Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Water maken, ervaringen gezocht

Gestart door RobGood dinsdag 24 mei 2011, 23:20:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Water maken, ervaringen gezocht
Guys,
Ben een klein meertje ergens in de Alpen aan het maken. Watermolen, steiger en hangbrug. Maar wat is de beste manier voor water? Lees veel over bootlak, maar ook in de handel worden producten aangeboden. Wie heeft ervaring en een mening wat het beste te doen...
Alvast bedankt voor de reacties..,,
Rob
Re:Water maken, ervaringen gezocht
Re:Water maken, ervaringen gezocht
Dag Rob,
ik heb zelf ook gewerkt met (2-omponenten)  EnrivoTex materiaal, zoals dat in het verhaal
van spoorgroepZwitserland genoemd wordt.
Ik heb de uitmonding van een riviertje nagebootst, dat overgaat in een stukje haven.
Je moet wel opletten om tijdig wat golfjes e.d. te maken, als je dat wilt, want dit spul verhardt
mooi gladjes als je niks doet.
Maar goed, dat kun je oplossen door er op tijd met een cocktailprikkertje wat golven in de "trekken",
dus als het al aan 't drogen is en taai wordt. Dan blijven ze er ook mooi in zitten.
Succes
M vr gr,

Wim
Re:Water maken, ervaringen gezocht
Ik heb boot lak gebruikt met als ondergrond h0 belast en voor de kanten van een iets grotere schaal maar welke weet ik niet meer
Verder geeft bootlak een mooi van kleur en bij het drogen ontstaan er rimpeltjes wat net op golfen lijken
en hoef je niet met een satee priker in te bregen
Naar deel is doe het in de schuur en niet in je hobby kamer het stinkt
Wat foto's van mijn resultaat ik ben er te vreeden over heb er zoon ?9 voor betaald bij een boumarkt





Re:Water maken, ervaringen gezocht
Bart
ziet er geweldig uit, ik ben uiteindelijk uitgekomen op het vreselijk dure spul van woodland scenics, duur maar wel erg mooi resultaat....
rob
Re:Water maken, ervaringen gezocht
Citaat van: RobGood op zaterdag 20 augustus 2011, 23:57:57
Bart
ziet er geweldig uit, ik ben uiteindelijk uitgekomen op het vreselijk dure spul van woodland scenics, duur maar wel erg mooi resultaat....
rob

oke bedankt
Re:Water maken, ervaringen gezocht
Goedkope hobbylijm werkt ook toen. Van TESA. Dop dr af en gieten maar. Wel een klein laagje doen, anders droogt het niet.
Re:Water maken, ervaringen gezocht