Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste mensen :)

Even wat nieuws voor de liefhebbers over de Big Boy 4014 die heel veel gevolgd heb tot nu toe.
In goed 2 jaar is de big Boy tot leven gebracht door steamcrew Ed Dickens en UP.
Ed zit als machinist elke dag in de 4014 met nog een 2e machinist want alleen gaat niet.
De mannen hebben 2 jaar lang 7 dagen per week hard aan de 4014 gewerkt met vele verbeterde materialen.
Van de boiler 844 is techniek toegepast voor in de 4014.
De Big boy heeft al test gereden en in dubbel track met de 844.
Je vindt beelden op youtube hierover.
Zelf heb ik vele video's die ik niet kan downloaden daar deze zijn beschermd helaas.
Wel een paar foto's van de Big boy 4014.
De Big Boy gaat dit jaar met de 844 meer als 100 mijl afleggen.
Op 12 mei bestaat UP 150 jaar en gaat de 844 voorop met de 4014 erachter zover de informatie van Cheyenne naar Ogden.
Er gaan 80 passagiers mee die dag die een ticket hebben voor een mooie tocht met de 2 steamers.
Tja en wanneer ik ga is waarschijnlijk na de bouwvak maar zie wel en genieten doe ik toch wel  :-) :thumbup:
Met vgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Württembergse K
gast

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jammer dat ik zo'n klein baantje heb.
Zo'n reus is prachtig.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Da's een interessante fotoreportage Theo! :thumbup:
Toont goed de megalomanische instelling van de JanKees :eek:
Bronvermelding van de foto's: https://www.facebook.com/AndrewM.Wirth

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Het is een machtige loc, maar je mag niet aan de klimaatverandering denken als je de rookpluim ziet.

Luc
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
@citaat allemaal stoom (waterdamp dus).
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat

Stoom is wit van kleur(verzadigd) of onzichtbaar (oververhitte). En bij de verbranding van steenkkool komt naast CO2 ook SO2 vrij en een pak fijn stof. Die verbrandingsproducten gaan met de stoom de lucht in. Steenkool is de brandstof met de meeste CO2 productie. Aandeel koolstof is groter dan in olie en aardgas.
Dus allemaal waterdamp.... forget it.

Luc
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ben den Hollander
gast

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat Dat ding stookt olie, niks steenkool.......
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat

Volgens Wikipedia was de brandstof kolen..

Spoorwegmij's    Union Pacific Railroad
Bedrijfsnummers    

4000 - 4019, 4020 ? 4024.
Fabrikant    American Locomotive Company (ALCO):

1941 - (20 stuks, class 1) 1944 - (5 stuks, class 2)
Aantal gebouwd    25.
Bouwjaren    1941 - 1944.
Asvorm    (2′D)D2′ h4
Wieldiameters:    

Drijfwielen:∅172,7cm, Voorloop:∅ 91,4cm, Achterste:∅ 106,7cm
Lengte:    

Loc + Tender: 40,47 m
Keteldruk    20,7bar(211.0298 kg/cm2)
Verdampingsoppervlak    533 m2
Dienstgewicht    

Loc: 345,6 ton, Tender: 155,22 ton(2/3 geladen).
Brandstof: Kolen,

Brandstof capaciteit: 25,4 Ton, Water capaciteit: 95000 Lr.
Vermogen:    4690 kW / 6290 pk
Tractie:    602,18 KN
Max. Snelheid    130 km/h
Uitdienst    1959


Maar ook olie verbranden resulteert in CO2 uitstoot...en een loc met dat vermogen verbruikt nogal wat.
En als ik de zwarte rook zo zie, is de verbranding alles behalve efficiënt.
Trouwens de opmerking was gestart als een grapje over de toendertijd algemeen aanwezige vervuiling van de stoomlocs die in deze tijden niet meer geaccepteerd zou worden.
Als men dan de opmerking krijgt dat het alleen stoom is, dan ja...

Luc


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ben den Hollander
gast

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat Olietender, niks kolen. Verder is dit een museaal treintje wat nauwelijks bijdraagt aan de problemen die jij noemt.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat

Ben ik heb het niet over de museumtrein specifiek maar over de stoomlocs in het algemeen.
Einde discussie, want het enige dat jij wil is mij tegenspreken...

