Beste allemaal,
Na een maand van brainstormen, komt het moment dat je een keuze moet maken, hier mijn ervaring.
Toen ik twee jaar geleden begon te tekenen als zeeeeeer onervaren leek, kom je er achter dat er een aantal zaken slecht bevalen.
Met een trein gaat het allemaal prima, dan komt er een tweede trein en merk je al gauw dat het nu al wachten moet op elkaar, laat staan bij meer.
Inmiddels had ik wel aardig wat meters in de ballast liggen, en dan hik je best wel weer er tegenaan om te slopen. want ervaring leert ook ballast weer bijwerken blijf je zien.
Dan kom je op de optie water en plamuurmes en weghalen maar weer.
Ik heb al de blokken opnieuw ingedeeld, en deze niet groter gemaakt dan 2.75 meter, blokken erbij gemaakt, en rails tussen wissels in groter dan 30 cm ook blok van gemaakt.
Itrain reserveert twee blokken tegelijkertijd, dus blokken van 4.5 tot 5 meter kost dus veel tijd.
Nu is alles keurig opgesplitst. Ik heb nu 30 blokken met elk 3 melders, alleen de hele korte blokken met twee melders, maar goed dat zijn er maar twee.
Het hele baanplan is nu ook veranderd in iTrain en het verloop gaat nu prima, we kunnen spreken op veel werk maar heeft wel zijn vruchten afgeworpen het treinverkeer verloopt nu lekker vlot.
Vandaag ga ik de laatste hand leggen aan de fijn afstemming van iTrain, Snelheid per blok en netjes stoppen bij de perrons.
Voor dat ik dan weer verder ga bouwen eerst maar tijdje proefrijden, om eventuele wijzigingen nog simpel toe te passen.
Kleine uitbreiding gedaan om tweede station met twee sporen aan te leggen, zodat station Oost ook een feit is geworden.
De komende maand zal ik alleen station Zuid afmaken en proefrijden, kijken of al dat werk zich heeft geloont, maar weet bijna zeker van wel.
Voor dat de ballast weer wordt teruggebracht ga ik eerst de voorbereidingen doen van de bovenleiding en seinen, en wat bordjes.
Dus als het weer tijd en interessant is om foto te laten zien meldt ik me wel weer.
Ieder weer op de hoogte van de voortgang HollandRail.
Gr. Arno