Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

'90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het einde v/d baan

Gestart door Myron donderdag 01 september 2011, 16:35:51

Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Verkeersborden maken.

Machinist bij de Valleilijn

Netjes. Meer zeg ik niet.

Groeten,
Bas.
Geweldig Myron!
Dat ziet er zeer goed en realistisch uit  :thumbup: Sta te popelen om het (ooit) van dichtbij weer eens te bekijken ;)
Tja, wat moet je nog zeggen, het blijft gewoon een feest om naar je updates te kijken :thumbup: :thumbup:.

Wederom prachtig gemaakt.

Groeten Martin
@treinfan070: Dankje :thumbup:.

@wesleycockerill: Thnx!

@Davio: Bedankt! En dat moet een keer in een weekend wel gaan lukken :thumbup:.

@martjo: Bedankt voor je leuke complimenten!

Groet, Myron
Hier helaas de laatste (kleine) update voor de komende tijd. Voor mij begint school morgen weer en dat zal de meeste tijd vragen. Gisteren in Houten heb ik het volgende gekocht:

Alle bochten heb ik nu, en zijn inmiddels ook gelegd. Hierdoor zijn de hoofdsporen compleet en kan ik dus weer rijden. Nu moeten er nog een stuk of 5 slanke wissels aangeschaft worden, en nog wat rechte rails en R9 tegenbochten. Dan kan ook het enkele spoor, en de wisselstraat bij het station worden gelegd.
Nog even een vergelijking, links een bordje die ik een tijd geleden had gemaakt, en rechts de nieuwere:

Ik heb de oude borden op de baan vervangen voor de nieuwe, ook heb ik ongeveer één meter spoor ballast. Dat moet nu geweatherd worden en rondom het spoor af worden gemaakt. Daar komen volgend weekend foto's van denk ik :).

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Aanwinsten, borden.
Zojuist mijn site weer bijgewerkt!

Het complete verslag van Blokpost 13, klik op de foto om naar het verslag te gaan!:

Zelf verkeersborden maken, klik voor het verslag op de foto:

En als laatste: Het verslag van de spoordijk is geüpdatet: Klik.
En nog wat kleine aanpassingen, nu is er bijvoorbeeld Nieuws op de ''voorpagina''.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update site, verslag Blokpost/verkeersborden
Wat moet ik hier nu posten......
:thumbup:
ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat jouw gras groener en mooier is dan met de grasmaster....
in het echt is het ook nooit zo recht, en dat laat jij ook perfect zien.
vind het erg mooi gemaakt,

groet Winno
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update site, verslag Blokpost/verkeersborden
Citaat van: wvniersen op maandag 02 september 2013, 10:52:39
Wat moet ik hier nu posten......
Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af. Elke keer dezelfde tekst wordt ook zo saaaaaaaaaaaai...
 :D :D :D Bekend probleem. Maar hij maakt het ook zo mooooooi :D :P.

Weet je wat zo grappig is. Elke keer lijkt het of ie weer wat anders heeft. Keek ik laatst naar die overzichtsfoto, speelt alles zich af op een enkele vierkante meter. Juist al die kleine veranderingen, verbouwingen en herinrichtingen geven een natuurgetrouw beeld. Ik vind al die details op dat kleine aarde erg leuk. Dus lekker doorgaan. :)
Helemaal mee eens.

Pim

EDIT Ad: Onnodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd.
@wvniersen: Bedankt voor je leuke complimenten :thumbup:.

@Gerard: Complimentjes vervelen niet vind ik ;).

@martjo: Haha thnx :P.

@Sebas: Bedankt voor je leuke reactie! Ik zie telkens weer iets dat ik mooier wil doen aangezien ik niet snel tevreden ben, dus daarom blijf ik steeds bij een bepaald stuk hangen :P.

Groet, Myron
Aangezien ik nog amper huiswerk heb gekregen, en wat dus erg meevalt, ben ik soms toch verder gegaan met de baan. Even een foto tijdens het bouwen:

En hier een aantal plaatjes van hoe het er nu uit ziet.

Er komt nog bovenleiding, en verder moeten er nog details zoals bordjes en hekken komen op dit stuk. Verder vind ik de wisselstellers helemaal niet Nederlands, dus daar ga ik nog wat mee doen. Die worden vervangen voor deze: klik.
Als laatste nog één foto. De 2433 start vroeg in de morgen z'n motor om te beginnen aan de eerste rit van de dag:

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groen langs het (opstel)spoor! Geballast.
Omdat complimentjes niet vervelen, nog maar eentje voor je verzameling: "compliment".
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groen langs het (opstel)spoor! Geballast.
Ziet er echt gaaf uit Myron

Dat ballast ziet er levens echt uit, na het verf beurtje ziet het er denk ik nog beter uit :D

Ik ben benieuwd naar de volgende update ;)

Mvg Danny
Dat ziet er mooi uit  :thumbup: Nu was ik benieuwd wat nou dat witte balk betekende dus heb ik maar mijn seinenboek uit 1992 gepakt en hier staat: "Uiterste grens op een spoor, waar voertuigen mogen geplaatst worden" Wist je dit?
Mooie foto's leuk verslag erbij helemaal geweldig.
Als er bij de laatste foto (de mooiste) een achtergrond had gestaan was het net een echte spoorbaan geweest.
Meen mijn (basebal)pet voor je af voor jouw baan. :thumbup:
Netjes weer :thumbup:
Maar blijft het nieuwe ballast die kleur?
Weer prachtig gemaakt! GZD!

Waar komen die bosjes vandaan?
Heeeeeeeeeeeeeel mooi gemaakt, Myron.  :thumbup: :thumbup:

Gr.  Charlie Die nu z'n toetsenbord aan het afdrogen is.
Citaat van: Charlie op donderdag 05 september 2013, 22:17:05
Die nu z'n toetsenbord aan het afdrogen is.
Je moet ook niet forummen in bad of onder de douche :mrgreen:.
Het is altijd zo moeilijk om het antwoord goed te formuleren. Ik vind het altijd zo realistisch, mooi, natuurgetrouw en wat al niet meer. Dus tja, wat zal ik deze keer zeggen.

Simpel: Mooi gedaan! Lijkt een groots iets, maar is eigenlijk niet zo groot! Ga Zo Door!

Groeten,
Bas.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooi!!
Heel mooi weer!
Buiten is het ook mooi weer......

en weer een compliment voor je verzameling..  :arrow: :thumbup:

groet Winno
Heeeel moooi zeg!!! :thumbup:
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

We (zoon van bijna 14 en ik) zaten alle twee met  8o te kijken. Voorlopig zijn we zelf nog niet zover....
Hoi Myron,

Ben echt super onder de indruk van je werk  8o Dit zou op stummi's onder de kop "rumeshalle" thuishoren  :thumbup:
Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had ik dit moois wel eens in het echt willen aanschouwen, of liever nog wanneer je het aan het maken bent.

groeten jw
Erg mooie plaatjes weer ! :thumbup: Je baan wordt als maar mooier en mooier.
Groeten,
Rienk
Allen bedankt voor de leuke reactie's, heel leuk om te lezen :thumbup:.

@Gerard: Bedankt.

@oetbeem: Thnx! Inmiddels heeft de rails een laatste behandeling gekregen waarbij er iets meer roest rondom de spoorstaven te vinden is.

@Davio: Dankje. Klopt ja, de benaming ervan is ''vrijbalk''.

@h0_miessie: Bedankt voor je leuke reactie :thumbup:.

@ykram: Thnx. Bedoel je het ballast op de eerste foto? Dat is al een andere kleur zoals op de onderste foto's te zien is. Maar inmiddels heeft het nog een licht laagje roestkleur gekregen.

@julian: Dankje. Die bosjes komen van mij, oftewel zelf gemaakt ;). Ze zijn van Zeeschuim gemaakt.

@Charlie: Bedankt :thumbup:.

@treinfan070: Bedankt voor je leuke complimenten :thumbup:.

@ernstcramer: Thnx :thumbup:.

@MarklinKoen: Danku!

@wvniersen: Bedankt!

@MarcelA: Dankje :thumbup:.

@frenkievee: Leuk om dat te horen, bedankt :thumbup:.

@Janvis: Bedankt voor je geweldige complimenten :thumbup:. En Bovensmilde is inderdaad niet dichtbij, maar als je een keer in de buurt bent dan ben je welkom.

@rienk97: Dankje!

Groet, Myron
Inmiddels wat kleine details toegevoegd, en de rails een laatste behandeling gegeven. Hier nog wat foto's zonder tekst voor de liefhebbers:

Dit zal voorlopig het eindresultaat zijn. Later komt er dus nog bovenleiding, op sommige plaatsen hekwerk, en andere wisselstellers.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update! Meer foto's van het stuk scenery..
Ziet er weer mooi uit (zoals gewoonlijk).

Pim
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update! Meer foto's van het stuk scenery..
Hoi Myron,

Ik vind het er super realistisch uitzien, je ballast is perfect gemaakt, ik ga toch proberen om ook ballast tussen de bielzen te plaatsen want dat is toch wel erg gaaf om dit te zien.
Ga zo door en foto`s zijn altijd welkom.  :thumbup:

Groet,
Erik
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dit is weer DIK voor elkaar Myron, echt genieten deze foto,s.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik gooi er maar weer een "compliment" tegenaan...
Nette update Myron.

Soms is het wel even nodig een stuk te slopen en er een mooier gedeelte voor terug te leggen.
Dat is je naar mijn mening prima gelukt!
Smak, schrans, hap, mjam, krunsh, ham, sllrk,.....

Om van te smullen!
Lekker is dat :eek:, al het groen opgegeten :cry:.
Hoi Myron,

ik weet niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt maar het is weer een genot om naar te kijken :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
@pim: Bedankt :thumbup:.

@EKdesign: Bedankt voor je leuke reactie :thumbup:. Ik zal je draadje in de gaten houden.

@degeluidsman: Bedankt Peter :thumbup:.

@Gerard: En ik gooi er weer en "bedankt" tegenaan ;).

@Ronald: Ja inderdaad, dankje :thumbup:.

@julian: Thnx.

@Tilly: Haha bedankt! :thumbup:

Ik heb eens gekeken of het lukte een poll op de site te maken, en dat is gelukt. Hij staat onderaan op de voorpagina:
http://modelbaanmaarsdrecht.webnode.nl/
Edit: Poll veranderd. Je kan stemmen over welk onderwerp het volgende verslag wordt!

Groet, Myron
Zo meteen maar eens gestemd Myron.

Gr.  Charlie
Na de Maarsse Courant gelezen te hebben heb ik ook meteen maar gestemd.
Bedankt voor het stemmen allebei!
De poll blijft open tot 1 oktober, het verslag met de meeste stemmen ga ik maken en komt op de site te staan.

Groet, Myron
H'm wel spannend, staat 5-5.  :)

Gr.  Charlie
Maak hij bij een gelijke aantal allebei de verslagen ?
Heel netjes gedaan, Myron.

Ik heb ook even gestemd. :)

Groeten,
Bas.
En ik heb ook even gestemd.

Pim
ik kan niet kiezen, wil op allebei stemmen..

groet Winnol

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Loop dan even naar de buurvrouw voor je tweede stem . . . :mrgreen:

Groeten :wink:

Erik.