
Analoog rijden ging altijd goed ook al was er wat roest aanwezig geen probleem voor de locs die reden altijd zonder horten of stoten. :lol:
Goed de tijden veranderen en je wil verder en voor digitaal is C rail voor mij een betere eigenschap, maar daarbij M of K rail niets mis mee is hoor zo ieder zijn eigen mening erover.
Met vr groet,

Theo. ;)   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

afgelopen weekend veel gereden met alle locs :P + nog een klein beetje geknutseld aan de 1e berg waar een 2e laag gras overheen heb gedaan met gemixt gras.
Later hier en daar nog een 3e laag erover.
De loc loods geplaatst met de rails + 2 opstel sporen aan de rechterzijde van de baan.
De waterpomp geïnstalleerd die klaar is voor de test die van de week ga uitvoeren.
Zandpad aangebracht bij de uitkijktoren.
Even weer een paar foto's van de ontwikkelingen.
Morgen maar eens beginnen met een gat te maken boven de tunnelpoort van de 1e berg voor het 1e niveau.
Morgen weer meer foto's.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er netjes uit Theo

Je hebt goed werk verricht

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Alweer een mooie update, Theo.
Nu kan het gezichtsbedrog zijn, maar ik denk dat je lokloods een centimetertje of zo meer naar voren zal moeten komen, anders liggen je sporen neit in het midden van de deuren en zullen je treinen 'aanlopen'.  Maar ik ga er van uit dat het in dit geval eerst een test opstelling is hier.   Het ziet er goed uit en je scenery mag zeker gezien worden !
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op maandag 18 februari 2013, 22:30:44
Ziet er netjes uit Theo

Je hebt goed werk verricht

Mvg Danny
dank je wel, het is allemaal geduldwerk en er vooral geen op vliegers bij krijgen :mad: :lol: >:-D als er iets niet  meteen wil lukken.
Zo ook wilde vanavond de rots doorbreken maar is van snel beton gemaakt waar je zomaar niet doorheen komt.
Dus morgen maar even met een tunnelboor erdoorheen. >:-D >:-D :P hoe dan ook het gaat lukken.
Met vr.groet,
Theo.

Citaat van: dani op dinsdag 19 februari 2013, 10:24:25
Alweer een mooie update, Theo.
Nu kan het gezichtsbedrog zijn, maar ik denk dat je lokloods een centimetertje of zo meer naar voren zal moeten komen, anders liggen je sporen neit in het midden van de deuren en zullen je treinen 'aanlopen'.  Maar ik ga er van uit dat het in dit geval eerst een test opstelling is hier.   Het ziet er goed uit en je scenery mag zeker gezien worden !
Dag Dani,
dank je wel, weer meer reden en moed om verder te gaan.
De loods staat inderdaad nog in een testopstelling daar ernaast nog een mangat gaat komen en de loods dan weer even weghaal alvorens deze goed ga terugplaatsen, deze stel dan af d.m.v de locdeuren dicht te doen en dan zodanig stellen tot deze precies goed over de C rail opengaan.
De C rail wordt wel eerst vooraf vast geschroefd om verschuiving te voorkomen.
Wat scenery betreft ga dit steeds meer onder controle krijgen dit vooral door goede tips elders op deze forum. (Thanks).
De fijne afwerking komt nog wel tot het goed is.
Met vr groet,
Theo.
   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag allemaal,

sorrie maar dit weekend komen er weer foto's van wat al eerder heb willen laten zien van de week dit om eenvoudige reden de drukte op het werk met veel overwerk weer en de druk die bij mij neerkomt en neergelegd wordt om alles in goede banen te begeleiden.
Goed, bla bla bla ga ook proberen dit weekend ook naar rail 2013 te gaan wat ook weer veel impressie kan geven.
Dus weer een heel druk weekend weer en hoop het dat het mij gaat lukken allemaal. :P doe wat in mijn vermogen ligt.
Met vriendelijke groet,

Theo.
 

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Ik zie dat je de overstap gemaakt hebt naar C rail, dit is de meest betrouwbare rails van Marklin die er te koop is.

Op sommige foto,s zie ik wissels zitten die veel lichter van kleur zijn, wat is hiermee gebeurd?


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Op sommige foto,s zie ik wissels zitten die veel lichter van kleur zijn, wat is hiermee gebeurd?
Hoi Peter,
dit zijn 2e hands wissels en denk dat deze zijn door de zon zijn verkleurd of ouderdom maar een echte verklaring heb er niet voor.
Met vr groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

niet veel gedaan alleen een doorbraak gemaakt bij de 1e berg wat snel gebeurd was en viel reuze mee. :P
Ga van de week het gat groter maken om er een houten portaal in te bouwen en kan de rots weer bijgewerkt worden + de M rail gaat eruit en vervang deze door C of K-flex rail.
Wordt vervolgd.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ja leuk een opening zo dat je kan zien wat er afspeelt in de mijn en zeker mooi met een houten portaal<ik heb bij mij een hedendaagse portaal geplaatst stom ik heb er niet aangedacht dat het van hout moet zijn.
Misschien dat ik dat later nog ga veranderen.
Langzamerhand wordt jou mijn  steeds mooier.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: pixon op maandag 25 februari 2013, 05:09:36
Ja leuk een opening zo dat je kan zien wat er afspeelt in de mijn en zeker mooi met een houten portaal<ik heb bij mij een hedendaagse portaal geplaatst stom ik heb er niet aangedacht dat het van hout moet zijn.
Misschien dat ik dat later nog ga veranderen.
Langzamerhand wordt jou mijn  steeds mooier.
dank je wel en zeg niet dat het stom is daar het ook juist heel mooi kan zijn maar kan altijd nog veranderd worden achteraf door fijn detaillering wat ook vaak heb en noteer deze dingen om later dit te veranderen.
Je bent steeds bezig om het mooier te maken maar gaat niet altijd zonder slag of stoot het is hobby en kan jaren duren totdat je er tevreden mee bent, maar is hoe je erover denkt allemaal. :P ;)
Met vr groet,

Theo.

Even een paar foto's van de houten portaalpoort die vanavond heb gemaakt en morgen ga verouderen.
Als er tijd over is plaats deze in de rots opening en komen er weer foto's hiervan.
Heb het gemaakt van naaldhout 9 x 9 mm met aan de 2 zijkanten 28 x 4 mm ook met naaldhout.
Had niet genoeg meer in huis en heb even snel bij de bouwmarkt naaldhout bijgehaald om de houten tunnel poort klaar te krijgen.
Eerst even vooraf metingen gedaan aan de 1e berg om ervoor te zorgen dat straks alles goed past en geen belemmeringen geeft met de locs.
Het gat wat er nu al in zit ga die voorzichtig groter maken zodat het portaal er zo in kan schuiven.
Hoe minder bij hoef te werken achteraf des te beter het is allemaal geduldwerk en komt goed.
Wordt vervolgt.
Met vr groet,

Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
zozo, een fijn portaal heb je daar in elkaar geknutseld, Theo.
Hout van 9x9 mm  dat zijn dus flinke knoerten van balken in het echt, maar gezien de zware last van de rotsen die ze moeten gaan torsen, geen overbodige luxe. 
Ik ben benieuwd hoe dit er gaat uit zien als het op z'n plaats zit.  Dat belooft mooi te worden.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ik geniet elke keer weer van je draadje

gzd en laat ons allemaal genieten

Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: dani op dinsdag 26 februari 2013, 09:38:16
zozo, een fijn portaal heb je daar in elkaar geknutseld, Theo.
Hout van 9x9 mm  dat zijn dus flinke knoerten van balken in het echt, maar gezien de zware last van de rotsen die ze moeten gaan torsen, geen overbodige luxe. 
Ik ben benieuwd hoe dit er gaat uit zien als het op z'n plaats zit.  Dat belooft mooi te worden.
dank je wel Dani die balken zijn inderdaad zwaar en al die zware druk die erboven heerst, geen haar op m'n hoofd om eronder bedolven te worden. :P laat staan de locs die erdoor gaan.
Met vr gr, Theo.

Citaat van: eddyflame op dinsdag 26 februari 2013, 11:09:21
ik geniet elke keer weer van je draadje

gzd en laat ons allemaal genieten

Ed
Dank je wel Ed en blijf mij best doen, ga het steeds leuker vinden daar er elke keer weer iets bijkomt en de boel een mooi resultaat geeft.
Met vr gr, Theo.

Even een paar foto's van de plaatsing betreft houten tunnelportaal.
Heb eerst de tunnel geschilderd met indische inkt en laten drogen, daarna de rots voorzichtig het gat groter gemaakt om de portaal er passend in te kunnen schuiven.
Alles even goed schoongemaakt met de grote stofzuiger maar  8o gelijk even een paar preisertjes mee opgezogen die morgen even uit de stofzak ga halen. :P >:-D :lol:.
Heb deze al verwisseld krijgt vrouwlief geen kans meer om weg te doen, die nogal gemakkelijk is met opruimen. 8o >:-D
De schade is beperkt gebleven en hoef niet veel bij te werken.
Wordt vervolgd.
Met vr. groet,

Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Ik vind je tunnelportal prachtig uitzien, een mooie oplossing met die balkjes  :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik vind je tunnelportal prachtig uitzien, een mooie oplossing met die balkjes

Dank je Piwie, :thumbup: het idee kwam zo maar ineens bij mij op om het zo te maken en de volgende ideeën liggen alweer op tafel hoe het ga doen bij de verdere aanleg buiten deze tunnelportaal.
Eerst maar eens een proefmodel maken of het allemaal mogelijk is maar dan met C rail, zo niet dan met K rail.
Met vr groet,
Theo.


Hallo allemaal,

even weer wat foto's van de gedane behandelingen vandaag.
De portaal is aan gewerkt met gips en er ligt een nieuwe K flex rail in de berg die ook weer is aangesloten op de eigen gemaakte middengeleider.
Hier is nog een klein probleem met de ingaande bocht daar de kolenwagons de buffers elkaar raken en er ontsporing ontstaat maar is een kwestie van buigen tot het is opgelost.
Was de vorige keer ook zo met de M rail maar is goed gekomen dus nu ook met K rail het is een kwestie van precisie.
Er ligt hier een boog in van 45 graden zoals bij M uitvoering een industrie spoor dus.
Heb de K rail aan de uiteinde van de nieuwe tunnelpoort gefixeerd met houtlijm en een extra ring met houtschroefje die precies over de biels heb gefixeerd om het loslaten te voorkomen.
Verder heb een aanpassing gedaan achterin de binnenbaan waar 2 gebogen wissels heb aangebracht om zo een doorlopend treintraject te bekomen en dit ook alles wat te maken gaat hebben met de plannen die hier op tafel liggen die hiermee verband mee hebben doch eventueel later nog weer wijzigingen hierin het is allemaal een idee uit mijn hoofd en weet wat hiermee wil. :P >:-D
Wordt vervolgt.
Met vr groet,

Theo. ;) 



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er erg mooi uit Theo
Portaaltje heb je erg mooi gemaakt ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
netjes  :) :) :) :) :)
het gedeeltje van de waterval is erg mooi en over de portal valt niets te zeggen gewoon mooi en goed :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hoi theo,

ik kan maar een ding zeggen: WOW!!! :thumbup: :thumbup:

dat word heel mooi, ook het thema spreekt me wel aan. weer eens wat anders dan moderne baanthema´s.

gr thomas

p.s. dat kolenvulstation ken ik. :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op maandag 04 maart 2013, 17:09:05
Ziet er erg mooi uit Theo
Portaaltje heb je erg mooi gemaakt ;)

Mvg Danny
Dank je Danny, scenery is echt leuk om te doen je modelbaan wordt zoals je het zelf wil en je krijgt alleen maar meer inzicht en je leert veel bij hiermee.
Met vr gr,
Theo.

Citaat van: pixon op woensdag 06 maart 2013, 14:26:18
netjes  :) :) :) :) :)
het gedeeltje van de waterval is erg mooi en over de portal valt niets te zeggen gewoon mooi en goed :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi Pixon,

dank je wel en blijf bezig om weer nieuwe ideeën op te doen, gewoon kei leuk om te doen. :thumbup:
Met vr gr,
Theo.

Citaat van: kroko99 op woensdag 06 maart 2013, 16:41:06
hoi theo,

ik kan maar een ding zeggen: WOW!!! :thumbup: :thumbup:

dat word heel mooi, ook het thema spreekt me wel aan. weer eens wat anders dan moderne baanthema´s.

gr thomas

p.s. dat kolenvulstation ken ik. :D
Dag Thomas,

thanks :thumbup: en ben het met je eens ook al vindt moderne baanthema's ook mooi maar zo ieder zijn eigen mening en gedachten.
Heb dit thema gekozen daar in de familie er één was die in de kolenmijn heeft gewerkt en van daaruit dit tot stand is gekomen en een mooi project vond om uit te voeren.
Hier iets neerzetten wat anderen niet hebben, gewoon je eigen inspiratie gebruiken wat mij zo bijzonder maakt. :P aan dit project.(geschiedenis)
Met vr gr,
Theo.


Hallo allemaal,

weer even een paar foto's van de vorderingen waar morgen even een omschrijving van geef daar het zie dat het laat is nu en morgen weer vroeg uit de veren mag.
Met vr groet,

Theo. ;)

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jahoor, hij is weer bezig :D

Erg mooi gemaakt Theo
Wat komt er op dat zijstukje?

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jahoor, hij is weer bezig,

Yep :P als de kans daar is wordt eraan gewerkt, en dank je wel hoor Danny en hoop dat je er iets uit kan halen wat jezelf ook kan gebruiken en/of je ermee op een idee kan brengen maar ook voor anderen natuurlijk.   :)
Aan het zijstuk komt een extra mijn ingang daar nu de voorkant is opengemaakt en alles weer veranderd wat thema betreft dit terugdenkend hoe het eerst had gedaan met deze eerste berg.
Zoals je ziet heb alles met overgebleven afvalhout weer wat kunnen maken.
De bedoeling is om aan de zijkant nog wat rotspartijen te maken en zodanig dat het een ingang is waar kolen uit gewonnen worden die dan per transport vervoerd worden door de wagons die erlangs komen en verder gaan naar de toekomstige Herbede kolenmijn waar het dan via andere spoor weer verder getransporteerd wordt.
Vóór de Herbede er komt eerst maar eens proefstukken maken met diversen rails om de verbinding hierin te maken van hout.
Simpel is het niet maar ook hier kom wel uit gewoon blijven denken en ineens is het er. >:-D :lol:
Met vriendelijke groet,

Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

het omliggende van de tunnel poort is bijgewerkt te samen met de waterval (geschilderd en gras aangebracht).
Schoren aangebracht aan de onderkant van het plateau met nog even als ondersteuning 2 paaltjes die later worden verwijderd als alles opgedroogd is.
Verder nog een tunnel poort gemaakt voor de ingang van de mijn aansluitend gaas er bovenop gemaakt die heb gefixeerd met houtlijm voor vaste verbinding te creëren in zijn geheel.
Na enige droogtijd gipsrol 10 x 2,9 cm aangebracht op het gaas om later alles te moduleren hierop met HYDROFIBRE granietkleur (ER Decor 7112) wat mijn eerste ervaring hiermee is en zo gelezen heb is er heel goed mee te werken maar ga het zien morgen. :P
Wordt vervolgd.
Met vr groet,
Theo.

 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2007

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

je bent weer duchtig aan het klussen geweest :thumbup:

Je bent overgestapt bent naar C-rail maar waarom gebruik je in de tunnel nu opeens weer K-rails?

Het thema wat je gekozen hebt is helemaal geweldig maar ik begrijp trouwens niet helemaal wat je nu aan het maken bent. Die extra ingang is wel duidelijk maar wat is het doel van "het afdak" ?

Groetjes, John