Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo.

Die overbekende Märklin sluitlantaarn is inderdaad buiten proporties. :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb zelf ook nog zo'n ding in OVP liggen, maar geen kans dat die ooit
gebruikt gaat worden! Afhankelijk van waar je de lantaarn gaat ophangen
zal de 'schaalafwijking' toch wel meevallen . . . ?
En je hebt helemaal gelijk: als het jouw niet stoort, moet je het gewoon
toepassen op jouw baan. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Erik,

Afhankelijk van waar je de lantaarn gaat ophangen
zal de 'schaalafwijking' toch wel meevallen . . . ?
Die komt bij de mijnschacht ingang waar de kolenmijngebouw staat. (rechts van de baan)
Met vr groet,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Danny,

erg leuk bedacht theo ;)

Dank je, maak hem maar rustig na hoor maakt mij niet uit het zijn allemaal maar ideeën waar andere ook eventueel gebruik van kunnen maken.
Nog een leuk ander idee om een lantaarn te maken namelijk van messing schilderijhaakjes. :mrgreen: (zie foto's)
De dubbelgevouwen haakje openbuigen naar 90 graden en de haak gebruiken als schuin dakje, alleen heb je er meerdere nodig om deze te maken en met de meegeleverde spijkertjes kun je vooraf door de gaatjes steken en eventueel aan de binnenzijde vastklinken door eerst vooraf de spijker te hebben ingekort.
Alles solderen en klaar is je lantaarntje.
Denk dat het nodig is om ook kleinere haakjes bij te nemen en gebruik daar alleen de haken van om het dakje te maken daar het dan beter past en uitkomt in de punt.
Het dakje maak je dicht met hetzelfde materiaal alleen even aanpassen om het geheel mooi sluitend te maken.
Zal morgen eens kijken of het gemaakt kan krijgen hetzij met solderen of lijmen.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Oke theo wie weet :D :D
Eerst eens zien hoe het eindresultaat hier is :)
Ow enne die wagons achter de 01 die waren van een forum lid en die zilveren zijn eingelijk voor mijn diesels :)
Veel succes gewenst met de bouw van je 2de kolen mijn
Is smalspoor misschien wat onderaan de 2de berg dat daar een treintje een rondje rijd ofzo?

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

vanavond bezig geweest met de lantaarns maar blaas dit alles af heb er geen goede middelen voor om het goed te kunnen maken en ga maar wat anders verzinnen.
Die personenrijtuigen van een forumlid was dat geen Rheingold personenwagenset dan?
onder aan de 2e berg ben dat nog even aan het bekijken hoe daar mee verder wil, ben daar nog niet helemaal uit. 8o :P, maar neem smalspoor wel op in dit gedeelte thanks.
Dit weekend eens kijken of weer vorderingen kan maken.
Met vr groet,

Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jammer Theo dat je er niet het nodige spul voor hebt
http://www.busch-model.com/online/?rubrik=14&topnav=3&kat=151&spur_h0=1&sprach_id=de busch heeft erg mooie dingen van smalspoor
Kijk deze site maar eens door en wie weet wat je ermee kan

Succes Theo

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Danny,

deze site was mij al bekend, maar toch bedankt voor je tip. :thumbup:
Met vr groet
Theo.

Bezig met de berg aan te kleden maar weet even niet meer of deze nu met veel bomen en gras moet voorzien of juist weinig zodat het niet te druk wordt allemaal. (zie foto)
Heel graag wat meningen hierover zit even geheel vast hiermee. :? :(
Met vr groet,

Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ik vindt het een schitterend stuk modelbouw  :thumbup:, of het te licht of te donker is weet ik niet . Het is iets persoonlijks.
Errugh mooi, op de baan van Harold en Alex zijn ook veel bomen op de bergen gestoken , het heeft wel wat vind ik , een bos bestaat immers niet uit 3 bomen :P
Suk6 met overpeinzen , komt echt wel in orde theo, zoals bij jou alles goed komt uiteindelijk,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Het is blijkbaar moeilijk voor je beslissingen te maken hierover. Je hebt aangegeven te houden van donkere bergen en wellicht kun je wat fotomateriaal via google opzoeken om naar keuze daar wat inspiratie uit te putten?

groet,
Michiel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo

Super mooi man die berg
Maak je de foto s met flits of als het donker is?
Ga zo door met deze baan het word als maar mooier en mooier

