Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

'90 NL baan Maarsdrecht, Maarsbeek. Het einde v/d baan

Gestart door Myron donderdag 01 september 2011, 16:35:51

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 08 oktober-
Dat ziet er werkelijk prachtig uit. Ook trouwens een leuke nieuwe avatar. Mijn complimenten :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 09 oktober!!-
Hallo allemaal,
Update, ik ben vandaag nog verdergegaan bij een klein stukje, en ik heb verder nog gewoon wat foto's gemaakt.






















































Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 09 oktober!!-
Ziet er leuk uit met die locs erbij!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 09 oktober!!-
@Maikel:Bedankt voor het leuke bericht :).

@Lukas: Bedankt :).

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 09 oktober!!-
Mooi hoor  :thumbup:
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 09 oktober!!-
Bedankt John :).

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 10 oktober!!-
Hallo allemaal,
Nog een paar fotootjes:
























Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 10 oktober!!-
Hallo Myron,

Jij hebt serieus groene vingers.  8o

Man, wat ziet dat stukje scenery tussen de rails er mooi uit.  :thumbup:


Groet, Lesley
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 10 oktober!!-
Thnx Lesley O:-D.

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
He Myron, komen er alweer nieuwe vorderingen aan ?? ben zeer benieuwd namelijk .
keep on the good work !! :thumbup: :thumbup: :P
groet Robert
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Eigenlijk zou gisteren de baan komen, maar door wat huis en tuin ongelukjes is het uitgesteld naar vandaag.
Dus misschien vandaag een update van Myron. :)

Misschien verteld hij ook wel de huis en tuin ongelukjes. :oops: :D :P

Groetjes Daniël
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Ojee, nou moet ik het nóg eens vertellen :P.
Goed, ik zal het vertellen. Gisteren zoals ik had gezegd ging ik  hout halen bij de bouwmarkt, ik heb alles op maat laten zagen, en toen afgerekend en naar de auto gegaan. Eenmaal bij de auto, probeerde ik het hout in de auto te krijgen, maar dit paste op 5cm na niet :-(.
Weer terug naar de zagerij om het hout nog eens door midden te laten snijden. Dit betekende wel dat ik meer poten moest kopen, dus weer 20,- euro minder in de portemonee :O.
Ik dacht, het zij zo. Eenmaal thuis al het hout naar boven gebracht, en meteen aan de slag gegaan. Ik was lekker bezig, totdat ik me tegen een kast stootte, waar natuurlijk een emmer met verf op stond 8o :-(. hij viel van de kast, en FLATS!! de hele kamer onder, terwijl er net een nieuwe vloer in zat, en ook nog nieuw geschilderde muren. Nou, 2 uur schoonmaken later, eindelijk kon ik weer verder met de treintafel. een stuk van de tafel stond op z'n zij, om er nog een poot aan vast te maken. Toen ik me omdraaide om iets te pakken, viel de tafel om en KRAK!! de poten afgebroken van de plaat en het hout helemaal gespleten. gelukkig heb ik nog meer hout, maar dit was wel een erge pechdag voor mij :(.

Vandaag ben ik vanochtend vroeg verdergegaan met de tafel, ik ben er nu ook druk mee bezig, en nu wordt het wel wat, en ik heb nog geen pech gehad :thumbup: ;).
Het eerste deel staat al. Vanavond komt er een update :thumbup:

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Je hebt van die dagen dat je maar beter in bed kunt blijven liggen. Blijkbaar was gisteren voor jou zo'n dag :(.

Maar... aan alles komt een einde, ook aan pechdagen. Succes met de afbouw van de tafel.

Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Hallo Gerard,

Ik had inderdaad beter in bed kunnen blijven liggen :(, bedankt voor de reactie :)

Gr, Myron

Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Ziet er super uit!
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -
Bedankt :).

:warning:@allemaal: De tafel is bijna klaar, straks foto's :warning:

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
Hallo allemaal,

Hier zijn dan de foto's van de tafel. Er komt nog een stuk bij, wat het industrie terrein wordt.








Zelfs de eerste bewoner is er al :D:


Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
Hoi Myron,

Gelukkig heb je het niet opgegeven, en ziet het er nu super uit. :thumbup:

Wat mij betreft heeft de tafel perfecte afmetingen. Hij is breed genoeg voor een leuk dorpje maar (volgens mij) kan je overal ook nog aardig goed bij. :)

Die inwoner heeft in ieder geval nog genoeg kavels om uit te kiezen. :D

Mvg,

Jeroen
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
Myron,

Zitten er wel balken onder voor de stevigheid? Het lijkt alsof de platen alleen op de poten liggen?
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
Hallo Myron,

Lekkere ruimte! Wordt het een schaduwstation? Dan mag ie misschien iets lager. Fijn dat de eerste bewoner zich vestigt.  :)

groet, Michiel
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
Looks good man! :thumbup:
Is het toch nog goed gekomen! :P

Gr, Buster
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 De tafel staat!!!!
@Jeroen: Bedankt,
Citaat van: Roeny op zondag 16 oktober 2011, 18:14:12
Die inwoner heeft in ieder geval nog genoeg kavels om uit te kiezen. :D
Haha inderdaad :D.

