Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ook ik ben een voorstander van veel beweging op de baan, werken met echt water lijkt mij wel een uitdaging maar het moet realiseerbaar zijn.
Vroeger had Faller ook al water in sommige bouwpakketten zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter

Maar het is toch realiseerbaar en niet bang zijn gewoon zorgen dat je een waterdichte bak hebt en alles zodanig maakt dat er geen water kan lekken naar de modelbaan,
Ik heb al eens een bak gemaakt met een uitloop van polyester en deze vooraf getest op waterdichtheid.
Alles was in orde en geen lekkage :P
Wel heb ik 3 lagen op elkaar gemaakt om een stevige en dichte constructie te krijgen.
Advies is waar het water boven uit de slang komt en via de uitloop naar beneden loopt te breken met een steen zodat de straal wordt gebroken dit uit voorzorg.
Ik heb nu een kunststof bak waar dit zeker nodig is om de straal wat te breken dit omdat het water continu op dezelfde plaats neer komt en juist bij deze bak de lekkage op langere termijn kan gaan lekken.
Dus een natuursteen onder de straal en alles is uit de wereld geholpen.
Je gaat het nog wel zien als zover ben met de waterval.
Mvgr, Theo :-)

Hallo beste mensen ik ben er nog niet uit hoor met de waterval en heb het nu voor de 2e maal weer uitgezet.
De eerste was een flop sjonge sjonge zeg :-) wat een meuk.
Ach wat kan mij het bommen gewoon weer een andere gemaakt hé :D :P maar wel met een wat betere
resultaat.
Foto's uhhh nog mooi nie eerst moet het eruit zien eerder nie :lol: >:-D
Ach wat mijn vrouw al zei het wordt een 10 jarenplan 8o O:-D >:-D
Ik zeg dan dat is ook zo maar als ik onder volle stoom sta als de Big Boy :-) is het einde zoek en staat er in korte tijd weer veel op de modelbaan.
Krijg je het weer te horen dat je te lang bezig blijft tja wanneer doe je het goed :P
Nou dat valt allemaal wel mee hoor en voelen elkaar erg heel goed aan wanneer het tijd is voor wat anders.
Gelukkig geven wij elkaar heel veel ruimte en doen zo ook veel leuke dingen met elkaar (ook met de Kids)
dus zit wel goed :thumbup: :-)
Goed,lieve mensen ik kom zo vlug als mogelijk is met nieuwe foto's hoor en werk eraan dus komt wel goed toch?
Ik zit toch te denken ook om het om te gooien naar een stenengroef ipv kolenmijnindustrie maar is even in overweging voor mijzelf.
Wordt vervolgt.
Mvgr, Theo.     
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hou t maar lekker bij de kolenmijn zou ik zeggen. Is een veel interressantere industrie dan een steengroeve. Bij een steenkolenmijn horen ook meer industriële gebouwen. En de belangrijkste reden: je hebt steenkool nodig om je BigBoy(s) en je andere stomers te stoken!

En waarom niet beide? Steenkoolmijn(en) én een steengroeve!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hans ga ik ook doen een leuke combinatie samen vindt ik en weer met wat meer mogelijkheden.
Thanks :thumbup:
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)

Na wat uitzoeken en experimenteren ben ik weer aan een nieuwe berg begonnen.
Eerst heb ik met 2 bussen phurschuim (750ml) een berg gemaakt en na het drogen een laagje gips erover geplaatst.
Weer laten drogen en daarna 2x met de basiskleur zwart de handel verdund met water om alles goed te raken zoals de naden en kieren.
De foto's zijn net gemaakt dus de berg is nog nat die ik hiervoor nog heb behandeld met zwart.
Vanmiddag even in de zon zetten om te drogen en kan ik daarna de hele berg gaan drybrushen.
Hier op de forum heb ik even gekeken hoe dit in zijn werk gaat en ben benieuwd of dit mij ook gaat lukken?
Maar dat komt wel goed daar ik het eerst op een proefmodel uitprobeer.
Je moet het gewoon doen en niet bang zijn je ziet vanzelf of je het goed doet of niet.
Tot de volgende foto;s weer :thumbup: :mrgreen:
Mvgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Aan de tuinstoelen te zien, heb je een flinke knoepert gespoten, Theo  :D

Ben benieuwd waar je hem gaat plaatsen.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Het begin is er, en naar eigen zin mooi afwerken.

En vergeet zeker geen groen, en of mss een soort riviertje berg is groot genoeg.  :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony

Het is geen verhouding met de tuinstoel daar de foto's van dichtbij zijn gemaakt en lijkt alles veel groter in verhouding.
Foto's kunnen anders overkomen dan met de werkelijkheid.
Goed er zitten wat bulten maar die sluiten later weer aan op komende als de boel op zijn plaats staat.
Ik heb al vooruitgedacht hiermee :-)
Je gaat het wel zien en zie dat alles op zijn plaats valt
En waar ik hem ga plaatsen is al eerder weergegeven n.l linksachter in de hoek van de baan :P :)
Vandaag slecht gedroogd buiten dus even wachten hoe het morgen is om te drybrushen.
Mvgr, Theo.

Peter

Komt goed en groen komt er zeker wacht maar af :P
De waterval ligt er hoor met rivier of beekje alleen ligt er nu folie in en is minder zichtbaar >:-D
Maar het gaat nog verder hoor en ga je nog wel zien later :)
Mvgr, Theo.

Beste allemaal :-)

Morgen even kijken of de boel versneld kan drogen om verder te gaan.
Ik heb vooruitgedacht met dit project en alles zal aansluiten op het volgende project na dit is voltooid.
Wordt vervolgt.
Mvgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hello :)

Vandaag vroeg opgestaan om de berg te drogen in de zon en wat beholpen met een fohn en uv lamp.
Even lekker de warmte erin brengen scheelt weer wat met drogen.
Tussendoor even wat verf gemengd en aan de slag gegaan toen alles droog was.
Ik vond het goed gaan en viel niet tegen daar je gewoon goed moet opletten wat je doet en hoe je het doet met de verf en kwast.
Een heel klein beetje verf op de kleine kwast en heel licht aanbrengen vervolgens met een grote kwast goed uitborstelen.
Je ziet op een gegeven moment hoe je de techniek het beste onder de knie krijgt.
Met wit nog even heel fijn highlighten door bijna droge verf op het kwastje aan te brengen en lichtjes aanbrengen.
Met de grote kwast weer goed uitborstelen om een mooi resultaat te krijgen.
Ik stond er van te kijken dat het zo goed lukten allemaal en vond het er goed uitzien al zeg ik het zelf >:-D
Op de foto's is het niet zo heel duidelijk te zien helaas maar probeer het nog wel op een andere manier zodat het wat beter te zien is.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
Morgen ga ik de boel aankleden met groen, bomen etc.
Wordt vervolgt.
Mvgr, Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Ik vind hem erg mooi en geslaagd, maar jij moet tevreden zijn het is jou mooie berg en baan.
Vraag hier ook dikwijls raad, en ja tips en tricks krijg je maar uiteindelijk moet jij het doen.  :) dus bij deze  :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er goed uit, Theo  :thumbup:

Wel mee uitkijken; uit purschuim komen nog lang schadelijke gassen  :?
Misschien een poos op een droge geventileerde plek uit laten wasemen, totdat je hem echt gaat inbouwen.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peterke  :thumbup: :-)
Ik heb er ruim de tijd voor genomen en aandachtig te werk gegaan.
Weer ervaring rijker maar dit ook door video's te bekijken en veel lezen om de techniek te beheersen kun je
een heel eind komen.
Het is niet zo moeilijk als het lijkt gewoon aan beginnen en doorgaan tot je tevreden bent :P
Misschien morgen weer meer vervolg.
Mvgr, Theo.

Dank je Tony :thumbup: :)
Dank je voor de tip maar heeft dit dan geen nadelen met het verder afwerken van de berg zoals gras, bomen etc?
Deze constructie heeft vandaag al de hele dag buiten gestaan ds heeft ook weer voordelen denk ik?
Ik heb toch nog een paar dgn werk aan dit project dus kan het nog even uit gassen alvorens zelf vergast wordt  :mrgreen: :lol:
Mvgr. Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Dat ziet er bijzonder goed uit,  :thumbup:
Ben zelf ook aan de scenery van de baan bezig en het werkt wel verslavend.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Jorg :thumbup: :-)
Het is zeker verslavend maar is omdat het een mooie bezigheid en ontspanning geeft :-)
Je ziet je baan steeds mooier worden je hebt op eigen wijze iets gemaakt met eigen handen en waar je trots op mag zijn.
Wat kan deze hobby toch mooi zijn toch Jorg  :-)
Ik zal van de week bij je eens kijken zo ook bij anderen :thumbup:
Mvgr,Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Het ziet er zeker goed uit vooral met de kleuren erop gemaakt door je. :)
Zeer mooi stukje scenery wordt het straks op je baan.
Succes vandaag met de bomen en het groen aanleggen. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Michel :thumbup: :)
Ik vindt de kleuren wel geslaagd en mooi ondanks de foto's het toch anders laat overkomen dan de werkelijkheid.
Maar goed het is niet anders helaas het gaat om het resultaat.
Mvgr, Theo.

Beste allemaal :)

Gisteren en vandaag de bomen geplant en met de grasmaster aan de slag geweest.
Ik heb 2,5 mm zomergras gebruikt en wat andere groensoorten.
Even weer een aantal foto's maar het is nog niet af daar er later verdere aansluitingen volgen aan deze berg.
Het is mooi om te zien dat deze waterval echt stroomt :P
Wordt vervolgd.
Mvgr,Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit Theo ...  :thumbup:
Doet mij denken aan het toepassen van echt water in het Diorama van de Efteling :wink:

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je bent weer ouderwets aan het hobby-en Theo, een goed teken :thumbup:. Maar zie je het water wel goed vanaf je gezichtspunt, het lijkt me nogal diep en aan de zijkant te zitten?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Ik dacht hetzelfde als Hans, Theo  ;)

Een echte Theo-berg, maar het lijkt me dat je de waterval vooral kunt horen  :D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Erik :thumbup: en de berg wordt nog uitgebreid en waar ik nu mee bezig ben.
De Diorama in de Efteling heb ik ook vele malen gezien ook met water toegepast hierin.
Een mooi aanzien toch :-)
Mvgr, Theo.

Dank je Hans :thumbup: en ik heb een goed gezichtsveld op de waterval en diepte valt wel mee.
Ik maak nog wel foto's vanuit het gezichtspunt ;)
Mvgr, Theo.

Dank je Tony :thumbup: en je kan de waterval inderdaad een beetje horen  >:-D
Wat bedoel je met Theo-berg, dit omdat ik deze altijd groot maak :-) of koning in bergen maken haha :lol: >:-D
Ik ga mij niet ophemelen hoor en maak er wat ervan kan maken.
Tot nu toe erg tevreden en blijven oefenen komt het ooit wel goed :P
Mvgr, Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste leden :thumbup:

Morgen weer wat foto's na een week ziektebed en ook nog moet beginnen met alles maar ik haal het wel in.
Goed gaat het nog niet maar ga door ik voel wel zelf hoe het gaat.
Ik wil niet vastroesten en door bezig te zijn vergeet je ook wat je hebt en kom je er ook overheen.
A.u.b geen  medelijden liever up to date blijven.
Ik plaats morgen in de loop van de dag weer foto's van de ontwikkelingen.
Tot dan :thumbup: :-)
Mrgr, Theo.
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Kom maar op met de foto's Theo ik zit er klaar voor. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Zit ook op het randje van mijn stoel vol ongeduld te wachten op de volgende plaatjes.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mijn zak chips ligt klaar laat de fotokes maar komen. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond :P

Oké ik zal jullie niet langer laten wachten.
Toch eerst even een kort verslag.
Ik heb van resterend hout het plateau kunnen maken en is het mooi opgewerkt
Met draadfolie te werk gegaan  en wat heel goed werkt en is echt een aanrader.
Vervolgens met gipsrollen aan de gang gegaan waarvan je steeds een stukje van de gipsrol afknipt en in een warm waterbakje houd en daarna snel aanbrengen .
Daar deze warm is kan je het heel mooi vormen en aanhelen.
Ik kan nu even niet verder want de gips moet eerst drogen en is het even wachten tot morgen om het gedeelte af te werken.
Morgen weer meer foto's  :)
Mvgr,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Wordt een prachtig hoekje zo met de uitbreiding erbij. :) :thumbup:


Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Je rotspartij ziet er al heel goed uit,  :thumbup:
Ben benieuwd naar je ervaringen met echt water, want ik ga me er ook aan wagen in Nergensland
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Michel :thumbup: en deze hoek is mooi voor een steengroeve.
Niet te groot maar goed genoeg.
Mvgr, Theo :)

Dank je Jorg :thumbup: en de ervaring met echt water is heel goed te doen als je maar zorgt dat alles goed waterdicht is.
Ik test alvorens de boel op de baan zet en kijk naar eventuele lekkages maar het kan ook op de baan als je overal goed bij kan.
Bij mij was dit niet het geval dus een module gemaakt en later geplaatst.
In het verleden heb ik al eens een waterval gemaakt van polyester met meerdere lagen (3) wat ook heel goed werkt.
Toen een Fallerpomp gebruikt maar maakte teveel herrie maar voordeel is wel dat deze buiten het water hangt.
Deze heeft een aanzuiging aan de ene kant en aan de andere zijde een afzuiging.
Succes met Nergensland en mocht je vragen hebben laat je maar horen :)
Mvgr, Theo.

Foto's van de vorderingen tot u toe.
Ik heb een led aangebracht in de steengroeve en waarvan nog wel een foto maak bij dagicht zodat de flitser niet werkt.
Mvgr, Theo.



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Ik liep even achter op het forum, (beetje afzijdig gehouden) nu ben ik bij met lezen en foto's zien.

Lekker bezig hoor, alles ziet er erg mooi uit knap en hard gewerkt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Alleen kunnen er weinig kiepwagons gevuld worden om dat het spoor aan de korte kant is. Wellicht kan je dat spoortje met een bocht nog wat verlengen?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peterke :thumbup: en goed te horen dat je het leuk vond  :thumbup:
Maar als de tijd heb komt er nog genoeg aan want heb nog echt heel veel te doen aan deze baan.
Leuk in het vooruitzicht :P :)
Mvgr, Theo.

Hans dat is mij bekend en heb deze kiepwagons zo maar even opgesteld om een mooie foto te maken.
Ik wilde eigenlijk maar één kiepwagon eronder hebben later heb dan wat te doen met rangeren e.d.
De optie die jij noemde is altijd mogelijk bedankt voor de tip :thumbup:
Mvgr, Theo. 












Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo,

Wat ik zo heerlijk vind bij jou, is dat je alles gebruikt wat los en vast zit  :P
Het was flink zoeken in je topic, maar uiteindelijk (terug-bladerend) gevonden; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=31718.msg592252#msg592252

Vooral het met "lichte betonmortel" bewerken, maakte het een echte Theo-berg  :D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

O ja dat zeker het is altijd weer leuk om van afval wat te maken als ik een idee heb :-)
Ik gooi niet zomaar iets weg je weet maar nooit of het van pas komt ook al is de vrouw het daar niet altijd mee eens.
Ja zeg ik dan maar komt goed en wordt wel een keer opgeruimd >:-D (nie dus :lol: gewoon uit het zicht leggen en hoor niets meer)
De Theo-berg van lichte betonmortel  :P is mij nu wel duidelijk Tony waarom jij dit nu zo noemt :lol:
Het was een mooi experiment maar nooit meer en hou het liever bij lichtgewicht nu allemaal.
Dank je voor de toelichting.
Mvgr, Theo.

Hallo allemaal,

Weer 2 foto's
Een foto gemaakt van de verlichting in het gebouw zonder flits alleen nog niet erg goed maar is te zien.
De andere is de terugmelddraad verborgen in de pilaar om zo weinig mogelijk op te laten vallen.
De rest van de draad wordt nog wel weggemoffeld >:-D
Mvgr, Theo.




Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Het draad heb je mooi weggewerkt in de pilaar. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel het was de enige manier om het weg te werken :P :thumbup:
Mvgr, Theo.

Hallo allemaal.

Even geen tijd gehad maar heb tussendoor wel nog even nagedacht hoe ik verder wil.
Conclusie is dat ik de berg ga weghalen en opnieuw begin daar te weinig mogelijkheden heb en de kolenmijn niet kwijt kan.
Wat ik wil gaan doen is om de kolenmijn te kunnen plaatsen en een waterval op een ander manier aanbrengen.
Met de waterval heb ik een heel ander idee maar eerst de boel maar eens uitwerken op papier.
Misschien dat deze berg nog kan gebruiken en kan aanpassen maar dat is nog te zien.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even met de vrouw gesproken over wat ga doen met de berg en kreeg als antwoordt niet doen deze is mooi en zo laten.
8o oké je hebt gelijk en ga wel kijken of iets anders kan toepassen.
Laat ik nu nog een oude kolenschacht te hebben die wel passend kan maken.
Ik moet er wel wat aan opknappen daar er wat aan stuk en verloren is gegaan maar komt wel goed.
Morgen even een foto ervan.
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Je vrouw heeft gelijk zonde om deze mooie berg weg te halen en met de oude kolenschacht gaat het ook wel goed komen met jouw ervaring. :)

Kom maar op met die foto want ik ben benieuwds naar de opgeknapte oude kolenschacht.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel

De schacht dien ik nog op te knappen en misschien heeft iemand zo'n oude schacht.
Het gaat mij om het motorhuisje waar graag even de maten van wil hebben zodat ik deze kan namaken van balsahout.
De schoren kan ik overnemen van een schacht die al heb en is geen probleem :P
Het gaat om een schacht van Faller nr: 130945 Marienschacht.
Even een paar foto's voor wat meer duidelijkheid.
Michel of iemand anders die mij kan helpen voor de maten van het motorhuisje.
Alvast bedankt :thumbup: :)
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Maten van het motorhuisje heb ik niet want ik zie deze bouwdoos voor het eerst.
Maar kan je niet de maat tussen het muurtje en de schoorsteen opmeten dan heb je toch de lengte maat dan het muurtje opmeten en je heb je breedte maat zodat je een huisje kan maken.

Groet Michel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel,

Daar had ik al aan gedacht maar wacht even af of iemand op deze forum ook deze in bezit heeft en mij de maten kan geven :P
Anders ga ik gewoon zelf iets in elkaar zetten en probeer het zo goed mogelijk na te maken >:-D
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste Theo
ik heb deze ook op mijn baan staan ( nou ja baan  :) ,is nog in opbouw) als je me even de tijd geeft kan ik er foto's van maken met meetlint erbij voor de maatvoering. wellicht handig om je email door te geven zodat ik ze in oorspronkelijke grote kan doormailen.
hoor het wel van je.
groet Paul
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste Paul,

Dank je wel en hier ben ik erg blij mee en heel tof dat je dit wil doen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik wacht wel even af en neem de tijd die je nodig hebt.
Ik zal je wel even een PB sturen
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

Enige tijd afwezig maar is de reden dat het geluk weer even niet meezat en ach zo is het leven het is en kan zo onvoorspelbaar zijn maar wil verder ;)
Ik ga eerst maar eens kijken waar gebleven ben want ben veel kwijt geraakt en hopelijk dat weer de draad  kan oppakken waar gebleven ben.
Zo de gehele baan heb bekeken is het een complete chaos en ben ik niet gewend van mij zelf maar is vanwege mij..............? 8o
Ik kijk even wat ik ermee ga doen en weet het nu nog even niet en heb tijd nodig.
Sorry voor het ongemak voor even maar probeer terug te komen.
Met vriendelijke groet,

Theo.


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Komt vast weer goed, Theo  ;)

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Ik heb dat ook ooit gehad teveel willen doen, denken ja ik kan het aan maar dan slaat het even tegen.
Het beste is alles even laten bezinken, en rustig kijken van dat ga ik eerst doen afwerken, dan het andere doen en afwerken.

Dat doe ik hier ook, wil eerst mijn fabriek op de baan hebben, dan pas het andere doen anders loopt het hier ook fout.

Het komt goed Theo neem je tijd vooral tijd, het is mij ook gelukt dus jou ook