Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Terug naar Toen

Gestart door Jasperkc donderdag 01 september 2011, 00:06:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Terug naar Toen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Terug naar Toen
Hallo iedereen,

Misschien overbodig dat ik dit topic open, maar ik was benieuwd of het ook nu nog (3 dagen voor terug naar toen) mogelijk is dat de VSM de nieuwe 23 058 naar Beekbergen haalt of kan dat niet. Of is het zo dat de VSM in de toekomst een 23er treffen organiseert met bijvoorbeeld 5 23ers:

1. 23 071
2. 23 076
3. 23 058
4. 23 042
5. 23 023

Het zal wel allemaal erg veel kosten en dat doen ze waarschijnlijk niet bij de VSM, maar als er iemand andere info heeft, graag.

Jasper
Re:Terug naar Toen
fasca
gast

Re:Terug naar Toen
01 1075 (Gastlok SSN, Za.)
23 071
23 076
44 1593-1
50 0073
50 3564
52 3879
52 8053
64 415
TKp23
ZLSM Gastlok, misschien 2
Re:Terug naar Toen
103 220-0
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: Jasperkc op donderdag 01 september 2011, 00:06:24
Hallo iedereen,

Misschien overbodig dat ik dit topic open, maar ik was benieuwd of het ook nu nog (3 dagen voor terug naar toen) mogelijk is dat de VSM de nieuwe 23 058 naar Beekbergen haalt of kan dat niet. Of is het zo dat de VSM in de toekomst een 23er treffen organiseert met bijvoorbeeld 5 23ers:

1. 23 071
2. 23 076
3. 23 058
4. 23 042
5. 23 023

Het zal wel allemaal erg veel kosten en dat doen ze waarschijnlijk niet bij de VSM, maar als er iemand andere info heeft, graag.

Jasper

23 105 bestaat ook nog.
Nou ja, eerst is het tijd voor een andere reunie.
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Terug naar Toen
Om een voertuig zonder inzetcertificaat (die heeft de 23 058 volgens mij nog niet) over de hoofdbaan te slepen moet je een VGB aanvragen bij IVW, dat duurt (minstens) 6 weken. Dus 3 dagen is een beetje kort dag ;)
Bovendien is de loc nog niet inzetbaar.
Een 23'er treffen is leuk, maar dan moet je ff wachten totdat de 23 023 weer klaar is.
Overigens begreep ik dat de 44'er dit jaar verstek moet laten gaan tijdens Terug naar Toen.
Re:Terug naar Toen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Terug naar Toen
Citaat van: timtrein op donderdag 01 september 2011, 16:52:15
Om een voertuig zonder inzetcertificaat (die heeft de 23 058 volgens mij nog niet) over de hoofdbaan te slepen moet je een VGB aanvragen bij IVW, dat duurt (minstens) 6 weken. Dus 3 dagen is een beetje kort dag ;)
Bovendien is de loc nog niet inzetbaar.
Een 23'er treffen is leuk, maar dan moet je ff wachten totdat de 23 023 weer klaar is.
Overigens begreep ik dat de 44'er dit jaar verstek moet laten gaan tijdens Terug naar Toen.

Tijd voor een domme vraag:

Wat is VGB (Vliegende Guppen Belasting zal het niet zijn ;-));
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Terug naar Toen
Citaat van: 103 220-0 op donderdag 01 september 2011, 07:36:43
Nou ja, eerst is het tijd voor een andere reünie.

Hallo, Welke reünie bedoel je. Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig. Is het een reünie van bijvoorbeeld de 1200en?? in November??

Groet, Jasper
Re:Terug naar Toen
103 220-0
gast

Re:Terug naar Toen
Ja. Die is ook veel leuker. Die 23'en zien er allemaal hetzelfde uit; dat kan van de 1200'en niet worden gezegd.
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Terug naar Toen
VGB = verklaring van geen bezwaar, een soort toestemming voor 1 overbrenging over de hoofdbaan
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Hoi Jasper,

je mist in je lijstje nog een aantal modellen, ik heb tenminste nog gespot:

1 Een mij verder geheel onbekend model



2 Eigenlijk ken ik geen van deze modellen (en zij mij gelukkig ook niet  ;)  )




Het is hachelijk!    B)
Re:Terug naar Toen
robert9368
gast

Re:Terug naar Toen
de 23-058 kan helaas niet naar de vsm ;)

technische redenen

Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Terug naar Toen
Citaat van: frank-103 op zaterdag 03 september 2011, 21:18:17
1 Een mij verder geheel onbekend model

:D Nee, dat is loslopend wild, wat je wel meer ziet op de Veluwe...
Wel een toffe peer (model) dat ie rondje geeft. :D

Hoop dat jullie genoten hebben vandaag van alle stoomers.

Groeten van Jarno

Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Ik wel, filmpje (sleutelhangercamera, tussen de rails...) staat over 15 minuten op joetjoep, en dan ook hier.
Foto's duurt ff langer.

Re:Terug naar Toen
mathijs-spoor3
gast

Re:Terug naar Toen
dwe 44 reed niet. dat was wel balen. en de nieuwe ice voor 'hovia'is uitbundig gechekt door de bovenstaande mensen. foto's volgen >:-D

gr
Re:Terug naar Toen
rowan
gast

Re:Terug naar Toen
laatste rit van de dag was wel leuk. dubbeltractie br 50 (oliestoker geeft een behoorlijke lading zwarte rook bij het optrekken veel meer dan een normale 50er). heb de terugrit naar beeksbergen overgeslagen omdat ik anders beetje laat thuis zou zijn maar daar zat er ook nog een br 52 voor (heb nog wel even vertrek afgewacht dat klok als muziek in de oren
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Re:Terug naar Toen
MarklinKoen
gast

Re:Terug naar Toen
Euh.. meneer, even aan de kant! op het laatst :D
Re:Terug naar Toen
mathijs-spoor3
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: rowan op zaterdag 03 september 2011, 21:55:44
laatste rit van de dag was wel leuk. dubbeltractie br 50 (oliestoker geeft een behoorlijke lading zwarte rook bij het optrekken veel meer dan een normale 50er). heb de terugrit naar beeksbergen overgeslagen omdat ik anders beetje laat thuis zou zijn maar daar zat er ook nog een br 52 voor (heb nog wel even vertrek afgewacht dat klok als muziek in de oren

met de 3 loks met vol gas onder een viaduct door was toch het mooist. een filmpje uploaden gaa ik nog doen.

gr
Re:Terug naar Toen
chopper
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: rowan op zaterdag 03 september 2011, 21:55:44
laatste rit van de dag was wel leuk. dubbeltractie br 50 (oliestoker geeft een behoorlijke lading zwarte rook bij het optrekken veel meer dan een normale 50er). heb de terugrit naar beeksbergen overgeslagen omdat ik anders beetje laat thuis zou zijn maar daar zat er ook nog een br 52 voor (heb nog wel even vertrek afgewacht dat klok als muziek in de oren
:thumbup: :thumbup:
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Terug naar Toen
leuk filmpje frank! is je camera waterdicht, of is het toeval dat ie het overleefd?

Roy
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Hoi Roy, dat is toeval! Zo'n sleutelhangercamera kost ongeveer 8 euro + geheugenkaartje, zeg totaal 18 euro. Dan kan je veel leuke filmpjes maken, maar als de camera stuk gaat is de schade ook beperkt.

01 1075 (Gastlok SSN, Za.)





23 071





23 076
Niet gezien

44 1593-1





50 0073
Niet gezien

50 3564



52 3879



52 8053





64 415



TKp23





ZLSM Gastlok, misschien 2



Re:Terug naar Toen
dennekamp
gast

Re:Terug naar Toen
ik ben ook weer geweest .
het blijft geweldig om al die stomers aan het werk te zien.
heb ook weer genoeg foto's gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Album-RSKHGSPB-Foto%27s-in-Lieren-Foto%27s-van-Dagje_weg-Evenement.html
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

offline
Re:Terug naar Toen
Even snel 2 fototjes vanuit Loenen:





Dit is overigens telefoonkwaliteit.  :P

Films van o.a de ochtendgoederentrein, laatste trein, div andere treinen, komen pas ná het weekend. Zo tegen woensdag denk ik... O:-D Sorry Gerard :mrgreen:
Re:Terug naar Toen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Terug naar Toen
Hallo Frank,

Dat je zomaar de beruchte bende zo op de gevoelige plaat heb weten vast te leggen. B)
Overigens zie ik weer zat leuke foto's en een enig filmpje.
Dank je voor het plaatsen.

@Frank en de rest, (dan sluit ik hem ook niet uit)

Vandaag een erg gezellig dagje VSM gehad.
Qua weer hebben wij het enorm getroffen en was het erg goed vertoeven.
Mijn filmpjes volgen nog, filmpje moet ik even kijken of die waardig is voor Youtube..
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, praatje en al het andere en hopelijk tot volgend jaar!

Groetjes,

Antal
Re:Terug naar Toen
Gerard
gast

Re:Terug naar Toen
@ Frank: die 2 foto's van mij / ons zijn wel heel stiekem gemaakt 8o.

Citaat van: M. Lankhaar op zaterdag 03 september 2011, 23:21:23
Even snel 2 fototjes vanuit Loenen:

<2 afbeeldingen>

Films van o.a de ochtendgoederentrein, laatste trein, div andere treinen, komen pas ná het weekend. Zo tegen woensdag denk ik... O:-D Sorry Gerard :mrgreen:
Dit zijn al mooie plaatjes geworden. Ik ben nu al benieuwd naar wat ik woensdag te zien krijg.
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen

Citaat van: Gerard op zaterdag 03 september 2011, 23:38:28
@ Frank: die 2 foto's van mij / ons zijn wel heel stiekem gemaakt 8o.

[


Inderdaad! Jij als forum-ster moet je zorgen maken, de paparazzi zijn overal    :-(

(NB stel, het is ondenkbaar hoor, dat je jouw haar niet netjes had gekamd, dan had ik de foto hier niet geplaatst hoor!)
Re:Terug naar Toen
Gerard
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: frank-103 op zaterdag 03 september 2011, 23:55:20
Inderdaad! Jij als forum-ster moet je zorgen maken, de paparazzi zijn overal    :-(
Het is hachelijk 8o.
Re:Terug naar Toen
fasca
gast

Re:Terug naar Toen
Nu weer wat tijd (bezoek is net weg). Hier mijn bijdrage
23 076 Loenen

Op de draaischijf (van Bw Oberhausen) de omgenummerde 011 075-9




Hajo, 3Rail en Timtrein nog gezien :thumbup:
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Bij Hans de 23 076 gezien, en bij dennekamp ook de 50 073. Zijn we dan compleet?


Ik heb wel nog een saai filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=x3t3quBk-E4
Re:Terug naar Toen
fasca
gast

Re:Terug naar Toen
NS2530
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2011

offline
Re:Terug naar Toen
Eigenlijk jammer dat er geen nederlands stoommaterieel meer rijvaardig is.
Re:Terug naar Toen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Terug naar Toen
Jawel 3737, ze is net 100 jaar geworden.

Mvg, Johan
Re:Terug naar Toen
mathijs-spoor3
gast

Re:Terug naar Toen
maar de 3737 is niet rijvaardig

gr
Re:Terug naar Toen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Terug naar Toen
Heb ze anders genoeg zien rijden, hebben ze het laten verlopen? Zal wel een centen kwestie zijn.

Mvg, Johan
Re:Terug naar Toen
mathijs-spoor3
gast

Re:Terug naar Toen
ze hebben em kapot laten gaan. door er nie goed mee om te gaan of zoiets.

gr
Re:Terug naar Toen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Terug naar Toen
Das niet de eerste keer.

Mvg, Johan
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
Citaat van: Chief op zondag 04 september 2011, 10:46:57
Eigenlijk jammer dat er geen nederlands stoommaterieel meer rijvaardig is.

Wel hoor, Bello bij de stoomtram Hoorn Meddemblik en allerlei andere kleinere stoomlokjes bij andere musea in het land.
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Terug naar Toen
Klopt idd. Maar idd jammer dat de locs van het spoorwegmuseum niet rijvaardig zijn. (maar gelukkig staan ze wel netjes binnen opgesteld, en dus niet weg te roesten.

Roy
Re:Terug naar Toen
Rob_D
gast

Re:Terug naar Toen
Ik ben gisteren ook een tijdje in Beekbergen geweest en heb wat foto's gemaakt



meer foto's op onderstaande link


http://www.stekelbaars.eu/trein/thumbnails.php?album=11
Re:Terug naar Toen
fasca
gast

Re:Terug naar Toen
Mooi evenement, maar ik stoorde me met heel veel fotografen aan de telegraafmasten die nu in het midden stonden (Beekbergen). Je kon nu alleen met moeite vanaf die kant (zonzijde) de loks zonder mast fotograferen. Erg storend :(  Wie heeft dat verzonnen! Ze staan er kennelijk alleen maar voor de sier. Zet ze dan aan de buitenzijde bij het laatste doodlopende spoor.

Groet,

hans W
Re:Terug naar Toen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Terug naar Toen
ik kom er niet dus hoef ik mij ook niet te storen.

Mvg, Johan
Re:Terug naar Toen
s.kruidenier
gast

Re:Terug naar Toen
ook vanaf mijn kant een aantal foto's :)

























Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Terug naar Toen
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 04 september 2011, 13:05:19
ik kom er niet dus hoef ik mij ook niet te storen.

Mvg, Johan
Ik heb de hele dag uitgekeken naar een witte Kango langs de baan met een zwaaiende man er naast.  :mrgreen:


Was een geweldige dag. Na alle foto's over mooie locs en treinen hier een iets andere foto.
Een bevlogen VW liefhebber die toch met een jaloerse blik naar een mooie gestroomlijnde Citroen kijkt.  O:-D



Gr. Charlie

Gr. Charlie
Re:Terug naar Toen
mathijs-spoor3
gast

Re:Terug naar Toen
 :D :D

gr
Re:Terug naar Toen
Locje0.6
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: fasca op zondag 04 september 2011, 13:03:38
Mooi evenement, maar ik stoorde me met heel veel fotografen aan de telegraafmasten die nu in het midden stonden (Beekbergen). Je kon nu alleen met moeite vanaf die kant (zonzijde) de loks zonder mast fotograferen. Erg storend :(  Wie heeft dat verzonnen! Ze staan er kennelijk alleen maar voor de sier. Zet ze dan aan de buitenzijde bij het laatste doodlopende spoor.

Groet,

hans W

Dit heb ik eerder gelezen :P Moet zeggen dat ik het hier mee eens ben. Misschien is het mooie aankleding, maar voor fotograven is het minder.

Overigens heb ik een geweldig weekend gehad! Uiterraard mee geweest met m'n vader.
Zodra ik wat foto's heb zal ik deze posten.

Groet, Locje0.6
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

online
Re:Terug naar Toen
ik ben het ook met fasca eens, als ze dan al palen neer zetten hadden ze er ook draden tussen moeten spannen, dan nog denk ik niet dat die telegraafpalen historisch verantwoord geplaatst zijn, ontspoort er een trein, liggen de telegraafpalen meteen ook om en kan er niet eens om hulp geseind worden.

Opstoken die dingen!

:)
Re:Terug naar Toen
rowan
gast

Re:Terug naar Toen
misschien doen ze het wel om fotografen te weren. personeel was niet echt te spreken over het gedrag wat enkele fotografen vertoonden (bijv op nog geen halve meter van het spoor zitten foto's en niet uit de weg gaan. dit is volgens een conducteur waar ik mee sprak ook deels de reden waardoor er niet meer op de zaterdag avond met alle loks een trein word gevormd.
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Terug naar Toen
Draadloos tijdperk :D

Gr, Jan
Re:Terug naar Toen
Armsein
gast

Re:Terug naar Toen
Even alle plaatjes bekeken, zitten erg mooie tussen. Ben er gister geweest en heb zo hier en daar een trein op de plaat gezet. Was niet echt ideaal, maar goed. Stond op een gegeven moment naast de camera van TV-Gelderland. Het shot van hun was ook maar zo even op tievie :D
Wat ik miste was de o11-075-9 zoals hij tegenwoordig heet. Die heb ik net steeds niet voorbij zien komen. Volgende keer beter.
Nog een tip voor de fotografen met bewegingsonscherpte: Draai de ISO-waarde bij zulke evenementen eens naar 200 of meer, stel je camera in op tijdvoorkeuze en kies een sluitersnelheid van rond de 250 (bij zon liefst hoger). De camera zoekt er dan zelf wel een diafragma bij. ( en dan denk ik aan iets tussen de 5,6 en 11)

grt, JW
Re:Terug naar Toen
Lid sinds: 2008

offline
Re:Terug naar Toen
Hier alvast twee video's:



Re:Terug naar Toen
Locje0.6
gast

Re:Terug naar Toen
Citaat van: frank-103 op zondag 04 september 2011, 21:06:24
ik ben het ook met fasca eens, als ze dan al palen neer zetten hadden ze er ook draden tussen moeten spannen, dan nog denk ik niet dat die telegraafpalen historisch verantwoord geplaatst zijn, ontspoort er een trein, liggen de telegraafpalen meteen ook om en kan er niet eens om hulp geseind worden.

Opstoken die dingen!

:)

Die draden komen er als het goed is nog wel. Maak je daar maar geen zorgen om.
Oke, ik ga nu niet zeggen dat er nooit een loc ontspoort, maar de kans blijft wel klein. Helemaal meegenomen dat de snelheid daar niet boven de 15 km/h uit.

Groet, L0.6