Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden

Gestart door chopper donderdag 01 september 2011, 20:57:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Hoi,

Daar zijn we weer. Nu ik eens goed heb nagedacht, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 1e vaste baan maar uit 1 niveau gaat bestaan. Dit omdat ik 1. Bijna geen geld kan uitgeven aan de hobby, 2. Zeer druk met school ben dit jaar, 3. Eerst ervaring wil opdoen voordat ik aan 2 niveau's begin.

Nu heb ik dus een nieuwe paint opzet gemaakt, en de vraag is wat jullie ervan vinden.
Ook hoop ik dat iemand zo lief <3 is om dit om te zetten naar M* C-Rail.

De rails die ik al tot mijn beschikking heb zijn;


  • 25x 24130
  • 11x 24188
  • 1x 24088
  • 13x 24671
  • 3x 24672
  • 1x 24230
  • 10x 24229
  • 1x 24978

Nu hoop ik dat ik iemand dit zoveel mogelijk kan toepassen in het plan.
De ruimte die ik heb is 1.20x2.40

Hier het plan:

Uploaded with ImageShack.us

Je ziet in het oranje de 4 loksporen, 1=het verzorgen van de locomotieven, 2&3=Lokloods en 4=Klein opstelspoortje voor de loks. Geel spreekt voor zich? Blauw zijn de perronsporen, 1=Hoofdspoor, hier zal het vaakst een trein op te zien zijn, 2=omloopspoor & passeerspoor.  3= Langste haltespoor, 4=Weer passeer/omloopspoor. Groen= Kleine goederenaftakking, weet nog niet wat ik daar wil maken. Iemand ideeën? En tot slot Paars, 1 & 2 zijn de opstelsporen voor de personenwagons. Er zal altijd een stam van vier donderbussen staan op spoor 1, meer als het hoogseizoen er is. Zoals je ziet redelijk druk met sporen, of valt het juist wel mee?

Hoop dat iemand hier wat mee kan, of in ieder geval tips kan geven.

Vriendelijke Groet,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Dag Elden,

Ik vind het OK, er zit vanalles in op deze kleine oppervlakte.
Maar ik vind het zo jammer als je een breedte hebt van 1m20 dat je alles met R1 (24130) zult uitvoeren...Ga toch voor 'wijdere' bogen.

Groeten,

Franky

Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Ach, ik rijd alleen met kleine tenderlocs, dus heel veel problemen zal het niet opleveren.
Bedankt voor je reactie!

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Het moeten niet altijd 'problemen' zijn hé, het oog wil ook wat :-)
En wat kost een railtje nu?

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 21:15:24
Het moeten niet altijd 'problemen' zijn hé, het oog wil ook wat :-)
En wat kost een railtje nu?

Groeten,

Franky

Voor een 15 jarige met weinig tot geen inkomen is 12x1,80 al behoorlijk veel geld.

@ Chopper,
Toch zou ik gaan voor 2 niveau's. Op dit oppervlak kun je zeer weinig treinen kwijt. Wil je wat aan scenery doen moet je de opstelsporen alweer verwijderen, dezen worden namelijk klein op dit oppervlak.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: wijbe op donderdag 01 september 2011, 21:18:34
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 21:15:24
Het moeten niet altijd 'problemen' zijn hé, het oog wil ook wat :-)
En wat kost een railtje nu?

Groeten,

Franky

Voor een 15 jarige met weinig tot geen inkomen is 12x1,80 al behoorlijk veel geld.

@ Chopper,
Toch zou ik gaan voor 2 niveau's. Op dit oppervlak kun je zeer weinig treinen kwijt. Wil je wat aan scenery doen moet je de opstelsporen alweer verwijderen, dezen worden namelijk klein op dit oppervlak.

Dat is waar, een railtje lijkt niet duur maar in totaal een hele hoop geld...



groeten Dylan
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Is dit de bedoeling?

Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: wijbe op donderdag 01 september 2011, 21:18:34
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 21:15:24
Het moeten niet altijd 'problemen' zijn hé, het oog wil ook wat :-)
En wat kost een railtje nu?

