Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hier "had" heel wat moois kunnen staan.

Gestart door Sebas maandag 05 september 2011, 16:54:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Maar een verhuizing maakt het niet meer waard om dit plateau onder handen te gaan nemen. Eer dat ik ergens ben begonnen kan ik het weer gaan afbreken vrees ik. En voorlopig wil ik zelf eerst maar met een klein baantje gaan beginnen om koploper en alle benodigdheden onder de knie te krijgen. Maar als ik dit zo zie dan kan je van deze ruimte toch iets moois maken. Zeker als je een schaduwstation onder deze baan maakt. Dan kun je alles bovenop tot baan creëren. Met meerdere niveaus was het helemaal een feestje geworden. Maar goed. Het blijft bij dromen voorlopig ;)

De breedte is 310cm en de lengte 810cm.





Nu dan waar ik mee wil beginnen. Het moet eenvoudig zijn en het een worden met koploper moet er ook mee gaan. Ik denk met dit beginnersbaantje te beginnen. Dat gaat ook mooi in mijn eigen kamer kunnen.



In de loop der tijd zal ik deze gaan uitbreiden en het complexer maken.
Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Hallo Sebas.
Misschien wel héél verstandig om je eerst te concentreren op een oefenbaantje.
Zelf ben ik jaren geleden met iets soortgelijks begonnen maar heb hier tot de dag van vandaag héél veel plezier van en ook erg veel van geleerd.

Veel succes en plezier met het nieuwe baantje. (de grote baan komt later wel weer! ;))

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Dag Sebas,

Laat je niet ontmoedigen! Het plezier is zeker niet evenredig met de grootte van de baan!
Ook aan een klein baantje, zeker met Koploper kun je erg veel plezier beleven.

Groeten,

Franky
Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Inderdaad is klein beginnen beter ;)

Daarom heb ik net een plan ontworpen. In eerste instantie kan ik alleen uit c-rails de binnenste baan maken. In de loop der tijd wil ik de baan gaan uitbreiden met de kruiswissel en de buitenste baan. En wie weet wat ik daarna allemaal nog kan bedenken ;) Aan de wisselzijde kan dan een "station" komen. En in het midden een rangeergedeelte. En wie weet naar beneden een klein schaduwstationnetje. (toekomstplannen haha)



Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Hoi Sebas,

misschien kan dit Topicvan Wim je een eind op weg brengen.

Groetjes, John
Re:Hier "had" heel wat moois kunnen staan.
Citaat van: Tilly op maandag 05 september 2011, 22:04:50
Hoi Sebas,

misschien kan dit Topicvan Wim je een eind op weg brengen.

Groetjes, John
Dat gaat mij inderdaad een heel eind opweg helpen. Ik heb ondertussen de eerste benodigdheden besteld. (voor de 6604 tot booster) Ik zit tot dusver in een stadium van veel nadenken en informatie tot me nemen. Ik weet nu wel dat ik met een eenvoudig rondje ga beginnen. Zoals in het topic van Wim beschreven. Ik denk dat ik van het weekend de plek voor de baan ga bouwen. Ik kan zo op die zolder gaan zitten. Alleen houd ik ook van zonlicht (hoe weinig het ook is de laatste tijd). Dus ga lekker op mijn kamer dat rondje maken ;). Heel erg dank voor deze link want dat topic is heel nuttig! Eerst morgen maar even 13 uur werken. Kan alle opgedane kennis meteen naar de juiste plek zakken ;)

Groet sebas