Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Imtar

Gestart door Imtar donderdag 01 september 2011, 14:47:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
thanks allemaal voor de weer leuke respons!
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
tijd voor weer eens een update.

Het traject voor het hoofdstation gaf op een van de sporen telkens een ontsporing van de BR1. En dat gaat op een gegeven moment vervelen (ook al doen alle andere loks het zonder problemen). Maar als dan ook nog eens een aantal M-wissels zich niet netjes wil gedragen (=niet schakelen als ze daar opdracht toe krijgen), dan is de maat vol  B). Dus ik heb het spoor daar gesloopt en er een C-stuk voor teruggelegd (wissels die het iig doen). Nu nog de nieuwe perrons in elkaar sleutelen (schiet al op) en dan kan ik de aankleding weer terug aanleggen.



Verder heb ik de laatste tijd weer wat nieuw materieel aangeschaft. Grotendeels ÖBB spul zoals 2 1043's en meerdere wagonsets, maar ook wat DB spul (een V200, altijd leuk naast de V221s die ik al had, waarvan ik de blauw-witte inmiddels ook full sound heb (met dank aan de lokale M-shop). Daarnaast heb ik nu ook de rode glasener zug en een zwarte br10.



Ook een tweede railbus was moeilijk te weerstaan:



Maar de mooiste aanwinst is toch wel de geweatherde öbb br 50 (full sound mfx). wat een plaatje. en hij rijdt evenmooi als de db variant die ik heb.

Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Sander

Wat een prachtig dorp van vakwerkhuizen.
Daar ben je wel een paar uurtjes mee bezig geweest.
Ook je rijdend materiaal mag er wezen.

Tony :P :P
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
dank je!  :)
Re:Baan van Imtar
oetbeem
gast

Re:Baan van Imtar
mooie loc echt een must voor iedere model baan  :razz:
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
t is al weer even geleden dat ik wat gepost had (of uberhaupt wat gedaan op zolder) - tja, een nieuwe relatie laat weinig over qua treinentijd. Maar goed, nu eindelijk weer wat tijd gevonden voor de baan.

Het nieuwe traject voor het hoofdstation in het vakwerkdorp begint eindelijk ergens op te lijken. Overigens show ik meteen maar de nieuwe wagons die ik in Dortmund gescoord heb (groene DB dubbeldekkers, daar was ik al tijden naar op zoek).















Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Daarnaast heb ik de laatste tijd wat rommelmarktsetjes van Preiser op de baan geintroduceerd.



Tevens begint in het Oostenrijkse stuk ook al iets meer vordering te komen - op het stationsdeel daar ligt inmiddels zowaar al een eerste laagje roodband!





Re:Baan van Imtar
ribliek
gast

Re:Baan van Imtar
Dit is nou modelbaanbouw,een woord SUPER

Ruud
Re:Baan van Imtar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Imtar
Zeer mooie en sfeer volle plaatjes.

Wat mij gelijk opviel waren de grote schroeven aan het begin van de perrons  :? :? maar hier ga je vast nog iets mee doen.

Veel plezier met je nieuwe spullen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
tja, die schroeven heb ik eringezet omdat de perrons wat de neiging hadden om aan de uiteindes "op te krullen", Ze worden natuurlijk nog weggewerkt middels roodband/scenery
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Imtar,

dat Preiser rommelmarktsetjes waarvan dat ene vrouwtje voor de waterput
heeft wel een mooi kontje met het roze pakje aan  :P, nee hoor gewoon
gekkigheid van mij die van mijn vrouw gaat voor een ander niets te boven. :P
Bijzonder mooi allemaal hoe je het doet en ziet er goed uit  :thumbup:
Veel succes en blijf het volgen ook al blijft dat kontje verleidelijk en wie weet
wel voor anderen het is wel een lokkertje en heb je door. (gein)  :P 8o
Met vriendelijke groeten,

Theo. :thumbup:
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re:Baan van Imtar
Prachtig gedaan allemaal! De moeite waard om de verdere bouw te blijven volgen hier. :thumbup:
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Inmiddels begint de aankleding rond de nieuwe perrons ook weer ergens op te lijken.









Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2023

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar.

Dat ziet er weer sfeervol uit  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan van Imtar
Schitterend. Het zal mede door het weer komen maar zeker de eerste foto straalt een heerlijke zwoele zomeravond uit. Misschien door het terrasje?

groeten Martin
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

Franeker

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar.

Ik heb met bewondering je gehele topic nog eens bewonderd.

Heel veel lof voor jouw baan,wat een mooie opzet met zoveel sfeer door deze opbouw.

