Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat Thanks :)

Het is nog niet overal af zoals het gras 12 mm is 1x gedaan.
Stukken rotsen ga ik nog dichten en beter schilderen zoals vergeten stukken.
Dit met heel vloeibare verf loopt het goed vol >:-D
Het wit wat je ziet bij het hoge gras is de witte lijm (niet droog)
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)

Het is even een flinke puinzooi  >:-D want ben bezig met 2e laag gras en heb een deel van de ros weggehaald.
Nu kan de kolenmijn er wel staan dus ook weer opgelost.
Ik heb een testrit vergeten te doen vooraf onder de berg maar ga vandaag even kijken of de big boy erdoor kan.
Tja je vergeet wel eens iets maar zit er niet mee die berg kan ik zo weghalen :-) :mrgreen:
Heb er vertrouwen in dat het goed zal gaan en hoor je nog wel.
Zojuist even met de stofzuiger alles weer schoongemaakt maar zit steeds te kloten met dat grote bakbeest mee onder de tafel heen te sleuren en dan met de slang door het mangat 8o 8)
Ik gelijk even kijken voor een oplossing en ja die heb ik gevonden.
Simpel met een pvc buis netwerk een soort centrale afzuiging zeg maar en zie je later nog wel op foto's die dan komen :P
Ik neem alle tijd die nodig is en bruis weer van ideeën hoe het gaat worden :lol:
Dat stukje rots wat heb weggehaald komt een krachtcentrale voor te staan die kan weghalen als er iets met de treinen gebeurt.
Even een paar foto's
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Mooie vooruitgang, Theo  :thumbup:

Dat bruisen van de ideeën klinkt me als muziek in de oren  ;)

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat ziet er weer goed uit Theo  :thumbup: :thumbup: ik las net dat je zelf niet tevreden bent maar ik doe het je niet na.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony dank je en als we ideeën hebben nou dan kan het alleen maar goed gaan net zoals bij jou want dat stopt ook nooit :lol: :P
Mvgr, Theo.

Hoi Peter dank je en het gaat je goed af met je nieuwe modelbaan succes :thumbup:
Ik zou ook wat meer ruimte willen maar helaas pindakaas en doe het gewoon met de ruimte die ik heb en komt ook wel op z'n pootjes terecht.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nog even een melding dat het rijden gisteren onder de berg door goed verlopen was.
Eerst met een kleinere stomer met lange rijtuigen en daarna met de big boy wat ook wel ergens verwacht had.
Groet, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedemiddag :)

Eerst het gat dichtgezet met plastic om geen water op de rails te krijgen met gipsrollen.
ik had nog gipsrollen liggen (Faller) die je in een bakje heet water legt en daarna snel werken om alles te vormen.
Eventueel op maat knippen als nodig is.
In deze doos zitten verschillende breedtes gipsrollen en is echt een aanrader.
Het gaat heel gemakkelijk en je hebt in een korte tijd een basis aangelegd om later verder te gipsen of anders.(is snel droog)
Zo en dan nu weer even wat foto's.
Oh ja bij die ene tunnel heb ook gips aangebracht dat later een vloertje wordt met verdere aansluitingen.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Bedankt heren  :thumbup:

Foto's van vandaag.
Er zijn wat kleine details  die ik moet veranderen en aanpassen.
Nog 2x een caboose aangeschaft.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond :)

Ben druk bezig en nog even geduld met de foto's >:-D
De elektrische centrale is gebouwd en was best wel een moeilijk bouwpakket met een constructiefout maar heb het opgelost.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ben alweer benieuwd naar de foto's én naar je oplossing voor de fout in het bouwpakket.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste Hans,

Tja alles valt weer even in duigen dit weer eens mijn rug weer parten speelt.
Ik doe er alles aan en het gaat weer de goede kant op gelukkig.
Allemaal ouderwetse paardenmiddelen die bij mij nog steeds het heel goed doen.
Maar goed ik ga weer aan de slag en kom van de week met de foto's en de uitleg van de fout in het bouwpakket.
Mvrg, Theo ;)

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Gaat het alweer met je rug Theo, want ik zit er klaar voor.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goed om te lezen dat het weer beter met je rug gaat Theo. :thumbup:
Ik / we zien je update wel verschijnen één dezer dagen.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Peter, Michel thanks  ;) en hopelijk a.s zaterdag de update.
Ik heb eerst nog wat draden aan te sluiten en te veranderen waar de wissels heb laten vervallen.
Deze kan ik weer aansluiten op de wissels die nog niet aangesloten waren :P
In de rechterhoek waar de depot staat voor onderhoud stomers ben ik nu bezig met gipsen e.d.
Nog heel even geduld maar komt goed :thumbup: :-)
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)

