Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter,

Vergeet ook niet het aantal uit te lezen bezetmelders in je ECoS aan te passen  :)
Anders werkt het niet.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
citaat:Hoi Peter,
Zeg maar Theo >:-D :-) maar maakt niet uit als het beestje maar een naam heeft :lol:
Peter ik was hier al van op de hoogte want heb de ned handleiding Ecos doorgespit en heb deze ook steeds bij de hand op de pc als iets wil weten.
Alles gaat stap voor stap om zo hopelijk niets te vergeten.
Maar doch bedankt voor de goede tip :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)
Tja het even stil hier maar uitzoeken van Ecos en koploper is een heel gezoek onderling maar door eerst Ecos door te nemen kom je dan aan koploper toe daar deze het als eerste alle informatie nodig heeft om met koploper te kunnen werken.
Morgen ga ik verder met de bovenbouw daar wat er nu is aangelegd is voor zover klopt en er geen problemen zijn na het testen.
Goed er kan er altijd een adder onder het gras komen zitten maar lossen het wel op.
Aankleding van de baan komt er ook aan van de week daar kan ik mij weer op uitleven en met weer nieuwe ideeën.
Wordt vervolgd :P
Mvgr,
Theo.

   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)
Ik was bezig om de bovenbouw verder af te werken met rails maar kwam muurvast te zitten met het leggen 8o
Dus maar  even de boel laten zinken :roll: >:-D en aan tafel weer nieuwe railplannen uitgetekend.
Ik ben weer aan het leggen gegaan met nu meer mogelijkheden dus zou nu goed moeten komen.
Een doos vol nog met wissels en andere rails die ik dus een heel eind op wil hebben maar komt wel goed :P
Beter nu alles goed doen dan later spijt krijgen, maar hebben de tijd :lol:
Even een paar foto's en let maar niet op de troep die er ligt want ben aan het puzzelen :D
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Altijd leuk werk puzzelen met rails om een zo mooi mogelijk baantje neer te leggen. :)
Ach met de rommel valt het wel mee hoor net als mijn baan. ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Ha die Theo !

Nu kan ik je weer volgen, want van digibesturing heb ik geen kaas gegeten  :P
Je hebt er weer een heerlijk rommeltje van gemaakt  :thumbup:
Wel niet alles vol plempen met rails, je kunt altijd nog een gat in de muur naar een andere kamer maken.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Michel :)
Inderdaad heel leuk werkje en zeker als je ook veel korte stukken rails hebt om alles aan te passen zal ik daarin niet snel misgrijpen :P
Dit heb ik wel geleerd met de M-rails toen waar nogal eens wat tekort kwam en niet verder kon.
Op zich valt het ook wel mee met de rommel maar alles ligt op tafel voor het grijpen en hoef je niet steeds door het mangat uit voor een bepaald stukje rail.
Michel zoals het er nu uitziet gaat het de goede kant op en weet hoe mijn baan wil hebben.
Mvrgr,
Theo.

Hallootjes Tony :-)
Ook al heb je er geen kaas van gegeten je kan ook op een simpele manier digitaal rijden zonder al teveel bedrading of anders.
Ik wil je best wel een aantal keren daarmee helpen en zal je zien dat het erg meevalt.
Ik wil het graag aan je uitleggen om op een simpele manier deels digitaal en analoog te rijden want dat gaat samen.
Maak maar een keer een afspraak en gaan we samen aan tafel zitten en gaan ermee aan de slag als je dat wil?
Rommel maken is ook hier op zijn Theo's en heb alles bij de hand om alles gelijk voor de voet af te werken >:-D
Eest rails leggen en knippen dan draden solderen en alles in kaart (schema) brengen van wat en hoe het aan gesloten dient te worden.
Tony ik hou rekening mee dat niet alles vol plemp met rails daar ook veel scenery wil plaatsen want dat is ook een van de dingen die de baan zo mooi kan maken.
Ik probeer overal zo goed mogelijk rekening mee te houden en wil de baan ook een beetje spannend maken.
Ach we gaan het wel zien en commentaar is altijd welkom en kan altijd ermee in meegaan en ben daar niet moeilijk in ;) :thumbup:
Je kan er altijd wat van leren en neem het dan ook op en doe er iets mee zoals al meer heb gedaan wat scenery betreft.
Mvgr,
Theo.

Hallo allemaal :thumbup: :)

Even weer een kort vervolg van de opbouw.
Dit weer met een aantal foto's :-)
Morgen heb ik wat extra werk om de klus te klaren maar zal je wel zien als er weer foto's komen.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.




Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie vooruitgang, Theo! En ik sluit me bij Tony aan: ook ik kan je weer volgen :D

Succes verder.
Groetjes,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Er worden weer grote stappen gij jou gemaakt Theo  :thumbup: :thumbup:
Fijn dat de koppeling tussen koploper en de ECoS gelukt is, vroeger was dit voor mij ook een hersenbreker.

Succes met de verdere bouwwerkzaamheden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Het gaat weer lekker bij jou, ziet er allemaal keurig en netjes uit.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Roel :thumbup:
Het einde is nog niet helemaal in zicht wat opbouw baan betreft daar ik nog wat in petto heb :P
Ik ben blij met de lange opstelsporen die nu heb en kijk even of er meer mogelijkheden zijn.
Mvgr, Theo.

Peter dank je :thumbup: maar ben er nog lang niet het is goed lezen en begrijpen stap voor stap.
Gewoon uitproberen en jezelf controleren wat goed of fout hebt gedaan.
Dit totdat het onder controle is.
Gewoon leuk om zoiets uit te puzzelen en lukt het even niet ga je aan je baan verder :P :-)
Mvgr, Theo.

Dank je Peter :thumbup:
Het gaat goed hoor en zijn op de goede weg ;)
Ik ga nog even kijken waar de draaischijf van HK ga plaatsen daar er nog niet geheel uit ben.
Dit komt wel als de ideeën boven tafel komen vanuit de hersenpan >:-D :lol:
Mvgr, Theo.

Goedenavond allen :thumbup:

Weer een aantal foto's van de baan.
Ik heb aan één zijde de baan een beetje verlengt om de op/afrit hierin te laten verlopen i.v.m de geringe stijging onderling.
De treinstellen kunnen nu in een andere richting rijden maar niet omgekeerd maar heb er al een oplossing voor bedacht en foto's hiervan komen nog.
Nog genoeg werk aan de winkel :-) en ik vindt dit leuk en heb er plezier in om het te doen het hoeft niet meteen af en je blijft bezig tot het eindresultaat er is en het naar wens is zoals ik het wil en heb geduld als een O:-D :P
Wordt vervolgd :thumbup:
Mvge,
Theo.
   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Weer een mooie update,  :thumbup: je baan groeit samen met je ideeën,  >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jorg het gaat lekker hier en de ideeën blijven nu gaan gelukkig :thumbup: :thumbup:
Thanks :thumbup: :P
Mvgr,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

het gaat worden zoals je altijd zij in mijn hoofd en dan uitwerken, wel dat doe ik ook geen plan er bij lekker leggen en passen tot het naar de zin is.  :P en gaat helemaal goed komen bij jou  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Peter dank je :thumbup:
Ik ben nu verschillende railboeken aan het bekijken om iets passend te vinden in mijn railplan.
De laatste loodjes wegen het zwaarst maar ik blijf doorborduren tot het resultaat er is >:-D
Soms gaat het heel gemakkelijk en de andere keer weer niet.
Ik ben nogal kritisch en denk aan heel veel dingen vooruit van hoe het wil maken en daar gaat veel tijd in zitten.
Daar bedoel ik vooral de gebouwen mee waar die ga plaatsen en het moet allemaal passen en op elkaar afgestemd zijn.
Deze baan die nu aan het maken ben is voor mij de moeilijkste nu maar ik ga eruit komen ook al heb het mij niet gemakkelijk gemaakt.
Het is allemaal hobby en uiteindelijk gaat het resultaat er komen.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :)

Een paar foto's tussendoor van de laatste ontwikkelingen.
Ik ben er erg mee bezig maar heb mij nogal in de problemen gestort met deze modelbaan en het even moeilijk is om hier uit te komen.
Tja soms is er licht en kan verder maar nu even weer niet ook wat het digitale wereld betreft stuit ik weer op wat problemen.
Hierin heb ik weer dingen achterhaald die niet kloppen en voor mij weer een probleem geven en er niet uitkom.
Ach ik kom er wel uit hoor en weet de weg wel.
Genoeg vrienden die mij daarbij kunnen helpen maar het meeste los ik zelf wel op al kost het veel tijd maakt mij geen moer uit.
ik leer er alleen maar mee en sta en val ermee maar kom toch wel tot het resultaat.
Dit als opmerking in deze forum als je iets voorlegt wat je als probleem hebt dat er hieruit soms veel problemen kunnen ontstaan en het niet meer gaat over de kwestie waar het uiteindelijk wel om zou moeten gaan pas ik voor en zoek het het lekker uit ik weet wel een andere  uitweg hoor en maken jullie maar lekker ruzie hierom hé kinders :thumbdown:
Waarom dit allemaal vraag ik mij af het is verdorie een forum elkaar te helpen en niet hier te zijn om elkaar in de grond te boeren blijf dan a.u.b weg zeg het heeft niets meer te maken met deze forum.
Ben ik nu de enige die dit mag zeggen en hoe gaat dit verder?
Maakt mij niet uit hoor ik en heb vrienden genoeg die mij kunnen helpen buiten deze forum zeg het maar.
Mijn bedoeling ligt in het hart om iemand te kunnen helpen met een probleem en het op te lossen ervan
Niks mis mee voor mij en leef je leven 

Als voorbeeld stel ik mij aan in problemen voor als iemand b.v problemen heeft met een interface 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo,
dat komt omdat er op dit forum "mensen" komen.
En overal waar deze soort voor komt. Zijn er dus ook "uitdagingen".
Ik lees zo "iets" dergelijks en maak dan een wegwerpgebaar over mijn schouder.
Helaas laten sommigen zich daardoor wegjagen, zo jammer.
Dus sta er niet teveel bij stil en geniet van de voordelen van dit forum.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Cees,
Sorry hoor voor mijn uitlating  8o maar was even iets aan het doornemen hier in deze forum wat voor mij belangrijk was.
Dan zit ik te lezen en ong halfweg begint er een onenigheid ontstaan onderling en het niet meer ging over de gestelde vraag.
Ik ben er wel uitgekomen uiteindelijk en het werkt naar behoren :P :)
Ik blijf echt wel hier wees maar niet bang er zijn hier toch wel het meest goede dingen hoor :thumbup:
Weet je ik ben het allang weer vergeten en ga gewoon verder.
In de hitte van het schrijven @citaat ben ik de foto's vergeten maar komen eraan. 
Mvgr, Theo.

Beste allemaal.
Ik ben nog niet veel verder gekomen en heb nogal wat draden te solderen ook.
Ach het is hobby zeg maar.
Vele rails gaan nog voorzien worden van 6 mm platen ter ondersteuning en om er scenery op te plaatsen.
Wordt vervolgt ;)
Mvgr,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal :-)

Vandaag mijn 3 rail jubileum pakket ontvangen en waarvan een paar foto's :P
Ik ga deze ook laten rijden op de baan en gaat niet in de vitrine :biggrin: >:-D
Weer een mooie aanwinst erbij en ben er bijzonder blij mee.
Aan de baan ga ik volgende week weer mee verder en komen er ook weer foto's, dus tot dan.
Ik wens iedereen een heel gezellige kerst en samenhorigheid toe :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Veel plezier allemaal en god bless you.
Met vriendelijke groet,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Veel suc6 en plezier met de nieuwe,  :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Mooie 3rail aanwinsten.
Heel veel rijplezier toegewenst.
En ik wens jouw en je dierbare hele prettige feestdagen en een super goed 2017. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jorg,
Dank je wel :thumbup: en beelden komen nog als met de baan zover ben.
Het komt weer even niet uit allemaal en heb andere verplichtingen maar komt allemaal weer goed :thumbup: >:-D
Een heel gezond 2017 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Michel,
Dank je wel en zal er heel veel plezier aan hebben en ook aan jou zijde allemaal een heel gezonde 2017 met heel veel treinplezier enz  :thumbup: :thumbup: :thumbup: 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :thumbup: :)
Tussendoor ben ik bezig maar heb ook andere verplichtingen maar komt goed :P ;)
Ik heb een bestelling gedaan van slanke wissels en kruiswissel e.d om de baan wat meer mogelijkheden te geven.
Ik kom met foto's als zover ben want het is een hele onderneming even.
Veel bedradingen, zaagwerk en uitleggen van rails tot ik het goed vindt >:-D
Wordt vervolgt.
Nog even dit, ik wens iedereen een heel gezond 2017 :thumbup: :thumbup: :thumbup: en veel treinplezier.
Mvrgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Kijk dat zijn weer grote plannen  :thumbup: :thumbup:

Fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2017


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Peter,
Ja hoor :lol: en ga gewoon door met borduren van de modelbaan tot het maximale eruit heb :-)
Ook aan jullie zijde een heel gezond 2017 gewenst :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Dat zijn leuke vooruitzichten veel bedradingen aansluiten wat zaagwerk en uitleggen van rails altijd leuk om te doen.

Ik wens een gezellig uit einde van 2016 en een super goed 2017 toe.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Van deze kant ook een goede jaarwisseling en een suc6 vol en vooral gezond 2017.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ook van mij de beste wensen voor 2017, Theo !

Dat er nog maar vele updates mogen volgen  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel,Jorg en Tony ik wens jullie ook een heel gezond 2017  :P :thumbup: :thumbup: :thumbup: en veel plezier met de voorgang van de modelbaan :P :)
Mvgr, Theo.

Beste allemaal :thumbup:

Ik zou eigenlijk vorige week updates geven maar heb genoten even van de kerst en oud en nieuwjaar.
Volgevreten en de lekkere drank :lol: en met veel plezier en gezelligheid met de vrouw, dochters en familie.
Nog een weekje vakantie om nu aan de modelbaan verder te gaan met vele updates.
De plannen zijn goed voorbereidt en kan volop verder.
Ik heb heel veel bijgeleerd tussentijds wat bedrading en isoleren betreft C-rails.
Dit als je wissels hebt in je modelbaan met massadetectie is het zorg dragen dat er geen ?twist? ontstaan betreffende de spoorstaven van de overige rails.
Hier achter gekomen als je de spoorstaaf gaat volgen en het dan ergens niet meer klopt de logica is weg dan, maar ik weet nu hoe het zit en bespaard een hoop ellende :P :-)
Leuk om dit zelf te kunnen achterhalen dat zijn een van de mooie dingen van de digitale modelbaan door veel zelf te ondernemen kom je er ook.
Maar stel toch wel vragen als het niet meer weet en wordt je ook weer geholpen hier :thumbup:
Goed ik ga morgen verder en hoop updates te kunnen plaatsen.
Wordt vervolgt.
Mvgr,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal.

Ik gebruik massadetectie te samen met koploper.
Hierbij gebruik ik C rail.
Een vraagje over de kruiswissel 24649 in een hosentráger is het daar de bedoeling ook toch dat deze geknipt dient te worden.
Dien ik dan ook 2 en 4 door te verbinden?
Graag even een antwoordt hierover.
Alvast mijn dank hiervoor.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ik denk niet dat je die hoeft te knippen, hij ligt toch opgesloten tussen de wissels ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Peter geeft dit dan geen problemen met massadetectie ook al ligt deze tussen de wissels?
Of ik isoleer op al de 8 punten van de wissels aan de buitenzijde de 0 en soldeer dan een massadraad aan een van de wissels (0) en leg deze aan de ringleiding zodat deze toch wordt gevoed.
Kan het zeker geen problemen geven.
De wissels hoef je niet te knippen maar de kruising valt toch onder de rails zogezegd toch?
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo

Zo ben eens benieuwd naar je update, even weer wat bijgelezen bij jou.
Je gaat lekker jij weet hoe en wat je wil, dat is fijn lekker je eigen ding doen.


En ook voor jou de beste wensen voor 2017 nog.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Peter.

Ook de beste wensen voor 2017.
Ik ben bezig om de spaghetti aan draden weg te werken, wisselaandrijvingen monteren noem het maar op.
Langzaam komt het goed daar het veel werk is.
Zo heb ik toch weer wat aangepast en kan de boel weer opnieuw aansluiten maar dat is hobby :-)
Mvgr, Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste mensen :thumbup:

Vandaag heb ik eindelijk eens wat vorderingen gemaakt maar het einde is nog niet in zicht gelukkig want ik wil nog verder met de uitbreiding.
Ik heb voor het eerst slanke wissels gebruikt in mijn modelbaan zoals de 24771/24772  meegebogen wissels L+R met 24315 rails wat nieuw is in 2016.(R3)
Ik heb deze geplaatst waar het beste uitkwam daar deze veel ruimte vragen wat lengte betreft en veel aanpassingen met korte stukken nodig is.
Als ik een heel grote ruimte zou hebben ging ik voor deze slanke wissels het is voor lange treinstellen een heel mooie uitkomst daar deze er zo mooi doorheen gaan dit het heb uit gevoerd.
Alleen M loopt achter als je een Hosenträger wil maken met een slanke kruising mag je het zelf aanpassen :O 8o 8)
Alles is symmetrisch volgens M 8o 8) :thumbdown:
Ik kan maar een ding zeggen dat de slanke wissels veel meer realistisch overkomen met de rest van de andere wissels die veel korter zijn en kans op ontsporingen veel groter zijn.
Op slanke wissels kan je met hoge snelheid erdoor gaan met lange treinstellen :thumbup: en het ziet er veel meer realistisch uit.
Tja ik mag ook met zoveel andere het met de andere wissels doen buiten de slanke wissels van wegen het gebrek aan ruimte.
Maar ik ga toch kijken of er nog meer in kwijt kan ook al heb niet veel ruimte maar dan wel in het zichtbare gedeelte waar het juist op zijn mooist is.
Oeps waar moet dit heen allemaal vraag ik mij af maar ik ga ervoor en ga het aan .
Wordt vervolgt.
Mvgr,
Theo. :P :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal.

Ik heb wat foto's gemaakt van kleine aanpassingen en verdere vorderingen.
Aan de bedrading wordt nog verder gewerkt en verdere uitbreiding komt nog >:-D
Nu kan ik nog even overal gemakkelijk bij om te solderen enz alvorens verder ga met de afwikkeling van de rest.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

En het wordt steeds mooier en mooier vooral de slanke wissels zijn een mooi gezicht en geven een mooiere treinbeweging. :thumbup:
Wat voor een brug ga je maken een boogbrug ?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Dat zijn weer een hele hoop aanpassingen op je baan, ziet er weer lekker uit,  :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo,

Je bent weer aardig aan het schuiven geweest  :D

Kun je bij de volgende foto's eens wat silberlingwagens op zo'n slanke gebogen wissel zetten ?
Ben wel benieuwd hoe dat er uitziet. Zo is het moeilijk in te schatten.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Michel dank je en ik vindt het zelf ook een mooie balans hebben :P
Op deze plaats kwam het mooiste uit en met weinig verlies van ander spoor.
Wat ik voor een brug ga bouwen is de zogenaamde vakwerkbrug maar dan van echt profielstaal.
Lijkt mij een leuke uitdaging om te maken :-)
Mvgr, Theo.

Hoi Jorg dank je en ik heb het er allemaal voor over met soms dat de bomen door het bos niet meer zie 8o >:-D
Het laatste gedeelte ben ik nog even aan het uitpuzzelen en dan is de baan zover klaar en kan aan de scenery beginnen.
Mvgr, Theo.

Op verzoek van Tony :P even een paar foto's van de silberlingenwagens op de slanke boogwissels.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Dat scheelt flink met gewone boogwissels, Theo !

Dank voor het maken en plaatsen van de foto's  :thumbup:

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Tony.
Het scheelt zeker en doe dit ook weer daar ik gelezen heb op deze forum over slanke wissels en er een uitvoering van heb gemaakt dat het ook mogelijk is op een modelbaan met kleine afm zoals ik die heb.
Het heeft mij wat tijd gekost (1uur) en was eruit gewoon uit mijn bolle hoofd en fantasie >:-D :P
Niks geen pc om baanplannen te maken nee ik maak dit gewoon naar eigen idee en zoek dit heel zorgvuldig uit totdat ik het goed vindt.
Theo is een stille Willie 8o >:-D maar lees wel hier en probeer steeds weer andere ideeën op tafel te gooien.
Ik probeer er nog wat meer uit te halen met slanke wissels die ik heb maar is even afwachten met de laatste fase.
Tony wat een mooie uitdaging allemaal man en ik geniet hiervan en zie wel hoe het gaat lopen.
Ik heb veel mooie dingen in 2017 en ik wil hier een baan plaatsen die echt naar mijn zin is en waarvan kan genieten en dat is mijn wens.
Tot nu toe gaat mijn wens in vervulling maar heb nog veel werk maar is hobby en tijd speelt voor mij geen rol.
Het plaatsen van foto's doe ik graag  en maak ook nog binnenkort een filmpje van de gebogen wissels waar de treinstellen doorlopen.
Wordt vervolgd :thumbup:
Mvgr,
Theo.     
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Van de week een hulpmiddel aangeschaft om een draaicirkel van hout te maken voor mijn HK. digitale draaicirkel waar deze in gemonteerd wordt.
Een zuivere cirkel is hierbij van belang en daar ik toch al de spullen had van D is dit een mooie aanvulling erbij :P
Even wat foto's en laat van de week nog wel de uitwerking zien met wat foto's.
Mvgr,
Theo. 

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Je kan er zó een perfect rond gat mee op je aanrechtblad mee aftekenen, Theo  :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Is goed gelukt Tony >:-D maar niet in het aanrechtblad  :lol: :P

Het werkje is in 5 min geklaard en ging heel goed mag wel zeggen.
Ik heb het in 3 etappes gedaan met de freesdiepte instelling en heb de machine zijn werk laten doen zonder de boel te forceren.
Hierbij heb ik gekozen voor een hardmetalen vingerfrees.
Even een paar foto's van het resultaat.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
-Theo:
Mooi freeswerk,  :thumbup: