Goedenavond allemaal,
De koff ligt uit elkaar daar deze een kapotte tandwiel heeft deze is op de as
doorgescheurd

en ga deze morgen met rode loctite fixeren met de hoop dat het houdt is alles weer opgelost zo niet bestel een nieuwe.
Heb contact met verkoper gehad hierover en komt allemaal goed en hebben goede afspraken hierover gemaakt

onderling.
Even nog een foto van de kolenmijn bouwpakket die vandaag binnen heb gekregen

deze komt rechts in de hoek tegenover de linkse berg waar al
een kolenmijn is.
Yep er komt er nog één bij

Vandaag veel werk gehad aan de baan om alle problemen op te lossen
met de Big Boy zowel over de binnen als buitenbaan, maar het resultaat is daar een paar uur gereden met 2 locs met ieder 20 wagons erachter zonder problemen en heb succes geboekt ondanks de M-rails.
Heb veel problemen ontdekt van waarom een loc kan ontsporen dit door
het allemaal heel extreem heb uitgezocht.
B.v een koppeling die niet naar behoren werkt deze zit te strak met de
andere wagon en het gaat wringen en ontsporing is het gevolg.
Zo ook een voorbeeld dat er oneven was in één van de railspoor waardoor
de er één wiel van de Big Boy eruit gewipt werd en bij de volgende wissel
ontspoorden na de berg .
Conclusie hieruit het lag niet aan de wissel maar aan een rail die aan een zijde iets te hoog lag in de berg dit ontdekt door deze stil te zetten nadat
die uit de berg kwam en ja hoor één wiel lag eruit, simpel toch dan het is al gebeurd voor de Big Boy over de wissel komt je merkt er niets van daar deze gewoon rijdt zoals je het hoort ook daar heb er scherp op gelet kwa
gehoor en zonder geluid op hiervan.
Zoeken zoeken naar de problemen en poeier het niet af op het datgene
waar het op dat moment plaatsvindt zet je ogen open en neem waar het
is vaak anders dan je denkt maar goed wie ben om dat te zeggen

Geloof mij niet of wel het zijn wel mijn ervaringen ermee die op gedaan heb het is in alle instanties gezegd om één ieder te helpen op deze forum
waar problemen uit kunnen ontstaan.
De meeste denken misschien, wat een saaie topic hier en alleen maar verhalen, nou dan vergis je wel erg en zal je nog wel zien wat er allemaal
nog komen gaat en de tijd zal het leren alleen het probleem bij mij is dat het wel heel graag wil allemaal maar heb op het werk erg druk en probeer
hier zo goed als mogelijk mijn best te doen voor iedereen en topics te be-
antwoorden waar tijd voor te kort is helaas en mijn excuses hiervoor als
iets gemist heb het is allemaal goed bedoeld en hopelijk is er begrip hiervoor?.
Met vriendelijke groeten,
Theo.