Luc
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: lucdiels op maandag 06 mei 2019, 16:06:48
@citaat

Trouwens de opmerking was gestart als een grapje over de toendertijd algemeen aanwezige vervuiling van de stoomlocs die in deze tijden niet meer geaccepteerd zou worden.
Als men dan de opmerking krijgt dat het alleen stoom is, dan ja...

Luc

Mijn reactie "allemaal stoom (waterdamp dus)" was eveneens een grapje Luc, bijna nét zo leuk als jouw eigen grapje >:-D.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)

Dank je voor de waarderingen en andere reacties :thumbup:
De gerestaureerde 4014 rijdt nu met olie (diesel).
In het verleden alle Big Boys op kolen maar waarvan er een een experiment is gedaan in 1946 op olie 2 jaar lang maar was geen succes.
Ik meen dat het de 4006 was maar dit onder voorbehoud even.
De gerestaureerde 4014 is met veel beter materialen uitgevoerd en alles is minder onder slijtage onderhevig.
Vele dingen zijn enorm verbeterd zo ook de wielen die een betere metaalband hebben.
De 4014 is eigenlijk geheel nieuw zeg maar en was compleet uit elkaar geweest.
Waarom de 4014 is uitgekozen om te restaureren komt omdat deze in zo goede staat was daar deze in Californie in het museum goed in de olie was gezet en geverfd.
Vele roestige metalen gerepareerd en weer goed geschilderd enz.
Zelfs de stoomfluit deed het al die tijd nog met een aanpassing.
De boiler is heel belangrijk en was in zeer goed conditie dit door goed onderhoud.
Californie is een land waar een droog klimaat heerst en waardoor de 4014 ook minder weersinvloeden heeft maar doch door het goed bijhouden door het museum heeft enorm veel goed gedaan.
De 4014 is teruggekocht en versleept naar Cheyenne de thuisbasis van de stomers.
Het oude locdepot bestaat nog steeds met oude machines van toen die nu nog gebruikt worden maar ook nieuwe natuurlijk.
Morgen de 9e is het 150 jaar bestaan en rijden de 2 mooie stomers 4014 en 844  weer terug van Ogden, Utah naar Cheyenne.
Deze 2 zijn op zat 4 mei vertrokken uit Cheyenne naar Ogden waar vandaag aangekomen.
Ik ga weer genieten morgen :P helemaal stoomgek :-) :lol:
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat zijn mooie plaatjes Theo  :thumbup: :thumbup:
Wat een imposante loc blijft dit toch, als mijn baan weer in elkaar zit zal ik hem weer eens laten rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peter :thumbup:
Helemaal waar en de 4014 rijdt al een paar jaar bij mij op de baan :P :-)
Welk nr heb jij van de 4000 serie?
Mvgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat

Geen idee Theo, wel een van de eerste dacht ik.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even met vakantie en even tot rust komen maar heb weer even tijd :thumbup: :P
Oke zou dan een 4000 zijn want dat is de eerste van de 25 serie  :-) Peter.
De 4014 heb ik die is gerestaureerd en is bijzonder in de history nu.
Verder laat ik een watertank overkomen uit de USA met een USA vlag op de watertank die achter de 4014 hang later.
Niet goedkoop maar heb het er voor over :-)
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Net ?even? je topic doorgespit Theo.

Je bent lekker bezig en zo te zien ook een BigBoy liefhebber. Zelf heb ik de 4013.

Ik ga je topic in de gaten blijven houden.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal.
Kevin dank je :thumbup:
Weer aan het knutselen geslagen met wat veranderingen die aangebracht heb in de modelbaan.
Dit met verbeteringen zoals zicht nu op de waterval en het laden van de kolenwagens.
Foto's komen morgen :D :P
Mvgr, Theo :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal :)
Even een paar foto's van de kleine aanpassingen.
Ik ga nog wel het een en ander afwerken met scenery waar al mee bezig ben.
Bedoeling was de waterval te gaan verlichten zodat deze meer tot zijn recht komt.
Dit ga ik even uitzoeken nog hoe het beste tot zijn recht komt maar hier later meer over.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Fijn, om weer wat van je te lezen en zien  ;)
Ik zou de roze/paarse rotsen wat bruiner maken, je zou kunnen proberen om het met bruin te deppen met een dikke kwast, zodat het roze toch nog een beetje te zien blijft.
Is maar een idee, als je dit mooi vindt, niks meer aan doen  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

