Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan van Imtar

Gestart door Imtar donderdag 01 september 2011, 14:47:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Imtar
chester2203
gast

Re:Baan van Imtar
Geweldig omte zien hoe jij met M-rails dit voor elkaar hebt gekregen. Ziet er geweldig uit. Ik denk dat de Efteling jou maar eens moet bellen om hun banen in het diorama op te knappen...
Ik blijf je volgen en hoop waneer ik vragen heb.... rijdt   bouw namelijk ook met Mrail
Groet Frans
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: chester2203 op dinsdag 20 september 2011, 10:07:55
Geweldig omte zien hoe jij met M-rails dit voor elkaar hebt gekregen. Ziet er geweldig uit. Ik denk dat de Efteling jou maar eens moet bellen om hun banen in het diorama op te knappen...
Ik blijf je volgen en hoop waneer ik vragen heb.... rijdt   bouw namelijk ook met Mrail
Groet Frans

Dank je voor het compliment, en vraag maar raak hoor
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: Golfer op dinsdag 20 september 2011, 09:51:37
Citaat van: Imtar op dinsdag 20 september 2011, 00:57:15
... Alleen jammer dat ik mn control unit op heb geblazen afgelopen week. Nu maar hopen dat de ECOS die ik een paar weken geleden besteld heb snel binnen komt (ben van lieverlee maar even teruggestapt naar delta)

Dat is natuurlijk erg jammer. Wellicht kun je 'm open maken en kijken (foto) wat er mis is. Op het forum zijn er genoeg die je dan tips kunnen geven.

Ik zal vandeweek eens kijken of ik hem open kan slopen. Maar goed, ik wilde toch al overstappen op de ecos om meer uit mn mfx decoders te kunnen halen, dus zo'n grote ramp is het niet.
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
En de Ecos2 is binnen! Alle locs staan er inmiddels in. Morgen m eens op de baan zelf uitproberen (nadat ik het laatste deel van de handleiding soldaat heb gemaakt)
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Ik ben eens wat aan het spelen geslagen met de windows movie maker. Zie hieronder het resultaat (en nee, ik ben nog lang geen Steven Spielberg  :P):

http://www.youtube.com/watch?v=wI3y-uemx-M

Voor de spotters: in het filmpje rijden een BR1, een BR50 en een TEE RAM. Tevens staat ergens halverwege mijn allereerste kleine stoomlokje (ca 1986) stil op een stuk van de baan waar tijdens het maken van het filmpje nog geen stroom liep.
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Imtar
Leuke baan en mooie foto's.

Je hebt aardig wat aandacht besteed aan de scenery en dat resultaat mag er dan ook wezen.

Helaas zijn een aantal foto's niet meer zichtbaar dus je Oostenrijkse deel heb ik nog niet kunnen aanschouwen.

Groet, Ronald
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan van Imtar
Leuk, alleen jammer dat de mensen op het perron zolang moeten wachten, de trein raast steeds voorbij het station en stopt niet eventjes om in of uit te stappen.

Mvg, Jos
Re:Baan van Imtar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Imtar,

Net voor het eerst jou baan gezien op het filmpje en ik ben onder de indruk van je scenery  :thumbup: :thumbup:

Samen met de Disney muziek is het een mooi geheel geworden  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: M.user op zaterdag 24 september 2011, 11:06:08
Leuke baan en mooie foto's.
Helaas zijn een aantal foto's niet meer zichtbaar dus je Oostenrijkse deel heb ik nog niet kunnen aanschouwen.

Dank je. Welke foto's zijn niet meer zichtbaar? Want dat Oostenrijkse deel is ook nog niks meer dan de rails van het schaduwstation en omstreken, alles wat daarboven aan railniveaus, scenery, skipistes, kabelbanen enzovoorts moet gaan komen is dus ook nog niet te zien  ;)

Citaat van: Jos op zaterdag 24 september 2011, 12:44:10
Leuk, alleen jammer dat de mensen op het perron zolang moeten wachten, de trein raast steeds voorbij het station en stopt niet eventjes om in of uit te stappen.

Merci. Tja, tijdens het bedienen van de camera laat ik de treintjes maar gewoon even lekker langsrazen  :D

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 24 september 2011, 12:59:48
Net voor het eerst jou baan gezien op het filmpje en ik ben onder de indruk van je scenery  :thumbup: :thumbup:

Samen met de Disney muziek is het een mooi geheel geworden  :)

Dank je. Het maken van een wereld in het klein is voor mij ook het leukste deel van deze hobby  :)
(Overigens klein detail: de muziek op de achtergrond was van de film Jurassic Park)
Re:Baan van Imtar
Lokkie
gast

Re:Baan van Imtar
Hoi,

Leuk filmpje. B)

Gr.
René
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Vandaag het Oostenrijkse deel van mijn baan de eerste uittocht naar de 3e dimensie laten maken (tja, daar kom je in die contrijen niet onderuit  ;) )





NB op de peronsaanduidingen staat nog St Niklaus, van toen ze gebruikt werden op mijn oude baan. Dit gaat nog veranderen (gezien het vakwerkstadje al St Niklaus heet)
Re:Baan van Imtar
lukas
gast

Re:Baan van Imtar
Ziet er erg goed uit!
Dit wordt vast zo mooi als aan de andere kant van de baan! :D

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: lukas op donderdag 29 september 2011, 08:03:08
Ziet er erg goed uit!
Dit wordt vast zo mooi als aan de andere kant van de baan! :D

Thanks!
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Imtar
Je hebt voorlopig nog aardig wat te doen aan het Oostenrijkse deel.

Het zal er vast net zo mooi uit komen te zien als de rest.

Groet, Ronald
Re:Baan van Imtar
Prachtig!

Wat een mooie foto's en filmpjes van je baan.

Succes verder met de bouw!
Tim

Re:Baan van Imtar
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi,

Het eerste deel van je baan is werkelijk schitterend, dus ik ben zeer benieuwd wat je hier allemaal voor moois van gaat maken. Succes in ieder geval, ik blij je volgen!

Groetjes,

Rutger

P.S. In Garfield door je muur heen gelopen? (bovenste foto links) :D :P
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: Rutger op zaterdag 01 oktober 2011, 13:47:48
Het eerste deel van je baan is werkelijk schitterend, dus ik ben zeer benieuwd wat je hier allemaal voor moois van gaat maken. Succes in ieder geval, ik blij je volgen!
P.S. In Garfield door je muur heen gelopen? (bovenste foto links) :D :P

Merci!

En dat gat bevindt zich in een kast (niet in de muur dus), waar de trein dwars doorheen gaat op weg naar de andere tafel  B)
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Naast dat er weer wat lantaarnpalen aangesloten zijn, zullen de aandelen merten/preiser/noch vandaag wel weer wat gestegen zijn: er zijn ineens veel meer inwoners in de stad  ;)









Re:Baan van Imtar
lukas
gast

Re:Baan van Imtar
Het ziet er steeds beter uit! :D :D :D
Echt prachtig!
Fijn dat de preisertjes nu ook wat in het donker kunnen zien. :P
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Ik ben de afgelopen week meer bezig geweest met spul aansluiten (wisseldecoders, wagons met verlichting, etc) dan met scenery, dus ik heb weinig spannende nieuwe foto's. Van een paar verlichte TEE wagons heb ik wel een plaatje. Tevens een foto van de aanwinst die ik gister in Houten heb gedaan: een 37573 BR 103 TEE lok met full sound  :D . En dan ook maar eens een foto van vrijwel al mn loks bij elkaar: alleen de VT 11.5 (roco), de RAM TEE (M*) en de BR 10 (M* 37084) staan er niet bij.






Re:Baan van Imtar
Buster
gast

Re:Baan van Imtar
Heb je misschien ergens een foto van die rails die door de kast heen loopt?

Gr, Buster
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: Buster op zondag 09 oktober 2011, 19:19:35
Heb je misschien ergens een foto van die rails die door de kast heen loopt?

Nog niet, maar ik kan er wel een voor je maken.
Re:Baan van Imtar
Buster
gast

Re:Baan van Imtar
Dat zou mooi zijn!
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Imtar,

Mooie nieuwe aanwinst. Je hebt trouwens een leuke verzameling loks.

Ook die 2 V200 loks zien er goed uit.

Groet,  Ronald
Re:Baan van Imtar
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Baan van Imtar
Mooie verzameling inderdaad.

Die sfeerfoto's zijn trouwens prachtig!

Groetjes,

Rutger
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Merci!

En Buster: zoals beloofd:

Re:Baan van Imtar
Buster
gast

Re:Baan van Imtar
Das leuk gedaan zeg! :thumbup: Heel erg bedankt voor het plaatsen en nemen van de foto! :)

Gr, Buster
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: Buster op dinsdag 11 oktober 2011, 14:30:11
Das leuk gedaan zeg! :thumbup: Heel erg bedankt voor het plaatsen en nemen van de foto! :)

Gr, Buster

No problemo, en dank je. Tja, oorspronkelijk was het de bedoeling 1 H0 tafel te hebben, en 1 n tafel (met Japanse modellen, tijdvak V-VI: shinkansens en dergelijke). Maar ik kwam dan gewoon niet uit met het h0 spul, en onder het motto "we doen iets goed of we doen het niet", heb ik toen maar een gat in de kast gemaakt, de tafels verbonden, en het N-spul in dozen geladen.
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Vandaag lekker op eurospoor rondgekeken (en weer wat spullekes erbij gekocht). Vanavond weer een paar wagons van licht voorzien. Al met al een productieve dag!

Re:Baan van Imtar
lukas
gast

Re:Baan van Imtar
Nice! :thumbup:
Wat voor wagon is dat?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Thanks

op het voorste spoor 3 TEE wagons (panorama, restauratie, en "gewone"), op het achterste spoor 4 d-zug wagons (2x 1e klasse. 1x 2e klasse, 1x bagagewagon)
Re:Baan van Imtar
lukas
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: Imtar op maandag 31 oktober 2011, 18:21:10
Thanks

op het voorste spoor 3 TEE wagons (panorama, restauratie, en "gewone"), op het achterste spoor 4 d-zug wagons (2x 1e klasse. 1x 2e klasse, 1x bagagewagon)

Ok, thnx!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
De laatste weken ben ik druk geweest met mn nieuwe werk. Maar vandaag heb ik eindelijk weer wat kunnen doen aan de baan. Ik heb een keukenkarretje van Ikea omgetoverd tot mijn control station (zo'n Ecos moet toch ergens kunnen staan, niet? btw, dat stukje rails is het programmeerspoor), en een tweede schaduwstation aangelegd naast het bestaande deel (ik wilde meer treinen kwijt kunnen). En ja, dat stuk is C ipv M rails (zonde om dat spul enkel stof te laten vangen, kan ik die rails net zo goed gebruiken).
Daarnaast nog wat aanwinsten van de laatste tijd: een ÖBB lok met wagons (eigenlijk wel een tijdperk te modern voor deze baan, maar goed), en een reeks wagons die er achter mn V200 prachtig uitziet.












Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2023

offline
Re:Baan van Imtar
mooie foto's.

Bij ons rijdt het ook allemaal door elkaar qua tijdperk.Je moet kopen wat je zelf mooi vindt nietwaar?Op de laatste foto gaat het wel gevaarlijk dicht langs de rand.Nog geen ongelukken gehad daar?

Harald & Alex
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: harald en alex op zondag 20 november 2011, 19:31:40
mooie foto's.

Bij ons rijdt het ook allemaal door elkaar qua tijdperk.Je moet kopen wat je zelf mooi vindt nietwaar?Op de laatste foto gaat het wel gevaarlijk dicht langs de rand.Nog geen ongelukken gehad daar?


Thanks. Ik probeer me wel zo veel mogelijk aan tijdperk 3-4 te houden, maar ik wilde wel in het Oostenrijkse deel wat öbb spul rond hebben rijden, vandaar dat ik me aan een tijdperk 5 lok bezondigd heb (en ik heb er geen moment spijt van).
Wat betreft de rails op die laatste foto: hoewel hij inderdaad vlak langs de rand van de tafel loopt heb ik er nooit problemen gehad. Zelfs als ik bv mijn ram tee op volle snelheid langs laat razen (da's een van mn snelste loks) blijft hij daar netjes op het spoor. gelukkig maar  ;)
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Een filmpje nu alle lampjes in het vakwerkstadje aan zijn gesloten:

http://www.youtube.com/watch?v=M0qH7yi8PZA
Re:Baan van Imtar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Imtar
Top sfeer  :thumbup: :thumbup:

Heb je het aantal lampjes ook geteld ? dat ga je niet redden met 100  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

offline
Re:Baan van Imtar
Dat blijft toch het mooiste: vakwerkhuisjes met verlichting in de avond   :thumbup:

Citaat van: Imtar op zondag 20 november 2011, 19:00:43
Ik heb een keukenkarretje van Ikea omgetoverd tot mijn control station (zo'n Ecos moet toch ergens kunnen staan, niet?

Goed idee  :D

groet,
michiel
Re:Baan van Imtar
veldkamp
gast

Re:Baan van Imtar
Zag je draadje vandaag voor het eerst echt heel mooi.

gr erik
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: degeluidsman op zondag 08 januari 2012, 14:41:31
Heb je het aantal lampjes ook geteld ? dat ga je niet redden met 100  :D

ik wil waarschijnlijk niet eens weten hoeveel het er zijn  ;)
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Weer een paar plaatjes:

De afgelopen tijd heb ik her en der puntjes op i's gezet; van heggetjes/hekjes plaatsen tot aan verlichting aansluiten, etc











Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar









En nog een foto van het 2e schaduwstation in voltooide (en gebruikte) toestand:



Alsmede een foto van het Oostenrijkse hoofdstation-emplacement, dat steeds meer vorm aan begint te nemen. Met (decoratief bedoelde) bovenleiding.

Re:Baan van Imtar
dani
gast

Re:Baan van Imtar
detail, detail en nog eens detail..   Ik zal maar niet vragen hoe veel uren hier al zijn in gegaan om dit zo ver te brengen?

Prachtig werk , heel secuur en mooi afgewerkt.    Jij hebt waarschijnlijk een flinke batterij trafo's of een uit de kluiten gewassen voeding voor al die lampjes ?

Hele mooie baan, dat is een feit !

Re:Baan van Imtar
Lokkie
gast

Re:Baan van Imtar
Dat is weer een zeer sfeervolle update. :thumbup:
Het ziet er erg goed uit met zo met de verlichting. B)

Gr.
René
Re:Baan van Imtar
Imtar
gast

Re:Baan van Imtar
Citaat van: dani op maandag 09 januari 2012, 11:49:13
Prachtig werk , heel secuur en mooi afgewerkt.    Jij hebt waarschijnlijk een flinke batterij trafo's of een uit de kluiten gewassen voeding voor al die lampjes ?

Ik heb puur voor de lampjes inderdaad 5 trafo's (van die witte) staan. Het zou waarschijnlijk ook met minder kunnen, maar ik heb liever wat reserves in die dingen

Citaat van: dani op maandag 09 januari 2012, 11:49:13
Hele mooie baan, dat ie een feit !
Citaat van: Lokkie op maandag 09 januari 2012, 12:06:40
Dat is weer een zeer sfeervolle update. :thumbup:
Het ziet er erg goed uit met zo met de verlichting. B)

Merci!
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Imtar,

je bent een prachtige baan aan het maken en het ziet er super uit met al die lampjes :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baan van Imtar
destrikjes
gast

Re:Baan van Imtar
Wat worden de vorderinen mooi, en een baan zonder verlichting !!!!!!!!
nee et brengt echt een super sfeer.

Gr. Arno ( HollandRail )
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan van Imtar
Hoi Imtar,

Je hebt een geweldig mooie baan, vooral het stadje met de stadsmuur spreekt me erg aan. Ben benieuwd naar de rest.

Gr. Henk
Re:Baan van Imtar
Lid sinds: 2011

offline
Re:Baan van Imtar
Hallo Imtar,

wat een schitterende baan heb je zeg. En wat een heerlijke sfeer. Ik ga je volgen want ik zie weer een heleboel mooie voorbeelden. Leuk dat je ook M rail gebruikt. Succes met de verdere bouw.

Groeten Martin
Re:Baan van Imtar
Sattrickske
gast

Re:Baan van Imtar
Hmm, nog een draadje dat ik ga volgen.  Gewoon en schitterend gevoel voor details  :thumbup:
Ik ga nog veel werk hebben aan m'n baantje.