Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 8o wat een werk zeg

komen die plankjes nou onder he tspoor te liggen ik snap je bedoeling niet helemaal

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Dat ziet er geweldig uit, mooi die bielzen zo net echt :thumbup:.

Ben benieuwd hoe dit straks allemaal in je baan past.

Gr.
Piwie.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op donderdag 24 mei 2012, 06:43:25
8o wat een werk zeg

komen die plankjes nou onder he tspoor te liggen ik snap je bedoeling niet helemaal

mvg danny
Dag Danny,

Yep die komen onder het spoor kijk maar eens naar het filmpje van Pixon die is toegestuurd op deze topic (9).
Mijn plan met de M- rail is om het verhoogde gedeelte eraf te slijpen met een dremel en de daarop afgetekende bielzen geheel te verweatheren in het zwart of
andere kleur zodat de bielzen op de rails niet meer zichtbaar zijn en alles origineel
overkomt.
Maar dit alles wordt nog wel duidelijk met foto's die nog gaan komen. :)
Met vr groet,
Theo.
Citaat van: Piwie op donderdag 24 mei 2012, 18:11:38
Hallo Theo,

Dat ziet er geweldig uit, mooi die bielzen zo net echt :thumbup:.

Ben benieuwd hoe dit straks allemaal in je baan past.

Gr.
Piwie.
Hoi Piwie,

Dank je wel voor het compliment, en ben zelf ook wel benieuwd eerlijk gezegd
daarom ben met dit project constant bezig en wil het dit weekend op de baan
hebben staan kan niet wachten. :P :-) hiermee.
Heb middels wel ontdekt bij mijzelf dat zelfbouw bijzonder leuk vindt en het met liefde en plezier maak, gewoon je grenzen verleggen en nieuwe dingen uitproberen wat het allemaal zo leuk kan zijn met deze hobby het is misschien wel eindeloos. 8o :-)
Met vr groeten,
Theo. :thumbup: :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag beste forumleden/gasten,

weer even een vervolg van updates met foto's wat vanavond heb gemaakt wat
een hele klus was en niet bepaald gemakkelijk, maar is gelukt weer en ging goed
allemaal.
Morgen de trestles eronder maken en plaatsen op de baan maar is dan nog niet af hoor er komen nog vele verbindingen tot stand betreft de schoren van de trestles
onderling wat weer in de volgende update komt.
Met vr groet,
Theo :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Begint op monnikenwerk te lijken tjonge wat een klus zeg, petje af.

Gr, Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hallo theo,

dat gaat supper worden,heel mooi gedaan vind het een bewondering hoe je dat allemaal zelf maakt.


groeten peter(ke33)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: 44er op vrijdag 25 mei 2012, 01:16:12
Hoi Theo,

Begint op monnikenwerk te lijken tjonge wat een klus zeg, petje af.

Gr, Jan
Goedenavond beste Jan, :)

dank je wel voor het compliment, het is inderdaad een behoorlijke klus en doe het met liefde en plezier heb de smaak echt te pakken jahoeee maar passeer mijn vrouw niet hoor want die wens gaat morgen ook in vervulling op naar de intra
tuin om samen de tuin voor en achter in de bloei te zetten ieder jaar weer. :P
gewoon genieten is dat weer allebei tuingek.  :-)
Zoals aangegeven komt dit project dit weekend tot stand en er komen weer updates.
Ben ook ook benieuwd naar jou ontwikkelingen maar je weet waarom.
Met vriendelijke groeten,]
Theo.
P.S stuur morgen even een bericht :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag allemaal,

Even weer een paar foto's van de verdere ontwikkelingen en morgen weer verdere
updates.
Met vr groet,
Theo :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Echt heel mooi dat zorgvuldig werken met hout Theo!

groet,
Michiel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: peterke33 op vrijdag 25 mei 2012, 07:26:47
hallo theo,

dat gaat supper worden,heel mooi gedaan vind het een bewondering hoe je dat allemaal zelf maakt.


groeten peter(ke33)
Hoi Peterke,

dank je wel voor het compliment, het is en blijft je geduld bewaren en dit is nog
maar het begin heb weer een ander idee erbij gekregen maar ga eerst kijken of
dit mogelijk is.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Golfer op zaterdag 26 mei 2012, 09:19:20
Echt heel mooi dat zorgvuldig werken met hout Theo!

groet,
Michiel
Hoi Michiel,

dank je, en wat je er allemaal mee kan geeft mij ook de inspiratie om meer dingen te gaan maken met hout het leeft meer en komt natuurlijker over.
Doe het in combinatie van bouwpakketten en zelfbouw met hout maar heb steeds meer neigingen met het laatst genoemde te gaan doen en ben bang dat dit hele project kolenmijnindustrie lang gaat duren maar is hobby en doe het graag.
Rijden met de treinen doe het regelmatig en blijft de rest weer even liggen, het is dat daar het meest van geniet, zeker bij avondlicht.
Met vr groeten,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal, :)

Zoals gezegd de nieuwe stelling is geplaatst op de baan maar heb wel een en ander
moeten veranderen om het mogelijk te maken zoals de loc loods naar voren te plaatsen, links bij de kolenmijn rangeerplaatsen even weggehaald, maar wist dat dit aangepast moest worden zo ook aan de rechterkant waar de 2 trestles ver uit elkaar staan maar wordt ondervangen waar even nog niet uit ben hetzij met rotspartijen of toch nog een trestle er tussen maar zit even te puzzelen om die 2
bochten anders te leggen zodat er een trestle tussen kan.
Als iemand een idee heeft hierover graag zelfs alle hulp is welkom. :-)
De schoren zijn nog niet allemaal aangebracht tussen onderlingen trestles en de
rails moet ook nog aangebracht worden plus het verouderen, maar dit alles weer de komende week.
Met vr groeten,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

Had aangegeven dat een ander idee had voor aan de linkse kant van de baan,
daarom even een paar foto's.
Links komt een werkplateau van hout met trestles vanaf het punt waar de bocht ophoudt.
De koff kan straks geheel de mijn inrijden met de kolenwagons  :D dat wat in mijn bedoeling lag.
De kolenmijngebouw komt nu rechts van de baan die later op rotsen geplaatst wordt waar ook weer een kolenmijn komt. (zie foto)
Dan het nu probleem bij de watertoren waar de trsestles ver uit elkaar staan en
als oplossing toch ga ondervangen met rotspartijen andere optie heb niet voor handen dit al aan het proberen ben geweest vanavond met de bochten te veranderen en anders te leggen maar stuit teveel op problemen.
:idea: terwijl hier een bericht aan het maken ben schiet mij ineens te binnen een boog van hout eronder maken dus een boogbrug :-) >:-D tja blijf maar doordenken en dit wordt het nu nog even wat google naar zo'n boogbrug.
De raiis die nu op de houten brug liggen wordt nog de bedding er vanaf geslepen
zodat alles natuurlijker wordt dit omdat de houten bielzen er al liggen en het anders niet meer klopt, de bielzen op de M-rails worden geheel zwart gemaakt.
Dit allemaal weer van de week en zie je wel op de foto's die weer ga plaatsen.
Met vr groet,
Theo. :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Geweldig hoe je dit gemaakt hebt zeg chapeau!!!
Voordat je gaat slijpen, is het misschien handiger om een paar stukjes K rails aan te schaffen en deze op je trestles te bevestigen icm een overgangsrail van M naar K
tis maar een idee!
http://www.amazon.de/dp/B003GCY2IA/ref=asc_df_B003GCY2IA8085317?smid=A24IT2KJQV1E31&tag=preissuchei-21&linkCode=asn&creative=22506&creativeASIN=B003GCY2IA


Groet Frans
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Frans,

Thanks, had daar ook al bij stil gestaan om met K rails te doen maar heb dan wel
een aantal verschillende lengten en bochten nodig voor de aanpassing te maken
maar ga toch eens verder kijken hiernaar het is toch simpeler.
Dank je voor de tip :thumbup: en meedenken en ga ermee aan de slag en bestel
morgen even de nodige K rails en aanpassingsrail.
Met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Indrukwekkende baan zeg! En wat een werk om zo'n brug van balsa hout te maken.
Top ga zo door.

Als je toch K-rail gaat gebruiken, waarom dan niet een flex rail? Kan je precies de vorm volgen die je hebt gemaakt.

