Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Rutgers zolderbaan - Einde van een tijdperk

Gestart door Rutger woensdag 31 augustus 2011, 18:33:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Eigenlijk is 'ie al een week af, maar ik was vergeten een foto te plaatsen.

De machinefabriek van Auhagen:



Het kopspoor waarlangs ik gepland had 'm te plaatsen blijkt echter wat te kort te zijn, dus dat moet ik gaan verlengen. dan heb ik ook meteen wat meer ruimte om materieel op de stellen. Het wordt inmiddels wat vol druk op de baan. Moet ik helaas wel weer kurk gaan leggen... ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
En je was nog wel klaar met de kurk  :P
De fabriek ziet er  :thumbup: uit.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Tja, ik weet 't. Dat kurk leggen hoort er helaas gewoon bij. En mee spoorruimte kan nooit kwaad. Vooral die 8-delige TEE is nogal een aanslag op de ruimte. Misschien moet ik toch eens gaan overwegen wat minder nieuwe treinen te kopen... :oops:
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Ik heb hetzelfde probleem. Van de week heb ik de nieuwe catalogus opgehaald van Marklin. Staat er een nieuwe Big Boy in!!
Hoe durven ze. Nu wil ik die ook weer hebben hahahah.
Weer 800 euro's weg. En dan hebben ze ook nog een speciale set van de krokodil met Sinus motor. Die wil ik ook..........
Alleen maar mooie dingen die ik wil. nu nog een sponsor zoeken haha.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Geef ff een seintje als je die sponsor hebt gevonden. Bij mij staan in ieder geval de ET 403 en de NS1201 op het verlanglijstje. ;)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Machinefabriek is af
Zal ik doen.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
Hallo iedereen,

De sporen bij de grote draaischijf lagen er niet zo netjes bij, omdat deze eigenlijk net wat te lang waren. Daar moest natuurlijk wat aan worden gedaan!

Zoals te zien is knikken de buitenste sporen een beetje.



Om tijdelijk ruimte te maken moesten de locs even bij het station staan, wat een leuke locparade tot gevolg had. :)



De sporen zijn weg en een deel van het kurk moet wijken.



De eerste nieuwe sporen worden gelegd (met 2207 i.p.v. 2200 past het wel mooi).



En even later ligt alles er weer mooi bij!



Zo, het dak er terug op en klaar. Het klusje heeft alles bij elkaar net iets meer dan een uur geduurd.



En dat was dan mijn 3000e post op dit mooie forum (excl. gezwets in het café). :D

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
mooi, man. en een prachtig lokomotief om te gaan proefrijden / draaien.   De Red Baron is ook één van mijn favorieten, altijd al geweest, al heb ik het niet zo op stomers.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
Hoi Rutger,

waarom heb je eigenlijk stootblokken in je loods ingebouwd? Hierdoor kun je toch alleen kortere loks opstellen?

Groetjes, John
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
Goeie vraag eigenlijk. Die zaten er nog in van de vorige baan (die rails in de loods zijn er niet uit geweest). Waarom ik ze er toen in heb gedaan weet ik niet meer. Het enige dat ik kan bedenken is dat de locs zo niet tegen het mechanisme kunnen duwen waarmee de deuren dicht gaan. Bij slecht contact kan open duwen van de deuren namelijk wel eens lastig zijn. Ze zitten ook maar op 3 van de 6 sporen. :?

Voor de lengte maakte het niet zo veel uit. Lange locs kunnen er nog steeds wel in en bovendien laat ik ze toch altijd met de neus buiten staan. Dat ziet er leuker uit. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
hallo rutger,

je draaischijf gaat er ook supper uitzien,ik zet ook altijd mijn locs met hun neus net buiten de deuren.vind het veel mooier dan de deuren dicht,zo lijkt er dat er veel bedrijvigheid is in je loods,komt er ook verlichting aan je draaischijf of loods??

groeten peter(ke33)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf
Hoi Peter,

Dat is wel het plan. Op dit moment ben ik nog hard bezig om alle infra aan te sluiten, maar zo langzamerhand wordt het wel tijd om eens aan de scenery te gaan denken. Ik ga beginnen bij het station en dan vanaf daar verder werken. Overigens ben ik sinds vandaag ook weer met de grote locloods bezig. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Hallo iedereen,

Omdat ik, zoals eerder gemeld, een beetje moeite had met het passend maken van de set 60760 in m'n T18, heb ik besloten het anders te doen. De magneet uit 60760 is namelijk gewoon te groot voor de kap van de T18 en het ziet er niet uit als die niet goed sluit. Nu zit er een Esu-magneet is en heeft de loc z'n 3-polige anker ook weer terug. De kap sluit weer en de loc rijdt nu gewoon goed.

