Heren dank je voor de waardering
Tony thanks en het hield maar niet op dat gekriebel zeg en bleef maar doorstomen totdat het uit mijn oren kwam
Nadat ik de kolen (Noch) had geplaatst leek het of ik in de kolenmijn gezeten had want zag zwart achteraf in mijn gezicht toen in de spiegel keek
Mvgr, Theo.
Michel dank je en die slang is zwarte garen die erbij zat in het bouwpakket maar wist je misschien al?
Bij deze pompinstallatie komen nog opslagtanks bij later.
Mvgr Theo.
Zo en dan nu even nog wat wil vertellen van afgelopen vrijdag.
Ik heb mij enige tijd geleden aangemeld bij Official Union Pacific Steam Club en waar je het als eerste te horen kreeg wanneer de Big Boy gaat rijden van Cheyenne naar Ogden, Utah.
De stomer 844 gaat op 27 arpril als eerste die enige jaren geleden al is gerestaureerd en vanuit Cheyenne
naar Ogden, Utah op 28 april aankomt.
De big Boy 4014 vertrekt op 4 mei en komt aan in Ogden, Utah op 9 mei.
Dit allemaal van het 150 jaar bestaan van de UP (Union Pacific) de grootste van de USA wat in die week gevierd wordt.
Op 10 mei gaan deze citaat: Following the 150th anniversary celebrations, No. 4014 and No. 844 will double-head on their return trip to the Union Pacific Steam Shop in Cheyenne, stopping in communities along the way including Rock Springs and Laramie, Wyoming.
Aankomst 19 mei 11:05 a.m. MT
Er zal heus wel veel video's komen en waar naar uitkijk.
Ik zou er héél graag naar toe willen maar de prijs is hoog helaas maar wie weet gaat het misschien alsnog lukken en ben aan het zoeken nog.
De boiler is enige tijd geleden al getest op max 320 psi waarvan 300 psi constant en doorstaan.
De Big Boy is gewoon helemaal nieuw als je de foto's en beelden ziet en dit allemaal in goed 2 jaar tijd.
Deze gaat op olie rijden kolen is te kostbaar voor deze joekel.
De Big Boy is in verhouding bijna net zo groot als een Boeing.
Dit even in het kort en misschien is het hier al eerder gemeld maar maakt niet uit het staat er
Mvgr, Theo.