Groet
Willem
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Willem,

Dank je wel voor het compliment, bij flex rail had er nog niet bij stil gestaan eerlijk
gezegd maar heeft marklin die ook dan en hoe doe dat met de overgang hiervan
naar M-rail?
Heb hier weinig ervaring mee op gedaan maar misschien kan je mij daarmee verder helpen?
Met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hey theo

het word steeds mooier en mooier zeg wouw!!
er bestaat wel marklin flexrail dacht ik zo maar een overgang maken zou ik zo niet weten

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
zo wat ben je ver, even niet gevolgd en alles staat al maar het is prachtig zeker op de manier hoe je de boven kandt van de trestles hebt gemaakt.
ik zou er zeker ook een flexrails opleggen daar heb je dus de overgangsstukje nodig Marklin 2291 (Overgangsrails van M (metaal) naar K-rails (kunststof).
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op donderdag 31 mei 2012, 06:49:19
hey theo

het word steeds mooier en mooier zeg wouw!!
er bestaat wel marklin flexrail dacht ik zo maar een overgang maken zou ik zo niet weten

mvg danny
Hoi Danny,

thanks :thumbup: vandaag even marklin-store gebeld en hebben flexrails + overgangsrail op voorraad dus zaterdag even ophalen. :-)
Met vr groet,
Theo.
Citaat van: pixon op donderdag 31 mei 2012, 15:28:11
zo wat ben je ver, even niet gevolgd en alles staat al maar het is prachtig zeker op de manier hoe je de boven kandt van de trestles hebt gemaakt.
ik zou er zeker ook een flexrails opleggen daar heb je dus de overgangsstukje nodig Marklin 2291 (Overgangsrails van M (metaal) naar K-rails (kunststof).

Hoi Pixon,

Dank je wel  :thumbup: maak nu even gebruik van mijn tijd alvorens het straks weer gaat stormlopen op het werk  >:-D :lol:
Ga proberen van de week het werkplateau klaar te krijgen om daarna alles te gaan verouderen en het geheel klaar te krijgen.
Met vr groet,
Theo. :)
Citaat van: chester2203 op donderdag 31 mei 2012, 17:01:29
Deze dus  :D :D


http://www.amazon.de/dp/B003GCY2IA/ref=asc_df_B003GCY2IA8085317?smid=A24IT2KJQV1E31&tag=preissuchei-21&linkCode=asn&creative=22506&creativeASIN=B003GCY2IA


Groet Frans

Yep :P  :-) :razz: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag beste forumleden/ gasten,  :-)

nog even wat geknutseld wat schoren aangebracht en het rechter gedeelte bij de watertoren ondervangen.(zie foto's)
Morgen maak een begin aan het werkplateau en updates volgen nog.
Met vr groeten,
Theo. :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hallo theo,

kijk even enkele dagen niet en wat zie ik,een knappe brug helemaal zelf gemaakt.supper seg wel knap gedaan gaat heel mooi worden op je baan iets waar je trots op kan zijn;

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik zat zo te denken het is mooier en ik denk echter als je 3 railsen solo op die mooie houten plaatst (koop tweed hans wat twee rails  sloop de bielsen er af en  plaats  de railsen op de houtendwars liggers
voordeel  is dat het ook in het echt zo is ( buiten de midden rails dan) en je ziet je mooie houten dwars liggers , wel een hoop werk maar erg mooi.
keep up the good work
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: peterke33 op vrijdag 01 juni 2012, 06:23:49
hallo theo,

kijk even enkele dagen niet en wat zie ik,een knappe brug helemaal zelf gemaakt.supper seg wel knap gedaan gaat heel mooi worden op je baan iets waar je trots op kan zijn;

groeten en succes verder;peter(ke33)
Hoi Peter,

dank je wel voor de complimenten  :thumbup:, Trots ben er wel op maar heb ook als doelstelling om idieën aan te geven aan anderen bedoel hiermee je leert van
elkander wat zo mooi is aan deze forum je kan hier echt veel kennis opdoen van elkaar. :-) en heb er al veel profijt van gehad en leer steeds weer nieuwe dingen bij dankjewel allemaal.
Met vriendelijke groeten,
Theo. :thumbup:
Citaat van: pixon op vrijdag 01 juni 2012, 18:55:53
Ik zat zo te denken het is mooier en ik denk echter als je 3 railsen solo op die mooie houten plaatst (koop tweed hans wat twee rails  sloop de bielsen er af en  plaats  de railsen op de houtendwars liggers
voordeel  is dat het ook in het echt zo is ( buiten de midden rails dan) en je ziet je mooie houten dwars liggers , wel een hoop werk maar erg mooi.
keep up the good work
Hoi Pixon,

de gedachten lijnen liggen weer op een lijn, doelstelling om alles zo echt mogelijk
over te laten komen en ben hier ook mee bezig en aan het uitzoeken allemaal hoe
het mogelijk te maken.
Een hoop werk of niet ga er voor en is ook erg mooi het een kan het ander teniet
doen en is niet wat je wil.
Ben bezig om het mogelijk te maken dat de rails op de bielsen komen te liggen die er nu zijn en kost wat tijd maar die heb wel genoeg in huis. :lol: :mrgreen: :-)
Morgen weer wat updates van het plateau die gemaakt heb vanavond laat nog.
Met vriendelijke groeten,

Theo. :thumbup: :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even een kleine update van de werkplateau die vandaag ook nog in de verf heb gezet met indische inkt verdund met alcohol.
Had eerst maar eens een klein potje gehaald om eens te kijken naar het resultaat
maar werkt verbluffend en haal van de week een grotere fles. :-)
Het werkplateau kreeg het niet geheel af daar het hout op was, morgen even nieuwe halen om weer verder te kunnen.
Gisteren flexrail + overgangsrail gekocht en ga daar later mee aan de slag om te
kijken of de railstaven op de houten bielzen kan monteren.
Had deze gevonden bij Conrad 50 st voor +- 60 euro, pff mij veel te duur weet
iemand waar je deze nog meer kan bestellen? :roll:
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag even alles ingehaald daar van de week te druk had met andere dingen,
het platform is klaar op wat schilderwerk na nog.
Je ziet wat een verschil aan foto's die buiten zijn gemaakt en binnen, buiten bij daglicht komt het het beste over daarom bekijk de foto's maar eens.
De kraan die op het platform staat heb die van mijn dochter met verjaardag gehad
(28 mrt ) en daar zijn functies gaat doen.
Er komen nog hekwerk rondom deze stelling met toebehoren waarvan nog updates
later volgen.
Voor zover even en op naar de volgende vorderingen,
met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
dat ziet er erg goed uit dat werkplatform en staat ook erg goed in zijn geheel met de berg en de aanloop van de trestles ben je er al uit wat je met de rails gaat doen.
sucses tot de volgende update  :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
schitterend gemaakt alweer :D

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: pixon op maandag 11 juni 2012, 04:55:25
dat ziet er erg goed uit dat werkplatform en staat ook erg goed in zijn geheel met de berg en de aanloop van de trestles ben je er al uit wat je met de rails gaat doen.
sucses tot de volgende update  :thumbup:
Hoi Pixon,

thanks  :thumbup: die rails is de volgende stap en heb het vanavond even uitgezocht van hoe en wat maar is met 3-rail systeem niet te doen als je de rails
op het hout wil maken maar wel met 2-rail wat dus inhoud dat je met gelijkstroom
aan de gang moet en dat is wat niet wil.
Het jammer vindt dat de K-rail aan de onderkant vlak is, was het maar een verhoging kan je deze tussen de bielzen laten verzinken krijg je toch een natuurlijk resultaat maar wel de kunststof bielzen afslijpen gelijk met de buitenkant rails om zo min mogelijk opvallend over te laten komen met de werkelijkheid.
Er is nog één optie om de K-rail te verzinken tussen de houten bielzen door aan weerzijde het weg te halen waar dan de K-rail tussen valt.
Mmmm is ook wat en geeft ook weer problemen met onderlingen verbindingen aan de onderzijde wat ook wel is op te lossen maar toch teveel van het goede allemaal.
Heb de K-rail even op het rechte stuk gelegd en valt hierbij ook niet echt op dat
deze er liggen daar deze precies met elkaar samenvallen het hout en de kunststof
biels.
Plaats morgen even een foto hiervan zodat je een oordeel kan geven hierover en
hoor graag je mening misschien heb je wel geheel andere ideeën hierover en zijn altijd welkom. :P
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: oetbeem op maandag 11 juni 2012, 07:06:21
schitterend gemaakt alweer :D


Hoi Danny,

dank je  :thumbup: :D en ga voor je toekomst wat school betreft is wel even belangrijker dan dit, deze hobby blijft toch wel bestaan en komt uiteindelijk allemaal wel goed zo ook met jou.
Bij mij heeft zelfs dit 20 jaar stil gelegen en heb toch de draad weer opgepakt alles is mogelijk zo zie je maar weer het is de wilskracht die bij jezelf ligt het maar even een hint van mij dus kan jij ook als je maar wil het zit tussen je oren.
Met vriendelijke groet,
Theo. :thumbup: :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo,

Citaat van: th op maandag 11 juni 2012, 23:30:52
... maar wel met 2-rail wat dus inhoud dat je met gelijkstroom aan de gang moet en dat is wat niet wil.

Dat hoeft dus niet per sé. Je kunt de 2-rail ook (achteraf) voorzien van puko's -> klik , dan kun je het als 3-rail berijden.

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond Erik,

dank je voor de tip :thumbup: kan alles alsnog gerealiseerd worden :-), alleen rijst mij nog die ene vraag waar je de klemmetjes kan vinden om de railstaven aan de houten bielzen vast te zetten overigens is dit ook allemaal op de beurs in Houten te verkrijgen waar 7 juli toch naar toe ga.
Maak gebruik van de K- flexrail van Märklin waar de railstaven dan van afhaal om die dan op de houten bielzen te monteren.
Dit voor zover even.
Met vriendelijke groeten,
Theo. :) :thumbup:








outen op de beurs te verkrijgen
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey theo

dat word nog een lastige klus om die koff dan stroom te geven.
ik  zag ook ooit een keer een zelfgemaakte 3 rail slakkenbak
hier werd koperdraad overheen gespannen zodat de locs er gewoon overheen konden rijden
misschien ook een tip voor jou?

met je creativiteit zit het wel goed :D

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
echt prachtig (ik heb er geen woorden voor )  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond Theo,

Citaat van: th op dinsdag 12 juni 2012, 22:48:24
... alleen rijst mij nog die ene vraag waar je de klemmetjes kan vinden om de railstaven aan de houten bielzen vast te zetten ...
Bij de buren heeft Huub goed gedocumenteerd hoe je dit kan doen.
Wellicht heb je er wat aan . . .
Lijkt mij trouwens een lastig karwei om de fixatie van de flexrails te
behouden wanneeer je deze overplaatst, heb je daar een idee over?

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik heb lang na gedacht, oke , je koopt of sloopt twee railsen je zet ze op jebrug/trestles door middel van kopspikkers -lijmen -schoejes+ringentjes-vierkantje metalen(ringen) etc laat je fantasie werken is dit klaar dan span je in het midden een koperdraad voor de middenrail en ben je klaar geen duren dingen gewoon eerst laten rijden later zien we wel weer.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

ben van de week druk bezig bezig geweest met het uitzoeken van hoe het te gaan doen met de rails te maken op de bielzen, veel gevonden op internet wat inspiratie
geeft maar dan weer zelf op een idee kom om alles toch weer op eigen manier het anders te doen en ben daar nu mee aan de slag en er volgen nog updates.
Lees nu even al die berichten vanavond  8o en mijn god allemaal goede tips en bijzonder leuke berichten echt  :thumbup: :-)
Daarom ga die even beantwoorden allemaal daar dit altijd mijn gewoonte is en normaal vindt maar ook graag doe niets is mij teveel en help iedereen graag en
laat het maar weten en probeer mee te helpen zover het in mijn vermogen ligt. :)
Mijn idee ligt alleen maar bij deze bijzondere mooie hobby en absoluut niet om de meeste reacties te verkrijgen, nee is totaal een misvatting het is voor mij totaal
niet van belang wel de leuke of goede ideeën die je aan elkaar kan uitwisselen waar je alleen maar van kan leren van elkaar en ook emotionele dingen die ook al aan de orde zijn geweest.
Mensen leef met de dag die er is en maak er iets moois van ben je een gelukkig mens :-)
Citaat van: oetbeem op woensdag 13 juni 2012, 06:57:11
Hey theo

dat word nog een lastige klus om die koff dan stroom te geven.
ik  zag ook ooit een keer een zelfgemaakte 3 rail slakkenbak
hier werd koperdraad overheen gespannen zodat de locs er gewoon overheen konden rijden
misschien ook een tip voor jou?

