Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

'90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het einde v/d baan

Gestart door Myron donderdag 01 september 2011, 16:35:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Schrootlading gemaakt, en wagons geweatherd!
Hoi Myron

Erg knap gedaan die schrootwagon ziet er geweldig schrooterig uit.
En de bollenwagen is ook goed gelukt. :thumbup:

Tony
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Schrootlading gemaakt, en wagons geweatherd!
Bedankt!



Inmiddels is er weer het een en ander gemaakt. Ik ben namelijk met het sloopbedrijf bezig geweest. Hier is te zien hoe de sporen komen te liggen:


Ik heb als eerste de rails gelegd. Toen dat was gebeurd heb ik de rails vast gemaakt, en met een ijzerzaagje heb ik het spoor afgezaagd aan het einde van de tafel:





Nu de rails is gelegd, kan ik het straatspoor gaan maken. Dit maak ik van klei afkomstig van de Action:





En de spoorstaaf en klei met een kleurtje:




Bij straatspoor zitten die pukkels natuurlijk helemáál in de weg.
Ik maak 2 stroken van styreen op maat, en plaats die zoals hieronder te zien is:

tussen de puco's ga ik het nog opvullen.
Vervolgens nog meer klei gekocht, hiermee moet het toch lukken zou je zeggen:


Maar nee, helaas moet ik nog iets van 4 pakken gaan kopen :P:

Zoals te zien zitten hier een daar wat scheuren. Ik ga de klei nog schuren waardoor dit veel minder wordt, en sommige scheuren laat ik zitten, want met al die machine's/containers etc. wordt het asfalt/beton vast wel beschadigd.
Het eerste stuk heb ik al een beetje ingericht met scenery:


Hier is al de eerste stapel met schroot te vinden, draaistellen en wielen. Verder ook nog wat andere losse rommel:











En zoals te zien wordt er een Plan E gesloopt. Maarten de Regt had eens een stuk Plan E gesupeerd voor de sloop, en nu heb ik er wat gesloopte delen aan toegevoegd:


Er wordt al wat van het schroot in containers gedaan:

Er gaat nog veel sloopmateriaal komen op de sloperij, onder andere de NS 1135, een Koploperbak, Eanos en veel meer.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Dat ziet er zeer goed uit myron  :thumbup: Ik dacht dat je daar toch een werkplaats zou gaan plaatsen?!
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Wauw Myron, onverwachte stap opeens!
Erg netjes gedaan man  :thumbup:
Misschien een idee om er putdeksels in te maken?

Gr. Mark
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Myron is back!
Dit is nou het onderwerp van de baan wat me het meeste aanspreekt :)
Succes met de bouw van je sloperij 2.0?  :-)

Mvg Danny
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Eindelijk is een definitief baanplan van de sloperij :thumbup:. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat wordem. Veel succes.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Prachtig Myron, mooi gedaan :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Ziet er weer prachtig uit!!!!!
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Wat kan een sloperij er toch mooi uit zien. :P

Tony
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
Mooi gedaan! Heb je ook een recente overzichtsfoto van je hele baan?

Groeten,
Bas.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
@Davio: Bedankt. Dat was inderdaad wel het plan, maar dan werd het heel krap en dus minder realistisch. Less is more :P.

@ykram: Dankje! Dat is wel een leuk idee ja! Ik ga er eens naar kijken.

@oetbeem; Haha dankje :thumbup:. En inderdaad, 2.0 haha.

@Gerard: Thnx! Ik ben er ook benieuwd naar.

@Piwie: Bedankt!

@julian: Thnx :thumbup:.

@blauweengel: Bedankt Tony :thumbup:.

@treinfan070: Dankje! Hmm, op dit moment niet, maar ik zal er deze week een maken :).

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. De sloop! Sporen gelegd, straatspoor!
En inmiddels is de sloperij al meer gevorderd. Hier staat een bollenwagen die aan z'n einde is gekomen:

Waarschijnlijk worden de 2 bollenwagens naar het andere spoor geplaatst als het daar af is, aangezien hier een kraan gaat staan die de Plan E aan het slopen is.
Bij de Plan E heb ik nog wat details toegevoegd. Glasscherven, raamrubbers etc., al zijn die wel moeilijk te zien:





Aan de rest van het straatspoor wordt ook gewerkt, hier is het net geschuurd:


Er wordt net een koelwagon gesloopt:


Hier is ook een raam gebroken:


Een berg van schroot, dit waren Plan E's:











Er worden vooral veel Plan E's gesloopt, hier wordt nog een slachtoffer binnen gebracht:









Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Creatief en grappig tegelijk. Ik blijf het volgen.

Met groet, Ben.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Ziet goed en geweldig uit Myron de sloperij mijn complimenten voor dit stukje werk. :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Zo, jij heb ondertussen al heel wat sloopmateriaal verzameld en daadwerkelijk gesloopt. Dat straatspoor is ook echt heel mooi gemaakt met al dat klei.
Ik ben wel heel benieuwd hoe de sloperij eruit gaat zien.  :P

Groeten, Lesley
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Dat ziet er profi uit. GZD!
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Ha Myron,

Prachtige update en ik zie hier een koek 2 verschijnen. :D
De plan E's zijn zo erg leuk en is het wat om er enkele soort van heel te laten zodat het lijkt alsof die snel aan de beurt zijn? :)
De bolwagens zijn ook netjes ontdaan en ik denk dat je de komende tijd nog zat aan sloopmateriaal zal krijgen. :-)
Misschien is het wel leuk om naast al het treinsloop ook wat kapotte auto's te zetten die gesloopt gaan worden vanwege teveel schade en omdat alle bruikbare onderdelen eruit zijn gehaald.
In ieder geval je bent grandioos bezig en dit zal er zeker super uit gaan zien!

Groetjes,

Antal
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Hoi Myron,

wederom een prachtig staaltje scenery zeg. Zelf van vuilnis weet je iets moois te maken ;) :D.

Super gemaakt :thumbup:.

groeten Martin
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Myron, heb je een mini shredder‎  staan op je baan? Anders lijkt het me toch wel enorm veel werk dat slopen.
Maar wel mooi gedaan.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
Zelf heb ik eraltijd een oude marklin kraan bij staan. http://www.m-track.org/index.php?blokid=60&albumid=15&foto=41.jpeg
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het sloopbedrijf, Plan E's verschroot!
@Spoorman: Bedankt :thumbup:.

@h0_miessie: Bedankt voor de leuke complimenten!

@lesley001: Thnx! ja inderdaad, ik heb ook nog een behoorlijke voorraad aan sloopmaterieel liggen ;).

@Gerard: Dankje!

@Antal: Haha dankje! En inderdaad, die van jou blijft ''heel'' en zal wachten op wat komen gaat ;). Bedankt voor de tip, alleen is mijn sloperij onderdeel van MGJ. De G staat voor Gerard, en hij heeft een autosloperij waar ik ook vaak sloopauto's aan doneer ;). Oftewel: Bij het sloopfiliaal in Maarsdrecht wordt alleen spoormaterieel gesloopt ;). Bedankt voor je leuke reactie!

@martjo: Bedankt Martin :thumbup:.

@Charlie: Nee helaas, ik heb alles met een tangetje in stukken geknipt, en dat voel ik nu nog aan m'n handen :D. Het is dus inderdaad een enorm werk. Bedankt!

@musictrain: Bedankt, alleen ga ik zelf een kraan bouwen die in de jaren '90 daadwerkelijk treinen heeft gesloopt, namelijk de Akerman H25C.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Stukje groen en bestrating.
De schroothoop bij de sloperij gaat nog wat worden veranderd. Ik kreeg een tip van iemand dat Plan E's niet helemaal werden versnipperd. Dus de berg Plan E's moet ik nog anders gaan maken. In de jaren '90 was er op een paar kleine uitzonderingen na alleen sloperij Hollandia in Amsterdam die treinen sloopte, daarom wil ik het qua materieel baseren op sloperij Hollandia.
Vandaag heb ik niets aan het sloopbedrijf gedaan, maar wel heb ik een klein stuk groen en wat bestrating achter de volkstuintjes gemaakt.





De schutting wordt nog lichtjes geweatherd.

Ik ga ook de weg hierlangs afmaken, zodat ik de ongeluk-scène kan gaan maken, die komt namelijk op deze weg.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Stukje groen en bestrating.
Alweer heel netjes gemaakt :thumbup:, al vind ik persoonlijk het gras in het midden van de oprit iets te hoog.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Stukje groen en bestrating.
Ziet er allemaal heel mooi uit hoor Myron! Vooral het stuk straatspoor bij je sloperij vind ik erg mooi. Ik ben zelf van plan om op mijn eigen baan een staalfabriek te gaan bouwen met daarbij ook een stuk straatspoor dus dit is een goed voorbeeld!

Groeten Dewey
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Stukje groen en bestrating.
Ziet er weer top uit Myron.

Tony
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Stukje groen en bestrating.
@Gerard: Bedankt, en nu ik daar nog eens naar kijk; inderdaad. Ik heb het al iets korter gemaakt.

@Alves: Dankje, en leuk om te horen dat het een goed voorbeeld is :thumbup:.

@blauweengel: Bedankt!

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoortje uit styreen gemaakt
Vandaag aangezien het de rest van de week erg warm wordt nog een kantoortje/kantine gemaakt uit styreen voor het sloopbedrijf.









Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Komen er nog regenpijpen aan het gebouw? Anders vrees ik het ergste voor het dak na een stevige regenbui.

Voor de rest: :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Mooi kantoortje/kantine heb je weer gemaakt Myron.
Het blijft een genot om naar je vorderingen te kijken. :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Ziet er weer erg leuk uit Myron.

Tony
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Myron,

Ik zat je sloop-terrein nog eens te bekijken. Waarom heb je daar niet beton platen neergelegd? Misschien kun je die er nog in krassen met een schroevendraaier en lineaal. Vervolgens met verdunde 'roest' verf behandelen. Een groot oppervlakte van beton bestaat bijna niet, bij het storten krijg je dan allemaal scheuren. (Die je er dan wel weer netjes hebt inzitten  :D)
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Hoi Myron,

dat is een mooi gebouwtje geworden. Komt dat gebouw op je sloperij, of heb je een andere locatie in gedachten?

groeten Martin
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
@Wijbe: Omdat ik nog geen treinen sloperij heb gezien met betonplaten. Overigens moet het ook geen beton voorstellen ;). Het is oud asfalt, net zoals hier: klik. En dan daarachter dus, niet op de voorgrond :D. Zoals ook op de foto is te zien zitten er inderdaad wel betonplaten tussen het spoor. Ik ben dan ook van plan om dit wel zo te gaan maken. Het asfalt heb ik trouwens alleen nog maar geschilderd met hier en daar reparatieplekken, dus daar moet nog een hoop aan gebeuren.

@martjo: Bedankt! Het is een kantine/kantoortje voor op de sloperij.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Kantoorgebouwtje uit styreen 31/07/13
Mooi gebouwtje!

Die sloperij begint aardig mooi te worden! Zoiets heb ook in gedachten voor mijn baan.

Groeten,
Bas.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Bedankt Bas! En ik ben benieuwd :).


Inmiddels ben ik aan een klein woonhuis begonnen. Deze ga ik ook helemaal uit styreen maken. Hier het begin:

En de onderste rij stenen is er inmiddels vanaf gesneden, aangezien daar dus een stukje muur mistte.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Succes met de bouw. Als dit net zo goed gaat als het kantoorgebouwtje van de sloperij ben ik niet bang voor het resultaat.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Ik ben benieuwd hoe dit huis eruit komt te zien
Jou kennende komt er naast dit huis ook weer een prachtige tuin en daar ben ik ook erg benieuwd naar :)
Succes met de bouw van je huisje!

Mvg Danny
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Ook ik ben benieuwd wat dit gaat worden ik wacht net als de anderen met spanning af.
Helaas ben ik het weekend niet thuis dus dat wordt zondag weer kijken en eventueel reageren. :|
Maar ik heb er alle vertrouwen in Myron dat dit weer een mooi stukje wordt. :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Dit word mooi  :thumbup: enne vergeet niet de kieren/lijmvlekken  >:-D
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Ach Davio,

ik zie hier vaker bouwwerken waar wel wat meer kieren, afwerkingen en slecht passende delen te zien zijn.

Ben benieuwd Myron.

Roy
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Hoi Myron,

Zoiets uit die Noch platen maken is best lastig, maar dit raampje heb je goed voor elkaar :thumbup:

Ben benieuwd naar de rest van het huis ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Hoi,

Ik heb in dit topic een aantal bijdragen gearchiveerd. Zaten ook bijdragen bij waar op zich niets aan mankeerde, maar die door het verwijderen van bijdragen waar wel wat aan mankeerde, in de "lucht" bleven hangen.
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
Myron,

Blijft het huis een enkelsteens muurtje of komt er ook nog een binnenmuur in voor de stevigheid?
Heb je vooral plezier van bij het maken van de hoeken. ;)

Mvg,Robin
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Woonhuis uit styreen.
@Gerard: Bedankt, en mooizo ;).

@oetbeem: Haha dankje, ik ga bij dit huis ook een schuur/garage maken die bij mijn opa en oma in de tuin staat.

@h0_miessie: Bedankt voor je leuke reactie :thumbup:.

@Davio: Bedankt. Haha nee, dit huis zal door een strenge controle op kiertjes en lijmvlekken gaan :P.

@Roy: Jep :D. Inmiddels is het huis alweer verder gevorderd.

@Hans V200.0: Bedankt Hans.

@Jurrien: Dank voor het vegen :thumbup:.

@Hero: Er zal nog een binnenmuur van karton komen, inderdaad handig voor bij de hoeken.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update van het huis! 02/08/13
En inmiddels is het huis alweer wat verder af. Ik heb er 2 ramen met kozijnen bij gemaakt, 2 vensterbanken en luiken. Ook is de muur geweatherd. Helaas zijn mijn muurplaten op, dus ik kan nog niet aan de andere muren gaan beginnen.

De kozijnen heb ik dus uit strookjes styreen gesneden.

Groet, Myron
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Update van het huis! 02/08/13
Zeer netjes :thumbup:
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het huis, kozijnen etc.! 02/08/13
Hey Myron,

Ziet er al mooi uit. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Gr Marcel
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het huis, kozijnen etc.! 02/08/13
Ik dacht dat jij niets ging doen met die warme dagen ;). Maar goed, het resultaat mag er weer wezen. De warmte is voor jou geen spelbreker. :thumbup:

groeten Martin
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het huis, kozijnen etc.! 02/08/13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het huis, kozijnen etc.! 02/08/13
 :thumbup: GZD!
Re: '90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het huis, kozijnen etc.! 02/08/13
@Davio: Dankje!

@MarcelA: Bedankt!

@martjo: Haha, eigenlijk niet inderdaad. Maar ik kon dit gewoon in de woonkamer gaan maken, en in de avond wanneer het een stuk koeler is. Thnx!

@julian: Zal ik doen ;). Dankje.

Groet, Myron