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: 44er op zondag 16 september 2012, 21:37:26
Hoi Theo,

Ik vindt het een schitterend stuk modelbouw  :thumbup:, of het te licht of te donker is weet ik niet . Het is iets persoonlijks.
Errugh mooi, op de baan van Harold en Alex zijn ook veel bomen op de bergen gestoken , het heeft wel wat vind ik , een bos bestaat immers niet uit 3 bomen :P
Suk6 met overpeinzen , komt echt wel in orde theo, zoals bij jou alles goed komt uiteindelijk,

Gr, Jan
Goedenavond Jan,

dank je Jan geeft weer moed dat niet alles tevergeefs is klooi wat af met die berg zoek foto's op de websites op heb een doos vol met verschillende grassoorten en ben even volledig vastgelopen pffff. :oops:
Maar er is weer licht hoor, heb mij suf gekeken naar de gemaakte foto,s en weet weer hoe het ga doen. >:-D :-)
Heb het van Harold en Alex ook gezien wat heel goed gevonden is maar is wat je zei het is persóónlijk wat jezelf mooi vindt en is ook zo en kom er met deze donkere gebergte ook wel uit en ga ervoor.
Heb weer wat gevonden middels om het geheel mooier te maken. :P
Jan ga van de week eerst eens verder met je 2x 6021 ook al heeft het geen haast maar toch je weet hoe in elkaar steek. ;)
Met vr groet,

Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Golfer op zondag 16 september 2012, 21:40:45
Hallo Theo,

Het is blijkbaar moeilijk voor je beslissingen te maken hierover. Je hebt aangegeven te houden van donkere bergen en wellicht kun je wat fotomateriaal via google opzoeken om naar keuze daar wat inspiratie uit te putten?

groet,
Michiel
Dag Michiel,

dank je, heb het gedaan en ook gekeken naar gemaakte foto's die gemaakt heb en ben weer wat verder gekomen gelukkig, kan niet stilstaan en wil verder hiermee ook al zijn alle andere adviezen heel welkom natuurlijk alles helpt. :P :thumbup:
Met vr groet,

Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op zondag 16 september 2012, 21:41:26
Hey Theo

Super mooi man die berg
Maak je de foto s met flits of als het donker is?
Ga zo door met deze baan het word als maar mooier en mooier

Mvg Danny
Hoi Danny,

Dank je het doet mij goed  :thumbup:, maak foto's met een verlichte kamer waar een 75 watt spaarlamp in hangt maar kan de flitser niet uitschakelen wat soms een nadeel geeft helaas.
Er gaat meer verlichting in komen dit om de bergen goed tot z'n recht te laten komen, verlichting is één van de belangrijkste bronnen om alles goed tot zijn recht te laten komen wat veel puzzelwerk is.
Met vr groet,

Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste forumleden/gasten, :)

vanavond weer even geknutseld aan de berg wat er een stuk beter uit ziet maar niet nog niet af  >:-D >:-D
Veel bomen geplaatst en gras aangebracht en tussendoor in mijn gedachten weer een idee opgedaan hoe de
transport verder te krijgen naar het lager gelegen spoor, maar heb er nog één op dezelfde plaats maar ben daar nog niet over uit.
De kolen vanuit de kolenmijngebouw weet hoe die kan verplaatsen naar de beneden gelegen spoor maar de kolen die met de koff vanuit de andere berg komen nog niet, dit vraagt meer tijd en gaat goed komen. :P
De updates komen nog, dus even geduld het is nu even nog een zooitje. :mrgreen: :lol:
Morgen eerst weer verder met de 6021ers rep  :P
Met vr groet,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo

Nu ben ik wel nieuwschierig hoor naar foto s

Laat ons niet langer wachten man :D:D

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

nee hoor, er komen foto's dit weekend alleen baal ervan dat de bestelde lantaarns nog niet binnen zijn die vrijdag een week geleden opgestuurd zijn  :mad: per brievenbuspost dit zou een mooi compleet plaatje kunnen zijn achteraf maar goed wacht nog enige dgn af en trek maar weer eens aan de bel  :mrgreen: :P
al moet er naar toe rijden wat ook zal doen om mij spullen te krijgen hebben niet met gekke Henkie te maken wat betaald is komen die maar na. :evil: :P al moet de hele boel verbouwen daar. :lol:
Nee hoor ben geen persoon hierin, alleen wanneer het bloed onder mijn nagels vandaan worden gehaald ken dan ook geen grenzen meer en ga voor wat mij toekomt, maar heb enorm veel geduld altijd. :P
8o dwaal even af, weer eens teveel druk allemaal sorrie maar komt goed allemaal en  kijk maar uit naar de foto's dit weekend.
Met vriendelijke groet,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal :)

de 2e berg is nagenoeg voltooid nog wat kleine dingetjes zoals verlichten,figuren en hekwerk.
Hier even de foto's :P vindt het er goed uitzien al zegt het zelf, maar commentaar is altijd welkom.
Het is niet eenvoudig om het echt goed te doen ben daar middels wel achter maar je leert steeds weer wat bij en krijg het beter in de vingers veel kijken en doen met diversen materialen waar je mee werkt.
Om de kolen verder te transporteren doe dit door aan de voorzijde een stukje plateau bij te plaatsen en van daaruit via nieuw spoor verder, dit later ga eerst de eerste berg afwerken wat veel werk is.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groeten,

Theo. ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Blijft iets aparts zo,n kolenindustrie rondom een kolenmijn (berg) , heel mooi gemaakt,  :thumbup:

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo.

Mooie, maar vooral ook duidelijke foto's! :thumbup:
Prima overzicht van de gehele berg, man wat een kolos
is dat zó (en hij wordt nog groter naar onder toe dus :eek:)
Misschien de plastic kolen (foto A9) met dezelfde als de
ondergrond behandelen en heb je al eens geprobeerd om
zelf naaldboompjes te maken van ijzerdraad en sisaltouw?

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zeker apart en bijzonder. Mooi dat die mijnwerker nog een wit pak heeft  :) :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Jan,

dank je :thumbup: jij voelt het aan en is wat nu juist wil wat nog niemand heeft voor zover heb gezien. :lol:
Het enige nadeel is dat bij foto's maken de flitser alles kan verzieken en in werkelijkheid zie je de witte stippen geheel niet van het gips maar die ga nog wel wegwerken laat geen spoor achter.
De loopbrug die verlengt heb is gemaakt van balsa hout waar nog hekwerk van wordt gemaakt die helaas nu op is en weer even ga bijhalen.
Met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Erik,

thanks, :thumbup: heb de beste foto's eruit gehaald alleen die flitser kan wel veel verzieken maar werk al die witte stippen nog weg aan de hand gemaakte foto's. :P
Daar je de foto's kan uitvergroten zie veel meer details van dichtbij wat in werkelijkheid nog mooier uitziet het is heus niet zo donker als het lijkt.
Met verlichting erbij wordt alles nog mooier straks.
Het wordt niet naar onder verder gevoerd wat wel eerst de bedoeling was deels maar heb alles omgegooid door op hetzelfde niveau verder te gaan en dan vandaar uit naar beneden.
Heb een mangat daar zitten en kom in de problemen daarmee vandaar.
Tja weer wat veel werk op mijn nek gehaald maar de plannen liggen weer op tafel die eerst goed ga uitwerken alvorens hier aan begin.
Wij gaan het allemaal wel zien nog.
Met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Golfer op zondag 23 september 2012, 21:05:45
Zeker apart en bijzonder. Mooi dat die mijnwerker nog een wit pak heeft  :) :thumbup:
Hoi Michiel,

dank je :thumbup:  :P die mijnwerker is een bergingswerker die even inspectie komt houden in de mijn daar aan de overkant minder goed gaat en er gewonden zijn gevallen door explosie van vrij gekomen butaangassen
In dit alles wordt een verslag van gegeven van de toestanden hiervan niet rooskleurig in het vooruitzicht. 8o
Met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond, ;)

vanavond even een verlengt plateau aangebracht die altijd kan weghalen als een trein ontspoord onder de berg.
Mijn bedoeling is om hier een M-kraan op te plaatsen die mooi van toepassing is hiervoor. :P
Verder even een schets gemaakt hoe verder wil vanuit de 2e berg naar het andere platform die met 2 mogelijkheden heb aangegeven, aanleg A en aanleg B welke zou het beste zijn denken jullie?
Andere opties mag ook en zijn zeer welkom je kan met mij alle kanten op. :P
Vanuit het nieuwe platform wil het zodanig gaan maken om ook met een spiraal naar beneden te gaan onder de tafel om een schaduwstation te maken wat allemaal mogelijk maakt.
Niet gemakkelijk zou je zeggen maar valt voor mij wel mee en maak het mogelijk ruimte genoeg onder de tafel en werkt best gemakkelijk, gewoon op een simpele manier bedenken en maken daar het een alm frame is is het snel gemaakt om een onderbouw te maken peulenschil voor mij. :P :P >:-D
M-rails genoeg zo ook wissels,kruiswissels en 3-wegwissels om het mogelijk te maken heb het allemaal van tevoren ongeveer ingepland, alleen het idee nog niet geheel uitgewerkt dat is wat het zo spannend maakt bij mij en hou van deze uitdagingen dat is hobby steeds grenzen verleggen en zien waar het eindigt het houdt niet op tot het misschien ineens beu ben en vrolijk weer aan een nieuw project begin maar dan eentje waar hopelijk mijn leven mee kan slijten.
Dit alles in het vooruitzicht maar wie weet blijft deze wel bestaan, zie wel wat er in mij gaat opkomen kijk wel steeds naar nieuwe mogelijkheden wat baanplannen betreft en kom er een tegen die echt mooi is gaat er meteen de sloop in werking van deze bestaande baan die ook bijzonder mooi vindt maar is de keuze die je nu éénmaal maakt het zei zo en ben daar voor mijzelf niet moeilijk in het kan alleen maar mooier worden en heb al enorm veel geleerd van hoe het niet en wel zou willen doen wat deze baan betreft.
Wel weet naar welke personen mij ga richten om mooie resultaten te verkrijgen betreft scenery of andere praktijken die wel ontdekt heb op deze forum die echt hierin uitschieten het zit in hun vingers maar wil hiermee absoluut niemand niet mee passeren hoor en waardeer het echt zo eenieder het doet petje af zo iedereen zijn eigen idee erover heeft. :thumbup: :thumbup:
We gaan het wel zien allemaal en morgen gezond weer op.
Met vriendelijke groeten,

Theo. :P :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
oeps de foto's >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

heb gisteren even gebeld hoe het met de lantaarntjes zat en zijn opgestuurd per post en worden .as maandag opnieuw opgestuurd dit na onderlinge afspraak.
Komt goed gewoon even geduld hebben :P  >:-D voor de stoute schoenen aangaan.
Heb even geen tijd meer om verder te gaan aan de modelbaan dit druk bezig met de 6021 ers van Jan (44er) wat niet gemakkelijk is.
Kijk wel of er nog aan toe kom om een update te maken de komende dgn en doe mijn best.
Met vr groeten,

Theo. ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ey Theo

Als ik het nu goed begrijp word je gehele baan een kolen industrie?

2 bergen zijn al genoeg :P :D

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

Yep zo ongeveer wel. >:-D :P en uhhh 2 bergen is genoeg inderdaad maar nog wel lage heuvelachtige gebieden erbij. :lol: :D
Mvg Theo.

Weer een paar nieuwe aanwinsten Kibri kolenkarren,rails en wissels Peco rail fixing en ESU 54400 Lok Sound.
Met vriendelijke groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

even een paar foto's waar je de kolenwagentjes met rails kan zien en de opgestelde kraan op het nieuwe plateau. :P
Verder nieuws is dat de personenwagenset 42283 rheingold (epoche 2) besteld is en van de week verwacht.
De lantaarntjes worden morgen opnieuw opgestuurd met nog verschillende andere artikelen hopelijk dat het nu wel goed gaat. :P
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

T wordt steeds mooier , leuk gezicht de lorrie's ,  :thumbup:
Zit onderhand de rest van de baan niet onder het kolenstof? :P :D
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Jan, :thumbup:

het is een en al kolenstof hier werkelijk een bende zeg maar  8o :P tijd voor de stofzuiger om weer te kunnen rijden  :P en de troep van en onder de tafel kan zo niet meer verder >:-D >:-D :lol:
Nieuwe aanwinst voor 269,00 euro op mpl toch goedkoper als op de Duitse site  voor 289,00 euro kwestie van geduld en blijven zoeken loont de moeite.
Met vr groeten,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste forumleden/gasten,

eindelijk zijn de lantaarntjes,lichtspot en reserve lampje binnen(zie foto) zo ook de personenrijtuigen M 42283 Rheingold werkelijk een mooie aanwinst. 8)  :P al zeg het zelf maar.
Morgen maar eens op de baan plaatsen en rijden met de BR01-10 oliestoker. >:-D >:-D
Met vrg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
zodeju dat is een mooie set rijtuigen!!!!
veel plezier ermee :)

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Een S C H I T T E R E N D E set heb je aangeschaft,  :thumbup:
Heel veel rijplezier,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wie verwacht er nou Rheingold wagonnen bij een topic "kolenindustrie".
Man, man, je hebt me flink verras, en op een hele GOEIE manier.  Wat een prachtige set is dat !
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op woensdag 03 oktober 2012, 21:16:33
zodeju dat is een mooie set rijtuigen!!!!
veel plezier ermee :)

mvg danny
Dag Danny,

dank je wel  :thumbup: ben er erg blij mee en ga er zeker van genieten.
Met vr groet,
Theo.
Citaat van: 44er op woensdag 03 oktober 2012, 21:55:09
Theo,

Een S C H I T T E R E N D E set heb je aangeschaft,  :thumbup:
Heel veel rijplezier,

Gr, Jan
Hoi Jan,

:thumbup: :P heb deze na het openen met veel bewondering naar gekeken en vindt deze set uniek ziet er echt mooi uit en probeer morgen even foto's te plaatsen wat vanavond niet lukte helaas.
Met vr groet,
Theo.

Citaat van: dani op donderdag 04 oktober 2012, 11:18:03
Wie verwacht er nou Rheingold wagonnen bij een topic "kolenindustrie".
Man, man, je hebt me flink verras, en op een hele GOEIE manier.  Wat een prachtige set is dat !

Hoi Dani,

Thanks, tja de wereld zit vol verrassingen :P maar heb al langere tijd uitgekeken naar deze combinatie en is nu werkelijkheid geworden waar heel blij mee ben en ga er ook van genieten. :)
De kleurencombinatie spreekt mij wel aan zo ook de details van de personenvoertuigen.
Met vr groet,
Theo.




Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal :)

bezig geweest met de 2e 6021 van Jan (44er) waar nog wel als er tijd voor krijg om op wiki een aanvullende aanwijzing te verschaffen dit even nog onder voorbehoudt wil eerst zeker zijn van alle zaken die aan het onderzoeken ben.
De éérste werkt weer in volle glorie als reserve.
Even wat foto's van de Rheingold ook al zijn deze wat minder van kwaliteit vindt zo maar maak nog wel wat betere dit ook de baan bij berg 2 nog niet schoon heb en daar betere foto's kan maken in zijn geheel dan dus morgen wat betere hopelijk. :P
De kleuren en details vindt deze zeer mooi en ben daar even voor gaan zitten om het te bewonderen kan mijn geluk niet op daar lang op heb gewacht en uiteindelijk van de wenslijst geschrapt kan worden, sorrie maar vindt deze speciaal voor mijzelf en een goede keuze het straalt iets moois uit in ieder geval. :)
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo de Rheingold is een zeer mooie aanwinst. Is nu echt de blikvanger op je baan :thumbup:

Veel plezier ervan.

Groet, Ronald
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zeer mooie set theo

Nu eerst maar is meer licht gaan ophangen en een filmpie maken :p

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: M.user op zondag 07 oktober 2012, 11:09:52
Theo de Rheingold is een zeer mooie aanwinst. Is nu echt de blikvanger op je baan :thumbup:

Veel plezier ervan.

Groet, Ronald
Dag Ronald,

dank je :thumbup:, helemaal waar en heb er de eerste rondjes mee gereden in het donker wat een mooie aanschouwing is maar voor mij niet het enigste ook het andere materieël wat op de baan heb en wat nog komt wat nog omgebouwd gaat worden naar digitaal erg mooi vindt en er in totaal 10 locs gaan rijden in de toekomst misschien wel meer wie weet waar het eindigt. :P >:-D ben nog lang niet aan het einde hiermee.
Met vr gr
Theo.

Citaat van: oetbeem op maandag 08 oktober 2012, 18:01:49
Zeer mooie set theo

Nu eerst maar is meer licht gaan ophangen en een filmpie maken :p

mvg danny
Hoi Danny,

dank je :thumbup:, klopt meer licht inderdaad maar filmpje laat nog even op zich wachten helaas  :-( daar even geen tijd heb hiervoor maar doe enorm mij best het gaat wel gebeuren binnenkort dit ook er al veel vraag naar is geweest en erg jammer vindt dat het niet kan waarmaken maar ben ook maar een mens en kan ook niet ijzer met handen breken, even geduld nog even hiermee aub  :)
Danny wil heel graag beelden laten zien zo ook aan anderen en dit op de lijst ga zetten om dit te bespreken a.s zaterdag 13 oktober in modelbeurs Houten het stamcafé waar hopelijk veel informatie kan inwinnen en wie weet ontmoet je daar dan ook je weet het maar nooit wel leuk natuurlijk elkaar te treffen maar zien wel er komen er nog genoeg hoor waar het kan plaatsvinden toch. :( :)
Met vrgr,
Theo. ;)








 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag allemaal,

met de Rheingold over de baan is niet geheel vlekkeloos verlopen, ontsporing met de 2e wagon in de 2e berg waar andere met volle snelheid doorheen gingen en geen problemen mee waren, tja na het voelen was er toch enig sinds een kleine oneffenheid merkbaar waar we moe van wordt en toch overweeg om naar C-rail overga wat meer stabiliteit  geeft pffff wordt het er een beetje moe van hier ook had vertrouwen hierin maar laat wensen erin over met digitaal ligt het toch anders denk zo daar met zoveel aandacht alles zo goed mogelijk heb uitgevoerd alles voor niets geweest.
Maakt niet uit al moet de gehele zooi vervangen het gaat om het resultaat uiteindelijk en je geen problemen meer hebt maar baal wel hiervan. :-( :?
We zien wel of er nog verbeteringen kan aanbrengen anders gaat die hele zooi weg hoe goed die ook is en ga over op c-rails en begin weer gewoon opnieuw het is niet anders.
Met vrgr
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo

Niet meteen de moed verliezen je bent al zover!
Ik heb dit ook wel eens met mijn m rails en het licht vaak aan een verbogen stukje aan het eind van de rail
Dit kan je makkelijk met een tangetje recht zetten
Zelf wil ik langzaam aan overstappen naar c rail maar dat duurt nog wel even
Als jij dit zo snel mogelijk wilt raad ik je aan ook overgang stukjes te kopen van M rail naar C rail
Zo kan je in delen je baan vervangen in c rail en kan je gewoon nog rijden op dezelfde baan
Kijk eerst eens waar de wagon precies vast loopt of ontspoord
Als je weet waar dit gebeurd kan je kijken of je dit kan oplossen door het terug buigen of des noods een nieuw stuk spoor erin leggen

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

heb de gehele bocht eruit gehaald en daar er één bij was die oneffen was wat vooraf al gevoeld had en wat bleek, de rechter booggedeelte lag aan het einde uit de bevestiging waar deze mee wordt vastgeklemd vraag niet hoe het komt weet het zelf ook niet bij het leggen was alles mooi vlak in ieder geval maar de boosdoener ligt dubbelgevouwen in de vuilnisbak middels en kan geen kwaad meer doen. >:-D :P
Morgen maar weer eens gaan testen en hopelijk dat het dan wel goed gaat maar heb er vertrouwen in en laat het nog wel weten.
Als het teveel problemen blijf geven ga dan ook over op c-rails en doe dat in één keer hoe dan ook en is ook best wel snel geklaard, maar bereid wel eerst alles goed voor en weet wat nodig heb allemaal maar hopelijk is het allemaal niet nodig nu en gaan het wel zien.
Met vr groet,
Theo. ;) :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste forumleden/gasten,

de Rheingold rijdt weer goed door de 2e berg en geen ontsporingen meer >:-D, de hele hap is vernieuwd.
Bij het uit de doos halen van de personenrijtuigen viel van de laatste de sluitwagon het achterste wielstel eronderuit waar de sleper aan zit, bleek de veerring pleiten te zijn die het wielstel om de as vasthoudt.
De verkoper gemaild die dit niet leuk vond en een ander wil geven die zaterdag kan omruilen in Houten zoals met hem heb afgesproken, alles komt uiteindelijk weer goed. :-) :P
Wordt vervolgt met vriendelijke groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :P,

veel gelezen en blijf toch bij M-rails ook al heeft het nadelen t.o.v C of K rails wat digitaal betreft, maar ook met deze is ook alles mogelijk en erken het de voor en nadelen waarom denk bij mezelf je krijgt echt weinig terug voor de M-rails en betaald alleen maar bij voor de anderen.
Oké heb mijn negatieve uitlatingen maar ken M-rails al vanaf mijn 13e en die zijn al vaak uit elkaar gehaald maar daar treedt geen enkele storing op die nu ook in de baan ligt niet gek toch als je alles iedere keer alles met beleid uit elkaar neemt blijft alles intact zie je maar weer.
Heb vele m-rails onder een vergrootglas bekeken die er niet uitzien maar met veel beleid nog wel te herstellen, alleen jammer dat er vaak ruw mee werd om gegaan buiten dit om zou hier niets mis mee zijn,
oké het is metaal en kan roesten daar is er voor te zorgen dat de luchtvochtigheid op kamer of zolder optimaal is en heb ook een vochtmeter liggen om het in de gaten te kunnen houden het helpt allemaal mee om je baan in optimale conditie te houden toch.
Veel rijden op deze baan blijft het schoon vergeleken als je een paar weken niet rijdt slaat de roest weer toe, dit even zo mijn woorden maar hoor maar is wat heb ondervonden hiermee.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

van de week druk bezig geweest problemen weg te nemen van de M-rails waar steeds ontsporingen waren, het is raar bij de ene gaat het goed en bij andere weer niet op hetzelfde spoor waar op wordt gereden zoals links als rechtsom.
Tja zoeken tot je een ons weegt maar vindt de dader en alles is weer opgelost het is het alles aftasten hiermee waar de oorzaak ligt. 8) :P >:-D en met veel geduld komt het allemaal goed. :lol:
Vorige week na bezoek in Houten de beurs bij Jan (44er) naar de treinbaan wezen kijken waar echt van heb genoten en weer ideeën heb kunnen opdoen en wat goede tips van Jan :thumbup:, door op de baan een verdieping te maken i.p.v eronder en daar nu ook druk mee bezig ben om het in kaart te brengen.
Dit gaat wel even duren er zijn wel wat veranderringen nodig maar geeft niet het kan alleen maar beter en mooier worden hopelijk.
Heb wel al wat ideeën opgedaan en wat wil veranderen maar ben er nog niet geheel uit hiermee, gewoon blijven denken en tekenen tot inzie van yep dat gaat het worden. :P
Wat een mooie hobby is dit hé je blijft bezig en waar ligt het einde, nou die is er niet je blijft bezig steeds weer andere dingen en grenzen verleggen. >:-D
Zijn er ideeën voor deze spoor kom er maar mee alle beetjes helpen en ben één ieder dankbaar eraan mee te werken. :thumbup: :P
Wordt vervolgt, met vrgr,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie set teo die rheingold.

Tony :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Tony,

Dank je wel, na wat kleine problemen die middels zijn opgelost rijdt het vlekkeloos zijn rondjes. :mrgreen: :lol:
Met vr groet,
Theo. :thumbup:

Even een kleine vermelding van vanavond kleine veranderingen aan de baan waar morgen even een paar foto's, op het hoofdspoor wissels weggehaald en rechts van de baan de kruiswissel.
Aan de voorkant nieuwe wisselpartij aangebracht en probeer morgen even iets aan te leggen voor het 1e niveau waar meer ideeën over heb maar is nog niet definitief dit alles nog onder voorbehoud daar nog andere opties heb hiermee. 8) >:-D
Met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even foto's van een paar wijzigingen op het hoofdspoor waar wissels heb verwijderd en één wissel rechts voor het hoofdspoor in een bocht gelegd zodat een raillengte win met de wagon daar deze anders steeds op de wissel komt te staan.
Bij de eerste berg heb daar even kunstmatig een bocht uitgelegd die aansluiting krijgt waar de Sante Fé f7 staat opgesteld dit om de mogelijkheid te bieden om de treinstellen zowel links als rechtsom te kunnen laten gaan over de gehele baan.
Dan bij het mangat ligt een wissel waar dan mee naar niveau 1 wil, maar weet nog niet hoe allemaal.
De 3 opstelsporen met de 3-wegwissel haal die geheel weg daar komt een mangat om bij het éérste niveau te kunnen straks daar waarschijnlijk een klimspiraal ga maken of op een andere manier wat nog niet weet. :P
Wat vinden jullie er van, graag een mening hierover bij voorbaat mijn dank. :thumbup:
Met vr groet,
Theo.