Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

'90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het einde v/d baan

Gestart door Myron donderdag 01 september 2011, 16:35:51

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Een verandering 23/08/13
Ziet er goed uit myron  :thumbup: Ben benieuwd hoe het gaat worden. Heb je al een beetje in gedachten hoe je de scenery wilt gaan doen? Zo ja, kan je miss dan een scenery plan maken?
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Een verandering 23/08/13
@Gerard: Thnx, moet lukken denk ik.

@Rienk97: Leuk, overigens ben ik het ook.

@Roeny: Bedankt! En inderdaad :thumbup:.

@oetbeem: Daar heb je wel een punt ja. Ik kijk nog even of ik het ga aanpassen, bedankt voor je tip :thumbup:.

@Davio: Dankje. Daar heb ik al een idee van, ik zal er morgen een plan van maken.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Een verandering 23/08/13
Inmiddels zijn alle sloopwerkzaamheden gedaan. Nu kan er gelukkig weer gebouwd worden. Dit was wel even balen tijdens het slopen:

Na dan al het sloopwerk te hebben gedaan even de rails gelegd zoals het moet worden. Tijdens het leggen merk ik vaak dat het toch weer iets anders moet, zo ook hier. Het is dus niet helemaal zoals op het plan te zien is:


Bij het station is gewoon het spoor weggehaald, niets is dus verder gesloopt. De AKI werkt inmiddels ook weer automatisch. Morgen ga ik de ondergrond voor het spoor gereed maken, zodat het mooi vlak ligt. Dan kan ik het alweer gaan ballasten. Voor het station moet ik nog diverse slanke wissels en R4 en R9 bochten aanschaffen, voordat ik het spoor daar kan leggen.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Een verandering 23/08/13
Mooi dat er vanaf nu weer gebouwd kan worden, want slopen is 3 keer niks :thumbdown:.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Een verandering 23/08/13
Mooi nieuw baanplan Myron! Misschien kun je voor het enkelsporig stuk het lijntje bij Baarn als voorbeeld nemen? Of Zutphen-Winterswijk, met een mooie DE2  :)
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan''
@Gerard: Inderdaad, tenzij het Lima Plan E's zijn ofzo :o).

@wesleycockerill: Bedankt! je bedoelt bij Soest? :D Dat was al mijn bedoeling, eigenlijk verwerk ik behoorlijk veel Soest in de scenery (denk aan de polder, een stuk bos etc.).

En Dave, ik heb even snel een opzetje gemaakt. Het is niet erg op schaal, en er zal nog wel wat veranderen in de tussentijd.

Nog even het idee: Maarsdrecht is een stad zoals Amersfoort. Alleen het stadsgebied ligt ''buiten de tafel'' en is dus niet te zien/bouw ik niet na. Helemaal aan de rand van de stad ligt dan het station. Daarbij komt nog een bushalte en een grote weg. Die bouw ik dus wel. Verder bouw ik vooral een landelijke omgeving. Er komt zoals te zien een gezellige winkelstraat met diverse winkels, en achter de winkelstraat is dan een oud weggetje met huizen erlangs. Ook deze inspiratie heb ik in het dorp hier opgedaan. Er komt gewoon nog een bosrand zoals eerst.

Wat verder nog te zien is, is het oppervlak binnen de oranje lijnen. Dit is extra gecreëerde ruimte na de uitbreiding. Ik zit te denken om er een depot/wagenwerkplaats bij te maken. Dus: wat losse sporen en een onderhoudsloods. Iets van huizen staat daar niet erg realistisch tussen de rails. Als iemand nog een ander leuk idee hiervoor heeft hoor ik het graag.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Volkstuinjes en/of een camping een idee voor de driehoek?

gr.  charlie
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Misschien om op de ? een gebouw met lofts erin gemaakt van die losse muurdelen van Aushagen. Helft aan de achterkant verhoogd zodat je ervoor dakterrassen en dan een brug naar de stad. En die apartementen zitten dan in een oude lokloods. Deed men in de jaren 90 vastwel. Nu is het in ieder geval populair ;)

Zomaar een wilde inval ;)

T plan ziet er strak uit en veel plezier met het bouwen ervan  :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Ik vind het een leuk plan en ik hoop voor je dat je het kunt realiseren.

Je vroeg om een idee: wat ik zou doen is het busstation verbinden met de weg die rechts van de tafel gaat. Waarom? Dan heeft het OV een verbinding met het dorp. Het is nu net alsof de bussen niets met het dorp te maken hebben...   
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Erg mooi plan Myron. :thumbup:

Je zou de ´driehoek´ in kunnen vullen met een goederenloods. Bijvoorbeeld die van Artitec of Tilly models. Bij veel stations was er vaak een goederenloods in de buurt. Iiig. moet je dat stuk bebouwing laag houden, anders valt de scenery op de achtergrond ´weg´.
Veel suc6 en plezier met het realiseren van dit plan. :)

Groeten,

Rienk
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Het plan ziet goed uit!

Je zou nog wat extra sporen kunnen maken voor het station?
Of iets met hulpdiensten zoals een politiebureau aangezien je er veel mooie modellen van Hebt

Een stuk extra weiland voor de boerderij kan trouwens ook geen kwaad

Hopelijk heb je wat aan de tips

Mvg Danny
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Vroegah had je op stations vaak hallen van bedrijven die via het spoor vervoerden. Dan stopten de bedrijven of gingen failliet, maar dan bleef de hal staan. Vorig jaar is hier een oude hal van de textielindustrie gesloopt, langs het spoor. Misschien kun je een vervallen opslagloods of zo maken? Zonet dan zoals Gerard zegt t busstation daar? Dan kan je waar nu het busstation is een windmolen oud kwijt (oude molen).

Is het trouwens een idee om de 2 wissels aan de linkerkant van t dubbelspoor zo te leggen dat je van buiten naar binnen gaat ipv andersom? Nu blijf je steeds op een baan steken.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Of een busstation in de oude loods ;) of apartementen. Ooof een vervallen loods waar de planten door de ruit groeien en bomen die uit het dak komen en een deels ingestort dak.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Ziet er goed uit  :thumbup: Nu denk ik maar wat: Wat als je nou de zuivelfabriek nou in die driehoek stopt, je hebt meer ruimte ervoor lijkt me en aangezien aan de linker kant naar mijn gevoel de industrie kant is hoort ie daar ook eerder thuis lijkt mij. Wat ook miss kan is dat je het stationsgebouw naar de andere kant verplaatst en de busstation aan de zijkant van het stationsgebouw (zoals geloof ik in Enkhuizen) dan hebben de bewoners van het stadsrand meer toegang. je kan dan in verbinding met het enkelsporig lijntje een schier eilandperron maken (dacht dat het zo heette iig een V perron) Dit zijn maar wat ideeen. Je komt er vast wel uit  :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Een vervallen loods of een camping lijkt mij heel leuk om die driehoek op te vullen.
Mooi plan en prachtige baan.  :thumbup: :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Dit word zeker de moeite waard om het te veranderen!
Misschien moet je er wat voor slopen, maar je krijgt er iets moois voor terug.

Succes en tot vanmiddag  ;)

Gr. Mark
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Hallo Myron,

Het plan zit er leuk uit hoor. Ik zou zelf in de driehoek nog iets voor industrie plaatsen. Een loods van Van Gent en Loos ofzo? Ben benieuwd.

Groeten Dewey
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
hallo myron
het is een mooi plan ik zou 1 dingetje veranderen.
bij het bos links boven heb je 2 overgangen van buitenste spoor naar het binnen spoor
als ik met de curser het spoor volg kan je op 2 plaatsen van buiten naar binnen maar niet meer naar buiten.
dus zou ik 2 wissels omdraaien zodat je ook van binnen naar buiten kan.

gr.  arno
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Dat zei ik ook Arno, alleen jou uitleg is wat helderder  ;)
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Goed plan, man! (Hè, dat rijmt!)  :D
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Iedereen bedankt voor de ideeën, leuk om te zien hoe iedereeen weer iets anders mooier vindt :thumbup:.

@Charlie: Bedankt voor je ideeën, denk dat ik alleen ontevreden mensen op me afkrijg wat betreft de camping, die niet kunnen slapen door alle langsrazende treinen :D. Volkstuintjes zijnook erg leuk en past er goed, bedankt voor je inbreng!

@julian: Bedankt voor je leuke reactie en ideeën, zitten zeker leuke tussen :thumbup:.

@Gerard: Bedankt! Dat was ook de bedoeling alleen sloten de wegen pas wat verderop bij elkaar aan, maar ik zal kijken of dat misschien nog gaat passen ''binnen de tafel''.

@rienk97: Dankje! Oeh, dat vind ik ook een heel leuk idee! Dat past er inderdaad goed. Bedankt, ik ga er nog even over nadenken.

@oetbeem: Bedankt voor je tips :thumbup:.

@wesleycockerill: Een vervallen loods is ook zeker een leuk idee, en geeft een leuke sfeer. Ja, die moeten inderdaad omgedraaid worden, dankje!

@Davio: Bedankt, daar zitten ook weer leuke ideeën tussen. Ik heb inmiddels besloten de zuivelfabriek naar de plaats van de sloperij te brengen, en de sloperij toch te laten vervallen, en daarvoor in de plaats een wagenwerkplaats te maken, daarbij kan ik veel materiaal van de sloperij gewoon nog gebruiken.

@Michiel3000: Bedankt :thumbup:.

@ykram: Bedankt en ik hoop het :-).

@Alves: Dankje! En dat is ook erg leuk, die maakt ook grote kans.

@arno: Bedankt voor de tip, dat zal ik eens aan gaan passen :thumbup:.

@Buster: Thnx :P.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Ik ben er nog niet over uit wat ik precies wil, en ben daarom weer eens met wat groen bezig geweest. Ik heb een weiland langs de spoordijk gemaakt, met een oud landweggetje. Het gras staat toch aardig recht omhoog, en ik doe het dus zonder elektrische begrasser:


Bij een weiland hoort ook hekwerk. Deze ga ik van Satéprikkers en ijzerdraad maken.


Hier is het hek al een stuk verder af:





De berm van de spoordijk wordt een stuk wilder groen. Hier twee detailopnames:











Ik bekijk het groen in het echt, en maak dat vervolgens na. Ik heb genoeg eigen inspiratiefoto's, dus daarvan kan ik het bekijken (kleur van het scherm van het mobiel is niet zoals het in het echt is :P)

De weg wordt nog verweerd, en het hekwerk is nog niet af.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
Ziet er echt gaaf uit , welk strooisel heb je voor die berm gebruikt? :O echt heel mooi

Mvg Danny
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
Hoi Myron

Dit kunstwerkje ziet er weer prachtig uit  :thumbup:
Ik ga bij de HIP een scenery cursus volgen en ga ervan uit dat wat ik daar leer net zulke mooie scenery kan maken zoals je ons laat zien.

Mvg
Koos
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
Heey Myron,

Erg mooi ! Staat weer mooi omhoog zo. :thumbup: Die weg met visgraat van goovers vind ik ook erg geslaagd. Heb zelf nog een plaat liggen, dus daar binnenkort maar eens mee aan de slag. Was het snijden een beetje te doen?

Groeten,

Rienk
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
Je laat me elke keer weer verbaasd staan :thumbup:.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
He Myron,
Ziet er weer super uit! Net echt, vooral die derde foto.
Handig die sateprikkers.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
Ziet er goed uit  :thumbup: Miss een boerderij huis + stal ernaast   :P
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De spoordijk met polder, begrassen en meer!
@oetbeem: Thnx. 6mm grasvezels in verschillende kleuren van Heki, Woodland scenecs violage, Heki flor, turf, zand uit de tuin en zeeschuim.

@KdeB: Bedankt! Tsja dat weet ik niet :P.

@rienk97: Dankje! Oké nice. Ja, het snijden was wel te doen, alleen sluit het niet erg mooi op elkaar aan waardoor je een kier ziet helaas.

@Gerard: Mooi :D.

@MarcelA: Bedankt voor je leuke complimenten!

@Davio:  Dankje. Nee, het wordt zoals eerder te zien was op het scenery plan :thumbup:.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene spoordijk/weides. Borden gemaakt
Inmiddels ben ik nog wat verder gegaan met het groen. Ook is het hekwerk weer iets verder af, en ben ik aan een 2e wei begonnen. Hier een aantal foto's:


Als het spoor is geballast en er een achtergrond hangt, zullen er leuke foto's te maken zijn:













Het begin van een 2e wei. Tussen de 2e en 3e wei komt een slootje als afscheiding in plaats van hekken:



In de berm staan een aantal auto's, die zijn van de bewoners van de toekomstige huizen aan de overkant van de straat.:


Verder ben ik nog wat aan het rommelen geweest in Paint met wat bordjes:

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Ik was eerst van plan om voor elke foto een :thumbup: te plaatsen, maar ik moet bezuinigen. Ik hou het dus maar op één :thumbup:.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
 :thumbup: :thumbup:

Jalooooers
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Erg netjes gedaan Myron!  :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Wowie, wat mooi. :thumbup: Helemaal met achtergrond straks.

Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Ziet er erg mooi uit!

PS ook die auto die steeds bij de wei staat is erg mooi!  :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Haha, de van Ruijvenstraat :P
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
Leuk gedaan! Die borden zijn ook leuk.

Groeten,
Bas.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
@Gerard: Bedankt voor de duim :thumbup:.

@julian: Thnx.

@ykram: Bedankt Mark!

@rienk97: Dankje voor de leuke reactie :thumbup:.

@marc-lin: Bedankt! Dat Herpa model heb ik voor maar 2 euro gekocht :thumbup:.

@MarklinKoen: Haha ja, de Van Ruivenstraat bestaat in het echt wel, in Delft. Daar komt ook mijn familienaam vandaan. Veel meer gebieden heten daar ook Ruyven.

@treinfan070: Dankje!

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Groene weides/dijk. Borden gemaakt.
De borden zijn inmiddels af, en op de baan geplaatst. Hier wat foto's:








Ook heb ik besloten toch stoep te maken langs deze weg, gezien alle huizen die er gaan komen.




















Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Dat staat er netjes bij en het ziet er :thumbup: :thumbup: :thumbup: uit.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Leuk gedaan Myron! Echt té netjes :D
Maar is het straatnaambordje niet te groot?

Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Citaat van: ykram op donderdag 29 augustus 2013, 14:55:35
Maar is het straatnaambordje niet te groot?
Misschien ietsje inderdaad.

Hé, ik zie nu dat ik die mercedes-politieauto (van de regio Haaglanden???) ook heb!  :thumbup:

Maar even serieus: waar haal je de tijd vandaan om deze hobby ook tijdens school voort te zetten? 8o
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Wat ziet het er weer prachtig uit ! :thumbup: Het bord is idd. te groot, maar in de update op beneluxspoor gaf Myron dat ook al aan, dus hij is er zich van bewust :)
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
@Gerard: Danku, danku :thumbup:.

@ykram: Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik had het bord in de woonkamer gemaakt en nu pas op de foto's valt het op dat hij echt veel te groot is. Nadat ik naar een foto met een brievenbus en straatnaambord had gekeken heb ik 'm tot deze maat verkleind:

Eerst was ´ie echt gigantisch :D.

@Buster: Klopt ja, die heb ik geloof ik al 5 jaar :thumbup:. Omdat mijn school maandag pas begint O:-D.

@rienk97: Thnx! En inderdaad.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Dat is beter :D, ik kon me niet herinneren dat straatnaam borden langer waren dan de gemiddelde koe :D ;)

Dit stukje scenery ziet er echt heel mooi uit Myron, echt hollands!

Mvg Danny
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Mooi stukje huisvlijt, Myron.  :thumbup:  U kunt zo in Neustadt aan de gang.  :)

Gr.  Charlie
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
Hoe heb je die paal gemaakt waar het straatnaambordje op zit? Het is echt zo'n Nederlandse, met zo'n dik deel onderaan.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. ''Scenery baanplan'' 24/08/13
Prachtige foto's weer Myron!  :thumbup:

Citaat van: Myron op maandag 26 augustus 2013, 18:00:46
...Het gras staat toch aardig recht omhoog, en ik doe het dus zonder elektrische begrasser...

...en dat wilde ik dus net vragen: hoe doe jij dat met het gras.  8) Want het staat inderdaad mooi rechtop!
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
@oetbeem: Bedankt.

@Charlie: Dankje. Ojee 8o. Misschien moet ik toch maar een scenery bedrijf beginnen ;).

@Buster: Het bovenste deel is een stukje ijzerdraad, en daaronder zit plastic, dat vond ik in de rommeldoos. Dat onderste stuk moet bovenaan nog wat rond worden geschuurd:


@ernstcramer: Bedankt! Telkens pak ik een beetje gras tussen mijn vingers, en plaats steeds plukjes in de houtlijm. Dit klinkt alsof het heel lang duurt, maar ik heb een weiland in 5 minuten gemaakt (excl. zand en ander groen erbij overigens :P).

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Borden en details geplaatst, de polderweg!
En nog steeds was het bord niet naar mijn zin, dus ben gewoon opnieuw begonnen. Dit is nu het eindresultaat:

Ik ben nu gelijk maar bezig met wat meer borden te maken. Waarschijnlijk heb ik er wel meer dan 100 nodig voor de baan :-( :P:


Groet, Myron