Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

©HollandRail Veel veranderd.

Gestart door destrikjes vrijdag 02 september 2011, 11:46:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Hoi,

digirails heeft lichtsets voor zwaailichten. Onderandere te koop bij Modeltreinexpress.

Roy
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Beste Roy,

Thx voor snelle reactie ga gelijk even kijken.
Gr. Arno
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Als er al een namaak zwaailichtje op je loc zit kun je hier een smd ledje onder maken en deze via de decoder laten knipperen.

In mijn topic heb ik laatst een sik van een werkend zwaailicht voorzien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Hoi Peter,

Nee er zit helemaal niks op, de 6400 set staat voor de goliath, dus moet op beide een rood zwaailicht op.
Heb ze nog steeds niet gevonden.

Gr. Arno
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Arno:

Jij bedoeld dit? Dit zijn dus die van digirails , alleen of je die bedoeld ?

http://www.modeltreinexpress.nl/fotos/Digirails/DRMTE24R.gif

http://www.modeltreinexpress.nl/www/artikelen.asp?merk=Digirails&groepnaamid=3651

Onderzijde v/d pagina DRMTE24R dit zijn dus geen losse ledjes , maar kleine print plaatjes.

Volgens mij is dat op=op want je vind ze niet meer op site van digirails.

Staat toch nog steeds op de site van mte (met functie decoder).
Dus alleen aansluiten op bv F1 die je dan kunt schakelen.

Ik heb ze ook al een tijdje in huis , maar geen tijd om ze te monteren / aan te sluiten.

Hoop dat ik je een stukje op weg heb kunnen helpen.

Mvg: Alex

Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Citaat van: destrikjes op vrijdag 08 februari 2013, 23:52:07
Hoi Peter,

Nee er zit helemaal niks op, de 6400 set staat voor de goliath, dus moet op beide een rood zwaailicht op.
Heb ze nog steeds niet gevonden.

Gr. Arno

Hoi Arno,

Volgens mij heeft Roco de zwaailichten die op hun loc,s zitten ook los te koop.

Je zou Edwin uit Emmen eens kunnen proberen, die staat altijd in hal 2 in houten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Of mailtje sturen naar : http://www.etsemmen.nl/

Antwoord vaak al heel snel retour.

Mvg: Alex
Re: ©HollandRail.....Vraag zwaailicht.
Beste Peter en Alex

Met deze info ga ik weer verder, en die foto alex dat soort zwaailicht top.

Bedankt en groetjes

Arno
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Arno,
Via het iTrain forum kwam ik jou baanplan & iTrain plan tegen.
Het viel me op dat je bij je rangeersporen in iTrain geen enkel sein hebt staan.
Rij jij deze rangeersporen zuiver handmatig???? Ik heb bij mijn rangeersporen allemaal een standaard sein staan, zodat ook bij rangeren nog ingegrepen kan worden bij rood licht...
Was gewoon nieuwsgierig, verder strak plannetje.
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Leo,

Ik heb de baan inmiddels aangepast ( iets veranderd ) en bij de rangeersporen ook de seinen toegevoegd.
In het vorige baanplan op itrain waren deze nog buiten gebruik.

Inmiddels is alles nu aangesloten met bezetmelders enz. dus nu is de hele baan ingebruik.
Alles remt en stop keurig waar het stoppen moet.

Het enige wat nog moet gebeuren automatische afkoppelen. dit zal denk ik wel gebeuren met speciale koppelingen ben ik nog niet uit.

Als je het baanplan zoals die nu is wilt zien stuur ik wel even een update.
Zoals je kunt zien in draadje is er nog ruimte genoeg voor meer sporen, maar in de toekomst komen er ook nog autos te rijden en vrachtwagens in industrie gebied, fsc  systeem.

Maar moet bovenleiding ook nog doen dus nog werk genoeg.

spreek je snel.

Gr. Arno

Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Arno ik heb net jouw draadje eens doorgebladerd maar dat mag er wezen zeg, mooi hoor.
Die sluis en dat water daar heb je me mee te pakken, heerlijk sfeertje met die meerpalen en steigers.
Water kan je ook heel goed nabootsen met witte houtlijm, ruikt ook stukken minder dan boorlak.
De houtlijm droogt ook mooi transparant op.
Jammer dat je niet naar Houten kan ivm de auto, volgende keer beter.
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Ton,

Bedank voor je leuke reactie, doet een mens altijd weer goed.
De basis voor water heb ik ook gedaan met houtlijm.

we spreken elkaar snel weer.
Tot in houten.