En dan even de update waarvan de foto's vanuit verschillende plaatsen van de baan zijn gemaakt.
In het echt blijft het toch het mooiste.
Ik heb alles op mijn gemak gedaan en veel tijd genomen maar het resultaat mag er zijn.
Later komen er nog wel lantaarns e.d bij maar eerst nu de rechterkant aanpakken.
Ik ben er al mee bezig geweest maar heb het weer weggehaald het was niks geworden dus gewoon  opnieuw >:-D
Zo ook nog naar natuurfilms gekeken waar je ook veel uit kan halen voor je modelbaan.
Het wordt steeds leuker om het te doen daar je steeds meer ervaring opdoet door ermee aan de slag te gaan.
Gewoon uitproberen en vooral kijken hoe je het doet en eventueel notitie maken hoe het beter of anders kan.
Na de foto's geef ik nog even uitleg van de fout die in de bouwpakket zat maar toch heb opgelost.
Veel kijkplezier  :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 Het gaat hierom de schuine muur met de bogenwaar de  fout zit.
Op tek 002 onder afb B heb je de elementen 03-12 02-13 04-5 (2x) 02-14 die je vastlijmt op 3-12.
In C vervolgens 05-11 aanbrengen op de nokjes (zie rode markering) van de hierboven genoemde nrs.
Dit geheel wordt op tek 001 in afb D op de grondplaat (zie rode markering) waar ook nokjes op afstand zitten waarin alles precies moet samenvallen.
Daar zit het probleem het past niet en komt niet uit in de gehele breedte.
Wat ik nu heb gedaan is heel simpel door 05-11 de 2 buitenste geheel los te maken en zo precies op de nokjes aan laten sluiten zodat het in de breedte wel paste.
Ik heb vooraf alles precies uitgevoerd zoals het was aangegeven maar het klopte niet.
Zo ook alle elementen nagemeten met een schuifmaat maar geen afwijkingen.
De nokjes op de grondplaat zijn niet juist en ben gaan smokkelen maar je ziet er totaal niets van en het past nu netjes allemaal :lol: >:-D
Zo en nu op naar het volgende.
Mvgr, Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooi dat je dat ook hebt kunnen oplossen, Theo. Den waere modelbouwfanaat staat zijn mannetje 😉.
Mooie stuwdam geworden en zo te zien heb jij een ondergronds stuwmeer op je baan; het misstaat niet!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Wederom met veel plezier naar de mooie vorderingen in je update's gekeken. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat ziet er blits uit, Theo  :thumbup:

Helemaal in stijl met de rest !

Grtz Tony

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat Dank je allemaal voor de waardering :thumbup: :thumbup: :thumbup: :)

Hans dank je en we blijven creatief bezig.
Ik weet niet of ondergrondse stuwmeer eigenlijk wel bestaat?
Doordat je dit zegt breng je mij weer op een mooi idee >:-D en waarbij wel wat aanpassing nodig is maar is beperkt. :P

Michel dank je en de vaardigheden ga ik steeds meer onder de knie krijgen en blijf door oefenen. :)

Tony dank je en geloof je gelijk als jij het zegt ook al zijn er dingen die nog beter kunnen maar dat kan altijd nog en komt ook wel.
Oefening baard kunst.
Op foto's kom je de fouten tegen en kan je herstellen of bijwerken.
Wat is modelbouw toch een mooie hobby om het te doen gewoon in je eigen stijl :lol: :mrgreen:
Mvgr, Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Stuwmeer zou op de laatste foto links achter de berg kunnen liggen en met ondergrondse buizen met de dam verbonden kunnen zijn, Theo  ;)
Nog leuker; dat gebeurt in het echie ook weleens  :P

Jouw baan heeft net zoiets als die van Jongslog (Henk) bijvoorbeeld; je ziet meteen van wie die is.
Ik hou daar wel van  ;)

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Oké dank je voor de uitleg en weet nu dat het kan en bestaat.
Jongslog (Henk) maakt ook leuke dingen en heb ik gezien.
Tony ik ga eens kijken of er nog iets aan kan toevoegen in de berg zoals buizen naast elkaar leggen naar de stuwmeer toe.
Of de aanpassing die ik al in gedachte had >:-D
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :) Je bent lekker bezig, ziet er goed uit. :thumbup:

Citaat van: th op zondag 24 februari 2019, 17:00:11
en weet nu dat het kan en bestaat.
https://www.trouw.nl/home/stroom-opslaan-in-een-ondergronds-stuwmeer~a84cf777/

:idea: Ze zijn er nog over aan het prakkiseren geloof ik. 8)
Maar lekker belangrijk, als het ondergronds is, zie je het niet, dus dan hoeven we het bij jou ook niet te zien.
Als je zegt schrijft dat het er is, is het er. :D

Dirk-Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nee Theo  ondergrondse stuwmeren bestaan zover ik weet inderdaad niet; maar ik zie geen meer achter je dam, vandaar die veronderstelling.
Een meer verderop zoals geopperd wordt kan ook nog, maar dan zou er hier eigenlijk geen stuwdam moeten staan maar bij het meer zelf. Een voorbeeld daarvan heb je in Robertville in de Belgische Ardennen/Hoge Venen. De dam met het meer liggen bij Robertville terwijl de elektriciteitscentrale pas verderop bij Malmedy (Bevercé) staat. Door het bos liggen kilometerslange verbindingsleidingen onder, en het laatste deel ook boven de grond. Op deze manier kan de centrale op een practische plaats worden gebouwd én wordt er ook nog eens extra hoogteverschil gecreëerd. Het laatste deel lopen de buizen stijl naar beneden naar de centrale. Dit is ook te zien bij de stuwdam en centrale in het topic van Henk Jongslog.
Maar met wat fantasie kan jou betonwand ook gezien worden als constructie waar de buizen doorheen lopen naar je centrale.
Mijn opmerking over een ondergronds stuwmeer was zeker niet bedoeld om je een hoop extra werk te geven!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dirk-Jan dank je :)

Hans ik heb je verhaal gelezen en ga dan voor mijn 2e optie die al in mijn hoofd had zitten zoals hierboven al heb aangegeven.
Het is een fantasiebaan maar wil toch wel dingen die enig sinds realistisch blijven.
Een hoop werk of niet maakt mij niet uit maar valt wel mee zo heb gezien.
Als ik mijn plan uitvoer wordt het zelfs alleen maar mooier en beter >:-D en zoals het hoort.
Ik heb deze dam geplaatst om de rede dat deze kan weghalen als erachter iets gebeurd en weet dan dat er iets niet meer klopt als deze er staat.
Wat ik dan niet vertel is dat het mij om die waterval gaat die je niet goed in beeld ziet en kan nu dus wel.
Tja dat is Theo ik blijf bezig en zie naar een oplossing en die nu ook uitvoer.
Kost het veel nee hoor genoeg gips in huis en de aanplanting is gemakkelijk weg te halen voor hergebruik.
De berg kan ik weghalen (losse opbouw) als het moet maar ga kijken of het op de baan is te doen.
Kortom het gaat gebeuren maar ga eerst nu verder met het rechter gedeelte.
Hans dank voor je bijdragen :thumbup: :)

Tony ik begrijp jou standpunt en je weet hoe ik ben en kan erachter staan :thumbup: ;)



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Ik denk dat jouw oplossing best kan. Twee jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een prachtige rondreis door Nieuw Zeeland gemaakt. In het zuidwesten van het Zuidereiland heb je een fjordengebied. Er is daar een groot natuurlijk meer, Lake Manapouri. Aan het eind van dit meer heeft men tussen 1995 en 2002 een waterkrachtcentrale gebouwd. Die bestaat uit een aantal verticale pijpen van 200 m. Onderaan die pijpen zijn turbines gebouwd. Van die turbines naar het fjord zelf is een tunnel van 10 km lengte geboord. Dus van een stuwmeer of een bovengrondse waterafvoer is niets te zien.

Voor alle duidelijkheid, het meer heeft ook natuurlijke stromen met watervallen naar het fjord.

Ik laat het zien aan de hand van een paar foto's.
Op de eerste foto zie je een model van die elektriciteitscentrale.
Op de tweede foto de kaart met de positie van de centrale en de tunnel naar het fjord Doubtful Sound.
Op de derde foto zie je de tunneluitgang bij het fjord.
Op de vierde foto zie je het begin van het fjord waar het water uit de tunnel 180 graden gedraaid ten opzichte van de derde foto.

succes!

groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Top-info, Roel  :thumbup:

Zoiets bedoelde ik  ;) en er moeten nog veel meer van zulke constructies zijn.
En als het niet bestond, bestond het voor het eerst in HO  :D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je wel Roel voor je mooie info  :thumbup: en Tony er kan maar iemand de eerste zijn toch :lol: >:-D
Mooi dan laat ik het zo zoals het nu is.
Mvgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)
Weer even stil geweest hier maar ik ben op de achtergrond wel behoorlijk bezig geweest.
Eerst een goede planning gemaakt voor de rechterzijde van de modelbaan zogezegd het onderhoudsplek stomers enz.
Het uitwerken hiervan neem ik de tijd voor en het is goed gekomen.
Weer veel foto,s gemaakt en ik zal kijken of deze nog kan plaatsen dit weekend.
Morgen nog veel afwerken maar heb er veel plezier in om het te doen.
Dit even in het kort samengevat bericht van hoe het ervoor staat nu.
Morgen weer vroeg aan de slag want heb nogal veel te doen.
Mvg, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat

Het gaat ook om het plezier wat je eraan beleeft Theo, dat het tijd kost hoort er nu eenmaal bij.

Ik kijk uit naar je foto update.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hans en Tony dank je :thumbup:
Peter plezier heb ik er altijd al aan gehad maar nu des te meer daar de scenery steeds meer onder controle krijg door veel te oefenen.
Het vraagt om heel veel geduld en ik maak notities voor mijzelf op om ervan te leren.
Stap voor stap kom ik verder en wordt het steeds plezieriger.
Als ik er meer tijd voor zou krijgen maar wat helaas nog niet is zou ik er veel meer tijd aan kunnen besteden.
Die tijd komt over 4 jaar en kan hopelijk met pensioen maar kijk daar nog even niet op vooruit n.l ik geniet als mens van de dag die er komt en maak er iets van :-) :thumbup:
Mvgr, Theo.

En dan nu toch eindelijk de update met vele foto's.
Om te beginnen heb ik de pc vervangen door een heel kleine die van de baas afkomstig is en mocht hebben.
Er was wel een en ander aan stuk maar is gerepareerd en werkt weer als een tierelier.
De verbinding is gelegd tussen deze pc en Ecos om met koploper te kunnen werken.(zonder internetverbinding)
Ach zo gepiept hoor geen probleem.
Je zal op de foto's een en ander tegenkomen die nog niet afgewerkt zijn en er fouten zijn gemaakt maar die herstel ik de komende week.
De rechterhoek waar de kraan staat komt een kolenopslag die even zomaar even globaal heb opgesteld voor de maat en nog nader bewerkt wordt zo ook de rest waar nog aanvullingen nodig zijn.
De motor, verlichting en rookgenerator heb ik zodanig voorzien dat deze kan aan en uitschakelen op afstand.
De kraan moet nog aangesloten worden die straks op afstand kan bedienen via het eigengemaakte bedieningspaneel.
De modelbaan moet echt in beweging zijn dat leeft meer vindt ik  >:-D :-)
Over de waterval gesproken die ga ik ook meer in het zicht brengen zodat deze meer is te zien in de toekomst en waarvan de plannen al op tafel liggen.
Tja dat is Theo die steeds aan verbeteringen werkt en het hier ook opneemt wat anderen zeggen wat er mis is aan de echte waterval die niet echt opvalt.
Ik graaf nog als eens terug in mijn topics waar weet dat er over bepaalde dingen iets is gezegd die verbeterd kunnen worden en kom daar ook op terug nu en wat ook klopt inderdaad :P
Goed, nu maar de foto's






Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
En de laatste
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Ik keek mijn ogen uit, Theo !
Er is veel gebeurd bij jou  :thumbup:
Gelukkig heb je de zaklamp al klaar liggen, voor als er in de mijn gewerkt moet worden  :D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie grote update Theo met lekker veel foto's. :) :thumbup:
De slang bij de dieselpomp ga ik kopiëren want ik heb deze pompinstallatie ook maar dan zonder slang maar straks met slang. ;)

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even snel daar hier zat te typen flikkert de pc uit ineens uit >:-D >:-D >:-D
Morgen maar weer opnieuw mijn verhaal :O
Ik weet waar het probleem zit de processor zit weer eens vol stof en raakt overhit 8o :mrgreen: :evil:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Heren dank je voor de waardering :thumbup:

Tony thanks en het hield maar niet op dat gekriebel zeg en bleef maar doorstomen totdat het uit mijn oren kwam :lol: >:-D
Nadat ik de kolen (Noch) had geplaatst leek het of ik in de kolenmijn gezeten had want zag zwart achteraf in mijn gezicht toen in de spiegel keek :-) :P
Mvgr, Theo.

Michel dank je en die slang is zwarte garen die erbij zat in het bouwpakket maar wist je misschien al? ;)
Bij deze pompinstallatie komen nog opslagtanks bij later.
Mvgr Theo.

Zo en dan nu even nog wat wil vertellen van afgelopen vrijdag.
Ik heb mij enige tijd geleden aangemeld bij Official Union Pacific Steam Club en waar je het als eerste te horen kreeg wanneer de Big Boy gaat rijden van Cheyenne naar Ogden, Utah.
De stomer 844 gaat op 27 arpril als eerste die enige jaren geleden al is gerestaureerd en vanuit Cheyenne
naar Ogden, Utah op 28 april aankomt.
De big Boy 4014 vertrekt op 4 mei en komt aan in Ogden, Utah op 9 mei.
Dit allemaal van het 150 jaar bestaan van de UP (Union Pacific) de grootste van de USA wat in die week gevierd wordt.
Op 10 mei gaan deze citaat: Following the 150th anniversary celebrations, No. 4014 and No. 844 will double-head on their return trip to the Union Pacific Steam Shop in Cheyenne, stopping in communities along the way including Rock Springs and Laramie, Wyoming.
Aankomst 19 mei 11:05 a.m. MT
Er zal heus wel veel video's komen en waar naar uitkijk.
Ik zou er héél graag naar toe willen maar de prijs is hoog helaas maar wie weet gaat het misschien alsnog lukken en ben aan het zoeken nog.
De boiler is enige tijd geleden al getest op max 320 psi waarvan 300 psi constant en doorstaan.
De Big Boy is gewoon helemaal nieuw als je de foto's en beelden ziet en dit allemaal in goed 2 jaar tijd.
Deze gaat op olie rijden kolen is te kostbaar voor deze joekel.
De Big Boy is in verhouding bijna net zo groot als een Boeing.
Dit even in het kort en misschien is het hier al eerder gemeld maar maakt niet uit het staat er :)
Mvgr, Theo. :thumbup:
 





Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: th op dinsdag 19 maart 2019, 22:03:11
Ik heb mij enige tijd geleden aangemeld bij Official Union Pacific Steam Club en waar je het als eerste te horen kreeg wanneer de Big Boy gaat rijden van Cheyenne naar Ogden, Utah.

Leuk dat je je hebt aangemeld bij de Union Pacific Steam Club Theo. :) :thumbup:
Ikzelf ben voor het eerst 1980 in Ogden Utah geweest en heb daar toen ook het mooie treinstation bewonderd verder ben ik nog 4 keer in Ogden Utah geweest prachtige stad vlakbij Salt Lake City wat ook een mooie stad is voor vakantie. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

Dank je wel voor je vermelding van de 4014, volg deze ook al een poosje, er is ook veel te vinden op YT.

Vind ik erg interessant en helaas nog nooit de kans gehad om een Big Boy in het echt te zien.

M.vr.gr. Erwin
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Kaleb dank je :thumbup:

Michel graag gedaan en ik geloof je meteen dat het mooi is daar ik heb al vele video's gezien van ook die omgeving :thumbup: :)
Om daar op vakantie te gaan gaat een keer gebeuren als is het maar om de Big Boy te zien :lol:
Er zijn daar ook beschermde natuurgebieden die op National Geographic heb gevolgd echt een schitterend gebied.
Dit weekend maar eens naar een reisbureau gaan en wat informeren want de goden blijven maar roepen dat ik moet gaan. >:-D
Mvgr, Theo.

Erwin graag gedaan en er zijn inderdaad op YT vele beelden terug te vinden gewoon genieten is dat.
Als je ziet hoeveel mensen erop de been waren toen de Big Boy uit Calfornia die daar in een museum voorbereid werd om te vertrekken naar Cheyenne is ongekend.
Al die enorme voorbereidingen die er nodig waren neem ik echt mijn pet voor af er komt veel kijken om dat enorm bakbeest over het spoor te vervoeren.
Die kans voor jou komt misschien ook wel je weet maar nooit :thumbup:
Mvgr, Theo.





Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Go Theo, Go!!!
En verwen ons met mooie foto's en filmpjes!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal

De Big Boy is gisteren onder stoom gebracht om de deze weer tot leven te brengen.
Diversen testen worden gedaan zoals o.a de leidingen op lekkages e.d
Het echt tot leven brengen laat ik nog weten als er berichten zijn hierover.
Op 10 mei als deze 2 op de terugweg naar Cayenne gaan rijden deze deels door de Rocky Mountains maar ben niet 100% zeker dus dit even onder voorbehoud :P
Mvgr, Theo.