@Wijbe: Nee, die zitten er niet onder, wel heb ik ook de platen aan elkaar gemaakt d.m.v latjes hout, en er zitten behoorlijk wat palen onder. Ik heb verder wel eventjes getest of hij wat gewicht aankan, en gelukkig kon de tafel dat :thumbup:.

@Michiel: Bedankt, er zal geen schaduwstation komen :|.

@Buster: thnx, haha inderdaad :P.

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Hallo allemaal,
Update, het laatste stuk tafel is er ook, en verder heb ik vandaag de rails gelegd :thumbup:.


De rails wordt gelegd:














Nadat de rails is gelegd, komt al het materieel voor het eerst op de nieuwe baan :thumbup::








Er worden nog meer spullen gepakt:


En dan kan er gereden worden!





Binnenkort komt er ook een filmpje :).


Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Hallo Myron,

Dat ziet er allemaal goed en mooi uit :)
Veel plezier ermee!
Ik blijf je volgen :)

Mvg
Falco
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Jij gaat gewoon in een week tijd een treinbaan bouwen? Heb je haast? :D

Roy
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Het ziet er niet goed uit, maar het ziet er geweldig uit! :P

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Hallo Myron,

Jij bouwd in een sneltrein vaart  :)

Ik begreep dat er in jou tafel geen echte verbindingen onderling zijn  :? :? dat zou ik wel maken als ik jou was.

De zijwaartse krachten hebben ook wat steun nodig.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Dat ziet er mooi uit, al die autootjes! :P
Gr, Buster
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Ik ben benieuwd naar de nieuwe baan!!!
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
ziet er leuk uit met dat materieel!!!

ga vooral zo door!
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Myron,

Ik ben zeer benieuwd hoelang je tafel het vol houd. Die platen hout gaan namelijk de komende tijd doorbuigen. Je hebt een balkenconstructie nodig.

Ik zeg, bouw die tafel opnieuw met een goeie degelijke constructie. Hier heb jeveel meer plezier van.


Voor de rest, ben ik snel weer benieuwd naar je nl scenery :)
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
@Falco: Bedankt voor de leuke complimenten :).

@Roy: Haha, ik zou het kunnen proberen.. :D

@Lukas: Thnx :P.

@Peter: Bedoel je dat de platen niet met elkaar verbonden zijn? Zoja, ik heb d.m.v latjes aan de onderkant van de tafel ook de platen aan elkaar vast gemaakt :). Bedankt voor de reactie.

@Buster: Ja die zijn mooi hè :D.

@Koen: bedankt voor de reactie.

@treinfan070: Bedankt :).

@Wijbe: Ik heb al poten bij het midden van de platen geplaatst, die zorgen ervoor dat de platen niet doorbuigen. Ik ga v/d week nog even naar de bouwmarkt om nog meer poten te halen, zodat ik die ook nog onder de andere platen kan zetten :). Bedankt voor de reactie.

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Ik blijf hier echt van genieten. Veel succes bij de opbouw van je nieuwe modelbaan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Myron,

zet eens een paar lego blokjes neer. Leg daarop een a4'tje. Je ziet dat het a4'tje doorbuigt tussen de poten. Dit gebeurd ook met je mdf platen.
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Citaat van: Wijbe op dinsdag 18 oktober 2011, 14:42:30
Myron,

zet eens een paar lego blokjes neer. Leg daarop een a4'tje. Je ziet dat het a4'tje doorbuigt tussen de poten. Dit gebeurd ook met je mdf platen.

Als je een constructie maakt van lego blokjes niet...
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Wijbe, daarom ga ik ook tussen die palen in nog een paal neerzetten. Precies in het midden zodat de plaat niet doorbuigt..

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
@Maikel: Bedankt voor de leuke reactie :).

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober-
Hallo allemaal,

Update, Hier gaat straatspoor komen:

Hier ben ik aan begonnen.
Met klein heb ik dit gemaakt:

Morgen wordt het glad geschuurt, en dan word het geverfd :).






















Hier gaat een spoordijk komen;








Omdat ik vond dat de snelweg veel te veel ruimte in beslag nam zoals ik het eerst had bedacht, heb ik de plaats veranderd en nu komt het hier:









Er is een ICK ontspoort op de kruiswissel 8o:


Gelukkig was er op het eerste oog geen schade te zien, er kwam al gauw een kraanwagen om het rijtuig weer terug op zijn wielen te zetten :):


Vervolgens worden de ICK's weer aan de loc gekoppelt:








De loc rijd daarna langzaam verder:


Wat later, stond het rijtuig voor controle bij de werkplaats...


Gr, Myron

P.S: straks komt er nog een filmpje.
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Leuke update  :thumbup:
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Beste Myron,

Ik ga wat mider hard met bouwen als jij, ik ben toe aan de schilder fase, mocht ik een emmer verf overhouden zal ik je berichten.

suc6 met je verdere bouw

groet Arno
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
@john: Bedankt :).

@Arno: Haha, bedankt.

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 17-10-11 rails ligt!-
Hallo allemaal, hier is nog het filmpje:


Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Ziet er top uit, Myron!
Ga zo door, man! :D

Gr, Buster
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Dankje Buster :).

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Ziet er allemaal goed uit!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Hallo Myron,

Ik schreef al eerder dat je erg hard gaat met deze baan, waar al een aantal mensen over schreven is de construktie waar jij je baan op bouwd.

Als je goed kijkt gaat de koploper als een soort achtbaan over de rails, zowel aan de voor als achterkant van de baan  zie je dit gebeuren.

Deze opmerking is NIET lullig bedoeld, maar ik ben bang dat je straks veel problemen gaat krijgen en dat zou zonde zijn.

Het is echt belangrijk dat de ondergrond 100% waterpas is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
@Lukas: Thnx :).

@Peter: Bedankt voor de reactie, dat de koploper inderdaad als een achtbaan over de tafel gaat, ligt niet aan de tafel, hoe raar het ook klinkt ;). Dit komt doordat niet alle rails even recht meer is, dit komt doordat ik bij het verwijderen van de rails bij de oude baan sommige rails een beetje krom heb getrokken :oops:.
Ook bij de spoordijk zie je dat dit gebeurd, maar ook daar ligt het NIET aan de tafel, maar omdat het piepschuim niet overal even hoog is. Dit wordt nog opgelost natuurlijk :thumbup:.
Nogmaals bedankt voor de reactie :).

EDIT: Nog een reden, de kruiswissel die staat ook hoger dan de andere rails, het is ook duidelijk op het filmpje te zien dat de koploper bij die wissel ook omhoog gaat :P. ik heb geen idee hoe dat gekomen is :(. Maar dit gaat natuurlijk ook opgelost worden :).

Gr, Myron
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
He Myron,
ziet er goed uit, maar ook ik denk dat je beter een degelijke constructie, onder je baan kunt maken, voor je verder gaat. het zal zonde zijn als later er achter komt dat het zo niet werkt. Je hoeft in principe alleen maar wat hout erbij te kopen voor onder je mdf platen, de poten heb je al. veel succes verder met je baan. wat heb je trouwens gebruikt als dwarsbalk bij je stootblok ??
Groet Robert
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Hey Myron,
Ik zie dat ik in je draadje nog niet heb gereageerd. Net als je vorige baan bekijk ik ook dit weer vol intresse. Je bent snel van start gegaan met je tafel. Wat een ruimte zeg! Hoe lang en hoe diep is de baan?
Vooral de diepte is belangrijk, kom je overal nog wel bij? Zou het niet slim zijn om wielen onder je tafel te zetten? Ik heb dit ook gedaan, en vind het geen overbodige luxe. ( zie ook mijn draadje in een van de eerste posten voor de wielen)
Volgens mij wil jij heel snel rails op je tafel zien en ben je te snel begonnen met de tafel zelf. Het is veel verstandiger om een constructie van onder te maken wat Wijbe en Peter je al duidelijk hebben gemaakt. Als je dit niet doet gaan e platen te erg doorbuigen en kan je opnieuw beginnen.
De oplossing van jou om in het midden ook een paar poten te zetten is dan niet echt goed.
Om mooi terug te komen op het voorbeeld van Wijbe, zet onder het A4 papiertje maar 3 Lego blokjes. Aan beide zijkanten en in het midden 1. Je zal zien dat het nogsteeds doorzakt.
Als je nu een raam van Lego maakt en daar je a4 papier oplegt, zal hij mooi vlak blijven liggen.

Dus maak een constructie onder je tafel, echt waar, je krijgt er geen spijt van.
En de constructie hoeft niet veel te kosten. Kijk in je schuur of je nog wat bruikbaars hebt. Ik heb zelfs een bed genomen (kijk maar in me topic.)

Dit is helemaal niet bedoeld om je af te kraken ofzo. Ik wil je waarschuwen voordat je halverwege op nieuw kan beginnen.

Succes en ik blijf je volgen!
Re:Nederlandse modelbaan Maarsdrecht, Maarsbeek H0 -Update 18 oktober!!- filmpje
Myron,

Leuke update's. Dat je ick onspoort, zitten er 2-rail wielen onder?

Wat Remie zegt, ben ik het mee eens. Doordat ik mijn niveau 1 vast heb gemaakt met draadeinden staat daar de boel ook niet evenstrak wat resulteerd in een soort golvende mdf plaat. Persoonlijk heb ik hier weinig last van omdat het 1e niveau betreft, en niet de tafel zelf. Zal morgen wel even een foto maken. Dat wil je echt niet op je tafel mee maken, dan kan je opnieuw beginnen.