Gr. Arno
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Arno,

Kan je je aanpassingen van je baan hier nog op draadje zetten? Dan zien we allemaal wat je gedaan hebt. Heb je al een rood zwaailichtje gevonden, heeft Mecktronics niet iets voor je?  :idea:

Zie je van de week wel weer.

Groeten Ronald  :)
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Ronald,

Ja die aanpassigen zal ik zeker posten, dit wou ik samen doen met de foto van de inmiddels spuitklare lift.
ga op dit moment niet zo heel hard, lift was ook erg veel werk, viel me tegen maar het resultaat wordt wel naar tevredenheid.

Dus de update zal nog wel een weekje op zich laten wachten, als ik aan het spuiten toekom.

We spreken elkaar.

Gr. Arno
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Arno,

Ben erg benieuwd, ben je nog naar Houten geweest?

Groet Ronald  :)
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Hoi Ronald,

Nee helaas niet naar Houten, auto stond bij de volvo.
?1200,00 reparatie dus dat wordt andere keer.

Gr. Arno

Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
Tja, daar wordt je ook niet vrolijk van.... :-(

Groeten Ronald  :)
Re: ©HollandRail en iTrain echt helemaal Hollands.
tja  >:-D >:-D >:-D >:-D :-( :-( :-( :-(

Maar goed hopelijk weer een tijdje klaar.

zie je vanavond.

Gr. Arno
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Beste allemaal,

Na een maand van brainstormen, komt het moment dat je een keuze moet maken, hier mijn ervaring.

Toen ik twee jaar geleden begon te tekenen als zeeeeeer onervaren leek, kom je er achter dat er een aantal zaken slecht bevalen.

Met een trein gaat het allemaal prima, dan komt er een tweede trein en merk je al gauw dat het nu al wachten moet op elkaar, laat staan bij meer.
Inmiddels had ik wel aardig wat meters in de ballast liggen, en dan hik je best wel weer er tegenaan om te slopen. want ervaring leert ook ballast weer bijwerken blijf je zien.

Dan kom je op de optie water en plamuurmes en weghalen maar weer.

Ik heb al de blokken opnieuw ingedeeld, en deze niet groter gemaakt dan 2.75 meter, blokken erbij gemaakt, en rails tussen wissels in groter dan 30 cm ook blok van gemaakt.
Itrain reserveert twee blokken tegelijkertijd, dus blokken van 4.5 tot 5 meter kost dus veel tijd.
Nu is alles keurig opgesplitst. Ik heb nu 30 blokken met elk 3 melders, alleen de hele korte blokken met twee melders, maar goed dat zijn er maar twee.

Het hele baanplan is nu ook veranderd in iTrain en het verloop gaat nu prima, we kunnen spreken op veel werk maar heeft wel zijn vruchten afgeworpen het treinverkeer verloopt nu lekker vlot.
Vandaag ga ik de laatste hand leggen aan de fijn afstemming van iTrain, Snelheid per blok en netjes stoppen bij de perrons.

Voor dat ik dan weer verder ga bouwen eerst maar tijdje proefrijden, om eventuele wijzigingen nog simpel toe te passen.

Kleine uitbreiding gedaan om tweede station met twee sporen aan te leggen, zodat station Oost ook een feit is geworden.

De komende maand zal ik alleen station Zuid afmaken en proefrijden, kijken of al dat werk zich heeft geloont, maar weet bijna zeker van wel.

Voor dat de ballast weer wordt teruggebracht ga ik eerst de voorbereidingen doen van de bovenleiding en seinen, en wat bordjes.
Dus als het weer tijd en interessant is om foto te laten zien meldt ik me wel weer.
Ieder weer op de hoogte van de voortgang HollandRail.


Gr. Arno
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Arno,

Daar zal je wel een nachtje over geslapen hebben om alles weer af te moeten breken.
Als je nu blokken hebt van 2.75 cm. Hoe lang waren ze dan ervoor wel niet.
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om het te veranderen, misschien kun je in Itrain wel aangeven dat hij maar een blok naar voren kijkt zodat het allemaal nog wat vlotter loopt.