Groeten,

Franky

Voor een 15 jarige met weinig tot geen inkomen is 12x1,80 al behoorlijk veel geld.

@ Chopper,
Toch zou ik gaan voor 2 niveau's. Op dit oppervlak kun je zeer weinig treinen kwijt. Wil je wat aan scenery doen moet je de opstelsporen alweer verwijderen, dezen worden namelijk klein op dit oppervlak.

2 niveau's gaat definitief niet door.
Bedankt voor je reactie.

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: minitreintje op donderdag 01 september 2011, 21:19:54
Citaat van: wijbe op donderdag 01 september 2011, 21:18:34
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 21:15:24
Het moeten niet altijd 'problemen' zijn hé, het oog wil ook wat :-)
En wat kost een railtje nu?

Groeten,

Franky

Voor een 15 jarige met weinig tot geen inkomen is 12x1,80 al behoorlijk veel geld.

@ Chopper,
Toch zou ik gaan voor 2 niveau's. Op dit oppervlak kun je zeer weinig treinen kwijt. Wil je wat aan scenery doen moet je de opstelsporen alweer verwijderen, dezen worden namelijk klein op dit oppervlak.

Dat is waar, een railtje lijkt niet duur maar in totaal een hele hoop geld...



groeten Dylan

:thumbup:

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Als een gebogen railtje al veel kost, wat dan met al die rechte wissels?? Er staan alleen meegebogen wissels in het lijstje...Of een 2de niveau? Is daar dan materiaal genoeg voor?

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Elke euro telt... Maar als er moet aangekocht worden ga ik altijd op zoek naar het goedkoopst.


groeten Dylan
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: RoWi op donderdag 01 september 2011, 21:19:56
Is dit de bedoeling?



Bedankt voor je plan man, kan ik zeker wat mee! :)

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 21:26:49
Als een gebogen railtje al veel kost, wat dan met al die rechte wissels?? Er staan alleen meegebogen wissels in het lijstje...Of een 2de niveau? Is daar dan materiaal genoeg voor?

Groeten,

Franky
Wel genoeg materieel, niet genoeg geld ;)
Btw, kan wel wat bijkopen hoor ;)

Alleen zo liefst zo min mogelijk ! :D

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: chopper op donderdag 01 september 2011, 21:32:17
Citaat van: RoWi op donderdag 01 september 2011, 21:19:56
Is dit de bedoeling?



Bedankt voor je plan man, kan ik zeker wat mee! :)

Mvg,
Elden

Je hebt in je lijstje toch enkel meegebogen wissels staan??

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Pardon, heb wat over het hoofd gezien.. Had ook een aantal rechte wissels, dus het is prima zo.
Iemand die er nog wat bugs in ziet zitten, of tips/aanraders?

Mvg,
Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Elden,

Leuk ontwerp,alleen bij spoor 1 is geen plaats voor een stationsgebouw,maar dat hoeft geen probleem te zijn want bij spoor 4 is plaats zat voor een station met voorplein en dorpskern op het open vlak links.En spoor 1 voor een goederen loods of spooraansluiting voor het postkantoor.

                                                              Verder succes !
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: chopper op donderdag 01 september 2011, 21:44:04
Pardon, heb wat over het hoofd gezien.. Had ook een aantal rechte wissels, dus het is prima zo.
Iemand die er nog wat bugs in ziet zitten, of tips/aanraders?

Mvg,
Elden.
't Ja, als we op die manier advies moeten geven...je maakt het wel niet makkelijk hé, nu moeten we al raden wat je liggen hebt...Waarom dan een lijstje?

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Omdat ik het verkeerde lijstje had ;)
Ik had hier de wissels nog niet op staan ;)

@Kees
Bedankt voor je reactie!

Mvg,

Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
"Man, man, ga daar mee naar den oorlog!" zeggen ze bij ons :-)
Maar bon, we zijn ook ooit jong geweest ;-)
't Is je vergeven.

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op donderdag 01 september 2011, 22:16:18
"Man, man, ga daar mee naar den oorlog!" zeggen ze bij ons :-)
Maar bon, we zijn ook ooit jong geweest ;-)
't Is je vergeven.