Er is heel veel te bezien met zoveel plaatjes en filmpjes en niet te veel geneuzel erbij.

Ik blijf je zeker volgen.

Harrie
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
bedankt voor de leuke reacties!
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Baan van Imtar
Hola Imtar!

Wat een prachtige scenery bouwer ben jij!
Heel sfeervol. Waar ik benieuwd naar ben is welke spullen jij op je perrons gebruikt. Oude reclameborden, klok etc. Het ziet er prachtig uit. Weet je ook in welk tijdperk het gangbaar was?

H la P
Fred
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Citaat van: IJsengel op zaterdag 26 mei 2012, 14:53:43
Wat een prachtige scenery bouwer ben jij!
Heel sfeervol. Waar ik benieuwd naar ben is welke spullen jij op je perrons gebruikt. Oude reclameborden, klok etc. Het ziet er prachtig uit. Weet je ook in welk tijdperk het gangbaar was?

Dank voor het compliment. Het perron is een periode II perron van Faller. De lampjes zijn van Viessmann. En de borden die aangeven welk station het is komen van het Baden-Baden perron van Vollmer. En daaronverheen wat wash doen doet wonderen  ;)
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Imtar
Hallo Imtar,

Ziet er prima uit en die Oosterijkse uitbreiding is ook gaaf. Je hebt een prachtige grote ruimte.

Groet, Ronald
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
De afgelopen week wat nieuwe aanwinsten binnen gekregen: de Karlsruher Zug, en de Blaue Enzian. Ik kon het dus ook niet laten er wat plaatjes van te schieten:









Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Baan van Imtar
Dag Imtar,

mooi hoe je het allemaal doet echt heel orgineel :thumbup: en veel succes blijf het volgen het is het waard.
Met vr groet,
Theo. :)
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
dank je!
Re: Baan van Imtar
Kahubi123
gast

Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar,

Dat ziet er fraai uit, is zal het verder volgen....  :thumbup:

Groet

Hubert
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Tja, t was al weer even geleden dat ik iets nieuws liet zien. Met goede reden: tgv gaan samenwonen moest een deel van de oude baan wijken. En nu heb ik dus de afgelopen tijd gestoken in het bedenken hoe de nieuwe baan dan mag gaan worden. Ik heb nu eindelijk iets dat redelijk aan mijn wensen lijkt te voldoen. Maar ik hoor graag jullie tips!

De baan bevat nu iig:
een zijnlijn traject (linker deel baan)
een dubbelspoorstraject met gezamelijk schaduwstation (gehele baan)
een pendeltraject van het vakwerkstadje links naar een bergstadje in de sneeuw rechts
een rangeerterrein met draaischijf
(behoudens de pendeltrein wordt overal rechts gereden)

de omvang van de fysieke ruimte is al ten volle benut, daar kan ik jammer genoeg nergens meer aan uitbreiden. dus wat t ook gaat worden, de baan zal op deze basisplaat gaan komen






Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar,

mooi ruimtevullend plan :thumbup:

Maar toch een paar opmerkingen ;):
- Mijn allereerste indruk was "veel kronkels". Mag wat mij betreft wel iets minder zijn.
- Je ontkomt volgens mij ook niet aan het inbouwen van luiken. Weet waar je aan begint!
- De stijging rechtsboven (dubbelsporige blauwe traject) lijkt mij aan de hoge kant.
- aan de linkerzijde liggen wat sporen evenredig (of haaks) aan de zijkant van de plaat.
- het rangeerterrein is niet mijn ding. Op dit stuk kun je volgens mij veel meer spannende dingen bouwen.

Ik hoop trouwens dat je mij eerlijke reactie kunt waarderen.

Groetjes, John

PS: PAX = bedieningspaneel?
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
dank voor de feedback! Ik heb juist voor wat kronkels gekozen gezien het een bergachtig landschap gaat worden, en ik de daardoorheen meanderende treinen kan waarderen. Ik zal eens kijken of ik overal goed genoeg bijkan van bovenaf, aan de onderkant komen mangaten in de tafel. Ook de stijging rechtsboven zal ik nakijken, merci voor die tip. En hoewel in die hoek links onder inderdaad ook zat andere zaken gerealiseerd zouden kunnen worden, wilde ik wel graag met een draaischijf/lokloods emplacement aan de slag. Dit was de enige plek waar ik dat enigszins krijt kon zonder daardoor teveel landschapsruimte te verliezen (ik heb ca 50 verschillende opties qua geprobeerd, geen ervan voldeed beter aan wat ik graag wil)

en de PAX is een Ikea kast, waarin vanalles opgeslagen ligt. Daar moet ik dus omheen werken. Mijn ecos staat op het bureau.
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan van Imtar
dat gaat weer een geweldige baan worden.
ben benieuwd!

gr john
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Op advies van John heb ik de helling rechts boven aangepast (ten koste van wat stationslengte daar, maar goed). In de afdalende poot is de helling nu 3,5%, opstijgend 3%. Dank voor die tip John!
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar

Bijzonder mooie platen van je materiaal.

Tony
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
In de afgelopen weken heb ik eindelijk weer eens iets opgebouwd ipv afgebroken aan de baan. Na het uitbreiden van de tafel voor het lokdepot bleek er zelfs iets meer ruimte te zijn dan dat ik gedacht had, waarop ik de gebouwen en sporen aldaar net weer iets anders geplaatst heb. Tevens maar eens een paar inspectiekuilen van auhagen middels M-rails, K-rails en lijm omgetoverd tot 3-rail compatible.









Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Inmiddels heb ik wat tijd op zolder kunnen doorbrengen, dus er is wat vordering opgetreden:




Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar

Je hebt niet stil gezeten zo te zien.

Tony
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Ik heb toch het baanplan op de schop moeten nemen. Dit vanwege meerdere redenen, varierend van niet uitkomen qua hoogte (lastig, zo'n schuin dak) tot aan de draaischijf nauwelijks kunnen zien vanaf de ECOS, die nu aan de andere kant van de zolder staat op een bureau. Dit moet hem dan wel gaan worden, zo ongeveer:











En het bijbehorende wintrack bestand:

Mocht iemand opbouwende kritiek hebben dan hoor ik het graag!
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Baan van Imtar
Hoi Imtar

Imponerend, moor baanplan en gezien de rest van je topic zal de aankleding helemaal top worden.
1 ding wat mij opviel, zit je nou met je rug naar de baan? of zie ik dat verkeerd.
Succes en plezier met bouwen, blijf je vanaf nu volgen

Mvg
Koos
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
dank je Koos. Inderdaad staat het bureau dusdanig dat je met je rug naar een groot gedeelte van de baan toezit. Wat helpt is dat ik het geheel door koploper wil laten besturen, wat betekent dat ik dan vol kan genieten van het geheel zonder aan het bureau gekluisterd te zijn. Alleen het lokloodsgebied net naast het bureau wil ik zelf kunnen bedienen, en dat ligt dus eigenlijk perfect nu.
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan van Imtar
Hi Imtar,

Via via hier aangekomen, ziet er goed uit en met sfeervolle plaatjes.
Blijf je volgen.

groet
Harald
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Na een lange stilte (gevuld met het baanplan herhaaldelijk finetunen, en het aanleggen van een uitgebreid schaduwstation met alle bijhorende bedrading) begint er eindelijk weer iets zichtbaars te gebeuren:
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
en wat foto's
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Baan van Imtar
Wow, dat is een grote baan   :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Toch nog niet helemaal tevreden met hoe het was - nu ligt oa de schiebebuhne aan de andere kant van het station
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
en zo ziet dat er dan in het echt uit
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan van Imtar
Zeker een mooie sfeervolle baan. :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Imtar
Piwie
gast

Re: Baan van Imtar
Prachtige baan, mooie vakwerk huizen.

Blijf dit volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
Vandaag heb ik mijn eerste digitale seinen geïnstalleerd (viessmann multiplexers). Best simpel, en mooi spul. Plus: lekker weinig bedrading!
Re: Baan van Imtar
Gino
gast

Re: Baan van Imtar
Wat een prachtige baan is dit zeg.
Ben gezond jaloers op de beschikbare ruimte.
Ga dit blijven volgen
Re: Baan van Imtar
Imtar
gast

Re: Baan van Imtar
De lange stilte het afgelopen half jaar heeft een goede reden - een dochtertje om precies te zijn. Dit betekende helaas wel dat ik mijn baan flink in omvang moest reduceren (tekort aan opslagruimte). Gezien er misschien zelfs nog meer af moet heb ik for the time being dan maar een tijdelijk, simpel baantje gelegd. Wel fijn dat er eindelijk weer eens wat kan rijden!

https://youtu.be/akrhTNkU468
Re: Baan van Imtar
Jørg
gast

Re: Baan van Imtar
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Re: Baan van Imtar
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan van Imtar
Gefeliciteerd met je geboorte van je dochter. :thumbup:

Mooi simpel baantje. :) :)
Re: Baan van Imtar
peterke33
gast

Re: Baan van Imtar
Geleficiteerd met de geboorte van je dochter, je baan ziet er mooi uit hoor.  :)  :thumbup: