Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

wie rijd er met Ecos 2

Gestart door loc6400 dinsdag 06 september 2011, 19:33:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie rijd er met Ecos 2
loc6400
gast

wie rijd er met Ecos 2
Ik heb zelf een Ecos 2 aangeschaft maar weet niet precies hoe hij werkt is er iemand in de buurt van Tilburg die ook een ecos 2 heeft waar ik uitleg kan krijgen?

groetjes marco
Re:wie rijd er met Ecos 2
je kan het ook vragen aan een ecos 1 gebruiker buiten het kleuren scherm is er geen verschil
en als je uitlegt wat je niet precies snapt (werkt )kan je het gerust posten zodat we kunnen helpen
Re:wie rijd er met Ecos 2
Oke ik ben nu nog bezig vollop met sectie te maken in mijn baan dus voorlopig zal ik hem nog niet echt gebruiken maar het update is dat een lastig verhaal of valt dat mee?

groetjes Marco
Re:wie rijd er met Ecos 2
pietervanpelt
gast

Re:wie rijd er met Ecos 2
Hallo Marco,

ben al een tijdje bezig met de ECoS 2. Update is niet erg lastig, wel moet je via een cross-cable connectie maken tussen je ECoS en een PC en via een local LAN verbinding je update file in de ECoS brengen (zie je manual daarvoor; instellen IP adresssen etc.). Echter, deze update is veelomvattend en bevat ook elementen die je misschien (nog) niet nodig hebt, zoals implementatie van RailCom2 (gebruik je RailCom? dan is het misschien nuttig).
Ik zou met zo'n update nog even wachten tot je met je huidige software beter vertrouwd bent. Als je het toch doet, heb vooral geduld tjdens het overfluiten van de update firmware uit je PC naar de ECoS. het duurt vrij lang (zeker > 15 minuten), dus niet afbreken of verstoren, want dan komt de ECos in grote problemen.. Heb ik zelf meegemaakt, was lastig maar uiteindelijk wel te herstellen...

Ik ben erg tevreden over de ECoS, al duizelt het me soms nog van de mogelijkheden...


Pieter van Pelt
Re:wie rijd er met Ecos 2
Ja best update is niet zo moelijk hangt af hoe je hem aan je netwerk hangt

Indien pc naar ecos direct ->
Gebruik crossover kable en volg de handleiding voor de ip adressen enz
Indien pc naar ecos indirect dus via router switch
gebruik je een standaar kabel kan zelfs via crossover meeste nieuwe switchen en routers detecteren dit en zorgen dat alles juist aankomt
dus via ecos naar je switch waar je vervolgens het ipadress in de browser typed weet je dit niet kan je het altijd aflezen van de ecos in de instellingen

Groeten Tim
Re:wie rijd er met Ecos 2
hoi Tim,

Als ik mijn baan volledig klaar heb in sectie gemaakt ga ik een pc kopen waar ik de Ecos rechtstreeks op aan sluit met een crosscable. Eeerst dacht ik doe hem aan mij desktop maar dan moet ik telkens hem meer naar beneden nemen dus heb besloten om een 4de pc aan te schaffen waar ik mijn treinbaan op ga aansturen met de ecos en Koploper. De internet kabel ligt al op zolder dus het ergste werk is al achter de rug.