Groeten,

Franky

Haha,  :)
Ben in ieder geval blij dat je met me meedenkt.

ps: Hoop morgen al het 1 en ander te leggen. Wat ik nog niet heb, kan ik dan bij de VSM kopen.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Je kan ook hier even melden wat je te kort komt.
Ik heb nog wel het een en ander overtollig liggen.
En daar wil eigenlijk vanaf. :D Dus dan ben je goedkoper uit.

Robin
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Op die ruimte kun je toch wel iets spannenders maken dan dit? Kijk er nog eens naar, zou ik zeggen. Desnoods een 8-vorm met niveau's. Het blijft een rondje dan, maar dat ziet er in ieder geval wel een stuk leuker uit.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: Nameless op vrijdag 02 september 2011, 11:56:32
Het blijft een rondje dan, maar dat ziet er in ieder geval wel een stuk leuker uit.
Vind je? een 8 is toch veel te 'geforceerd' op zo een kleine oppervlakte? Een oprit EN een afrit heb je daarvoor nodig, en dat lijkt nergens op op zo een kleine oppervlakte. Voor slotcars zou dat inderdaad leuk zijn, maar voor treinen?
Als je zo klein met niveau's wil werken moet je proberen met een gecombineerde oprit/afrit. Zoals daar.
En zelfs zo blijft er (heel) weinig ruimte over voor opstelsporen op 1m20 x 2m40.
Als je op zo een kleine oppervlakte wil onderbrengen wat hier de bedoeling is, is 1 niveau de beste keuze.

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Je zou de 2x 094 aan de zijkanten weghalen en met de ruimte die je dan aan de achterzijde krijgt, een enkelsporige op/afrit maken. Nadeel is dan wel, dat je met alle treinen moet kopmaken, om naar je lagere niveau te kunnen.

Roy
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: RoWi op vrijdag 02 september 2011, 12:34:19
Je zou de 2x 094 aan de zijkanten weghalen en met de ruimte die je dan aan de achterzijde krijgt, een enkelsporige op/afrit maken. Nadeel is dan wel, dat je met alle treinen moet kopmaken, om naar je lagere niveau te kunnen.

Roy

Citaat van: efl045 op vrijdag 02 september 2011, 12:09:47
Citaat van: Nameless op vrijdag 02 september 2011, 11:56:32
Het blijft een rondje dan, maar dat ziet er in ieder geval wel een stuk leuker uit.
Vind je? een 8 is toch veel te 'geforceerd' op zo een kleine oppervlakte? Een oprit EN een afrit heb je daarvoor nodig, en dat lijkt nergens op op zo een kleine oppervlakte. Voor slotcars zou dat inderdaad leuk zijn, maar voor treinen?
Als je zo klein met niveau's wil werken moet je proberen met een gecombineerde oprit/afrit. Zoals daar.
En zelfs zo blijft er (heel) weinig ruimte over voor opstelsporen op 1m20 x 2m40.
Als je op zo een kleine oppervlakte wil onderbrengen wat hier de bedoeling is, is 1 niveau de beste keuze.

Groeten,

Franky

Citaat van: Nameless op vrijdag 02 september 2011, 11:56:32
Op die ruimte kun je toch wel iets spannenders maken dan dit? Kijk er nog eens naar, zou ik zeggen. Desnoods een 8-vorm met niveau's. Het blijft een rondje dan, maar dat ziet er in ieder geval wel een stuk leuker uit.

Ik kan echt geen meer niveau's permitteren, ontvang 75 in de maand van mijn ouders waar ik ALLES mee moet kopen, mijn kleding, btg, schoenen, schoolspullen, kortom alles wat een puber nodig heeft. Ook als ik uitga, of wat lekkers wilt moet ik het allemaal zelf doen. De tafels moest ik ook zelf betalen. Nu werk ik dan 2x in de week, levert me ook maar 10,- op Netto.

Dus voor diegene met een eigen baan, huis e.d. Goed voor jullie!, maar ik kan me dat gewoon niet veroorloven.
Dus het is dit, of niks.

Daarom  kies ik voor een simpel baantje met 1 niveau ;)

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: Hero op vrijdag 02 september 2011, 11:53:17
Je kan ook hier even melden wat je te kort komt.
Ik heb nog wel het een en ander overtollig liggen.
En daar wil eigenlijk vanaf. :D Dus dan ben je goedkoper uit.

Robin

Ga straks tellen, moet eerst naar de sportschool ;)

Mvg,
Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Oke, ik snap het. Laat maar eerst exact weten wat je allemaal hebt.

Roy
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Dag Elden,

Ik begrijp dat heel veel mensen je 'over de brug willen halen' om in 2 niveau's te werken omdat het huidige banenplan niet bijster spectaculair oogt.

Alhoewel ik vind dat je er van alles in hebt om het toch boeiend te maken, hoeft een 2de niveau natuurlijk niet noodzakelijk echt veel meer te kosten.

Wat het bij dergelijk kleine banen altijd goed doet is om bijvoorbeeld van het achterste station een schaduwstation te maken.
Dan kun je een trein wegsturen uit je voorste station naar 'ergens'. Dat ergens is dan dat je hem even opstelt in je schaduwstation.
En een andere trein die van 'ergens' komt, komt dan uit je schaduwstation.
En je '2de niveau' kan dan bijvoorbeeld een stad zijn die boven je stationsniveau is gelegen en waaronder je het schaduwstation verbergt.
Op die manier creëer je ook veel meer ruimte voor scenery.

Groeten,

Franky

Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op vrijdag 02 september 2011, 16:12:25
Dag Elden,

Ik begrijp dat heel veel mensen je 'over de brug willen halen' om in 2 niveau's te werken omdat het huidige banenplan niet bijster spectaculair oogt.

Alhoewel ik vind dat je er van alles in hebt om het toch boeiend te maken, hoeft een 2de niveau natuurlijk niet noodzakelijk echt veel meer te kosten.

Wat het bij dergelijk kleine banen altijd goed doet is om bijvoorbeeld van het achterste station een schaduwstation te maken.
Dan kun je een trein wegsturen uit je voorste station naar 'ergens'. Dat ergens is dan dat je hem even opstelt in je schaduwstation.
En een andere trein die van 'ergens' komt, komt dan uit je schaduwstation.
En je '2de niveau' kan dan bijvoorbeeld een stad zijn die boven je stationsniveau is gelegen en waaronder je het schaduwstation verbergt.
Op die manier creëer je ook veel meer ruimte voor scenery.

Groeten,

Franky



/Agree

Maar het is vooral dat ik er goed bij moet kunnen, en dat kan niet echt.
Ook moet ik dan weer extra hout regelen.

Ik ga nu eens even uitleggen en bekijken wat ik nog nodig heb.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: chopper op vrijdag 02 september 2011, 19:30:28
Maar het is vooral dat ik er goed bij moet kunnen, en dat kan niet echt.
Ook moet ik dan weer extra hout regelen.
Dag Elden,

Inderdaad moet je voor een verborgen schaduwstation overal goed bij kunnen. Als de achterkant tegen een muur staat moet je dat van onderaf doen, moeten er gaten in je tafel. Kan niet altijd natuurlijk.
Wat dat extra hout betreft, als je het 2de niveau enkel gebruikt om je schaduwstation te verstoppen en later een stad of zo op te bouwen, dat heb je dat nog niet direct nodig hé. Je kunt beginnen rijden met een 'open' schaduwstation.
Maar als je later zo iets wilt doen, zou je er nu al rekening kunnen mee houden in het ontwerp van je baan.

Maar jij moet uiteraard doen wat je best vind, zie dit louter als een tip.

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Hallo elden

Ziet er leuk uit hoor, en heel verstandig dat je niet teveel gaat doen want rails en hout kosten geld!

Ik zou alleen het achterste deel van de baan onzichtbaar houden ( bouw er een plaat hout overheen, ga eens naar de praxis en vraag of je wat reststukken mag hebben) . Je baan wordt er veel spannender van en je hebt meteen een schaduwstation van twee sporen en veel meer ruimte voor scenery en bergen. Dat kun je zelf maken en is leuk en kost weinig.

Roland
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
En als je idd veel bochtwissels hebt, kun je er ook nog wel 3 van maken denk ik!

Roy
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: RoWi op vrijdag 02 september 2011, 20:48:01
En als je idd veel bochtwissels hebt, kun je er ook nog wel 3 van maken denk ik!

Roy

Ik ga eerst proberen alle rails te hebben, en daarna bekijken of ik het ga bedekken.
Het moet zeker afneembaar zijn, desnoods in het zicht.

Maar ik vind de scenery eigenlijk leuker dan het rijden, dus van mij hoeft al die extra rambam met schaduwstations e.d. niet echt.

Bedankt voor jullie reactie's.

Mvg,
Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: bluey op vrijdag 02 september 2011, 20:18:30
Hallo elden

Ziet er leuk uit hoor, en heel verstandig dat je niet teveel gaat doen want rails en hout kosten geld!

Ik zou alleen het achterste deel van de baan onzichtbaar houden ( bouw er een plaat hout overheen, ga eens naar de praxis en vraag of je wat reststukken mag hebben) . Je baan wordt er veel spannender van en je hebt meteen een schaduwstation van twee sporen en veel meer ruimte voor scenery en bergen. Dat kun je zelf maken en is leuk en kost weinig.

Roland

Bedankt voor de tip Roland.

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Elden,

Heb je nagedacht over wielen onder de poten van je tafels? ;)
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: wijbe op vrijdag 02 september 2011, 22:33:03
Elden,

Heb je nagedacht over wielen onder de poten van je tafels? ;)

Jazeker.

Mvg,
Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Maar heb je nu wel al rails, of nog helemaal niets? Ik begrijp het niet helemaal namelijk.

Roy
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden


Uploaded with ImageShack.us

Bij de pijl is dat een 24207?

On: Ik heb eens bekeken wat ik heb, en kom op dit uit.
Ik heb over ; 13x 172, 2x 229, 13x130, 8x230 en 3x 671.
Nodig: 6x 094, 6x 611, 1x 612, 1x 172, 16x 188, 1x 215, 1x224 en 1x 207(?)

Nu is mijn vraag als volgt, kan ik niet meer 172 gebruiken in het ovaal & niet zoveel 188? Ook de vraag of iemand 1 van onderstaande spullen heeft en die wilt ruilen tegen bovenstaand.

Mvg,
Elden.

Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Hoi,

dat kan zeker, maar in je eerste lijstje had je staan, dat je alleen maar 188´s had. vandaar dat ik die gebruikt heb.

Maar waarom download je zelf niet een versie van wintrack, en ga je zelf tekenen? Met al die 130´s die je overhebt, kun je wellicht nog wel een lus maken naar een hoger gelegen station op een berg?

Roy
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Voor diegene die mijn 1e plan niks vonden, is dit dan misschien een optie? Weet absoluut niet of het past.



Uploaded with ImageShack.us

Zwart= 2 perronsporen + stationsgebouw. Grijs= Het normale tracé met keerlus en aftakking naar het station, zodat ik én rondjes kan rijden + de trein kan terugbrengen naar de oude route. Bij het terugkeren naar het 1e wissel wil ik een kleine halte situeren waar misschien een railbusje kan stoppen. Lichtblauw= Goederenaansluiting, weet alleen nog niet precies wat voor 1.
Geel= Verzorgingssporen, inclusief Paars=Loods.
Blauw: Opstelspoor voor rijtuigen.

Tips/Op-/Aanmerkingen/Toevoegingen?

Een fijne zondag nog; Elden
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Dag Elden,

Toeval op niet, maar ik heb ongeveer hetzelfde voor mij liggen :-)
Heb je ook toevallig het boekje "Moderne modelspoorwegen reizigers vervoer" van H.F. Enter?

In ieder geval, daar staat iets gelijkaardigs in, maar dan 'beter' (vind ik).

Daar is het 'rondrijden' wat beter ingekleed: de rondrijdende treinen worden wat 'afgescheiden' van het station.
Het rondje dient om ze even 'weg' te houden. En ze passeren daarbij niet meer in het station.
De keerlus dient om ze op een bepaald moment 'terug' te halen.
En alles speelt zich eigenlijk af in het station waar ze vertrekken en aankomen.
Uiteraard is het station dan een kopstation.

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op zondag 04 september 2011, 15:23:23
Dag Elden,

Toeval op niet, maar ik heb ongeveer hetzelfde voor mij liggen :-)
Heb je ook toevallig het boekje "Moderne modelspoorwegen reizigers vervoer" van H.F. Enter?

In ieder geval, daar staat iets gelijkaardigs in, maar dan 'beter' (vind ik).

Daar is het 'rondrijden' wat beter ingekleed: de rondrijdende treinen worden wat 'afgescheiden' van het station.
Het rondje dient om ze even 'weg' te houden. En ze passeren daarbij niet meer in het station.
De keerlus dient om ze op een bepaald moment 'terug' te halen.
En alles speelt zich eigenlijk af in het station waar ze vertrekken en aankomen.
Uiteraard is het station dan een kopstation.

Groeten,

Franky

Nee, ik heb dat boekje niet:( Kun je een link sturen, of inscannen ?  O:-D
Want ben wel benieuwd naar die variant. Ik denk dat het dan ook maar beter is om als kopstation te gebruiken, ipv ook dat extra spoor erdoorheen. Geeft verder niet, want houd er wel van om te pendelen.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Dag Elden,

Sorry, het is hier niet de gewoonte om baanplannen af te drukken uit boeken, ik ga mij daar dus aan houden, maar het boekje kom ik nog regelmatig tegen op beurzen. Je geraakt er vast wel ergens aan.
Als je aandachtig leest wat ik schrijf kom je er zelf wel achter hoe het baanplan er daar uit ziet ;-)

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op zondag 04 september 2011, 15:46:25
Dag Elden,

Sorry, het is hier niet de gewoonte om baanplannen af te drukken uit boeken, ik ga mij daar dus aan houden, maar het boekje kom ik nog regelmatig tegen op beurzen. Je geraakt er vast wel ergens aan.
Als je aandachtig leest wat ik schrijf kom je er zelf wel achter hoe het baanplan er daar uit ziet ;-)

Groeten,

Franky


Ok, dan niet. Kijk ik wel naar andere plannen..
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Dag Elden,

Je mag mij dat niet kwalijk nemen hé, er zijn hier forumregels... Maar is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen hoe ze het daar doen?

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: efl045 op zondag 04 september 2011, 16:18:19
Dag Elden,

Je mag mij dat niet kwalijk nemen hé, er zijn hier forumregels... Maar is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen hoe ze het daar doen?

Groeten,

Franky

Ik neem het je toch niet kwalijk?  8o Vandaar dat ik zeg dat ik verder kijk  B)
En het begrijpen is niet zo moeilijk, maar voor mij de railgeometrie maten wel.

Sorry voor het verkeerd overkomen van mijn post.
Mvg,
Elden.
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: chopper op zondag 04 september 2011, 16:33:46
Ik neem het je toch niet kwalijk?  8o Vandaar dat ik zeg dat ik verder kijk  B)
Weet ik wel ;-) Maar de 'teleurstelling' droop er af :-)

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Franky,

Kun je die jongen dat plannetje niet gewoon even doormailen ? ;)
Je bedoeld toch het gratis boekje dat bij alle startsets zit?

Robin
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Citaat van: Hero op zondag 04 september 2011, 18:39:12
Kun je die jongen dat plannetje niet gewoon even doormailen ? ;)
Je bedoeld toch het gratis boekje dat bij alle startsets zit?
Dag Robin,

Krijg je dat op vandaag het boek "Moderne modelspoorwegen reizigers vervoer" van H.F. Enter gratis bij een startset? Want over dat boek praten we, kun je hiervoor toch makkelijk lezen...

Groeten,

Franky
Re:Nieuwe 1e Opzet ~Chopper/Elden
Sorry Franky,

Ik haal even 2 dingen door elkaar.Had het hele verhaal even snel doorgelezen.

Robin