Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo,
Je bent er druk mee,
Wat een kolosale berg ben je aan het creëren bovenop je kolenmijn :D.
mooi man hoe je het stap voor stap laat zien , hele klus , maarja hobby niet dan?
Dek wel je M rails goed af met gipsen, want je weet het , roest rust niet :P
Suk6 verder met kliederen

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Jan,

Dank je voor de complimenten :thumbup:, roest rust niet inderdaad en merk je ook als je ouder wordt het kraakt van alle kanten vooral als je te lang stilzit daarom maar goed dat deze hobby heb. :D :-)
Haal links de rails even weg daar toch de bedrading van de sein nog aan te passen heb daar deze nog op een analoge versie heb aangesloten en niet werkt op digitaal systeem. 8o de rest wordt goed afgedekt en ga dan lekker de boel vol klederen.
Maak eerst een mangat zodat er gemakkelijker bij kan dit ook voor als er een trein ontspoort.
Drukke dag weer morgen en er komen weer foto's hiervan.
Met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wauw theo

dat ziet er al weer veel belovend uit
ik ben benieuwd hoe mooi je dit weer gaat maken
als ik vragen mag waarom 2 kolen bergen?

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Danny,

dank je  :thumbup:, tja waarom 2 is omdat het een kolenmijnindustrie is en om de stoomlocs hun werk te kunnen blijven verrichten zijn er veel kolen nodig vooral voor de Big Boy die alleen al tonnen kolen verstookt per uur. :D :lol:
Zo heb ook nog de Herbede die ook nog kolen winnen gaat dus een 3e erbij, maar met nog genoeg andere dingen erbij hoor maar is toekomst en komt wel een keer alles op zijn tijd.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Mooi zeg, kolenmijn II :D  Wordt best mooi want ik zie al bijzonder veel detailering in je skelet onder het gaas. De rotsen zijn relatief groot tov de berg, denk dat je ook kleinere moet gaan gieten of zo. Daarbij denk ik dat het tijd wordt voor een achtergrond.
Ik kijk er met plezier naar. Het is dan ook netjes afgewerkt  :thumbup:

groet,
Michiel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Michiel,

Dank je voor de complimenten, en wat de rotsen betreft komt wel goed allemaal en gaan we zien bij de volgende update die eigenlijk gisteren had willen plaatsen maar kon het niet afmaken vanwege mijn rug en lag er weer even uit maar vandaag heb hem klaar op de aankleding na dan er volgen zo de foto's hieronder.
Met vr groeten,
Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste leden/gasten, :)

Het was mij een plezier om de 2e berg voor de kolenmijn te maken sjonge jonge wat lekker kliederen was het me zeg. >:-D  :lol:.
Heb eerst even een voetsteun gemaakt om bij de linkerkant te kunnen komen wat goed ging allemaal.
Heb het in 2 fases gedaan met geelband en ieder keer met 2 kilo gips wat genoeg was voor deze berg, het aanmaken van de gips is erg belangrijk hoe je deze aanmaakt het werkt het gemakkelijkst als deze lekker smeuïg is en is goed als de gips nog net aan de troffel blijft hangen en er niet afglijdt.
Dit merk je wel als je aan de gang gaat als je het op het gaas aanbrengt mag het er niet afvallen dan heb je de goede verhouding te pakken.
Voor geelband heb je een verhouding van 0,36L water en 1 kg gips, maar heb 0,7L water genomen op 2 kg gips en als volgt gedaan, eerst water in de emmer en daarna de gips die even 5 min laten staan en vervolgens met een mixer goed doorgezet.
Heb deze nog even met de kleine troffel ook doorgezet om te kijken of deze goed was maar heb er nog een klein beetje water bijgevoegd en nog eens goed doorgezet en voillá het was voor den bakker en kon aan het meppen. 8) :lol: :mrgreen:
Dit even een beetje de werkwijze van de samenstelling water en gips, de bergtoppen naar de muur toe heb die zodanig afgerond dat het net is of het erachter verder gaat en kan zijn dat het hier en daar nog wat verbeter als zie dat het niet naar mijn zin is.
Genoeg geouweh.....rd, de foto's nu.
Op of aanmerken zijn altijd welkom.
Met vr groet,
Theo. :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ziet er mooi uit maare waarom zijn die mijnen van jou zo hoog?

ik dacht dat mijnen altijd onder de grond waren :-)

ben benieuwd wanneer je berg drapje geferfd word ;)

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

Thanks :thumbup:, de hoogte valt wel mee 450 mm is de hoogste top en staat goed in verhouding met de baan het is dat foto's vaak anders overkomen dan de werkelijkheid is.
In Nederland heb je geen bergen, maar zoals b.v in Amerika en Canada wel en daar maakte ze vroeger een gat in de berg d.m.v springstofladingen en gingen dan de diepte in waar kolen te delven waren. :-)
Het schilderen ga er over paar dgn aan beginnen eerst maar eens laten drogen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo beste forumleden/gasten  :-) :thumbup:,

de vakantie heeft mij erg goed gedaan en het gaat weer goed allemaal, middels weer 2 wkn aan het werk maar heb in die tijd wel weer aan de modelbaan gewerkt n.l aan de rotsen om de kleur te bepalen die wil aanbrengen wat niet zomaar over één nachtje ijs ging en heb velen monsters gemaakt maar ben eruit gekomen met deze als resultaat.(zie foto's)
Een Márklin  BR1.10 uit Duitsland besteld die over een paar dgn binnen krijg met alles erop en eraan uitgevoerd met een klokankermotor echt een mooie machine.  :P :lol: en ben er erg blij mee met deze aanwinst.
Roco had in het verleden een BR1 met een 5 assige tender op de markt gebracht en zijn op ebay nog wel te koop maar wel prijzig helaas, maar wel wat meer gedetailleerd maar goed ben met deze ook heel blij. :)
Heb al een 3048 wat ook een BR1 serie is en ook een mooie lok vindt alleen nog analoog maar wordt omgebouwd naar digitaal met 5 sterrenmotor.
Heb hier nog druk genoeg om alles weer in te halen en te beantwoorden lig nogal achter maar doe mijn best, maar ben blij dat weer terug ben en wil dit niet missen daar het zie hoe één ieder met hartlust aan het bouwen is en allemaal stuk voor stuk mooie dingen maakt daarom petje af voor één ieder en kan het echt waarderen. :thumbup: ook al kan niet overal antwoordt geven maar bij deze kijk wel naar alles wat hier plaatsvindt echt super allemaal en waardeer het hoe één ieder deze hobby beoefend. :thumbup: :P
Met vriendelijke groeten,

Theo.  ;) :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Welcome back, Theo!

Mooie loc man!  :thumbup: Weet je al wat je erachter gaat hangen?

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo

Die rotsen zien er super mooi uit erg mooi gemaakt :)
De Br01,10 is zeker een mooie loc

Vandaag is de mijne weer gemaakt en doet nu weer zijn rondjes
Het is echt een super loc en die zal zeker op jou baan passen ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo,

Welcome back,  :D  Mooie lok heb je jezelf kado gedaan, top man :thumbup: en met het overige komt het zeker
goed jou kennende,

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
leuk weer een update van jou kant het word tijd voor filmpjes van al dat mooie materiaal wat je hebt gekocht en nog binnen moet komen tot de volgende update.
trouwens ik heb het helemaal gemist dat je met je tweede berg bezig bent erg mooi en van gips zo te zien en 2 kilo nog wel maar ziet er goed uit.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 26 augustus 2012, 00:13:11
Welcome back, Theo!

Mooie loc man!  :thumbup: Weet je al wat je erachter gaat hangen?

Groeten,

Erik.
Dag Erik,

dank je, wil er deze set achter hangen n.l de 43237 van reingold als het goed heb, maar ga die nog bestellen alweer in Duitsland veel goedkoper. :P
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op zondag 26 augustus 2012, 00:14:01
Hey Theo

Die rotsen zien er super mooi uit erg mooi gemaakt :)
De Br01,10 is zeker een mooie loc

Vandaag is de mijne weer gemaakt en doet nu weer zijn rondjes
Het is echt een super loc en die zal zeker op jou baan passen ;)

Mvg Danny
Hoi Danny,

dank je, en mooi dat jou lok weer kan rijden geniet ervan want het is zeker een mooie lok echt een beauty om te zien. :-)
Heb gezien dat je ver gevorderd bent en zal het eens doornemen allemaal heb nog een en ander in te halen maar komt goed. :)
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: 44er op zondag 26 augustus 2012, 01:52:45
Dag Theo,

Welcome back,  :D  Mooie lok heb je jezelf kado gedaan, top man :thumbup: en met het overige komt het zeker
goed jou kennende,

Gr, Jan
Dag Jan, :thumbup:

thanks voor de complimenten en niet te vergeten ook aan anderen, alles ging weer jeuken en sinds weer aan deze hobby aan de gang ben is alles over  :lol: >:-D
Zeg Jan je bent ook druk in de weer geweest zeg zo je topic bekijk die nog even nader goed ga doornemen, goed bezig zeg.  :P het gaat echt mooi worden zo de resultaten even snel bekeken heb.
Aan de 2 6021 wordt gewerkt wat een mooie klus vindt om deze aan de praat te krijgen het is allemaal hobby en kan er veel van leren en wijzer van worden, en doe mijn best want je weet van mij dat tot het uiterste ga. :P
Van de week ga eerst de 2e berg afmaken kan er weer gereden worden na de schoonmaak met de dapol, wat echt nodig is er is al 6 wkn niet meer gereden. 8o :(
De loks heb die wel regelmatig in beweging gehad en functioneren goed gelukkig, dus gaat het allemaal wel meevallen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: pixon op zondag 26 augustus 2012, 06:10:52
leuk weer een update van jou kant het word tijd voor filmpjes van al dat mooie materiaal wat je hebt gekocht en nog binnen moet komen tot de volgende update.
trouwens ik heb het helemaal gemist dat je met je tweede berg bezig bent erg mooi en van gips zo te zien en 2 kilo nog wel maar ziet er goed uit.
Dag Pixon,


dank je wel, en is niet erg hoor dat je het even gemist hebt komt allemaal goed en geldt ook voor mij eveneens ben ook lang afwezig geweest. :)
Filmpjes gaan er komen, wat nog even kan uitzoeken hoe het allemaal werkt ben daar nog niet aan toe gekomen maar gaat wel lukken.
Heb nog eerst behoorlijk wat te ruimen op de baan het is een zootje makkelijker gezegd een plantenbak. :lol: >:-D :P
Wat topics betreft ga die nog wel zien en inhalen, heb voor één ieder respect hiervoor je leert ervan en je kan er een bijdragen aan leveren dat is wat zo bijzonder is aan deze forum, voor mij allemaal even goede vrienden.
Met vr groet,
Theo. ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal, :-)

beetje rommelig geslapen de laatste dgn  :error: >:-D,zal wel komen denk zo door de nieuwe BR01 maar kwam vanavond thuis en ja hoor hij was binnen. :P
Even geen tijd om te eten en gelijk met het beestje naar de modelbaan, eerst even ingelezen op het progameerspoor vervolgens op de grote baan en genieten maar sorrie hoor maar vindt het een uniek exemplaar waar mijn adrenaline van gaat stijgen het drijfwerk wordt zelfs verlicht wat een mooie aanschouwing is in het donker echt super als je de schaduw hiervan ziet echt goed over nagedacht ook de detaillering ziet er gaaf uit ook al ziet Roco er iets beter uit maar goed wees tevreden met wat je hebt.
Gelezen in het bijgeleverde boekje is het een BR01 1103 met een 5 assige tender waar het mij om ging en naar op zoek was en heb hier vooraf even een mail gestuurd om er zeker van te zijn dat het een 5 assige was wat op foto vaak moeilijk is te zien.
Even een foto van de BR01 1103 waarvan morgen even wat meer fotös van maak en ga proberen een video te maken  8o maar weet totaal niet hoe maar kijk wel zoekt en gij vindt zult zegt men wel eens  :P maar gewoon uitzoeken en kom je er wel, maar hulp is ook altijd welkom hoor waarvoor mijn hartelijke dank. :thumbup:
Er zitten 8 funkties op deze loc overigens, en heb gezien dat personenrijtuigen artikelnr 00766 met 12 rijtuigen ook bij de BR01 past dus ga even kijken wat het gaat worden.
Met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Heel mooie oliestokert heb je gescoord, :thumbup: :thumbup:
Veel rijplezier ermee, maar dat komt wel goed met jou,
Kunnen de rijtuigen die op de foto staan op de achtergrond van  de lok niet aangehaakt worden?

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Jan,

dank je, die rijtuigen hebben al een bestemming achter de 3048 maar voor nood kan het ook even achter de BR01 1103. :P
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wat een pracht exemplaar heb um zelf ook
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27564.msg534254#msg534254
Ben heel benieuwd wat je er achter gaat hangen ben er zelf ook nog niet uit
ga zo door met je baan blijf je volgen. Ik rijdt (bouw) ook met M rails
Groet Frans
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Kan me erg goed voorstellen dat je in je nopjes bent met zo'n prachtige stomert erbij. Doet het weer goed op je baan  :thumbup:

groet, Michiel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: chester2203 op vrijdag 31 augustus 2012, 18:42:53
Wat een pracht exemplaar heb um zelf ook
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27564.msg534254#msg534254
Ben heel benieuwd wat je er achter gaat hangen ben er zelf ook nog niet uit
ga zo door met je baan blijf je volgen. Ik rijdt (bouw) ook met M rails
Groet Frans
Dag Frans,

dank je, tja wat erachter gaat hangen ben er even druk mee bezig en wil zo snel mogelijk een beslissing nemen maar gaan we binnen korte tijdbestek zien. :P maar ben er middels wel zo een beetje uit wat het gaat worden. :mrgreen: :lol: een beslissing ga je éénmaal nemen uit deze reeks wat mooi past bij deze BR01.
Frans heb even jou topic doorgenomen en mijn complimenten hoe jij het op jou manier doet, :thumbup: ga zo door en blijf jou ook volgen. :)
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Golfer op vrijdag 31 augustus 2012, 18:59:03
Hoi Theo,

Kan me erg goed voorstellen dat je in je nopjes bent met zo'n prachtige stomert erbij. Doet het weer goed op je baan  :thumbup:

groet, Michiel
Hallo Michiel,

dank je het is inderdaad een mooie aanvulling op de baan en zal er veel van gaan genieten zoals ook van andere locs die heb. :-)
Met vr groet,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hij is aangekomen zie ik :)

Veel plezier met deze pracht locomotief

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Danny,

thanks,  :-) een oliestoker deze keer en komt uit het startpakket 29094-1.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal, :thumbup:

even nog een paar beloofde foto's van de BR01. :-)
Vanmiddag laat de 2e berg zwart gemaakt en morgen de 2 andere kleuren nog aanbrengen kan er weer gereden worden na eerst de rails zijn schoongemaakt.
De eerste berg wordt ook met deze 2 kleuren bewerkt kan dan de boel eindelijk gaan aankleden met bomen,gras enz de rails opvullen met 5mm isolatieplaten (groen) en een mangat zagen dit alles op het progamma voor morgen, dus vroeg op want heb er zin in het heeft lang genoeg geduurd dus tijd voor actie.  :-) :P :mrgreen:
Heb de set wagons gevonden voor achter de BR01 1103, reacties zijn altijd welkom.
Hier even een foto van de set 42283 Rheingold.

Met vriendelijke groet Theo. :thumbup: ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

de baan weer wat opgeruimd, nog geen mangat kunnen maken daar eerst wat constructie aangebracht moet worden om de boel weer op te vangen wat geen probleem oplevert het is onder de tafel te doen en maar een kleine ingreep gelukkig.
De bergen met 2 kleuren bewerkt roodachtig bruin en geel om wat groen te verkrijgen, maar is een complete mislukking geworden door het verkeerd heb gedaan achteraf, had roodachtig bruin moeten laten overheersen om een lichtere berg te krijgen dus morgen maar weer opnieuw doen.
Hier even een foto  :oops: >:-D waar je dan wel weer veel kan uithalen maar heb je weinig aan het is te donker is.
De proefmodellen die gemaakt heb is hoe het wil hebben die ook eerst geheel zwart heb gemaakt en daarna met de 2 andere kleuren bewerkt.
Tja het zit niet altijd mee helaas maar we gaan vrolijk door hoor tot het wel goed is  :lol: :mrgreen: :P de kleuren heb die, alleen op de goede manier doen zeg maar.
Even nog een vraagje past die 42283 eigenlijk wel achter de BR01 1103 weet niet echt of deze in het verleden wel hierachter heeft gehangen graag even advies hierover alvast mijn dank hiervoor. :thumbup:
Met vrg,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey theo

Achja iedereen maakt wel eens fouten he dus dit is weer een leermomentje ;)
Je baan ziet er steeds mooier en mooier uit
Die wagons weet ik zo ook niet (ik zoek ook nog een setje voor:D)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Danny,

fouten zijn erom te maken we zijn nu eenmaal allemaal een mens en doen allemaal ons best.  :P
Danny als zo je video heb bekeken zaten er denk toch wel personenwagons achter die bij de BR01 passen of vergis mij daarin het is denk de serie 00766 die uit verschillende spoorwegmaatschappijen bestaat.(zie foto)
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond,

even een paar nieuwe foto's van de 2 bergen wat een beter resultaat is maar wordt nog verder afgewerkt met andere kleur en highlights en zo ook de witte gipsplekken en andere kleuren met zwart even nog corrigeren.
Wordt vervolgd.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Begint er al goed op te lijken, nog wat groen en paadjes en klaar is kees  :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
dit is ook weer zo één van die banen waar ik graag eens een blik kom werpen om de vorderingen te zien.
En vorderingen zijn er inderdaad nu wel weer, man !   Indrukwekkende rotspartij en een hele mooioe loko er bij, I like it !

Ga vooral zo door !!!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Zie hier ==>> RHEINGOLD voor meer informatie.

Daar staat o.a. het volgende te lezen:

De trein werd in 1928 als FFD Rheingold door de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft in de dienstregeling opgenomen, terwijl de exploitatie in handen was van MITROPA. Bijzonder voor die tijd was dat de catering aan boord bij de reizigers langs kwam en dat de grenscontroles in de trein plaatsvonden.

De trein werd door snelle stoomlocomotieven van de series 3700 en 3900 van Hoek van Holland naar Zevenaar, van het Beierse type 18.4 en 18.5 van Zevenaar naar Mannheim, door het Badense type 18.3 van Mannheim naar Basel Badischer Bahnhof getrokken. Later werden zij door het type 01 getrokken.

De 01 zou dus kunnen maar let op, wel de ,  Rheichsbahn versie( TP II ) gebruiken daar deze set rijtuigen ook TP II zijn.

Grt, Ronald.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Simon,

Thanks, vindt het geen gemakkelijke klus bergen hebben zo enorm vele kleuren en wil juist wat meer graniet zien het is wel donker maar met deze kleuren vindt het wel mooi overkomen voor mijzelf en ben er redelijk tevreden mee maar ben er nog niet en meng toch weer kleuren aan om een verbetering te geven net zolang tot tevreden ben eerder niet maar dat is hobby. :P
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: dani op dinsdag 04 september 2012, 09:04:29
dit is ook weer zo één van die banen waar ik graag eens een blik kom werpen om de vorderingen te zien.
En vorderingen zijn er inderdaad nu wel weer, man !   Indrukwekkende rotspartij en een hele mooioe loko er bij, I like it !

Ga vooral zo door !!!
Hallo Dani,

dank je, het geeft je een stimulans hiermee en ja die BR01 vindt het echt een mooi paradepaardje erbij. :P
Wat rotsen betreft is de linker vele graads moeilijker dan de rechtse n.l links is van lichte beton en rechts van gips wat voor mij als experiment is en hiermee de verschillen kan ontdekken in zijn geheel en is wat een heel mooie uitdaging vindt steeds weer grenzen verleggen en het aangaan gewoon leuk om te doen en te ervaren dat is voor mij hobby en ben in alles nieuwsgierig maar dan op mijn eigen manier. :-) :lol:
Wil het iemand anders het ook doen op deze manier gewoon doen hoor maakt mij niet uit is alleen maar goed en wie weet steek  je er weer iets van op wat weer beter is verleg je grenzen anders wordt het zo saai kom op met die ideeën en ga ervoor het geeft je spirit. :thumbup: :P
Met vriendelijke groet,

Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Ronald69 op dinsdag 04 september 2012, 09:33:46
Theo,

Zie hier ==>> RHEINGOLD voor meer informatie.

Daar staat o.a. het volgende te lezen:

De trein werd in 1928 als FFD Rheingold door de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft in de dienstregeling opgenomen, terwijl de exploitatie in handen was van MITROPA. Bijzonder voor die tijd was dat de catering aan boord bij de reizigers langs kwam en dat de grenscontroles in de trein plaatsvonden.

De trein werd door snelle stoomlocomotieven van de series 3700 en 3900 van Hoek van Holland naar Zevenaar, van het Beierse type 18.4 en 18.5 van Zevenaar naar Mannheim, door het Badense type 18.3 van Mannheim naar Basel Badischer Bahnhof getrokken. Later werden zij door het type 01 getrokken.

De 01 zou dus kunnen maar let op, wel de ,  Rheichsbahn versie( TP II ) gebruiken daar deze set rijtuigen ook TP II zijn.

Grt, Ronald.
goedenavond Ronald,

dank je voor de informatie :thumbup: de Rheingold 42283 is uit het tijdperk II voor zover heb achterhaald en zal het waarschijnlijk ook worden.
Met vriendelijke groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal, :)

Vanavond de berg rechts lichtjes gehighlight met heel lichtgrijs aangebracht met een heel klein penseel en gelijk met een droog doekje erachteraan afgeveegd, dit ook weer heel lichtjes.
De berg kan nu met bomen,gras en een zandweg aangekleed worden eventueel met een huisje, uitkijktoren of een ruïne van hout die zelf weer ga maken. :P
Hier even een paar foto's van de highlights en even de kolenmijn opgesteld om even een beeld te geven.
Er zijn hier en daar nog wat aandacht puntjes nodig die nog ga afwerken.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond, :)

vanmiddag het mangat gemaakt wat wel even een geklooi was daar onder de tafel eerst alles opzij kon zetten om erbij te kunnen. >:-D
Eerst de draagbalk opgemeten en op maat gemaakt, vervolgens eerst het gat afgetekend en uitgezaagd 300x300mm.(foto)
De draagbalk eerst onder de tafel op de helft van de balk op het mangat aangebracht en met lijmtang vastgezet vervolgens boven de tafel de balk in positie gebracht en vast geschroefd in het midden, weer terug onder de tafel en de balk verder vastgezet met alm hoeken die van tevoren al had aangebracht op de draagbalk om deze verder vast te zetten op de bestaande constructie.
Verder de kolenmijn nog geweatherd om een wat oudere uitstraling te geven.(foto's)
Even ook nog een foto van het wegneembaar schot genomen die afgewerkt is.
Morgen staat op het progamma om bielzen te maken voor het laatste stukje spoor, plateau zwart maken en bewerken met kolen.
Langs de rand nog wat gipsen om wat kleine rotspartijen te maken om alles mooi sluitend en passend te maken. :P 8)
Wat tijd over heb nog wat bomen plaatsen op de berg maar zie wel hoe het allemaal gaat verlopen.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste forumleden/gasten, :thumbup:

Even weer een paar foto's van vandaag, alleen jammer van de flitser die alles anders over laat komen dan de werkelijkheid, maar heb de boel allemaal aangepast gezien de foto's en alles gecorrigeerd.
Morgen de verlichting aan de beurt en het aankleden van de berg. :P
Commentaar is altijd welkom kan er alleen maar van leren van wat zelf niet zie en wat verbeterd kan worden e.v.t.
De middels gemaakte foto's heb daar alles al in gecorrigeerd en aangepast wat fouten betreft die heb gezien. :P
Met vr groeten,

Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo.

Ik bewonder jouw creativiteit! :thumbup: Je gaat als een speer en blijkt
geen last te hebben van een inspiratie-dip. Waar anderen zich
afvragen hoe nu verder, wordt jij opgehouden door droogtijden. :mrgreen:

Toch vind ik alles erg donker overkomen, maar je geeft zelf al
aan dat aan het :idea: nog gewerkt moet worden.
Ben zeer benieuwd of bij de verbeterde verlichting alles wat
minder donker toont. voor alsnog ben ik erg gecharmeerd
van het thema en hoe jij dit tot uitvoering brengt. :thumbup:

GGroeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste Erik,

dank je wel voor de indrukwekkende woorden :thumbup:, heb bij Michiel al aangegeven waarom juist met donkere bergen werk dit omdat het zelf heel mooi vindt en deze ook bestaan, bergen bestaan uit onnoemelijk veel kleuren daar velen met lichte kleuren werken en snap ook wel waarom maar het gaat bij mij wel veel verder en is om het feit dat er ook andere rotspartijen zijn die hier als een nieuwe uitdaging zie daar dit ook aanga dit niet binnen Europa maar daarbuiten waar het ook interessant kan zijn.
Het uitverlichten is hier heel belangrijk zo ook voor lichte bergen in de schemering en gaat niet over één nachtje ijs wat mij betreft we gaan het allemaal wel zien en de werkelijkheid is toch anders als op foto's dat is een gegeven.
Erik, ben blij dat je het open gooit en hopelijk dat het anderen op idee kan brengen dat dit ook kan het is een experiment van mij waar ook wel een mooie uitkomst in zie en gaan we nog wel zien en doe mij uiterste best.
Met vriendelijke groeten,

Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond,  :-)

vandaag aan het denken geweest hoe een lantaarntje te maken, simpel met koperdraad van 1,5mm met gebruik van een platte bektang, ronde tang en snijtang.
Had 1,5mm leidingdraad gebruikt en de platte bektang had toevallig de goede breedte om te buigen en heb grotendeels de lantaarn uit één stuk gebogen en de rest met losse stukjes draad die d.m.v solderen heb aangebracht.
Het frame is klaar en wordt verder afgewerkt met koperen of blikken plaat om de uiteindelijke vorm eraan te geven.
Later een led of fitting met gloeilamp erin en klaar is kees. >:-D
Hier even een paar foto's.
Wordt vervolgt, met vr groeten,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ziet er klein uit zo :P
maar het mag er wel wezen. je hebt in ieder geval geen bibberende handjes.

gr john
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo.

Citaat van: th op dinsdag 11 september 2012, 22:09:29
... een lantaarntje ...

Citaat van: jptrain op dinsdag 11 september 2012, 22:19:42
ziet er klein uit zo

Ik wil niet ontmoedigen hoor, maar op foto 1 staat de lantaarn op de snijmat
en is te zien dat de lantaarn ongeveer 1 cm. vierkant is. In werkelijkheid zou
dat dus zo'n kleine 90 cm. zijn. Dat is een forse lantaarn, toch? :wink:
Als :idea: zou ik voor een LEDje gaan, waarbij de lantaarn de massa is en met
lakdraad de voeding aanbrengen.

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
erg leuk bedacht theo ;)

Mvg Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: jptrain op dinsdag 11 september 2012, 22:19:42
ziet er klein uit zo :P
maar het mag er wel wezen. je hebt in ieder geval geen bibberende handjes.

gr john
Hoi John,

dank je, en handjes noem het zelf maar middelmaat kolenschoppen :P :P :lol: maar steevast hoor. :-) en lukt allemaal.
De lantaarn is nog niet geheel klaar er komen nog blikken plaatjes omheen om het geheel af te maken wat nog meer priegelwerk is, maar we gaan het zien.
Met vr groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 11 september 2012, 23:17:02
Dag Theo.

Citaat van: th op dinsdag 11 september 2012, 22:09:29
... een lantaarntje ...

Citaat van: jptrain op dinsdag 11 september 2012, 22:19:42
ziet er klein uit zo

Ik wil niet ontmoedigen hoor, maar op foto 1 staat de lantaarn op de snijmat
en is te zien dat de lantaarn ongeveer 1 cm. vierkant is. In werkelijkheid zou
dat dus zo'n kleine 90 cm. zijn. Dat is een forse lantaarn, toch? :wink:
Als :idea: zou ik voor een LEDje gaan, waarbij de lantaarn de massa is en met
lakdraad de voeding aanbrengen.

Groeten,

Erik.
Hoi Erik,

daar was wel achter, en heb hier even lantaarn die 6 mm is in het vierkant heb gemaakt zou dan overeenkomen met ongeveer 52 cm ook te groot dus.
Heb even een ander voorbeeld, een sluitlicht van M die 6x8 mm is in werkelijkheid ongeveer 520x 700 mm,
wel een beetje groot voor een sluitlicht niet? en dit dan wel door M gemaakt.
Kijk op schaal of niet daar ga mij niet overal aan binden, maar als jezelf dat graag wil ga je gang ieder zijn wil.
Om van bepaalde dingen nog ergens iets van te maken doe het dan op deze manier anders zie je de lantaarn helemaal niet meer.
Of het met een led ga doen weet nog niet, een klein gloeilampje is ook wel mooi maar bekijk het nog wel.
Met vr groet,

Theo.