Dank je en is weer leuk om verder te gaan  :)
Tja het klopt wat je zegt en ben bezig om de goede kleur te vinden maar maak deze maar zoals de achtergrond van de berg er uit ziet maar kan er ook enig sinds van afwijken :P 8o
Gisteravond gras gezaaid en nog wat gegipst hier en daar en daarna afgewerkt met wat verf.
Morgen even uitzoeken met de verlichting om daarna foto's of een filmpje te maken van de waterval.
Ik doe mijn best hiervoor want ik vindt dit heel erg leuk dat er dingen bewegen op de modelbaan dus wij zien wel :thumbup: :-)

Mvgr,Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

Ik ben zo bezig geweest dat de boel een beetje verpest heb ik weet het even niet maar ben niet tevreden.
Maar ben op zoek wat fout doe en kom er wel achter maar dit ziet er niet goed uit helaas.
Misschien dat ik heel deze baan beu ben en er te weinig scenery in kan plaatsen.
Nooit meegemaakt voor mijzelf maar als ik hier dit zo voel stop er liever mee en begin met iets geheel nieuws.
Sorry hoor maar als er geen spirit meer is ga ik liever iets anders beginnen maar misschien denken jullie er wel anders hierover maar geef wel een eerlijke mening daar heb ik iets aan en niet aan medelijden.
Zeg maar wat je vindt en ik kan er alleen maar van leren hoe iets beter kan.
Tja ik ben Theo en wil het graag verbeteren en ook leren en hoef niet beter te zijn als anderen maar heb wel successen gehad hier en dat vindt ik dan weer mooi om anderen te kunnen helpen met allerlei dingen niets is mooier dan dat met deze modelbanen of op deze forum?
Maar even toch wat foto's waar niet echt tevreden mee ben maar oordeel zelf maar.
Mvgr, Theo :thumbup:

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik zie t probleem eigenlijk niet, Theo. Ik zie een prima berg met bomen en groen. En een bergbeek, maar die staat uit, of zie ik dat verkeerd? De kleur van de rotsen is prima zo.
En op de laatste foto's zie ik t probleem ook niet, sterker nog: ik zie niks omdat ze te donker zijn.
Het probleem dat je niet alle scenery, die je zou willen, kwijt kan is een bekend probleem waar we (bijna) allemaal mee te maken hebben. Een modelbaan blijft een kwestie van concessies doen.
Bergen zijn niet op schaal na te maken, hooguit heuveltjes. En zo kan ik nog wel even door gaan. Het gaat om de illusie die gewekt wordt en of het er een beetje geloofwaadig uit ziet.
Laat het even bezinken Theo, en kijk er morgen of overmorgen nog eens met een frisse blik naar. En mocht je écht niet tevreden zijn en opnieuw willen beginnen tja dan zit er weinig anders op dan dat te doen. Maar wellicht kan je nog zaken aanpassen waardoor je er een beter gevoel bij krijgt.
Je hebt een eigen bouwstijl die ik zeker weet te waarderen, daar verander je niets aan. Ga je baan niet vergelijken met die van anderen, zoals je zelf ook al schrijft heeft dat geen zin. Ik hoop dat je waardering voor je eigen baan weer snel terug is zodat je weer lekker verder kan bouwen op jouw manier aan jouw baan! Kunnen wij ook weer mee genieten van de bouwactiviteiten; ik hou wel je onderwerp "steenkolenmijnen"!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Hans :thumbup: ;)

En ga even je advies aan en laat het even over mijn heen komen allemaal om eruit te komen hierover.
Er zijn dingen waar je gelijk in hebt en neem het ook in overweging en denk erover na.
Mvgr, Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ik sluit me aan bij Hans ( scheelt ook nog eens veel typewerk  :D ) !

Ik vind ook, dat deze baan een heel stuk beter gaat dan de vorige.
En ik heb heb het al vaker geschreven; ik geniet juist enorm van die echte onvervalste Theo-banen  :thumbup:
Ik vind het een verademing, wanneer je aan een baan de bouwer kunt herkennen.

Misschien een idee, om eens een tijdje alleen maar te rijden en kijken of je daar tevreden genoeg mee bent. ( ook dat is altijd roeien met de riemen die je hebt; de ruimte blijft beperkt )
Als dat zo is; lekker verder stoeien met de scenery  :P

En wij denken altijd graag met je mee  O:-D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
nu ik de foto's op een beeldscherm bekijk zijn je rotsen toch nog wel aan de roze kant, op m'n GSM zag t er natuurlijker uit. bij nader inzien mogen ze dus wat mij betreft nog wat bruiner/grijzer. en in navolging van wat Tony zegt: ga eens lekker ontspannen rijden met je BigBoy!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Als het mijn baan was, zou ik denk.ik die bergen wat grijziger en lichter maken.  Verder mis ik wat variatie in gras hoogten en kleur. Maar ik zeg expres " als het mijn baan was" hoe je het maakt is zo een  persoonlijke kwestie...  De vorm van de bergen lijkt me goed gelukt voor zover ik dat van de foto's kan afleiden.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik zou beginnen met de electriciteits rekening te betalen dan kun je het licht wat langer laten branden zo dat we duidelijke foto's kunnen zien  :D :) 8o
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Gewoon lekker je eigen ding doen, en ja dat doe ik ook hier.
Ik ben ook maar een simpele gewone jongen die van kan genieten van lekker knutselen en bouwen.
Er is echt niets zo fijn dan dat je eigen draai twist aan je baan geeft, en ja wat andere denken jammer hoor het is en blijft jou baan en ik vind het leuk dat jij zo bouwt.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik denk dat Peter(ke) hier de spijker op zijn kop slaat: gewoon je eigen dingen doen! 

En als je echt niet tevreden bent, doe je het over. Bomen en struiken eraf. Nieuwe laag gips of sculptamod of weet ik wat, eroverheen en dan verven en begrassen. Of maak een proefstuk buiten de baan met andere kleuren om te kijken wat je daarvan vindt. Oefening baart kunst! En onthoud: je doet het in de eerste plaats voor jezelf!

Groet,

Peter
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

@citaat :thumbup: :)

Ik ben even bezig om eens eerst alle troep van de baan te halen want het is een grote puinhoop 8) 8o
Dit is een oorzaak ervan denk ik er is totaal geen overzicht meer.
Nu de boel wat meer op orde komt straalt het heel anders uit er is meer rust aan het komen op de baan.
Als zover ben ga ik rijden met een aantal locomotieven en eens kijken of het mij bevalt allemaal :P :-)
De kleuren zijn middels al wat aangepast maar is nog niet geheel naar mijn zin maar komt ook wel weer goed.
Mvgr, Theo.
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Martijn,

De kleuren van de berg blijft zo daar al veel bergen deze kleur hebben en daar zelf juist niet voor kies ;)
Maar zoals je al zei als het mijn baan was.
De grassen en zo komt nog wel allemaal alles op z'n tijd.
Mvgr, Theo.

Johnny nog erger er wordt hier energie opgewekt met dynamo d.m.v een fiets waar mijn vrouw op zit maar ja als die geen fut meer heeft tja dan krijg je dit soort dingen :lol: :P :-)

Peterke en Peter ik doe altijd al waar zin in heb en trek uiteindelijk toch mijn eigen plannen. :thumbup: :thumbup:

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hierbenikweer :-)

Gisteren 21 sept een leuke dag gehad samen met de vrouw.
Wij hadden een tijdje geleden kaartjes besteld voor Den Bosch onder stoom een retour Tilburg/ Den Bosch.
Om half 9 waren wij op het op het station zodat foto's kon maken van de stoomlocomotieven e.d.
Er waren er 2 uit Rotterdam de SSN 01 1075, SSN 23 023 en 2 van VSM 23 071 en VSM 23 076.
De treinen bestonden uit Duitse BM rijtuigen en Nederlands historische blokkendoos rijtuigen.
Er waren maar liefst 2900 kaarten verkocht maar was ook wel te merken aan de drukte.
Onderweg in de trein nog heel veel spotters gezien gewoon mooi hoeveel belangstelling er nog is voor stomers in totaal gezien.
Even een paar foto's
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Het zijn dan wel geen BigBoys, maar dit blijft natuurlijk ook erg mooi om te zien!
Bedankt voor de foto's, Theo :thumbup:.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Bedankt voor het delen van de sfeer impressie van dit evenement, het zal een mooie rit geweest zijn.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Hans,

Graag gedaan en dank je wel :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geen Big Boy maar natuurlijk blijft het heel mooie stomers met ieder zijn eigen drijfwerk maar deze wel op kolen gestookt en wat ruikt dat lekker echt een mooie belevenis in de tijd van toen en nu :P
Heb het al meer gezien maar het blijft mij inspireren die stomers.
Nu donateur lid van VSM middels gekochte retourkaartjes maar leuk dat dit bestaat er wordt veel gedaan door VSM.
Maar eens een vakantie boeken in 2020 :-) :P

Mvgr, Theo.

Hoi Marius,

Graag gedaan hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En het was een heel leuke rit met mijn kop door het raam op de heenreis vlak achter de stomer (1e rijtuig) en het opsnuiven van de geur die de stomer gaf zo ook op het perron ruik je alles aan deze stomer heerlijk is dat allemaal.
Tja ben nu eenmaal een stoom gek en kan het ook niet helpen het is allemaal een  nostalgische achtergrond die heb :lol:
Mvgr, Theo.


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ha Theo, mooi verslag van een dagje kolendamp snuiven. Het doet een mens goed!
Misschien lichamelijk medisch niet helemaal, maar psychisch wel.
Ik vroeg mij alleen af: de 01 van SSN was er volgens jou, maar ik had begrepen dat het niet zo was. Wel besteld en aangekondigd, maar bij de rit uit Apeldoorn (Terug naar Toen) zou er schade zijn geconstateerd aan het voorloopstel.
Was de loc er nu of toch niet? Ik heb ook nergens foto's van de 01 gezien. Maakt me allemaal een beetje nieuwsgierig, vandaar de vraag.

Groet,

Peter
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Met het geluid en de geur weer vers in het geheugen, kun je weer een hele tijd vooruit, Theo  :P

Fijn verslag  :thumbup:

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie foto's en een leuk verslag Theo.
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Württembergse K
gast

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Bedankt voor de mooie foto's Theo.
Hartstikke leuk.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Peter,
Dank je :thumbup:
Je verhaal klopt de 01 van SSN is niet geweest.
Ik had het hierboven in mijn verhaal verkeerd omschreven sorry voor het ongemak ;)
Mvgr, Theo.

Tony, Michel, DirkJan dank je  :thumbup: en graag gedaan.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Het was geen ongemak, Theo, gewoon nieuwsgierigheid! Stiekem hoopte ik dat de 01 toch weer rijvaardig was.

Ik moest trouwens ineens denken aan een beroemde voornaamgenoot van jou. Theo Koomen. Die kon ook geweldig verslag doen voor de radio. Hij bleek soms in zijn enthousiasme tijdens de Tour de France een paar details te melden over het landschap waar men doorheen reed, terwijl de werkelijkheid net ietsje minder fraai was. En iedereen genoot met volle teugen en daar ging het vooral om.

Groeten,

Peter

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Bedankt voor je verslag en mooie foto?s, ik was zelf niet in de gelegenheid maar dit maakt weer een hoop goed  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)

Maar weer eens aan de slag gaan van de week na lange afwezigheid.
Eerst maar gezellig kerst gaan vieren.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jullie ook fijne feestdagen gewenst, Theo  ;)

Doe rustig aan met het vervolg hier, we hebben geduld  O:-D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,
Weer even geleden maar teveel pijn aan mijn rug en werk wel wat het beste is en wil in beweging blijven.
Kloten allemaal maar is even niet anders en de baan wordt toch opnieuw gemaakt om de reden er overal beter bij kan later.
Ook met een ander onderwerp die nog aan het uitzoeken ben.
Het baanplan heb ik al gevonden en zal dit nog later wel laten zien hier.
Met vriendelijke groet,
Theo. :thumbup: