Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

37787 30% goedkoper

Gestart door modeltreinverzamelaar vrijdag 02 september 2011, 16:01:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37787 30% goedkoper
Märklin bied deze set nu aan voor 419 Euro i.p.v. 599,95 euro. Model is uit zomernieuws 2010 en leverbaar vanaf februari 2011 en is een eenmalige serie.  30% korting. Ik weet nu al wat ik tegen mijn leverancier ga zeggen bij de eerst volgende aankoop: 30% of laat maar staan. Is even slikken en moeilijk, maar doorzetten kan wat opleveren.

Als dat veel klanten doen, komen ze na een half jaar vanzelf wel met die 30% op de proppen.
Ik ben in ieder geval gewaarschuwd dat een OVP prijs de grootste flauwe kul is: bij 30 % korting begint het voor de klant pas leuk te worden; de verkoper lacht nog steeds, er is dus nog veel meer mogelijk. Mijn idee is dat Märklin de OVP zo hoog legt om leveranciers de mogelijkheid te bieden om de klant korting te geven. Nou, Märklin heeft nu opening van zaken gegeven waar je als klant moet beginnen.

Re:37787 30% goedkoper
Bij mij weten in gebeurd dit over het algemeen alleen bij modellen die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen.

Zoals bij dit model dus, zo een Russische ICE. Tja.....

Kevin
Re:37787 30% goedkoper
Hallo Kevin,
ik probeer alleen maar aan te geven dat de aanbevolen verkoopprijzen van Märklin wel erg hoog zijn en dat er kennelijk voor de handel veel marge is ingebouwd.

Nico
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:37787 30% goedkoper
Idd is het een teken aan de wand,
dat de laatste 2 jaar de adviesprijzen skyhigh zijn gegaan...
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2008

offline
Re:37787 30% goedkoper
De marge op M*producten moet 50% (en denkelijk hoger) zijn.
Ik koop niks meer tegen adviesprijzen, dat was vroeger zo.

Als je een lok voor 189 Euro kan kopen waarvan de adviesprijs op 300 Euro ligt ?
En dat kan gewoon bij een erkende MHI-dealer.

grv Huub
Re:37787 30% goedkoper
volledig mee eens.

kevin
Re:37787 30% goedkoper
ik koop alleen producten tegen de adviesprijs bij zeer gelimiteerde NS oplages of schaarse krokodillen waarvan je weet dat er geen dumpprijzen komen.

bij de rest weet je gewoon dat je het een jaar later nieuw op mp voor -40 procent nieuw kan kopen met volledige garantie etc. en dan blijft het ook die prijs waard en zakt het nooit meer.

kevin
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:37787 30% goedkoper
Nog even door gaan en het gaat met modelspoor net als met muziek cd's, geen netto winst op te maken, er is wel een klein verschil: modeltreinen kun je niet downloaden.........

Groet, Anne W
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: Anne W op zaterdag 03 september 2011, 23:13:14
er is wel een klein verschil: modeltreinen kun je niet downloaden.........

Zeg nooit nooit.

grt Rieske
Re:37787 30% goedkoper
Dat verhaal van geen winst maken heb ik zo vaak gehoord bij de vakhandel. Dit zijn krokodillen tranen. Waarom kan de ene zaak wel 30% geven en de andere zaak niet? dat wordt gewoon door de eigenaar bepaalt. Ik gun een ieder zijn boterham, maar enige korting op de Lijstprijzen van Märklin moet toch kunnen zolas uit dit voorbeeld blijkt.

Dat er andere ontwikkelingen gaande zijn is duidelijk. Er zijn nu al veel computeranimaties waarbij je met een trein 'n bepaalt traject kan afleggen, b.v in Japan of in de States. Nog even en je kan je hele baan electronisch opbouwen en met eigen gekozen modellen rijden, al dan niet zelf in de cabine zitten. Kortom de locomotief daadwerkelijk in je handen hebben om te kunnen spelen moeten we binennkort gaan koesteren want de volledige electronische baan via een paar grote beeldschermen en een computer is niet zo ver weg meer. Ik denk zelf dat dit de grootste bedreiging is voor de treintjes fabrieken.
nico.

Nic
Re:37787 30% goedkoper
Aliebengalie
gast

Re:37787 30% goedkoper
Die games zijn er natuurlijk al veel langer dan vandaag.
En ze zijn nog mooi ook,met vaak een schitterende omgeving ook.
Maar wat het downloaden betreft,dat is uiteraard toch wel iets anders dan dat je ze in werkelijkheid op je baan ziet rijden.
Maar ook dit kan uiteraard bij iemand anders weer niet zo zijn.
Ik heb al meerdere "games" gespeeld met de diverse locs en rijtuigen,de een nog mooier dan de ander.....maar geef mij toch maar die in het Ho model - 1 op 1 vind ik ook mooi , maar in model mooier.

En spoortreintjes op schaal zal je altijd blijven houden.
Dat is al jaren lang zo.Het is het ene of het andere merk.

Mvg: Alex
Re:37787 30% goedkoper
Hallo Alex
Wat denk je hier van: ik wil met de Thalis van Amsterdam naar Brussel. Nou dan start ik het programma , ik laad de Thalis (10 elementen), ik geef het traject op en ik start in het CS van Amsterdam, volledig op beeldscherm, kan langs de trein lopen, kan in de cockpit gaan zitten, kan zelf de trein besturen langs het gehele traject, alles in High Definition beeld en waarschijnlijk ook in 3D.
of je kiest de ICL 1828 met van mij part 7 wagons er achter en je kiest een traject utrecht -Eindhoven. Het programma en de computer voeren jouw bevelen uit.
Dat bedoel ik met computer animatie. De huidige spellen zijn veel te statisch.
Marklin heeft heel voorzichtig een begin gemaakt met de Mobile Station app waarmee je je eigen modelbaan via je iPad of iPhone kan besturen. Je eigen modelbaan kan dan later ingevuld worden als een baan uit de praktijk enz. Alleen Marklin wordt dan geen hardware leverancier maar een software leverancier, want alles is dan software.

Nico
Re:37787 30% goedkoper
mathijs-spoor3
gast

Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: huub op vrijdag 02 september 2011, 18:03:14
De marge op M*producten moet 50% (en denkelijk hoger) zijn.
Ik koop niks meer tegen adviesprijzen, dat was vroeger zo.

Als je een lok voor 189 Euro kan kopen waarvan de adviesprijs op 300 Euro ligt ?
En dat kan gewoon bij een erkende MHI-dealer.

grv Huub

kost een lok het dubbele van de productie prijs?? 8o

gr
Re:37787 30% goedkoper
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: modeltreinverzamelaar op woensdag 07 september 2011, 15:37:27
Dat verhaal van geen winst maken heb ik zo vaak gehoord bij de vakhandel. Dit zijn krokodillen tranen. Waarom kan de ene zaak wel 30% geven en de andere zaak niet? dat wordt gewoon door de eigenaar bepaalt. Ik gun een ieder zijn boterham, maar enige korting op de Lijstprijzen van Märklin moet toch kunnen zolas uit dit voorbeeld blijkt.

Dat er andere ontwikkelingen gaande zijn is duidelijk. Er zijn nu al veel computeranimaties waarbij je met een trein 'n bepaalt traject kan afleggen, b.v in Japan of in de States. Nog even en je kan je hele baan electronisch opbouwen en met eigen gekozen modellen rijden, al dan niet zelf in de cabine zitten. Kortom de locomotief daadwerkelijk in je handen hebben om te kunnen spelen moeten we binennkort gaan koesteren want de volledige electronische baan via een paar grote beeldschermen en een computer is niet zo ver weg meer. Ik denk zelf dat dit de grootste bedreiging is voor de treintjes fabrieken.
nico.

Nic

Er is al veel gepraat over de adviesprijzen van modelbaanlocs. Wat ik er van heb begrepen is dat de locs een van de belangrijkste inkomstenbronnen zijn van een treinenzaak. Daar zou - volgens de verhalen - inderdaad een aardige marge in zitten wat dus ook mogelijkheden tot onderhandeling zou bieden. Daar staat tegenover dat op een heleboel andere spullen die in zo'n winkel verkocht worden amper winst valt te behalen. Dat wordt vaak toch aangeboden als een soort van service naar de klant (je hebt de beschikking over een compleet aanbod.) Als je naar mijn mening echter een treinenzaak het mes op de keel gaat zetten met een van zijn belangrijkste inkomstenbronnen - de locs dus -, moet je niet verbaasd zijn als die winkel uiteindelijk verdwijnt.
Uiteraard kun je dan je toevlucht nemen tot het internet maar waarom ging je in eerste instantie ook weer naar een winkel toe...?  ;)

Dat modelbaanfabrikanten bang moeten zijn voor digitale banen lijkt me ver gezocht. Het zal in elk geval nooit een echte H0-baan kunnen vervangen. Ik denk dat het voor de meeste van ons niet alleen gaat om het rijden van de treintjes, maar ook om het plannen van de opbouw, de aankleding van de baan, het zelf knutselen, verven, verweren en vooral om het genieten van de resultaten van je eigen werk en creativiteit. Dat zal een voorgekookte computertreinbaan via een beeldscherm nooit kunnen bieden.

Groet, Marc   
Re:37787 30% goedkoper
Nameless
gast

Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: mathijs-spoor3 op woensdag 07 september 2011, 17:01:26
Citaat van: huub op vrijdag 02 september 2011, 18:03:14
De marge op M*producten moet 50% (en denkelijk hoger) zijn.
Ik koop niks meer tegen adviesprijzen, dat was vroeger zo.

Als je een lok voor 189 Euro kan kopen waarvan de adviesprijs op 300 Euro ligt ?
En dat kan gewoon bij een erkende MHI-dealer.

grv Huub

kost een lok het dubbele van de productie prijs?? 8o

gr
Ja.

In de landbouw is het nog erger. De boeren krijgen 5 cent voor een kilo tomaten, die dan in de winkel voor een euro te koop zijn (even fictieve cijfers, maar komen wel in de buurt).
Re:37787 30% goedkoper
In de landbouw is het nog erger. De boeren krijgen 5 cent voor een kilo tomaten, die dan in de winkel voor een euro te koop zijn (even fictieve cijfers, maar komen wel in de buurt).

Daarom koop ik mijn aardappelen (enz.) ook altijd bij de boer; helaas verkoopt Märklin niet vanaf fabriek.

Nico
Re:37787 30% goedkoper
Dat modelbaanfabrikanten bang moeten zijn voor digitale banen lijkt me ver gezocht. Het zal in elk geval nooit een echte H0-baan kunnen vervangen. Ik denk dat het voor de meeste van ons niet alleen gaat om het rijden van de treintjes, maar ook om het plannen van de opbouw, de aankleding van de baan, het zelf knutselen, verven, verweren en vooral om het genieten van de resultaten van je eigen werk en creativiteit. Dat zal een voorgekookte computertreinbaan via een beeldscherm nooit kunnen bieden

De ideeen gaan dus veel verder als hier geschetst wordt; je kan b.v. een voorgekookt traject kiezen maar waarom niet zelf een traject opgebouwd, niet met echte spullen maar electronisch, daar kan je ook verven, verweren, knutselen en genieten wat je gemaakt hebt. Alleen je kan het niet in je vingers houden. Dus voorkoken is er niet bij, je kan alles zelf bedenken in vorm en kleur geven. ook daar ben je weken mee bezig.
Nico
Re:37787 30% goedkoper
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: modeltreinverzamelaar op woensdag 07 september 2011, 17:39:00
De ideeen gaan dus veel verder als hier geschetst wordt; je kan b.v. een voorgekookt traject kiezen maa waarom niet zelf een traject opgebouwd, niet met echte spullen maar electronisch, daar kan je ook verven, verweren, knutselen en genieten wat je gemaakt hebt. Alleen je kan het niet in je vingers houden. Dus voorkoken is er niet bij, je kan alles zelf bedenken in vorm en kleur geven. ook daar ben je weken mee bezig.
Nico


Okay, wat je schetst is een uitgebreid computerspel met veel mogelijkheden, maar ook niet meer dan dat. Het blijft een computerspel waarvan er al zoveel zijn. Dat zal eventueel best een succes kunnen worden, maar juist omdat je die virtuele modelbaan niet in je vingers kan houden zal het de echte modelbanen niet gaan vervangen. Dat zijn gewoon twee verschillende zaken. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de geur van zo'n rokende stomer of warme, oude driepolige Marklin-loc, het gevoel van een zware metalen loc in je handen of het zachte gedreun van zes rondrijdende locs op je eigen baan. Dat is toch niet te evenaren met een computerbaantje?

Marc
Re:37787 30% goedkoper
mathijs-spoor3
gast

Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: Nameless op woensdag 07 september 2011, 17:17:58
Citaat van: mathijs-spoor3 op woensdag 07 september 2011, 17:01:26
Citaat van: huub op vrijdag 02 september 2011, 18:03:14
De marge op M*producten moet 50% (en denkelijk hoger) zijn.
Ik koop niks meer tegen adviesprijzen, dat was vroeger zo.

Als je een lok voor 189 Euro kan kopen waarvan de adviesprijs op 300 Euro ligt ?
En dat kan gewoon bij een erkende MHI-dealer.

grv Huub

kost een lok het dubbele van de productie prijs?? 8o

gr
Ja.

In de landbouw is het nog erger. De boeren krijgen 5 cent voor een kilo tomaten, die dan in de winkel voor een euro te koop zijn (even fictieve cijfers, maar komen wel in de buurt).

met melk ook hetzelfde verhaal geloof ik. maar dat even terzijde. als marklin loks met fabrieksprijzen verkoopt. dat kunnen zemischien wel  de helft meer winst maken. en het is een stuk goedkoper! :)

gr
Re:37787 30% goedkoper
marklinfan
gast

Re:37787 30% goedkoper
ik zag al een paar jaar.ga van die adviesprijzen af
maak van de adviesprijzen de prijs wat maximaal betaald moet worden en laat de dealers zelf bepalen wat de prijs is.
de prijzen van marklin spullen van marklinshop enz worden bepaald door marklin.duitsers met shops bieden ze aan ver onder de prijs.en ene nl mag dat niet.
is en blijft toch te gek voor worden
Re:37787 30% goedkoper
mathijs-spoor3
gast

Re:37787 30% goedkoper
ondanks verzendkosten, kun je eigenlijk het beste op ebay ofzo kopen. dan is het veel goedkoper!

gr
Re:37787 30% goedkoper
ik zag al een paar jaar.ga van die adviesprijzen af
maak van de adviesprijzen de prijs wat maximaal betaald moet worden en laat de dealers zelf bepalen wat de prijs is.
de prijzen van marklin spullen van marklinshop enz worden bepaald door marklin.duitsers met shops bieden ze aan ver onder de prijs.en ene nl mag dat niet.
is en blijft toch te gek voor worden

De dealers in Nederland mogen zelf de prijs bepalen, maar hebben kennelijk onderling afgesproken de adviesprijs te hanteren. Soms wordt er een vaste klant korting van 5% gegeven, maar dan moeten ze je wel goed kennen.

kopen op Ebay kan wel maar dan krijg je een probleem met de garantie. Märklin heeft het zo geregeld dat je alleen garantie krijgt in het land van aankoop. Dus koop je iets van een duitse handelaar op Ebay dan krijg je wel een rekening maar daar kan je hier in Nederland dan niets mee. Lang leve Europa. over beschermen van een markt.

TIP: zoek een duitse leverancier op die ook in Houten komt. Probleem opgelost en je krijgt toch al gauw 20% en bij problemen lost de duitse leverancier het voor je op.

Nico
 
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: modeltreinverzamelaar op vrijdag 02 september 2011, 16:01:34
Märklin bied deze set nu aan voor 419 Euro i.p.v. 599,95 euro. Model is uit zomernieuws 2010 en leverbaar vanaf februari 2011 en is een eenmalige serie.  30% korting. Ik weet nu al wat ik tegen mijn leverancier ga zeggen bij de eerst volgende aankoop: 30% of laat maar staan. Is even slikken en moeilijk, maar doorzetten kan wat opleveren.

Als dat veel klanten doen, komen ze na een half jaar vanzelf wel met die 30% op de proppen.
Ik ben in ieder geval gewaarschuwd dat een OVP prijs de grootste flauwe kul is: bij 30 % korting begint het voor de klant pas leuk te worden; de verkoper lacht nog steeds, er is dus nog veel meer mogelijk. Mijn idee is dat Märklin de OVP zo hoog legt om leveranciers de mogelijkheid te bieden om de klant korting te geven. Nou, Märklin heeft nu opening van zaken gegeven waar je als klant moet beginnen.



Op deze start wilde ik even reageren.
Märklin verlaagt weliswaar de adviesprijs,maar doet dat niet om jou of mij te plezieren,en ook niet om de handel tegemoet te komen.
Het is een fabriek die met een model zit,die vast weinig verkocht is/zal worden,en om dan toch nog wat eruit te halen,doen ze iets met deze adviesprijs.

Dit is iets totaal anders,dan de korting die een winkel jou aanbied,en die korting zal bijna nooit 30% bedragen.
Ik zeg ook bijna nooit,want er zal wel een keer zijn dat je 30% of meer krijgt,dan is dat meteen ook meer uitzondering dan regel.

En Märklin opening van zaken geven?
Weet je wel hoe tegenstrijdig dit klinkt?
Dat doen ze alleen als het voor de bank,of de aandeelhouders moet,maar naar de markt toe,zul je geen opening van zaken vinden.

Een korting kan je bedingen,en daar zal niemand uit Göppingen aan te pas komen,dat moeten we met z'n allen zo houden.
En als je voor de aanschaf staat van deze Russische trein,wens ik je veel plezier toe met het bedingen van een korting.
Of laat je deze passé gaan?

M.v.g.

Hans V200.0

Re:37787 30% goedkoper
Breitling
gast

Re:37787 30% goedkoper
Alles is toch goedkoper in Duitsland. Kijk maar naar auto´s , eten, hotelovernachting of een biertje.
Het zijn niet de winkeliers die hun zakken vullen maar de overheid en andere instanties.
Zelf ben ik ondernemer en wordt iedere dag om de oren gezwaait met onzin rekeningen van de KVK,verpakkingsbelasting,De Buma en sema omdat we een radio aan hebben en ga zo maar door.
De laatste jaren zijn vooral in Nederland de huurprijzen en loonkosten giga gestegen en wordt er bij de ondernemer gegraaid. Hoe kan het dan ook anders dat als onze lokale daelers een super marge zouden maken dat er toch een hoop zijn die hun hoofd niet boven water kunnen houden?
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2007

offline
Re:37787 30% goedkoper
Het gekke is dat een willekeurige Duitse ondernemer met een soortgelijke klaagzang komt.  :D
Niks van gemerkt trouwens dat Duitsland zo goedkoop is.
Re:37787 30% goedkoper
Martijn Tiebie
gast

Re:37787 30% goedkoper
Ik heb even het draadje doorgelezen, maar wat een onsamenhangend verhaal.
De hardware treinen gaan eruit? Alsof "iedereen" nu opeens achter de computer gaat om fictief een messing modeltrein te bouwen en te airbrushen. Alsof "iedereen" nu een fictieve baan gaat maken achter de computer en de "hardware"baan links laat liggen? Alsof "iedereen" fictief een loc gaat kopen in een fictieve winkel? Man, dat geld voor mensen die daar geinteresseerd in zijn en niet voor mensen die graag op zolder aan knutselen, solderen, airbrushen, e.d. aan het doen zijn. Je generaliseerd te veel.

En dat Marklin openheid geeft van zaken naar de klanten toe? Zie bovenstaand berichtje. Marklin zal dit nooit doen, die aanbieding is er omdat ze met een niet goed verkopend product zitten en geld willen genereren zodat het geld rolt en niet met dood geld op de plank zitten (cash flow).

Groet Martijn

Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2023

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: modeltreinverzamelaar op woensdag 07 september 2011, 17:34:52
helaas verkoopt Märklin niet vanaf fabriek.

Oh nee ? klik
Re:37787 30% goedkoper
mathijs-spoor3
gast

Re:37787 30% goedkoper
maar helaas niet goedkoper.

gr
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2023

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: mathijs-spoor3 op donderdag 08 september 2011, 17:23:16
maar helaas niet goedkoper.

Dat is toch logisch. Als Märklin af fabriek goedkoper ging verkopen gooien ze de ruiten in van alle  verkooppunten. Als alle andere verkooppunten korting gaan geven, kan de fabriekswinkel wel sluiten, tenzij je mensen hebt die persé de hoofdprijs willen betalen.

Maar het is altijd wat.

Iedereen wil volledige garantie en iedereen wil bodemprijzen. Alsof de winkelier geen inkoop, huur, gas, water, licht, reclame, personeel, KvK-bijdrage, BTW, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting, gemeentelijke belastingen, internetabonnement, afvalheffing, telefoon en wat al niet meer moet betalen. Dan reken ik het renteverlies en afschrijving op de voorraad nog niet mee.
Gun die man ook een boterham of denkt iedereen dat je uiteindelijk van een paar tientjes bruto winst per locomotief een winkel draaiende kunt houden ? Dan moet je er wel verrot veel van verkopen.
Re:37787 30% goedkoper
veldkamp
gast

Re:37787 30% goedkoper
wat een onzin de inkoopprijs wordt in het algemeen driemaal omgezet en dat is de verkoop prijs. en dat is al eeuwen zo.

gr erik
Re:37787 30% goedkoper
Een korting kan je bedingen,en daar zal niemand uit Göppingen aan te pas komen,dat moeten we met z'n allen zo houden.
En als je voor de aanschaf staat van deze Russische trein,wens ik je veel plezier toe met het bedingen van een korting.
Of laat je deze passé gaan?

M.v.g.

Hans V200.0


Ik ben het wel met je eens Hans. Korting moet je bedingen. Alleen tot hoever kun je gaan, dat was een beetje de ondertoon in het verhaal. Als Märklin zelf al komt met 30% en een ander lid geeft aan dat de prijs 3 keer over de kop gaat, dan denk ik dat er toch wel wat te bedingen is en niet zoals nu helamaal niets (als je niets zegt).
Ik laat de rus voorbij gaan omdat ik geen geen russische omgeving heb waar deze lok in kan rijden. Dus ondanks de 30% reductie wordt de set niet gekocht.

Nico
Re:37787 30% goedkoper
Ik heb even het draadje doorgelezen, maar wat een onsamenhangend verhaal.
De hardware treinen gaan eruit? Alsof "iedereen" nu opeens achter de computer gaat om fictief een messing modeltrein te bouwen en te airbrushen. Alsof "iedereen" nu een fictieve baan gaat maken achter de computer en de "hardware"baan links laat liggen? Alsof "iedereen" fictief een loc gaat kopen in een fictieve winkel? Man, dat geld voor mensen die daar geinteresseerd in zijn en niet voor mensen die graag op zolder aan knutselen, solderen, airbrushen, e.d. aan het doen zijn. Je generaliseerd te veel.


Hallo Martijn,
dit vraagt om een reactie. Het verhaal is niet onsamenhangend maar er blijken veel invalshoeken te zijn op de prijshoogte van een lok, dus wat je uiteindelijk voor een lok wil neertellen.  Het voert hier iets te ver om over de toekomst te gaan uitwijden (wellicht een apart draadje) maar dat veel zaken straks volgens het beeldscherm of tablet of etc gaan lopen licht eigenlijk al in de ontwikkelingen ervan vast. De huidige jeugd speelt al met telefoons en andere electronica spullen, ook met Mobile en central station ( 5 jaar ).
Alleen ze hebben enorme problemen om de loks en wagonnetjes op de rails te krijgen enz. Staat het er eenmaal, dan begint het spelen. Ook de beschikbare ruimte is vaak een probleem om een baan uit te leggen. Zo zijn er vele zaken aan te wijzen waarom het spelen met een trein op een beeldscherm wel degelijk een potentiele markt is.
Nico
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2008

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: veldkamp op donderdag 08 september 2011, 20:07:19
wat een onzin de inkoopprijs wordt in het algemeen driemaal omgezet en dat is de verkoop prijs. en dat is al eeuwen zo.

gr erik

Sorry maar dit is onzin. Er zijn een aantal producten waarvoor dit klopt (kleding, etc.) maar veel niet. Bijvoorbeeld in de  auotmotive zijn de marges erg klein (weet ik uit eigen ervaring). De marges op treinen is voor de winkeliers zeker geen factor 3. Verder vergeten de meesten hier alle intrisieke kosten die ook moeten worden afgedekt. Ik weet bijvoorbeeld dat Vleugels in Sittard mede (er waren meer redenen) dicht gegaan is omdat de huurprijzen en andere kosten vanuit de gemeente de pan uit rezen. Op internet verkopen bespaard de verkoper loonkosten en ruimte en kan daarom veel goedkoper aanbieden. Echter als er iets mee is heb je de poppen aan het dansen, dan komen de kosten toch wel.

Olaf
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2009

offline
Re:37787 30% goedkoper
Mensen ik zou zeggen probeer het eens het afdingen naar 30 % MINDER.
En laat eens hier horen wie er allemaal succes mee heeft.
Er wordt hier veel overgepraat maar laat eens weten wie er scoord  dan krijgen we een beeld
Van wat er speeld .
Voorbeeld op houten een nieuwe roco loc 2200 ns vraagprijs 129,-euro gescoord voor 110,-euro is 19,- euro minder.
Dus 14 % eraf.

Mvgr Ger
   
Re:37787 30% goedkoper
Martijn Tiebie
gast

Re:37787 30% goedkoper
Dat er andere ontwikkelingen gaande zijn is duidelijk. Er zijn nu al veel computeranimaties waarbij je met een trein 'n bepaalt traject kan afleggen, b.v in Japan of in de States. Nog even en je kan je hele baan electronisch opbouwen en met eigen gekozen modellen rijden, al dan niet zelf in de cabine zitten. Kortom de locomotief daadwerkelijk in je handen hebben om te kunnen spelen moeten we binennkort gaan koesteren want de volledige electronische baan via een paar grote beeldschermen en een computer is niet zo ver weg meer. Ik denk zelf dat dit de grootste bedreiging is voor de treintjes fabrieken.

Hallo Nico,

Volgens mij bedoeld u toch echt hier dat in de toekomst de "hardware"modeltreinen zullen verdwijnen of enigzins schaars worden.
Vandaar mijn reactie.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Re:37787 30% goedkoper
Volgens mij bedoeld u toch echt hier dat in de toekomst de "hardware"modeltreinen zullen verdwijnen of enigzins schaars worden.
Vandaar mijn reactie.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Hallo Martijn,

heel juist geconstateert. Ik voorzie in de toekomst, zeg 10 of meer jaren, veel meer aktiviteiten op het beeldscherm dan op de modelbaan zelf. Dit laatste zal nog plaats vinden bij de echte liefhebber, die, zoals al door anderen is aangegeven, liever het model in hun handen hebben of de rook ruiken van een stoomlok. Voor Märklin en andere trein fabrikanten is dit een ontwikkeling die ze heel goed in de gaten moeten houden anders kan het op 'n zeker moment zomaar gebeurd zijn. Het is echter nog lang niet zover.

Nico
Re:37787 30% goedkoper
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:37787 30% goedkoper
Citaat van: modeltreinverzamelaar op vrijdag 09 september 2011, 13:13:38
Een korting kan je bedingen,en daar zal niemand uit Göppingen aan te pas komen,dat moeten we met z'n allen zo houden.
En als je voor de aanschaf staat van deze Russische trein,wens ik je veel plezier toe met het bedingen van een korting.
Of laat je deze passé gaan?

M.v.g.

Hans V200.0


Ik ben het wel met je eens Hans. Korting moet je bedingen. Alleen tot hoever kun je gaan, dat was een beetje de ondertoon in het verhaal. Als Märklin zelf al komt met 30% en een ander lid geeft aan dat de prijs 3 keer over de kop gaat, dan denk ik dat er toch wel wat te bedingen is en niet zoals nu helamaal niets (als je niets zegt).
Ik laat de rus voorbij gaan omdat ik geen geen russische omgeving heb waar deze lok in kan rijden. Dus ondanks de 30% reductie wordt de set niet gekocht.

Nico


Hoi Nico,

Het ging je dus niet om de korting van dit model,en dat is mij nu duidelijk.

Zou een Russische modelspoorder (als die er al zijn),ook dergelijke kortingen krijgen?

En prijzen drie keer over de kop?

Dat gaat helaas niet op voor het modelspoor,dus verlies de realiteit niet uit het oog.

Dergelijke kortingen krijg je alleen als de handel,of fabriek ervan af wil.

Een normale korting van 14% is ligt dichterbij de werkelijkheid,dan 30%.

Je noemt ook een reden die voor vele Europese modelspoorders,ook meteen de reden is om dit model niet te kopen.

En zie daar; er wordt dus een model aangeboden beneden hun eigen adviesprijs.

M.v.g.

Hans V200.0