Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond,

wat eigenlijk gezegd heb is om de eerste berg af te werken, nou daar begin van de week maar eerst eens aan waar erg veel werk aan is en wil realiseren ben teveel rommelig bezig en schiet niet op zo sorrie wil soms wel eens teveel denk zo. :? 8o
Als iemand denkt dat verkeerd bezig ben met de opbouw helemaal gelijk hoor maar weet heel goed waar mee bezig ben ook al ben maar een zogenaamde beginneling dan vergis je je wel hoor er zit veel meer achter dit persoon als één ieder wel kan bedenken en bovenal gaat het mij vooral niet om of iemand wel of niet reageert om die duizendste bericht te halen kan mij allemaal gestolen worden boeit mij totaal niet ben bezig om anderen te kunnen helpen met eigen gemaakte ideeën waar anderen wel wat aan hebben hopelijk en daar kan dan achter staan niet om de prestaties nee alleen maar om te helpen ook al schiet het er bij mij nog als eens bij in en vele fouten maak maar die los wel op hoor ook al krijg geen reacties laat mij niet uit het veld slaan en ga gewoon door er zijn altijd wel personen die het wel begrijpen en niet alleen maar vóór prestatie gaan gelukkig zou heel triest zijn allemaal waar het mij niet om te doen is allemaal, nee gewoon spontaan zijn en elkaar helpen en elkaar in waarden laten met zo ieder zijn kunnen met meer of minder maakt niet uit respect hebben is het woord ook al is het niet gemakkelijk altijd voor jezelf om het te aanvaarden maar bedenk wel even dat deze forum is opgezet voor een hobby en niet om prestatie alléén dan maak je wel enorme vergissing voor jezelf daar is het waar het niet om gaat uiteindelijk, je verliest die alleen maar hierdoor en je gooit je eigen ramen alleen erdoor maar in het schiet niet op toch wees realistisch en doe gewoon kom je veel verder alles heeft tijd nodig en wees geduldig het komt uiteindelijk allemaal wel goed.
Doe zelf ook mijn uiterste best hoor alleen heb teveel weinig tijd om alles te beantwoorden en te volgen het werk gaat nu éénmaal toch voor ook al wil het heel graag anders doen en meer aandacht geven aan anderen maar kom er niet toe sorrie maar het is even niet anders ook al wil wel dat het anders wil. :-(
Dit even van wat van mijn hart wil en ben voor mening dat niet reageer op iedereen mijn spijt betuig ook al heb het gelezen allemaal toch met deze woorden even gezegd dames heren echt :thumbup: :thumbup: allemaal en kan er veel van leren en opsteken dank jullie wel allemaal ook al zeg het zelf maar en kan het alleen maar waarderen.
Met vriendelijke groeten,

Theo. :thumbup: :thumbup: 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hallo Theo,

Ik heb even lang voor je tekst gezeten want ik wil best graag inhoudelijk bij je reageren. Moet wel zeggen dat het een inspanning is om haar te lezen. Zo kon ik 2 posts van je terug ook de Santa Fe niet op je foto vinden. Uiteindelijk zag ik haar in een hoek in het donker. Dat soort onduidelijkheden maken het erg moeilijk inhoudelijk te gaan reageren. Het nodigt me dan niet altijd uit om me ergens in te verdiepen.

Kijk eens naar onderstaand citaat van je.

Citaat van: th op zondag 21 oktober 2012, 23:03:42
Als iemand denkt dat verkeerd bezig ben met de opbouw helemaal gelijk hoor maar weet heel goed waar mee bezig ben ook al ben maar een zogenaamde beginneling dan vergis je je wel hoor er zit veel meer achter dit persoon als één ieder wel kan bedenken en bovenal gaat het mij vooral niet om of iemand wel of niet reageert om die duizendste bericht te halen kan mij allemaal gestolen worden boeit mij totaal niet ben bezig om anderen te kunnen helpen met eigen gemaakte ideeën waar anderen wel wat aan hebben hopelijk en daar kan dan achter staan niet om de prestaties nee alleen maar om te helpen ook al schiet het er bij mij nog als eens bij in en vele fouten maak maar die los wel op hoor ook al krijg geen reacties laat mij niet uit het veld slaan en ga gewoon door er zijn altijd wel personen die het wel begrijpen en niet alleen maar vóór prestatie gaan gelukkig zou heel triest zijn allemaal waar het mij niet om te doen is allemaal, nee gewoon spontaan zijn en elkaar helpen en elkaar in waarden laten met zo ieder zijn kunnen met meer of minder maakt niet uit respect hebben is het woord ook al is het niet gemakkelijk altijd voor jezelf om het te aanvaarden maar bedenk wel even dat deze forum is opgezet voor een hobby en niet om prestatie alléén dan maak je wel enorme vergissing voor jezelf daar is het waar het niet om gaat uiteindelijk, je verliest die alleen maar hierdoor en je gooit je eigen ramen alleen erdoor maar in het schiet niet op toch wees realistisch en doe gewoon kom je veel verder alles heeft tijd nodig en wees geduldig het komt uiteindelijk allemaal wel goed.

Er zitten wel 2 komma's in ;) Waarom?, ik was net gewend dat ik ze niet nodig meer had  :D 

Ook ik haal de meest logische werkvolgorde wel eens onderuit. Gewoon omdat ik even zin heb in iets anders. Dat houdt m'n motivatie op peil want er ligt gewoon genoeg.  :)  Op zich toch niet erg? Je doet het toch voor jezelf! Van andere meningen pluk je mee wat je wilt en de rest laat je daar ..

Succes!

vriendelijke groet, Michiel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Heyy Theo

Ik vind het banenplan er mooi uit zien  :)
Met het volgende niveau kan ik je helaas niet helpen.

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo,


uit je verhaal begrijp ik dat je met een probleem zit, betreffende het forum.
Zou je de moeite kunnen nemen om het even duidelijk op een rijtje te zetten: MET INTERPUNCTIE EN DUIDELIJKE ZINNEN/OPBOUW.
Het is voor mij (en miss anderen) lastig om er wat uit op te maken.


Verder, over je baan.
Ik kijk gwn vrolijk mee vanaf de zijlijn. Ik ben geen Amerika-fan, dus kan er ook niet zoveel op zeggen.
Logisch dat je als beginneling (ben ik zelf ook), het een en ander moet proberen.
Altijd door blijven gaan, ook als t tegenzit. Als je er geen zin in hebt, laat het dan gewoon eff liggen.


we horen nog van je.


gr simon
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: th op zondag 21 oktober 2012, 23:03:42

Als iemand denkt dat verkeerd bezig ben met de opbouw helemaal gelijk hoor maar weet heel goed waar mee bezig ben ook al ben maar een zogenaamde beginneling dan vergis je je wel hoor er zit veel meer achter dit persoon als één ieder wel kan bedenken en bovenal gaat het mij vooral niet om of iemand wel of niet reageert om die duizendste bericht te halen


Ha die Theo,

Wat een lang verhaal. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. :)

Maak je niet te druk kerel, ieder beleeft de hobby op z'n eigen manier. Verkeerd bezig zijn bestaat eigenlijk niet, net zoals "goed" of "slecht". Ga lekker door met de hobby op de wijze die jou het beste bevalt. :thumbup:  ;)

Gr, Ben.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Michiel,

het was allemaal wat onduidelijk inderdaad, en dit even te snel had gedaan wat baanplan betreft.
Die 2 komma's :D was de reden om het feit mij weer even te kunnen opladen en verder te kunnen gaan met mijn ontlading >:-D
Weet niet maar de rook kwam op een gegeven moment uit m'n oren en ben aan het rammelen gegaan op het toetsenbord alles achter elkaar, achteraf de volgende dag teruggekeken  8) 8o en was inderdaad wat rommelig allemaal.
Ook ik haal de meest logische werkvolgorde wel eens onderuit. Is goed om te weten dan ben niet de enigste gelukkig je houdt inderdaad je motivatie op peil ;) :thumbup:
Met vriendelijke groeten,
Theo. :-)


Hoi Danny,
dank je, het is onduidelijk allemaal wat heb geplaatst en maak eerst maar eens een basis opstelling voor het 2e niveau zodat één ieder eventueel een aanvulling erbij toe kan dragen voor veranderingen etc. :-)
Met vriendelijke groet,Theo.

Hallo Simon,
wat het verhaal betreft ga daar niet meer verder op in duidelijk of niet weet hoe het voor mijzelf ga doen en ga weer vrolijk verder met deze mooie hobby. :mrgreen: :P
Mvrgroet,
Theo.

Dag Ben,
Thanks en ga mij in het vervolg ook niet meer druk maken slecht voor je rikketik >:-D :mrgreen: en is energieverspilling.
Ga vervolgens ook door op de manier zo het mij het beste bevalt, namelijk treinhobby waar mijn poten niet van kan afhouden. :lol: :P
Met vrgroet,Theo. ;)

Van de week misschien weer wat updates wat betreft de eerste berg die wil afwerken. :thumbup:     

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste forumleden/gasten,

even geen update maar wel een stoomloc besteld de BR 18.1 DRG (37116) tijdperk 2 van M.
Even een foto. :P
Mvrgroet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
En dat is een erg mooie aankoop, gefeliciteerd!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Wat een prachtige stomert heb je gescoord, :thumbup: erruhg mooi model.

Veel rijplezier,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooi lokkie. :thumbup:  :)

Gr, Ben.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Prachtige stoomerb Theo.

Tony :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Nog even ingaande op je post een aantal postings terug: maak je niet druk. Wat chaos is voor de 1, is logica voor de ander. Alles wat je post doe je eigenlijk om te laten zien waar je mee bezig bent en hoe je het doet...op JOUW manier. Dat wil niet zeggen dat ik het hetzelfde zou doen, maar wie zegt dat mijn werkwijze perfect is? Eigenlijk post je om anderen ideeen te geven voor hun baan of scenery. Dus bij deze: hulde! En ga door met posten! Vind het een supermijn  :thumbup:

Groetjes,
William
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Prachtige loc :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,
Veel geluk met je BR 18.1 DRG (37116). Fraaie & elegante loc.
Ik heb deze uitvoering:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dit blijft toch een mooi topic. Het thema vind ik erg origineel en mooi uitgewerkt!
Keep on going!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wauw mooi lokkie
Veel plezier ermee Theo ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
wowie, das een mooi apparaat.
past wel goed op jouw baan zeker!?


ps: waarom gebruik je zowel amerikaans als europees materiaal op je baan?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

allemaal erg bedankt voor de de positieve reacties  :thumbup: :thumbup:
De BR 18.1 DRG gaat de Rheingold trekken afgewisseld door de BR01 of te samen is ook wel een optie. :P

Simon waarom deze beide gebruik, daar aanschaf wat mooi vindt.
Ook dat bepaalde locs een bijzondere geschiedenis hebben althans voor mij dan, maar er zijn er nog genoeg anderen doch deze zijn mijn voorkeuren die nu heb.

Op dit nog volop aan het zoeken en tekenen voor niveau1 om de basis te leggen, steeds weer even niet naar mijn zin en maar weer verder tot het er is.  :o) >:-D
Van de eerste berg komt van de week nog een update waar mee bezig ben tussendoor dus eventjes wachten nog.
Met vr groet,
Theo. ;)

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag beste leden/gasten,

morgen updates hoor van nieuwe aanwinsten op de modelbaan en  wat bewerkingen aan de 1e berg. :P
Met vriendelijke groet,

Theo. :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

geen update van de berg, wasmachine en droger vrijdag stuk gegaan dus was er werk aan de winkel.
Droger weer gemaakt nieuwe lager erin gezet.
Wasmachine ook lagers stuk de hele boel uit elkaar gehaald, wat denk je de gehele binnenkant zat vol met smeer van de lager dit door de manchet die erachter zat gescheurd was.
Kon het nog wel repareren maar heb geen vertrouwen meer in en heb een nieuwe aangeschaft die van de week kan ophalen.
Nu even de foto's van het binnengekomen materieel.(even klikken op de foto voor vergroting)
De nieuwe BR18.1 DRG en 2 Texas thankcars die heb gekocht van een forumlid.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
mooie aanwinsten theo
veel plezier ermee he ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

dank je  :thumbup:, maar even toch over je CS2 wat echt hoop dat deze het bij jou ook goed doet er is niets mis mee met deze na wat allemaal heb verteld aan jou.
In ieder geval wens je veel succes toe en laat je hoofd niet gelijk hangen als er toch problemen mochten ontstaan denk ook aan de adviezen die je hebt meegekregen van mij en laat je door niemand van de wijs brengen help je wel door deze problemen heen en sta hierachter laat je niet zomaar vallen daar kun je van mij op aan. ;) :P
Stuur maar een pbtje als je wat wil weten en help je daarbij.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Van hetzelfde Theo

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Danny,

Dank je en hoop hier zo snel mogelijk weer terug te komen mis het wel allemaal maar zijn even de omstandigheden nu helaas waar in verkeer.
Heb nu even 2 weken vakantie gelukkig en kan mijn rug ook even tot rust komen maar gaat weer al wat beter gelukkig met behulp van medicijnen die liever niet neem maar je ontkomt er soms niet aan helaas.
Doch de hele week gewerkt met pijnlijke rug opgelopen met overhuizen naar het nieuwe pand vorige week maar bewegen is toch wel het beste maar dan wel oplettend allemaal en geen zware dingen tillen.
Genoeg hierover en kan je alvast vertellen dat een M Mikado 37989 heb besteld, echt een schitterende loc om te zien en een paradepaardje op de baan erbij. :-)
Hier toch alvast even een foto ervan.
Tot gauw weer en fijne dagen nog, zo ook aan alle anderen hier. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Aha Theo, weer terug van even weggeweest. Ook voor jou fijne dagen en ik zie graag uit naar de Mikado op je baan.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: th op zondag 23 december 2012, 21:16:33
:thumbup:

Theo,

Voor jou en je familie ook fijne feestdagen.

Gr.
Piwie.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Golfer op maandag 24 december 2012, 09:50:13
Aha Theo, weer terug van even weggeweest. Ook voor jou fijne dagen en ik zie graag uit naar de Mikado op je baan.
Dag Michiel,

heb nu de 37970 besteld daar de geweatherde net aan mijn neus voorbij is gegaan helaas, maar is ook wel mooi en kan altijd nog geweatherd worden. :P
Had bij Danny wel aangegeven dat deze al besteld had maar had dit pas na zijn berichtje gedaan en voilla te laat, maar geeft niet hoor heb nu er toch een. :-)
Foto's komen zodra deze binnen heb.
Met vr groet,

Theo.

Citaat van: Piwie op maandag 24 december 2012, 10:20:18
Citaat van: th op zondag 23 december 2012, 21:16:33
:thumbup:

Theo,

Voor jou en je familie ook fijne feestdagen.

Gr.
Piwie.
Hoi Piwie,

dank je wel en hoop hier weer snel terug te zijn.
Met vr groet,

Theo.
Citaat van: oetbeem op zondag 23 december 2012, 21:59:58
Van hetzelfde Theo

Mvg Danny
Hallo Danny,

dank je wel.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal  :P

een paar foto's van de Mikado + Gondolas 4583.
Nog even een setje erbij zoeken voor de Mikado (NC) namelijk de 45648 of 45801.
Met vr groet,

Theo. :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie plaatjes Theo.

Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Leuke aanwinsten Theo

Veel plezier ermee ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Je sluit het jaar goed af met schitterende aanwinsten , erg mooie stomert :thumbup:
Fijne jaar omwisseling :D

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: blauweengel op maandag 31 december 2012, 08:09:29
Mooie plaatjes Theo.

Tony
Hallo Tony, thanks :)

Citaat van: oetbeem op maandag 31 december 2012, 10:18:39
Leuke aanwinsten Theo

Veel plezier ermee ;)

Mvg Danny
Hoi Danny, dank je  :D
Citaat van: 44er op maandag 31 december 2012, 10:27:47
Hallo Theo,

Je sluit het jaar goed af met schitterende aanwinsten , erg mooie stomert :thumbup:
Fijne jaar omwisseling :D

Gr, Jan
Dag Jan,

dank je  :-) en is wel de laatste stomer heb er nu toch wel genoeg maar je weet maar nooit. >:-D.
Ook nog een fijne jaarwisseling  :D, zo ook aan alle andere forumleden/gasten.
Met vr gr,
Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie foto Theo

mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op maandag 31 december 2012, 21:09:47
Mooie foto Theo

mvg Danny
Thanks, vindt steeds meer over de USA op internet en rammel gewoon alles in het Engels neer krijg vanzelf dit soort sites. >:-D  >:-D :P :-).
Heb middels al verschillende oude gebouwen op geslagen om deze van balsahout na te maken maar dan naar eigen idee.
Met vr gr Theo.

Goedenavond beste forumleden  :thumbup:,

had nog een oude watertoren liggen van kunststof en heb het onderstel eronderuit gehaald en vervolgens een houten tresler eronder gemaakt die morgen verder af ga maken dit omdat deze eerst goed laat drogen.
Als onderstel zat er een stenen toestand eronder die nu vervangen heb zie foto's.
Morgen weer meer foto's hiervan.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

de watertoren is klaar dus even weer een paar foto's.
Met vr groet,
Theo.













Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zo zie je maar weer dat je veel moois kan maken van een oude watertoren
:)mooi gedaan :arrow: :thumbup:

Mvg Danny (verzonden via mobiel)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op vrijdag 04 januari 2013, 01:04:29
Zo zie je maar weer dat je veel moois kan maken van een oude watertoren
:)mooi gedaan :arrow: :thumbup:

Mvg Danny (verzonden via mobiel)
Hoi Danny,

Thanks yep  had dit geval nog liggen en ga je denken om hier iets uit te halen op Amerikaanse stijl en was snel beslist door er een trestle eronder te maken. :P.
Watertoren is eigenlijk niet de goede benaming, sorrie maar watertank voor het vullen van de stoomlocs. >:-D
Vanavond weer een nieuw object in elkaar gezet met balsahout en sate houtstokjes, n.l een uitkijktoren voor op één deze 2 bergen.
Morgen even alles whetherden en foto's van het resultaat. >:-D :P ;)
Met vr groet,

Theo. :thumbup:


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

Morgen een update van de éérste berg met de echte waterval en de aankleding ervan die jullie al zolang heb moeten ontgaan. Sorrie maar doe ook mijn best en hopelijk jullie begrip kan ook niet altijd alles uit laten komen zoals het wil, maar kom wel alles na wat heb beschreven wat modelbouw betreft. :P alleen het is vaak het tijdgebrek helaas. :-( :?
Hoop morgen wat updates te kunnen geven en dat er niets tussenkomt, maar je weet maar nooit hier. 8o
Met vr groet,
Theo. :)


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond,

druk bezig met de 1e berg maar nog geen update ben nog niet zover maar komt goed. >:-D :P
Tussendoor een uitkijktoren gemaakt en een barak, waarvan een paar foto's.
De uitkijktoren komt op de 1e berg en de barak op het werkplateau ervoor.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Geinig, die barak. Hoe heb je die dakshingles gemaakt? Printje? Of met reliëf?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Doef,

Vond deze ook wel geinig en het mooiste is dat dit geheel bestaat uit printpapier, gedownload van internet. >:-D :P.
Deze barak wordt later een keer van echt balsahout gemaakt wat natuurlijker overkomt.
Er komen er nog wel meer van deze voorlopige gebouwtjes die later uitwerk met balsahout. :P.
Met vr groet,

Theo.

Hallo allemaal,

van de week weer eens gereden met alle locs en er toch weer allerlei problemen waren en overstap op C-rails en ga de de M-rails vaarwel zeggen en verkoop de hele handel niet omdat deze nu ineens slecht vindt hoor er is niets mis mee alleen denk verder aan het digitale wat mij meer gemak geeft vandaar.
Gaat wel veel kosten maar liever dit dan steeds weer op problemen stuiteren.
Veel testen gedaan met digitaal op proefbaantje maar is mij teveel allemaal.
Als er mensen zijn die M-rails willen, verkoop deze allemaal voor een aannemelijke prijs die echt laag zal liggen en alles 1e keus daar kun je van op aan.
Stuur maar even een pb als iemand interesse heeft of je mag ook aankomen eventueel na afspraak of breng de spullen mee naar Houten.
De C-rails zijn middels al besteld om deze baan te vervangen maar stap voor stap allemaal  :P >:-D.
Met vr groet,

Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

met omschakeling naar C rails even weinig update helaas maar er komen foto's hierover met de situatie zoals gedeeltelijk is maar wel een aanpassing daar toch alles bijna ga vernieuwen met c rails uitgezonderd de schaduwstation die M rail blijft het is toch nostalgisch.
Ben er nog steeds niet over uit hoe het vervolg eraan wil geven in het bestaande spoor alhoewel er wel al een paar plannen op tafel liggen waar een idee uit kan halen maar zoek nog even verder met nog meer ideeën hierover te krijgen.
Heb vandaag een 74491 gekocht en ga hiermee aan de slag om uit te zoeken het probleem op te lossen wat M tot nu toe verrekt om een oplossing te bieden schandalig allemaal en ga erachteraan ook al heb veel gelezen over dit probleem waar ook weer uit kan halen dat een niet voldoende stroom geleverd aan de wissel een hapering kan geven bij het doorschakelen naar het contact wat als gevolg kan geven van inbranding wat M er hoort er te voor zorgen dat niet gebeuren kan maar laten het in alles afweten en hebben een zodanige dikke betonplaat voor zich die niet is te doorgronden, tja waar zijn die mee bezig?
Daarom probeer te achterhalen waarom de eindschak het na zoveel beurten het af laat weten zelf zou zeggen plaats er vergulden contacten in die echt betrouwbaarder zijn als anderen en niet zo spanning afhankelijk wat ook een rol kan spelen dat het blijft hangen bij half contact wat weer vonken kan geven onderling en inbranding als gevolg.
Forumleden/gasten ga proberen om tot een oplossing te komen, heb in ieder geval genoeg collega's om dit met deze uit te zoeken.
Beloof niets maar ga het ondernemen en je hoort nog in ieder geval van dit probleem.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even afwezig geweest vanwege een ziekte blablabla niet van belang en ga verder ja.
De 2 banen liggen er in c rails wat een hele gepuzzel was zo uit het handje en gedachten hoe alles tot één te maken zonder die pc troep met die software waar je een baan mee kan maken, is niks voor mij hoor het is gemakzucht zeg het zelf maar.
Je leert meer door uit eigen idee een baan te leggen dan met al die wintrack of wat dan ook.
Hopelijk morgen eens wat foto's hoe alles heb vernieuwd en deels anders heb aangelegd, maar een heel stuk rustiger als hiervoor met meer mogelijkheden voor scenery en meer toegankelijkheid op de baan om overal bij te kunnen.
Zoals de baan in M rails lag kon daar niet meer uitkomen met vervolg ervan, daarom heb veel andere voorbeelden erbij gehaald en dit in delen samengevoegd om tot een oplossing te bekomen wat gelukt is ook al heeft het veel energie gekost maar het heeft mij de moeite allemaal beloond en ben er tevreden mee tot op dit moment. :P
Krijg morgen nog wat aanvullingen binnen van c rails binnen om alles passend te maken, maar er komt nog meer als daar uit ben van hoe en wat de plannen liggen klaar.
Tot morgen met een paar foto's hopelijk en anders a.s zondag.
Met vr groet,

Theo. :thumbup: ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik ben benieuwd wat je er van hebt gemaakt :)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo.

Is de baan nu geheel met C-rails of heb je deze enkel toegevoegd?
En wat kon dan met M-rail niet, wat met C-rail wel kan?

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even een paar foto's van de modelbaan, waarvan de 2 buitenste banen hetzelfde zijn gebleven op een paar punten na en in c rail uitgevoerd.
Daar toch over ging op c rails heb de binnenzijde geheel veranderd om beter achterin bij te kunnen daarom komt er nu een mangat in het midden waar de locloods heeft gestaan zodat goed bij de beide mijnen kan al er een trein ontspoord of anders.
Er loopt nu één omloopspoor begane niveau en de 2e waar nu even wat hout onder heb liggen om even aan te geven hoe het wordt komt op dezelfde hoogte als de baan die nu van de ene mijn naar de andere loopt.
Deze 2e omloopspoor wordt nog aangepast zodat deze straks mooi langs de mijnen kan rijden en  kolen kan transporteren, maar heb er nog geen tijd meer voor gehad.
Er is ook deels M rail aanwezig zoals rangeerplaatsen die later aansluiting krijgt naar de c rail.
De locloods komt rechts van de baan ook met m rails maar ben daar nog niet geheel uit, daarom dit in een latere stadium met foto's.
Heb nu ook wat meer ruimte bij de in/uitgangen van de tunnels, bedoel de beide banen liggen nu iets meer naar binnen toe wat weer gunstig is voor de big boy. :P >:-D
Heb zoveel mogelijk R2 gebruikt waar het mogelijk was.
Hoop dat het een beetje duidelijk overkomt allemaal, maar maak zo dadelijk nog even een paar foto's van bovenaf zodat het beter is te zien allemaal.
Alles is nog niet af hoor maar komt allemaal goed en ben blij met deze uitvoering en heb nu wat meer ruimte voor de scenery gelukkig zodat de Herbede (kolenmijn) ook geplaatst kan worden.
Wordt vervolgt.
Met vr groet,

Theo.