Zo ik ga zelf de baan aanzetten en knutselen met de tips die ik net gekregen had.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Peter,

Klopt in iTrain kan je ook reserveren met 1 blok, echter dan werken de seinen alleen op oranje omdat iTrain dan denkt stoppen verwachten.

ik had blokken erbij van dik 5.5 meter wissel wissel, dat waren 2x2 sporen en dan twee achter elkaar, gerekend startend in schaduw station.

Dus ja dit is stukke beter....

dank voor je reactie en knutsel lekker verder vanmiddag.

gr. Arno
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Arno

Jammer dat je een gedeelte moest afbreken, is altijd wat frustrerend want er is geen voortgang, maar fijn dat je nu met kortere blokken meer vlotte treinbeweging hebt.
Heb je in I-Train geen test modus zoals bv in Koploper, daarin kan je het treinenverloop volgen zonder maar 1 stuk rails te hebben neergelegd?
Wacht met spanning op je volgende update.

Mvg
Koos
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Mooi als het goed gaat werken. Maar ook van mij d vraag: heb je een testmodus zodat je de treinbewegingen kan uitproberen op iTrain?
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Beste Koos en Ernst,

Tja je kunt inderdaad visueel treinen laten rijden, maar toen ik begon wist ik super weinig laat staan de namen koploper - iTrain etc.
Ben toen begonnen en lezenderwijs begreep ik dat blokken van wissel naar wissel liepen, denk erg lettelijk genomen te hebben.

Toen aan de gang en alles werkte, en dan ben je zo blij als een kindje.
Dat ik toen voor iTrain koos is omdat het makkelijk was te programmeren en in nederlands was. haahah
Ben ook niet met een klein testbaantje begonnen gelijk wat ik aan ruimte had.

En dan komt de praktijk....... en natuurlijk klein beetje ervaring inmiddels.
Maar ok van vallen en opstaan wordt je wijzer althans....hahahah
Deze hele middag hebben de treinen vlekkeloos hun routes afgewerkt, en er is niks stil komen te staan, dus ik denk toch een goede set.

In de loop der tijd ben ik de elektronica en uitvogelen heel erg leuk begonnen te vinden, dus ja je gaat steeds verder je grenzen verleggen en ik begin nu tevreden te worden op het treinverkeer, dat zonder wachten op elkaar top en rustig alles werkt.
Als de hele baan verder na tevredenheid werkt ga ik me maar weer eens wagen aan de aankleding, wat nog steeds niet helemaal mij ding is, maar dat komt geen ervaring, maar gelukkig bij ons op de club heb ik voorbeelden van Ronald varenkamp genoeg, en raad en ....nee daad nog niet, maar zover krijg ik hem wel. hahahahah komt dat stukje ook nog wel goed. eerst de baan naar tevredenheid en de rest komt vanzelf ook wel goed, want tenslotte hoort het er ook bij.

Dank voor jullie reactie.

gro. Ano Strik
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Arno,
Al doende leert men toch.... Blij dat het nu vlekkeloos rijdt. En wat ervaring in scenery betreft sta je niet alleen  :D
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Leo,

Leuk dat je ook weer een kijkje komt nemen, hoe is het bij jou, alle probleempjes opgelost?
Ben nu bezig voorbereiding seinen maar das ook nog verhaal apart, maar dat is prachtig om uit te vogelen.
Ook dat zal goed komen het is tenslotte hobby en hoeft niet morgen af we hebben de tijd rustig aan.

Mooie weer komt er hopelijk ook weer aan, en gaat alles toch op klein pitje.
We spreken elkaar en dank voor je reactie.

Gr. Arno
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Arno,
Problemen zijn boven tafel & opgelost.
Ik hoop na de zomer gebruik te kunnen gaan nemen van de 1e verdieping en de zolder als knutselhoek in te kunnen richten. Ik ga dan van 2x3 naar 2,5 x 6,5 wat ruimte betreft  :D
Om die rede staat alles al op een laag pitje.... Ik ga komende week wel een bezoekje brengen aan Dortmund.
Hopelijk wat materiaal scoren. Tevens ben ik nog steeds bezig met mijn eigen wissel/seindecoder.
We spreken elkaar....
Re: ©HollandRail Veel veranderd.
Hoi Leo,

Dat zijn mooie berichten en een mooie uitbreiding.
En dan lekker nog even naar Dortmunt, zou ik ook graag heen willen maar helaas, hoop de volgende keer.

Ik wens je natuurlijk veel plezier en mooi weer, en dat je maar mooie dingen mee terug mag nemen.

gr. Arno