met je creativiteit zit het wel goed :D

mvg danny
goedenavond Danny,

een goede tip hoor en neem deze mee in het project waarmee bezig ben en had al als idee om de middengeleider van koperdraad te voorzien daar dit zich gemakkelijk laat vormen en de bedoeling is om aan deze koperdraad aan de onderzijde een draad te solderen die dan samenvalt met de biels en dan daar ter plaatsen een gaatje boren en er lijm in doen en dan de meteen deze in de biels plaats met gewicht erop daar deze dan kan uitharden maar dit alles in de komende updates wordt alles duidelijk. >:-D :P
Met vr groeten,
Theo.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 13 juni 2012, 20:37:37
Goedenavond Theo,

Citaat van: th op dinsdag 12 juni 2012, 22:48:24
... alleen rijst mij nog die ene vraag waar je de klemmetjes kan vinden om de railstaven aan de houten bielzen vast te zetten ...
Bij de buren heeft Huub goed gedocumenteerd hoe je dit kan doen.
Wellicht heb je er wat aan . . .
Lijkt mij trouwens een lastig karwei om de fixatie van de flexrails te
behouden wanneeer je deze overplaatst, heb je daar een idee over?

Groeten,

Erik.
goedenavond beste Erik,

laat het toeval zijn dat deze ook heb gezien van de week maar toch bedankt  hoor voor het meedenken en stel het op prijs. :thumbup:
Over de fixatie van de flexrails ben daar wel over uit en is als volgt, zorg er voor dat er vormgeving aan geef in orginele staat verkerende flexrail en daarna de kunststof weghalen door middel van slijpen of anders maar wel met belijdt om de vormgeving in orginele staat te houden zo die gevormd is als de rails maar zo gebogen is zoals je het wil en dat lukt ook als je maar de aanwijzingen volgt die gegeven zijn op internet wat betreft flexrail.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Citaat van: michiel(BE) op woensdag 13 juni 2012, 16:06:41
echt prachtig (ik heb er geen woorden voor )  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hoi Michiel,

dank je wel voor de mooie complimenten   :thumbup:, en als je hiermee wat wil doe het maar hoor een ieder heeft bij mij toestemming om het te maken als die het graag wil en wie weet komt er wel wat mooiers uit je leert er alleen maar van
elkaar. :-) en is voor mij geen nadoen je hebt allemaal toch je eigen ideeën.
Met vr groeten,Theo. :)
Citaat van: pixon op donderdag 14 juni 2012, 17:56:08
Ik heb lang na gedacht, oke , je koopt of sloopt twee railsen je zet ze op jebrug/trestles door middel van kopspikkers -lijmen -schoejes+ringentjes-vierkantje metalen(ringen) etc laat je fantasie werken is dit klaar dan span je in het midden een koperdraad voor de middenrail en ben je klaar geen duren dingen gewoon eerst laten rijden later zien we wel weer.
Dag Pixon,

stel het erg op prijs voor je meedenken en mijn dank er voor :thumbup: en heb mij fantasie z'n verloop laten gaan van de week er ben eruit, maar ben erg diep gegaan om zelf tot een oplossing te komen en is er hopelijk dit nog te zien in de komende update.
Ben het met je eens geen dure dingen en testen hoe het gaat met de gemaakte resultaten kom je er wel achter of er aanpassingen nodig zijn en /of het werkt.
De foto plaats die nog morgen die al een keer wilde plaatsen maar ben het vergeten sorrie. :?
Met vriendelijke groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citeer
Citeerecht prachtig (ik heb er geen woorden voor )   
hoi Michiel,
dank je wel voor de mooie complimenten   , en als je hiermee wat wil doe het maar hoor een ieder heeft bij mij toestemming om het te maken als die het graag wil en wie weet komt er wel wat mooiers uit je leert er alleen maar van
elkaar.  en is voor mij geen nadoen je hebt allemaal toch je eigen ideeën.
Met vr groeten,Theo.
bedankt , maar ik ga het denk ik niet maken omdat ik een moderne baan ga maken  :thumbup:
maar ik zal het idee bewaren  :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Michiel,

geeft niet hoor en ben benieuwd naar jou ontwikkelingen van de baan in een nieuwe versie en wie weet zit er toch iets bij hier wat van toepassing kan zijn voor je baan  :P
Struin ook alles af op deze forum om ideeën op te doen maar toch weer even iets anders. :-) niets is mooier om iets te maken naar eigen idee en waar je dan best trots op mag zijn het is waar jezelf mee tevreden mee bent en daar gaat het om.
Nogmaals bedankt voor de complimenten en succes met je ontwikkelingen van je baan. :thumbup:
met vr groet,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal, :)