Hier een plaatje van de ombouw, met de nieuwe magneet.



Tja, wat moet je dan met die grote magneet en dat 5-polige anker? Nou, gelukkig heb ik in Houten een mooie E-loc gekocht die nog analoog was. En een paar extra decoders uit 60760-setjes had ik ook nog liggen, dus de klus was snel geklaard.

Zoeffff, digitaal.



De loc ziet er goed uit, maar is op bovenstaande foto nog wel wat stoffig aan de bovenkant (de kap is dus bovenop groen en niet grijs...). Inmiddels heb ik de kap schoongemaakt en ziet het er wat beter uit. Nog maar een fotootje dan...



Die kalkwagens staan er overigens erg goed bij. Jammer dat ik er pas 6 heb, maar dat zullen er de komende jaren nog wel wat meer worden. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Rutger,

de T18 kun je ook voorzien van een maxon motor. Zie bv hier Qua rijeigenschappen kun je dan de lok niet meer terug :thumbup:

Groetjes, John
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Citaat van: Rutger op woensdag 01 februari 2012, 21:30:43
De magneet uit 60760 is namelijk gewoon te groot voor de kap van de T18
Hallo Rutger,

Ik liep tegen exact hetzelfde probleem aan. Ik heb met een dremel-achtig toestel een stukje van de te grote magneet afgeslepen. Het huis kun je ook nog een beetje bijslijpen aan de binnenkant.

Citaat van: Rutger op woensdag 01 februari 2012, 21:30:43
Nu zit er een Esu-magneet in
Welke ESU magneet heb je hiervoor gebruikt?

Groet,
Rob


Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Voor dit type motoren is dat magneet 51962. Ik heb 'm bij MTE besteld en voor minder dan een tientje had ik 'm in huis. :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Hallo Rutger,

Ik heb deze loc ook omgebouwd maar vind deze nog niet echt lekker rijden. Is dit beter met de esu magneet dan met de aangepaste marklin magneet?

Mvg,

Mathijs
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Nieuwe sporen bij de draaischijf + locs ombouwen
Hoi Mathijs,

Heel uitvoerig heb ik 'm nog niet getest omdat ik op dit moment veel te veel materieel op de baan heb staan. Maar zo op het eerste gezicht rijdt 'ie prima.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Hallo iedereen,

Het opstelspoortje rechts achter in de hoek (spoor 44) bleek wat te kort te zijn om de machinefabriek mooi uit te laten komen. Ik heb besloten dat te gaan verlengen en er maar direct een extra spoor bij te plaatsen. Dan kan ik weer wat meer materieel kwijt op de baan. :)

Het gaat om het spoortje waar de SVT 137 op staat:



Ik heb het bestaande spoortje weggehaald en alvast wat rails neergelegd om te kijken hoe lang het nieuwe stuk moet worden.



Vervolgens heb ik nieuwe stukken kurk op maat geknipt en vastgelijmd.





De nieuwe bedding ligt er netjes bij:



En even later ligt er ook rails.



De machinefabriek hoeft nu niet in een raar hoekje gepropt te worden en heeft gewoon de ruimte langs het spoortje.



De lampjes op de stootjukken doen het ook.



En zo is er nu ruimte voor twee treinen.



Om de Mobile Stations niet te overbelasten kan ik deze twee sporen met een schakelaar uit zetten.

Het wordt nog wel eens wat met deze baan. ;)



Ik heb nog geen aandrijving voor het nieuwe wissel, dus voorlopig moet 'ie nog even met de hand.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Ik heb de draden van de locloods even los gehaald en de twee opstelsporen uit gezet. Dat scheelt weer 8 treinen om te voederen voor m'n Mobile Stations. Ik kon aan het gedrag van de treinen (haperend geluid, uitvallende verlichting) merken dat 20 treinen op de baan wat te veel van het goede was... 8o

Nu rijdt alles weer goed. :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Dat wordt dan toch een Ecos haha.
Dan wissels digitaal, en werkt veel mooier dan handbediening.
Mooi gedaan met die opstel sporen  :thumbup:
Ik wilde zeggen, dat wordt weer kurk plaatsen, maar dat is al gedaan haha.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Citaat van: Rutger op zondag 05 februari 2012, 11:49:33
Ik heb de draden van de locloods even los gehaald en de twee opstelsporen uit gezet. Dat scheelt weer 8 treinen om te voederen voor m'n Mobile Stations. Ik kon aan het gedrag van de treinen (haperend geluid, uitvallende verlichting) merken dat 20 treinen op de baan wat te veel van het goede was... 8o

Nu rijdt alles weer goed. :)

Tja het houdt een keer op met de stroom... :( Daarom is het raadzaam om een gescheiden stroomkering te maken en of een zwaardere centrale.
Succes met je verder opbouw.

Groeten Ronald  :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
hallo rutger,

dat word ook een leuke drukke spoorbedoeling bij jou,wel leuk die machienefabriek daar gaat mooi worden.


groeten en succes verder

peter(ke33)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Citaat van: dennisreij op zondag 05 februari 2012, 12:20:19
Dat wordt dan toch een Ecos haha.
Dan wissels digitaal, en werkt veel mooier dan handbediening.

:D

Die wissels blijven voorlopig toch nog echt analoog. Ik sluit niet uit dat ik het ooit eens anders ga doen, maar voor nu werkt het goed. :P

Wat ik moet doen om m'n power-probleempje verder uit te sluiten, is me aan m'n eigen plan houden. De sporen van de draaischijf, die 2 opstelsporen rechts en de 7 opstelsporen links zijn allemaal geïsoleerd. Ik hoef er alleen nog maar schakelaars tussen te zetten en dan staan de sporen waar niks rijdt gewoon uit. Op die manier heb ik denk ik maximaal 8 treinen die gevoederd moeten worden (waarvan er max. 4 tegelijk zullen rijden) en dat trekt zo'n MS wel.

Op termijn zal er vast wel eens een CS komen, maar dat vind ik nu nog te duur/onnodig. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Rutger,  misschien kan je overwegen om een booster aan je MS te hangen ?  Ik heb dat al met succes geprobeerd en het werkte goed, aan de MS-1.   (tot 3 stuks zelfs)

Een ouwe Delta, een 30 of 32 VA trafo, een paar draadjes, en je hebt een boostersectie.   Kost :  peanuts.  Onlnags nog 2 zo goed als nieuwe Delta modules gescoord voor 10 euro op eB* !   En als je later naar Koploper of zo wil overstappen, kan je ze hergebruiken.

Deze verkoper biedt er regelmatig aan.. soms 1, soms 2 , soms zelfs 3 in een lotje....  En hij verstuurt snel en degelijk verpakt vanuit Duitsland.  Hij heeft er momenteel 2  van het oudere type, die volgens mijn ervaring even goed werken...   
http://www.benl.ebay.be/itm/2-Stuck-Marklin-Delta-6604-Fahrgerate-/120848410560?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item1c232067c0



Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Opstelsporen uitbreiden
Die boosters heb ik overwogen, maar ik wil even kijken hoe alles werkt als ik m'n eerste plan (sporen elektrisch uit zetten) heb toegepast. ;)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Hallo iedereen,

Het plan was om op de vorige beurs in Houten een kudde schakelkastjes te kopen om de rest van de wissels aan te sluiten. Helaas kon ik ze alleen vinden voor teveel geld: de goedkoopste was 7 euro; gemiddeld zo'n 10 euro. Een handelaar vroeg er zelfs 14 euro voor (zwaar 2e-hands). Dat ging 'm dus niet worden!

Daarom heb ik een heleboel losse drukknopjes gekocht. Deze waren maar een kwartje (voor de jongeren ? 0,25) per stuk.

Als eerste heb ik een plankje gemaakt en daar de stekkers in geplaatst. Ik heb niet overal precies in het midden van de gewenste plek geboord, waardoor de lijn van knopjes een beetje golft. :oops:



Zo ziet het er aan de achterkant uit.



Het schakelpaneel is met 2 scharnieren bevestigd, zodat ik makkelijk bij de onderkant kan. De knopjes zijn verbonden middels een dikke koperdraad. Dit is gewoon schakeldraad voor huis-elektra, met vaste kern (gestript).



En zo hangt het paneel aan de baan. De twee schakelaars rechts zijn voor de opstelsporen (43 en 44), die ik laatst heb aangelegd.



Nu alles aangesloten is ziet het er zo uit:



Nu zijn bijna alle wissels aangesloten. Alleen voor het wissels bij spoor 43/44 heb ik nog geen aandrijving.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Ziet er mooi uit!, ook mooi dat je dat paneeltje op kan klappen! :thumbup:

Gr, Bas
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
heel mooi gedaan, Rutger.

Een tip voor de toekomst : om te zorgen dat de gaatjes allemaal mooi op een lijn geboord zijn kan je ofwel een kolomboormachine met slede gebruiken, ofwel kan je als je een handboormachine gebruikt, eerst met een "puntslag" even een putje in het plaatje slaan, en dan eerst met een heel dun boortje voorboren en nadien met de eiegenlijk diameter.  Werkt even goed.     [maar ik volg ook zelf niet altijd mijn eigen tips, geloof me ]
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
haha sorry Dennis wordt het toch een CS2.

mooi gebouw heb je staan.

gr. Arno
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Mooi gemaakt Rutger  :thumbup:

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Citaat van: dani op donderdag 09 februari 2012, 19:17:55
heel mooi gedaan, Rutger.

Een tip voor de toekomst : om te zorgen dat de gaatjes allemaal mooi op een lijn geboord zijn kan je ofwel een kolomboormachine met slede gebruiken, ofwel kan je als je een handboormachine gebruikt, eerst met een "puntslag" even een putje in het plaatje slaan, en dan eerst met een heel dun boortje voorboren en nadien met de eiegenlijk diameter.  Werkt even goed.     [maar ik volg ook zelf niet altijd mijn eigen tips, geloof me ]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Dit was even een klusje tussen alle andere dingen door. Misschien dat ik ooit nog een betere versie ga maken op een mooi stuk kunststof, i.p.v. het splinterhout dat ik er nu voor heb gebruikt. Eerst moet ik maar eens seinen gaan kopen en aansluiten, zodat ik precies weet hoeveel knopjes ik nodig heb. Daar is nu wel een plan voor, maar ja plannen... :D

In ieder gval doen de wissels het nu elektrisch en dat is toch vooruitgang. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Hallo iedereen,

Het is een beetje rustig rond de baan de laatste weken. Ik ben vooral met de locloods bezig, maar het gaat erg langzaam. Verder wacht ik al anderhalve maand op perronnetjes om het station mee te bouwen. Dat lange wachten motiveert helaas niet zo goed... :?

Ik heb een klein maar lastig probleem met 2 bochtwissels. Het middenstuk komt omhoog, waardoor sommige treinen er uit lopen. Terugduwen gaat niet, want dan komt 'ie doodleuk weer omhoog. Wie o wie herkent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Hieronder heb ik een plaatje van het probleem (beetje bewerkt om het duidelijker te maken):



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Beetje seconde lijm ertussen laten lopen en dan terugduwen en even laten drogen... :help:
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Zou dat houden op dat gladde metaal?
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Nope, dat houd niet. Zelfde probleem hier op een bochtwissel, maar dan van c-rail. Heb het eraf gehaald, en de treinen rijden er prima over. Maar of dit ook geld bij k-rail?

Wat ook de oplossing kan zijn, de lipjes die het stukje normaal inklemmen loshalen, en weer opnieuw vouwen. Maar hier is de kans aanwezig dat de boel breekt.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Ik zou de bal gewoon ff bij M* neerleggen, gezien de problemen met K-wissels.

Mvg Gert
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Volgens mij is dit echt al een ouder probleem met deze M*wissels. Ik heb op Houten een keer zo'n flesje secondenlijm gekocht waarmee die man letterlijk alles aan elkaar lijmt. En dat heeft prima gehouden. Maar je hebt echt heeeel erg weinig nodig.
Succes!
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
'k Heb er spijkertjes met grote koppen voor gebruikt, en die vervolgens zwart geverfd.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Hoi Rutger,

Vervelend probleem. Ik zou het zoals Ernst aangeeft met secondenlijm vastzetten. Wel met het lijmen een lijmklem gebruiken zodat het overal goed op de ondergrond zit anders is je wissel verknald.

Groet, Ronald
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Hoi Rutger,

Nog even op dat mooie schakelbordje terug te komen, ik was ook zoiets van plan, MAAR hoe zie je nu waar het wissel naar toe geschakeld is? Dat is ook de reden waarom ik er nog niet mee verder gegaan ben.

Gr Ruud
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Middenstuk bochtwissels komt omhoog :-|
Hallo Rutger,

Ik heb het probleem ook gehad met de gebogen wissels. Ik had ze in een bocht liggen en ik heb de wissels verwijderd. Maar bij jou kan dat niet zag ik of je moet je sporenplan wijzigen  :( :?
Ik zou ze anders vervangen voor nieuwe, als je zeker wilt weten dat het goed blijft.

Succes verder, gaat er steeds mooier uitzien. :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Ik heb wat zitten rommelen met superlijm en het lijkt voorlopig gelukt te zijn. Hopelijk komen ze niet weer los...

Lijm er onder en even goed aandrukken:



Voorlopig lijken ze het te houden...



Ik ben in de tussentijd ook bezig met het plaatsen van perrons op de baan. Helaas zijn nog niet alle bestelde perrons binnen (problemen met de levering van Auhagen; 3 februari besteld...), maar met degene die ik nog had kon ik al een beginnetje maken. Het station is net als op m'n vorige baan nog steeds van papier, maar ooit ga ik de echte in elkaar zetten... :P



Ook de loopbrug komt weer terug. Er moet nog wel een stukje bij natuurlijk.



De laatste tijd zijn er nog wat leuke aanwinsten bijgekomen:



En uit Hamburg een roedel huisjes:



Samen met de huisjes die ik al heb zal het uiteindelijk best een leuk stadje kunnen worden denk ik...



De komende tijd heb ik behoorlijk wat in elkaar te lijmen! >:-D

Wordt vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
hallo rutger
jammer dat de perrons er nog niet zijn het duurt nu wel erg lang
je hebt er wel erg leuke aanwinsten bij zeg die 3029 heb ik nog nooit echt in zo`n versie gezien
de huisjes zijn ook super mooi en als ik dat zo zie word dat een heel mooi dorpje
heb je ook winkels of spullen voor je ramen zodat het op winkels moet lijken?

mvg danny
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Hoi,

Die 3029 komt uit een Zwitsers startsetje. Het is best wel een geinig locje zo.
Wat de vakwerkhuisjes betreft: sommige hebben inderdaad een etalage. Er is er zelfs één waar een complete bloemenzaak in zit. :)

Edit: Deze dus! :D



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
zozo dat ziet er mooi uit zeg :D
weet je toevallig ook wat dat setnummer is?

mvg danny
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Hoi,

Leuk huisje. Welk merk is dat? Vollmer?

Mvg.

Olaf
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Rutger,

Zeer leuke aanwinsten. Ben je een tijdje zoet mee.

Daar was het 'broertje' van mijn loopbrug ook. Exact dezelfde kleuren ! (6)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - 2e helft wissels aansluiten
Dag Rutger.

Mooie aanwinsten, daar ben je nog wel even mee zoet! :thumbup:

Citaat van: Rutger op donderdag 09 februari 2012, 18:43:07
.... Ik heb niet overal precies in het midden van de gewenste plek geboord, waardoor de lijn van knopjes een beetje golft. :oops:
Dat is dus niet met zulke precisie gebeurd als dat we van jou gewend zijn . . . .

Citaat van: Rutger op maandag 23 april 2012, 04:13:38
Voorlopig lijken ze het te houden...


Haha, en dan vooral die hamer erbij als dreiging voor als het niet blijft zitten . . . :lol:

Groeten,

Erik.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Voortgang...
Citaat van: oetbeem op maandag 23 april 2012, 19:20:54
weet je toevallig ook wat dat setnummer is?

Dat is startset 29216.

Citaat van: Falcon op maandag 23 april 2012, 20:46:24
Leuk huisje. Welk merk is dat? Vollmer?

Nee, deze is van Faller. Komt uit een setje van de Aldi in Duitsland (nummer weet ik niet meer) maar het huisje is in diverse uitvoeringen in productie geweest in de loop de jaren.



Citaat van: Wijbe op maandag 23 april 2012, 21:08:17
Daar was het 'broertje' van mijn loopbrug ook. Exact dezelfde kleuren ! (6)

Op m'n vorige baan had ik deze brug al, maar voordat ik 'm in elkaar zette vond ik het grijs al te lelijk. Vandaar dat ik ben gaan verven. De kolommen van m'n perronoverkapping hebben dezelfde groene kleur.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 23 april 2012, 21:53:03
Dat is dus niet met zulke precisie gebeurd als dat we van jou gewend zijn . . . .

Nee, viel mij zelf ook een beetje tegen. Maar goed, het is maar een plank met knopjes. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 23 april 2012, 21:53:03
Haha, en dan vooral die hamer erbij als dreiging voor als het niet blijft zitten . . . :lol:

>:-D

Groetjes,

Rutger