Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo. Rot dat het wederom tegen zat/zit. Maar goed om toch weer even wat van je te horen!
En je hoeft je zeker niet te verontschuldigen voor je afwezigheid hier. Kom op zeg, het is toch geen verplichting om hier updates te posten?!?
Rustig aan de draad weer oppakken en lekker ontspannen(d) verder werken aan je baan!
Succes en sterkte, betere tijden komen er vast weer aan voor je!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Spijtig om te lezen dat het (even) niet mee zit.
Neem lekker je tijd voor je zelf je baan en het forum lopen niet weg.
En net wat Hans schreef verontschuldigen zijn zeker niet nodig .
We zien je updates wel weer verschijnen als je eraan toe bent.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal.
Dank je voor alle steun en goede bedoelingen en waar ik ook waarden aan hecht :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik kom er wel weer bovenop en kan snel herstellen want het leven gaat door en maak er wat van.
Vandaag een mijlpaal bereikt bij het bedrijf waar ik werk n.l 40 jaar in dienst.
Ik ben een eenvoudig mens en hoef niet in de belangstelling te staan en help liever iemand wat voor mij veel meer betekend en er veel voor terug krijgt daar wordt ik blij van.
Goed dit even terzijde en kom van de week weer terug met updates want pak de draad weer op en heb er weer zin in.
Het is dat het weer kriebelt van alle kanten en ik wil heel graag weer aan deze mooie hobby verder :-) :thumbup:
Mvrgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Dat is fijn om te lezen, Theo  :thumbup:

We gaan het weer meemaken hier  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zet 'm op, Theo! En laat ons als het even kan weer genieten van leuke updates. Maar wel rustig aan, in jouw tempo! Het is mooi dat je weer verder wil bouwen aan je treinbaan.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Ik zit klaar voor de update laat hem maar komen hoor. :)
Je houd er niet van om in het zonnetje gezet te worden maar na 40 trouwe dienstjaren bij je werkgever verdien je dit wel natuurlijk daarom ook van mij van harte gefeliciteerd met dit heugelijke feit. :) :thumbup: :thumbup:

En leuk dat de modeltreinen kriebels weer terug bij je zijn gekomen. :thumbup:

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Prachtig dat je langzaam verder gaat, gewoon je eigen tempo volgen en doen verder zien we de update's wel komen.

En een dikke proficiat met je 40 jaren trouwe dienstjaren  :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
O jee 40 jaar bij dezelfde werkgever  :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
  @citaat  je moet wat, om je gouden horloge te krijgen  :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je verdient op zijn minst een gouden loc Theo, 40 jaar kom je niet veel meer tegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,
Dank je wel nog voor de felicitaties :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Via deze weg wens ik iedereen fijne dagen toe en een heel gezond 2019
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je wel Theo voor je kerstgroet en nieuwjaars groet :) :thumbup:.

Jij ook fijne feestdagen en een zeer goed maar vooral gezond 2019 toegewenst.


Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel dank je wel en ook anderen voor de waardering :thumbup: ;)
Ik ga van de week maar eens proberen om veder te gaan met de opbouw.
Totaal geen tijd gehad tot nu toe vanwege drukte allemaal de afgelopen mnd.
Mvrgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jullie ook alle goeds gewenst, Theo  :P

Wordt hier ook wel weer tijd om verder te bouwen  O:-D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je :P en wordt ook tijd Tony.
Nou er komt morgen wel wat weer aan hoor en ben lekker bezig geweest :-)
Groet, Theo :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)
Heb toch een nieuwe Marienschacht gebouwd met motoraandrijving en rookgenerator.
Zo ook een dieselpomp tank voor diesel treinen.
Ik ben bezig met rotspartijen en wat er nog niet uitziet maar de basis ligt er maar wordt nog afgewerkt.
Zo heb ik even de arcademuur geplaatst maar moet nog aangepast worden omdat deze op een helling staat.
Morgen gipsen e.d en misschien weer wat foto's :P
Even een aantal foto's
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je bent weer lekker bezig geweest, Theo! Wel een stoere verzetsdaad om de Duitse vlag op z'n kop te hangen >:-D!
Filmpje doet t helaas niet. Wat voor motor drijft de lift van je Marienschacht aan?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Met veel plezier weer naar je update gekeken. :) :thumbup:
Het heeft toch altijd iets leuks dat rook in jouw geval uit de schoorsteen.
De dieselpomp die jij hebt neergezet staat hier ook op de baan achter de diesel locloods het is een geinig dieselpompje.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Hans :thumbup:
Oeps ja die hangt op z'n kop >:-D :P
Aan het filmpje werk ik nog wel aan en heb iets verkeerd gedaan waarschijnlijk.
De motor is van Vollmer 44200 met 15 omw per min 12-16 V wisselspanning.
Faller heeft er ook een de 180629 die ook nog eens 4 omw per min kan maken door bijgeleverde tandwielen e.d.
Mvgr, Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je  Michel :thumbup:
Hoe meer er leeft op de baan hoe mooier en het hoort ook bij dit onderwerp (kolenmijnindustrie)
Het heeft wel wat vindt ik en er komt nog wel meer :P :)
Die dieselpomp krijgt later een andere bestemming op de baan met dieseltanks op de achtergrond.
Dit nu was maar even voor een foto :)
Ben blij dat weer terug ben en ga van de week weer verder :thumbup:
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Daar ben je dan toch weer, Theo  :P

En weer als vanouds bezig in het nieuwe jaar  :thumbup:
Ik heb toch een aanpassing, die het overwegen waard is, hoop ik.
Wetende, dat je graag zoveel mogelijk rails op je baan plempt, heb ik toch met paint enkele centimeters ( met stootblok en al ) even weggetoverd  O:-D
Geeft een veel rustiger beeld vanwege minder gatenkaas. Stootblokken heb ik niet ingetekend, moet je er zelf ff bij denken.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Uhhh ja ik ben er wel maar je ziet mij niet >:-D

Het geeft inderdaad een rustiger beeld Tony dank je voor het meedenken :) :thumbup:
Ik ga van de week een hoop dicht maken maar zet nog niet alles definitief vast en laat even oordelen wat jij of anderen ervan vinden.
Altijd een baan kunnen maken zonder echt problemen maar deze..........pfffffff
Och de ideeën zijn er en zal hopelijk goed komen.
Waar jij de gaten kaas hebt gedicht haal ik het spoor geheel weg en plaats daar huisjes o.i.d.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even de zaak eens goed bekeken en na aanpassingen is er nog meer rust in de aanzichten van de zogenaamde gatenkazen gekomen :-) >:-D
Ik kwam op het idee om met cocktailprikkers de rotsen aan elkaar te maken en werkt nog goed ook en zit stevig.
Lekker gemakkelijk werken op deze manier. :D
De Marienschacht verhuist naar de andere kant (rechts) van de baan daar deze daar niet mooi past in verhouding.
Even wat foto's van de aanpassingen en hoor wel hoe jullie het vinden?
Alles dient nog verder verwerkt te worden om een mooi geheel te krijgen.
Groet, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Gaat dat wel goed met die rechter tunnelingang met bocht als er een wat langere wagon doorheen rijdt?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hans daar is ruimte genoeg en is getest :)
Groet, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat ziet er al veel beter uit, Theo  :thumbup:

Misschien wordt het nog beter/mooier, wanneer je de onderste portalen wat verspringend naar voren haalt.
Dan is het voor het oog niet 1 wand met 6 gaten.

Geeft ook wat meer mogelijkheden met de scenery.

Heb nog eens met paint in je foto geknoeid. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Denk maar weer wat mee  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Tony  :thumbup: ;)
In eerste instantie had ik het zo uitgezet maar toch anders gedaan maar is achteraf.
Nu heb ik het aangepast en komt mooier uit en heb even wat bomen erop gezet maar staan nog los.
Dit even voor het totaalplaatje.
Even een paar foto's die meer zeggen.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Je bent weer lekker bezig aan je baan, ziet er goed uit lekker je ding doen doe ik ook.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peterke :thumbup:
Deze baan is geen gemakkelijke vergeleken met die voorheen maar we zien wel en de ideeën komen wel.
En met een beetje hulp van de leden hier kom je ook weer verder :thumbup: :)
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De complexiteit zit hem in die kruiswissels op een rij. Moeten die echt tot aan de tunnel ingangen liggen of zou je die ook zover van de berg wand af kunnen schuiven dat de 3 sporen daarboven niet meer boven die kruiswissels liggen?

Op welke pagina staat het sporenplan?

MvG,

Timaximus.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Toppie, Theo  :thumbup:

Zo zie je maar, dat je eerste gedachte vaak toch de beste was  ;)

Het leek eerst bijna een sjoelbak voor treinen te worden  :D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste Timaximus het is een baan die gemaakt heb naar eigen idee en ook mooi vindt en waar niets aan verander.
De kruiswissels zijn voor mij geen probleem geweest en andere opties had ik niet dus vandaar
Sporenplan heb ik niet gemaakt maar uit de vele foto's kan je opmaken hoe het verloopt.
Sorry maar zo zit ik in elkaar en kan alleen maar met paint een overzicht maken als je dat wil?
Het is een zogenaamde fantasiebaan die altijd maak een baan van je dromen daar gaat het om.
Moeilijk of niet ik kom er wel uit al is het nog zo moeilijk :)
Ik hou van uitdagingen en dat is het mooie vindt ik van modelbouw en niet iemand anders een baan laten voorschrijven hoe die gemaakt moet worden want dan is het niet meer je eigen baan van je zogenaamde dromen.
Ook jou advies aanvaard ik maar zie het niet als probleem daar heb ik wel over nagedacht :thumbup:
Velen hebben al dingen als voorbeeld meegenomen uit mijn vorige gebouwde banen en is alleen maar leuk.
Ik probeer veel dingen weer te geven waar anderen ook plezier aan hebben of kennis mee op kunnen doen.
Mij maakt het niet uit ook al kost het wat en zoek de beste materialen en zijn nooit verloren.
Een ruggensteuntje heeft iedereen nodig en alles is welkom met ideeën zo ook jij mijn dank hiervoor.
Samen staan wij sterk om er iets mooi van te maken. :thumbup:
Mvgr, Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Uhhh sjoelbak of gatenkaas  >:-D maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Tja de eerste gedachte is het beste maar ach af en toe komt er weer zaagsel bovendrijven en ben je weer bezig hé  :roll: :-)
Tony toch bedankt en wij zijn allemaal maar mens niet en je kan leren van de fouten >:-D :thumbup:
Er zijn mensen die snel kritiek hebben nou ik niet hoor en hou wel van geintjes alleen maar leuk toch op z'n tijd.
Heerlijk om weer terug te zijn O:-D >:-D :thumbup:
Mvgr, Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat Ben ook blij dat je er weer bij bent, Theo  :thumbup:

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 @citaat
Me too Theo.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Helder.

Ik blijf je volgen.

MvG,

Timaximus
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony Michel en Timaximus dank je wel :thumbup:

Nog even wat aangepast en zie je op de bijgaande foto's.
Ik had nog wat stukken purh bewaard van de berg en heb die bovenop gemaakt bij de tunnel.
De caboose helt iets naar rechts over maar is op te lossen door de rail te verkanten naar links.
De rest ga ik morgen verder even bijwerken en dichtmaken.
Mvgr, Theo. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Gaat er steeds beter uit zien, Theo  :thumbup:

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Tony en zal erop letten dat niet weer in de fout ga met de scenery waarop ij mij toen gewezen hebt.
Betreffend de foliage die zogenaamd tegen de rots aan geplakt was maar niet mooi overkwam :P
Scenery blijft voor mij een uitdaging en heb veel tijd nodig en misschien te kritisch ik blijf het moeilijk vinden om het echt mooi te maken.
Ik wil dit zo graag maar waar ligt de techniek hierin moet je het in je vingers hebben of anders?
Als ik eerlijk mag zijn is dit een baan die het slechts is en oordeel zelf geef kritiek daar kom ik verder mee.
Ik ben zo van idee om ermee te stoppen en opnieuw te beginnen er zijn zoveel dingen die moeilijk zijn om af te werken.
Een droombaan heb ik maar kan deze niet leggen mits aanpassingen doe.
Graag je mening.
Mvrgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Kom op, Theo! Je hebt genoeg kwaliteiten om er wat moois van te maken! Het is jóuw baan, door jóu gemaakt. Je kan naar andere banen kijken om ideeën op te doen, maar het is toch geen wedstrijd van wie de mooiste en meest perfecte baan maakt?
Het is en blijft hobby waarbij goed goed genoeg is; probeer eens tevreden te zijn met wat je maakt, je hebt een eigen bouwstijl (zoals zo velen van ons) die gezien mag worden! Opnieuw beginnen verandert hier niets aan.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hoi,

Citaat van: th op zaterdag 19 januari 2019, 23:53:24
Betreffend de foliage die zogenaamd tegen de rots aan geplakt was maar niet mooi overkwam :P Scenery blijft voor mij een uitdaging en heb veel tijd nodig en misschien te kritisch ik blijf het moeilijk vinden om het echt mooi te maken. Ik wil dit zo graag maar waar ligt de techniek hierin moet je het in je vingers hebben of anders?

Je kan in plaats van direct op de baan te werken eerst een paar "proefstukken" maken. Gewoon lekker kloten en prutsen op een plank. Hoe maak je bergen, hoe verf je die en hoe voorzie je die dan van bossages en groen. Als het niet bevalt: Mieter je het zo in de kliko. Dan is er nog niets aan de hand. Dan begin je gewoon weer opnieuw. Zelf doe ik dat redelijk veel. Gewoon relatief klein aan het prutsen en later overzetten naar de "grote" baan. Door te doen krijg je er handigheid in. Je ziet veel technieken op de diverse fora voorbij komen. Zelf heb ik altijd: Even proberen. Wil het niet dan is het niets voor mij. Dan gaan we op zoek naar iets anders. Ook praat ik veel met andere modelbouwers. Op beurzen vraag ik "hoe is dat gemaakt met welke materialen en technieken?" Dan kan je daar weer van leren. De meeste modelbouwers vinden het leuk om daar iets over te vertellen hoe ze het gedaan hebben. Van (bijna) iedereen is wat te leren. Zelf heb ik een workshop bij Martin Welberg "begrassen" gevolgd terwijl heel veel mensen zeiden: "Maar je doet het al zo goed en mooi!". Maar ik heb er toch weer wat van opgestoken. Want praten met Martin geeft / gaf mij nieuwe inzichten in bepaalde onderdelen.

Citaat van: th op zaterdag 19 januari 2019, 23:53:24
Als ik eerlijk mag zijn is dit een baan die het slechts is en oordeel zelf geef kritiek daar kom ik verder mee. Ik ben zo van idee om ermee te stoppen en opnieuw te beginnen er zijn zoveel dingen die moeilijk zijn om af te werken. Een droombaan heb ik maar kan deze niet leggen mits aanpassingen doe.

Een modelbaan is altijd concessies maken. Je kan bijna nooit alles wat je wil op een bepaald oppervlakte kwijt. Is het niet meer wat je wil: Afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen.  Klinkt hard maar soms is dat beter dan "doormodderen" en denken dit is niets. Dan kan je met een schone lei opnieuw beginnen.

Citaat van: Hanzi op zondag 20 januari 2019, 07:54:08
Het is en blijft hobby waarbij goed goed genoeg is; probeer eens tevreden te zijn met wat je maakt, je hebt een eigen bouwstijl (zoals zo velen van ons) die gezien mag worden! Opnieuw beginnen verandert hier niets aan.

Uhm... ja, opnieuw beginnen verandert hier wel wat aan. Een normaal mens leert van zijn "fouten". Met een nieuwe baan kan je met een schone lei beginnen. Daarmee de dingen anders aanpakken en tot een beter resultaat komen. Simpele dingen van andere verlichting boven de baan, ander ontwerp, toepassen van materialen tot regiereus veranderen van 3rail naar 2rail omdat je dat toch mooier vindt. Dus dan kan je zeker iets veranderen.

Groet Ronald.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Gewoon lekker verder klojen, Theo  :P

Ik sluit me aan bij Hans en vind het juist erg leuk hoe jij bouwt  :thumbup:
Het heeft zijn eigen Theo-charme en dat maakt het speciaal.

Ik denk telkens alleen maar hardop mee, maar laat het vooral je eigen feestje zijn en blijven  ;)

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)

Ik heb alles even goed doorgenomen en het laten doordringen en ga gewoon door.
Het is een steuntje in de rug met goede bedoelingen waar achter kan staan.
Dank je wel allemaal voor de input :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Foto's volgen nog.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goed om te lezen, Theo  :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :thumbup: :thumbup:

Groet Michel