vanmiddag aan een lastige klus begonnen namelijk de K-rail op de houten bielzen te maken.
heb eerst het beginpunt van de K-rail goed vast gemaakt aan de M-rail met ijzerdraad om daar de boel goed te houden voor de aansluiting naar M-rail wat toch niet geheel wilde werken maar goed het is uiteindelijk allemaal gelukt.
Het vormen ging heel goed en was binnen een paar minuten gebeurd dit door het aanvoelen in je vingers en kan het niet uitleggen waarom het gaat nu éénmaal op het gevoel die je in je hebt. 8o :)
Wat al eerder heb aangegeven om gebruik te maken van de kunststof K-bielzen en die te laten verzinken tussen de bestaande houten bielzen is gelukt dit zie je wel aan de foto's hieronder.
Heb eerst de puko's verwijderd met een klein schroevendraaier met veel beleid vervolgens de verbindingen weggehaald en daarna de kunststof bielzen eraf geschoven naar een zijde, maar let wel aan weerszijde is aan de onderkant aan de uiteinden een fixatie aangebracht door märklin die je eerst even met een sleutelvijltje vlak maakt en wel aan weerzijde het is namelijk opgestuikt dit om de rail te kunnen vormen vooraf.
Schuif de kunststof naar één zijde af en trek het VOORAL niet los dan gaan alle fixaties stuk waarmee de rails op hun plaats worden gehouden dit allemaal onderzocht en uitgeprobeerd middels.
De uiteindelijke foto's volgen van de week daar alles klaar heb en op de baan alles aan elkaar moet maken wat weer veel werk is om alles precies passend te maken dus even geduld nog. :-)
Wat de kunststof bielzen betreft wordt ook allemaal duidelijk met de komende updates wat weer veel voordelen biedt maar dit later nog hierover.
De middengeleider wordt van koperdraad gemaakt, ook dit weer in komende updates met uitleg hoe het ga doen.
Met vriendelijke groeten,
Theo. :) 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hallo theo,

je bent weer supper beezig zie ik,weederom knap gemaakt allemaal als het klaar is zal het zeker de moeite worden.kijk al uit naar verdere vorderingen;

groeten en succes

peter(ke33)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Peter,

dank je voor de complimenten  :thumbup:, ben zelf ook erg benieuwd of het allemaal
gaat werken en het is echt een werkje waar veel geduld voor nodig is en veel creativiteit waar soms geheel suf van wordt en het dan maar even terzijde leg. :?
Morgenavond ga de rails aansluiten op de mijn en alles in positie brengen plus fixeren.
Bij de rotsen ga daar eerst even wat rails weghalen om zelf even goed op de tafel te kunnen plaatsnemen en overal goed bij kan anders gaat niet dit alles in delen is opgebouwd en het beste is om alles goed te krijgen in zijn geheel.
Maak overal foto's van en komen allemaal op deze topic tussendoor of later.
Met vr groeten,
Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Pixon,

mmm, :oops: weer even vergeten maar hier even de foto van de K-rail op de houten bielzen wat niet echt storend is en opvalt maar ben toch bezig met het originele tak en is een bijzonder mooie uitdaging wat mij wel ligt  :-)
Met vr groeten,
Theo. ;)

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

Even nog een foto van ook gister gemaakte passtuk die op het platform komt naar de mijn en aansluiting naar de houten brug.
Vanavond geweatherd en pas gemaakt om morgen alles verder af te kunnen werken.
Pfff geen gemakkelijke klus maar komt goed daar alles goed verloopt tot nu toe. >:-D :lol:
Wordt vervolgd, groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
ziet er mooi uit ;)

misschien als detai nog een idee om wat houten hekjes aan de zijkanten te maken als beveiliging?

mvg danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: th op maandag 18 juni 2012, 22:09:08
Hoi Pixon,

mmm, :oops: weer even vergeten maar hier even de foto van de K-rail op de houten bielzen wat niet echt storend is en opvalt maar ben toch bezig met het originele tak en is een bijzonder mooie uitdaging wat mij wel ligt  :-)
Met vr groeten,
Theo. ;)
Inderdaad het valt eigenlijk niet zo veel op,maar het ziet er wel cool uit hoe je het maakt.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er leuk uit!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes