Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ICE-2 29790 problemen?!

Gestart door julian maandag 05 september 2011, 17:09:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
ICE-2 29790 problemen?!
Ik heb op tnt een ice overgenomen van een forumlid, maar ik heb nog een paar probleempjes..
hier komen ze op een rijtje

- de stuurstand toont constant het frontsein (wisselt niet om), er zit ook geen omschakel pin (heb ik nog liggen) maar ik weet niet of er wel rood opzit. (als het door het missen v.d. pin komt heb ik die nog liggen)

- 't is een 5-bakse trein inc. motor, maar hij wil nog wel eens afkoppelen tijdens het rijden (de koppeling is niet strak genoeg) kan ik de mannelijke koppeling de pinnetjes heel voorzichtig uit elkaar drukken, of een veertje tussen plakken?

- er is geen sluitsein bij de motorbak, wel frontsein (heb je sluitsein dan zijn de leds uit)

- als ik de stuursstand voorop laat rijden ontspoort hij in de bochtwissels, is dit normaal?

dat waren ze, foto's volgen nog wel (van probleem 1 en 3)
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2007

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Ik heb een ICE 2.
Er zitten geen sluitseinen in.
De koppelingen zijn vrij robuust, maar plastic dus ombuigen moet je heel voorzichtig doen.

Ik heb nooit ontsporingen.

Dennis
Ps:ik heb een 4baks trein

EDIT: ik heb het stuurstang zelf van leds voorzien en een decoder.
In m'n topic is dit te zien : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6219.msg462595#msg462595
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Citaat van: julian op maandag 05 september 2011, 17:09:45
Ik heb op tnt een ice overgenomen van een forumlid, maar ik heb nog een paar probleempjes..
hier komen ze op een rijtje

- de stuurstand toont constant het frontsein (wisselt niet om), er zit ook geen omschakel pin (heb ik nog liggen) maar ik weet niet of er wel rood opzit. (als het door het missen v.d. pin komt heb ik die nog liggen)

- 't is een 5-bakse trein inc. motor, maar hij wil nog wel eens afkoppelen tijdens het rijden (de koppeling is niet strak genoeg) kan ik de mannelijke koppeling de pinnetjes heel voorzichtig uit elkaar drukken, of een veertje tussen plakken?

- er is geen sluitsein bij de motorbak, wel frontsein (heb je sluitsein dan zijn de leds uit)

- als ik de stuursstand voorop laat rijden ontspoort hij in de bochtwissels, is dit normaal?

dat waren ze, foto's volgen nog wel (van probleem 1 en 3)

Als je wil kan ik je een compleet onderstel met omschakeling voor je stuurstand leveren, wel zonder koppeling (mannelijk)... Een vrouwelijke kan ik wel leveren.



groeten Dylan
Re:ICE-2 29790 problemen?!
mathijs-spoor3
gast

Re:ICE-2 29790 problemen?!
op wat voor 'n plek ontspoort ie dan? zitten er orginele assen onder? en in bochten heeft de stuurstand meer weerstand van de rails, dus mischien worden de krachten op het draaistel te groot waardoor hij op het midden(heet dat een hartstuk of een puntstuk??) uit de rails word geduwd.
misschien is dit iets http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31564.0;topicseen

gr matthijs

Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Citaat van: mathijs-spoor3 op maandag 05 september 2011, 18:41:10

dat denk ik ook

Citaat van: minirailz op maandag 05 september 2011, 18:03:11
Ik heb een ICE 2.
Er zitten geen sluitseinen in.

ik dacht dat dat nog wel standaard was, ik heb gekeken en ik zag 2 ledstipjes (in die gaatjes) staan.
anders heb ik ook wel een omschakelsysteem voor de stuurstand (uit mijn oude stuurstand)

maar de motorbak, is dat normaal bij de 29790? ik had gehoopt dat er wel sluitsein op zou zitten snif
(waarom zou je dan een constant brandend frontsein willen hebben op de stuurstand)
Re:ICE-2 29790 problemen?!
mathijs-spoor3
gast

Re:ICE-2 29790 problemen?!
mischien kun je zelf iets fabrieken met wat ledjes en een schakeldecoder oid.

gr
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2007

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Heb ik ook gedaan.

Goedkoop decodertje erin.
Lelijke gele leds eruit rode en witte erin.

De motorbak moet ik ooit nog eens doen ;)

Dennis
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
snif, begin mijn oude kapotte te missen

had een vliegwielmotor en wel sluitseinen, gelukkig heb ik de meeste onderdelen nog  :D

@dylan, heb jij nog een oude decoder liggen voor sluitseinen te bedienen?

maar als ik dat wil doen heb ik dus wel een extra adres nodig (dus moet ik omschakelen, is nog niet zo'n probleem voor alleen sluitseinen)
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2007

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Fd-r basic van tams.

Kost ongeveer ?10, echt een wereldding voor deze toepassingen ;)

Dennis
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Citaat van: julian op maandag 05 september 2011, 21:33:54
snif, begin mijn oude kapotte te missen

had een vliegwielmotor en wel sluitseinen, gelukkig heb ik de meeste onderdelen nog  :D

@dylan, heb jij nog een oude decoder liggen voor sluitseinen te bedienen?

maar als ik dat wil doen heb ik dus wel een extra adres nodig (dus moet ik omschakelen, is nog niet zo'n probleem voor alleen sluitseinen)

Ik heb nog alles liggen... Alles werkt ook nog...
Bij interresse, PM me


groeten Dylan
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
ik heb mijn oude lichtwisselprintplaat uit de stuurstand en de leds van de motorbak (van mijn oude ice die nu geplukt wordt en deels te koop staat)

ik moet 'm nog testen.

ik denk dat ik dit ook op de motorbak ga monteren zodra ik zo'n set heb (de sleper en wissel met draadjes v.d. aanliggende bak naar de motorbak) en de oude lichtwissel gebruiken als cabine verlichting (gaat uit als de trein achteruit gaat)

ik zoek dus een wisselprintplaat met ledplaatje (rode en gele leds) en de sleper en wisselstaafje + wisseltong
Re:ICE-2 29790 problemen?!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:ICE-2 29790 problemen?!
het ziet er leuk uit met cabine verlichting  :D

maar nu heb ik geen front of sluitsein meer dus ik ben alleen nog maar op zoek naar de wisselpin met wissellip

het onderdeel zit op het voorste draaistel van de stuurstand het onderdeel staat helaas niet op de lijst, hieronder een schematische schets

ook zoek ik nog een printplaatje waar die ledjes opzitten, rood én geel nr. 15 maar dan met rode leds erbij

als je het nog hebt liggen wil ik 't wel overnemen

alleen met de stuurstand heb ik de draadjes omgewisseld, dus als de trein naar voor rijd heb je rood en naar achter geel  :? nog even omwisselen :D