Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Rutgers zolderbaan - Einde van een tijdperk

Gestart door Rutger woensdag 31 augustus 2011, 18:33:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
Hey Rutger,

Ziet er goed uit, maar ja we zijn niet anders gewend van jou :-).

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
Ben even nieuwsgierig welke dikte kurk je bebruikt, 2 of 4 mm? en wat is de dikte van de tafelplaat.

gr, Louis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
De tafelplaat is 4mm dik (en dus op veel plekken ondersteund); het kurk is 2mm.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
Het was even een paar daagjes rustig met updates i.v.m. m'n examen, maar dat is (zoals inmiddels wel bekend zal zijn) gelukt. Ik ben dus nu officieel (ook bij het grootspoor :P) Treindienstleider. :D

De sporen rond (de plek waar) de lokloods (komt) liggen nu ook allemaal. Rijden maar !!!



Nu nog leeg, maar dat zal spoedig anders zijn.



Bij het station is het in ieder geval al weer wat drukken geworden.



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
Hallo Rutger,

Het is een prachtige baan aan het worden. Je best wel een grote baan, hierdoor kan je lekker lange treinen laten rijden. Top aangelegd. B)

Groeten Ronald  :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
dat is een indrukwekkende grote baan.
Maar dat moet ook wel ivm je loods.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
De komende dagen zijn weer volgepland met alle verplichte familiebezoekjes, dus bouwen komt er nu even niet van. Ik ben wel begonnen met het aansluiten van de wissels. Gelukkig zijn het er niet zo veel... :-(

Het plan voor de wissel- en seinnummers is inmiddels uitgewerkt. Ik heb het plaatje in tweeën moeten knippen omdat het anders te groot wordt (en kleiner is weer onleesbaar).

De linker helft:



En aansluitend de rechter helft:



Linkje naar het totaalplaatje hier.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Schematische tekening wissel- en seinnummers
Nee inderdaad, het zijn er niet zoveel. :D Sterkte maar weer.

Gr. Peter
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - De stationssporen liggen (nu allemaal)!
Citaat van: Rutger op vrijdag 23 december 2011, 20:49:07





Rutger


Rutger,

Is het een idee om wat klein hoogteverschil her en der aan te bengen?

Ik denk aan de buitenste / achterste sporen. Die naar een mini spoordijk laten gaan van 2-4 cm hoog.
Is niet onnatuurlijk denk ik.

Hajo
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Schematische tekening wissel- en seinnummers
Op m'n vorige baan heb ik zoveel gedoe gehad met hoogteverschillen dat ik er eigenlijk niet meer aan wil. De hoofdbaan blijft dus behoorlijk vlak, maar misschien komt er nog een zijtak die de hoogte in gaat. Wissels 69 biedt die mogelijkheid, maar er is verder nog geen plan voor.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Ik heb een begin gemaakt met het aansluiten van de wissels. Op dit moment is het zo dat ik nog lang niet genoeg schakelkastjes heb om alles aan te sluiten (en de seinen moeten sowieso nog maar even wachten). De linker helft van de baan kan met de kastjes die ik heb in ieder geval vast worden aangestuurd.

Op een plankje heb ik 2 rijen kastjes geplaatst. Er is dus ruimte voor nog 2 rijen (voor de seinen).



In deze hoek komt het paneel. De nummering is nog van m'n vorige baan.



Het is mogelijk het paneeltje naar beneden te plakken, zodat ik wat beter bij de baan kan. :D



Verder heb ik de afgelopen week nog wat nieuwe aanwinsten vergaard:





Kabelhouders voor onder de baan, wat wagentjes (incl. de museumwagen van 2011), perronrandjes, een erg leuk loodsje (komt waarschijnlijk langs kopspoor 44) en een Pruisische T18.



Deze is nu nog wel analoog (met elektronische omschakeling), maar daar komt spoedig een decoder in.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Citaat van: Rutger op dinsdag 27 december 2011, 15:44:36



Deze is nu nog wel analoog (met elektronische omschakeling), maar daar komt spoedig een decoder in.

Groetjes,

Rutger

Die is heel mooi kwijl kwijl kwijl

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Ja, het is zeker een leuk ding. Ik ga er zo nog even een decodertje in prutsen. ;)
Edit: geen magneten meer op voorraad, dus ik moet even wachten tot m'n bestelling binnen is...
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
De laatste stukjes spoor richting de rivier krijgen nu ook hun kurkbedding. Als die rails ligt is alles tot aan de rivier klaar.



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Ziet er mooi uit, het je die binders bij Office Center gekocht?
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
mooie T18.Die is er ook in museumkleur grijs hoor.Heb ze indertijd beiden aangeschaft.Rijden ook heel leuk met oude wagonnetjes erachter.Heb ik omgebouwd met magneet en ESU v4.0 erin.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Die oude wagonnetjes komen er zeker achter, zodra de decoder er in zit. Die grijze versie van deze loc heb ik ook wel eens staan bekijken; best mogelijk dat die er op een dag nog eens komt. :)

Citaat van: Bob van Leeuwen op donderdag 29 december 2011, 12:49:44
Ziet er mooi uit, het je die binders bij Office Center gekocht?

Ja, klopt (of Staples zoals het tegenwoordig is gaan heten). In deze maat hadden ze de boekbinders alleen per 50, dus ik ga er als het goed is wel een paar overhouden...
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Citaat van: Rutger op donderdag 29 december 2011, 16:53:25
...
Die grijze versie van deze loc heb ik ook wel eens staan bekijken; best mogelijk dat die er op een dag nog eens komt. :)
...
Wordt momenteel te koop aangeboden in het verkoophoekje...

Groeten,
Ton.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Wissels aansluiten en nieuwe aanwinsten
Ik had het gezien, maar ik had ook al een andere loc op het oog en het is sowieso al een tikkie dure maand geweest... :oops:

Gelukkig hoeft m'n verlanglijstje ook niet in één maand leeg. >:-D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Rails leggen en nog wat wissels aansluiten
Hopla, weer een update. Het lijkt wel of ik een paar dagen vrij ben. >:-D

Het stuk dat van bedding werd voorzien is nu klaar. Onder de wissels heb ik wat papier geplakt, zodat ze niet vastlopen op het dubbelzijdig tape. Wissels die in het zicht liggen hebben zelfs een stukje papier met ballastprint gekregen. Op de plaatsen van de bewegende delen van de wissels ga ik dus ook geen ballast strooien. Daar heb ik op m'n vorige baan te veel gelazer mee gehad...



Heerlijk om te zien hoe mooi het ligt nu.



Zo, de rails is weer aangesloten en de loods en de draaischijf liggen weer op hun plek.



Binnenkort ga ik ook maar eens een gat zagen voor dit mooie apparaat...



Het kopspoortje lag ook al een tijdje. Nu is de verlichting van het stootblok en van de wissels ook aangesloten. Die ene lantaarn die het op de foto niet doet heeft inmiddels een nieuw lampje. :P



Dat was 'm weer even!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Rails leggen en nog wat wissels aansluiten
Hallo Rutger,

Heb even jou draadje doorgenomen en ziet er goed uit, zo ook je loks zijn
erg leuke exemplaren bij.
Wel een flinke baan met veel mogelijkheden erin, ben benieuwd.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Om de dag af te sluiten wilde ik jullie nog graag een mooi sfeerplaatje laten zien.

Dit zijn twee redelijk recente aankopen en het leek me leuk om ze eens samen op de foto te zetten:



De Franse TEE-loc CC 40106 is trouwens echt heel erg lang. De NS 1215 is gewoon gaaf en mooi. :)

En als zo'n loc op de baan staat, wat moet je dan nog met die vitrine? ;)



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
De vitrine moet je dan vullen met de beste lok die je hebt  :P

Groetjes Dennis.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Dat heeft hij toch gedaan.

grt. Günther.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Precies! :D

Zo maar eens verder met wissels aansluiten. Het schiet al lekker op. :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Dennis er hoort nog tekst onder de foto, GEZOCHT.

vr.gr. Günther.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Mooi bezig Rutger! Je schiet lekker op!

Wat ik me afvraag: ga je de wisselaandrijvingen in het zicht laten? Zou op zich wel jammer zijn. Servo's zijn erg betrouwbaar en erg goed te manipuleren naar je persoonlijke voorkeur. Je kunt ze ook gewoon met knopjes aansturen. Bovendien wordt je mechaniek er wat minder storingsgevoelig van en kun je wat beter met ballast aan de slag. Ook rond de bewegende delen.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Op deze baan blijven de wisselaandrijvingen inderdaad in het zicht liggen. bij een eventuele volgende baan wil ik wat verder gaan kijken naar speciale dingen als wissels met servo's aansturen en eventueel zelfs de baan geschikt maken voor koploper. Dit heeft er mee te maken dat we nu nog een huurhuis hebben, maar over een paar jaar toch wel iets willen gaan kopen. Deze baan is dus "tijdelijk", maar qua scenery en zo ga ik me in ieder geval niet inhouden.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Zo, de wissels op de linker helft van de baan zijn aangesloten. Meer witte kastjes heb ik nog niet, dus hier blijft het voor nu even bij; de rechter helft moet ik voorlopig dus nog met de hand doen. Gelukkig kan ik daar goed bij.

De lay-out van de knoppen:



En een kiekje onder de tafel:



Voor zo ver mogelijk zit alles vast in kabelbinders.



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Hoi Rutger,

je hebt inderdaad twee erg mooie loks op de foto gezet.
Erg leuk.

Ook je bedieningspaneel ziet er goed uit.
Leuk om te zien dat je de Nederlandse oneven nummering hebt gebruikt.
Alleen de A en B wissel hadden toch ook op één knop gekund?
Dus dat je wissel 21 hebt op je drukkastje en dan wel een A en B wissel op je modelbaan?

groeten Sander
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Wel maat schroefjes heb jij gebruikt voor om je stroom blokjes vast te maken?
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Sfeerplaatje met 2 mooie locs
Citaat van: Seinwezen op vrijdag 30 december 2011, 21:16:14
Leuk om te zien dat je de Nederlandse oneven nummering hebt gebruikt.
Alleen de A en B wissel hadden toch ook op één knop gekund?
Dus dat je wissel 21 hebt op je drukkastje en dan wel een A en B wissel op je modelbaan?

Als het in het origineel zo genummerd is moet ik het op m'n baan ook maar zo doen hè? :D :D
De reden dat ik niet twee wissels onder één knop heb (A en B ), is dat ik niet weet of de spoelen kapot gaan als ik ze tegelijkertijd aanstuur. Ik had daar wel eens wat van gelezen. Ik heb wel overwogen om ze samen te voegen, maar dit werkt ook. Bovendien lopen A/B-wissels in het echt geloof ik ook na elkaar om. ;)

Citaat van: Bob van Leeuwen op vrijdag 30 december 2011, 21:37:19
Wel maat schroefjes heb jij gebruikt voor om je stroom blokjes vast te maken?

Geen. Ik heb het eerst met dubbelzijdig tape geprobeerd maar dat werkte niet goed genoeg. Nu zitten ze met een paar drupjes lijm vast uit een lijmpistool. Dat gaat als het nodig is ook makkelijk weer los.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Om het jaar af te sluiten heb ik een bijzondere sleep samengesteld van al m'n museumwagens. Ik heb de serie compleet van 1987 t/m 2011. De sleep wordt getrokken door museumloc 80 030.

Hier staat de hele sleep op de baan:



En hier komt de hele trein voorbij:



Fijne jaarwisseling!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hoi Rutger.
Wat een fantastisch mooi gezicht om nu eens al die "vitrine" wagons eens op de baan te zien rijden! B)
Zelf vind ik de museum wagons één van de mooiste verzamel items van Märklin maar daarbij zijn een aantal wagons het zeker waard om op de baan gepresenteerd te worden, daarom heb ik nu zelf de museum wagons dubbel verzameld maar 1985/6 zal wel bij 1 exemplaar blijven.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

De allerbeste wensen voor een gezond en gelukkig 2012.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Leuke serie Rutger. Vooral het eerste wagonnetje is mooi om te hebben. Er zullen er wel een boel zijn die graag jouw sleep achter hun loc zouden hebben.

Groet, Ronald
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
mooie sleep is dat, zeg.   De hangt nogal flink wat centjes achter dat lokje.
Ik was wel wat verbaasd hoe lang die trein is en dat die dat zo te zien zonder echt veel moeite nog vlotjes voort trok.

Nu kan jij met een gerust hart het nieuwe jaar in , toch ?

Dani
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Mooie sleep,

Citaat van: M.user op zaterdag 31 december 2011, 10:06:39
Er zullen er wel een boel zijn die graag jouw sleep achter hun loc zouden hebben.

Groet, Ronald

Andersom ook wel  :-) :-) B)

Fijne jaarwisseling allemaal.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hoi Rutger,

wat een leuke sleep om te zien.
Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hallo Rutger,

Dat is een hele mooie sleep wagons, heb er zelf een  :?

Gr Einte
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hoi Rutger,

Mooi om de museumjaarwagens zo achter elkaar te zien.
Heb de set bijna net zo compleet als jij.
Succes met het vinden van de laatste 2..., 3 alvast 2012 meegerekend :D

Groeten en fijne jaarwisseling,
Ton.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hoi Rutger,

Dat is een zeer mooie sleep museumwagens. :thumbup:

Gr.
René
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Iedereen nog de beste wensen !!!

Citaat van: AlbertJan op zaterdag 31 december 2011, 08:12:27
Wat een fantastisch mooi gezicht om nu eens al die "vitrine" wagons eens op de baan te zien rijden! B)
Zelf vind ik de museum wagons één van de mooiste verzamel items van Märklin maar daarbij zijn een aantal wagons het zeker waard om op de baan gepresenteerd te worden, daarom heb ik nu zelf de museum wagons dubbel verzameld maar 1985/6 zal wel bij 1 exemplaar blijven.

Bij mij mag in principe alles af en toe de vitrine uit. Maar uiteraard wel voorzichtig. ;)

Citaat van: M.user op zaterdag 31 december 2011, 10:06:39
Leuke serie Rutger. Vooral het eerste wagonnetje is mooi om te hebben. Er zullen er wel een boel zijn die graag jouw sleep achter hun loc zouden hebben.

Dat zal denk ik wel. Het zijn ook bijna allemaal erg leuke wagentjes.

Citaat van: dani op zaterdag 31 december 2011, 10:20:49
Ik was wel wat verbaasd hoe lang die trein is en dat die dat zo te zien zonder echt veel moeite nog vlotjes voort trok.

Ja, dat viel mij ook mee.  :D
De baan ligt netjes vlak en daardoor zijn dit soort lange slepen mogelijk. En sinds er kurk onder ligt valt de herrie ook wel mee.

Citaat van: Yeoman op zaterdag 31 december 2011, 11:54:57
Succes met het vinden van de laatste 2..., 3 alvast 2012 meegerekend :D

Tja, die van 1986 zal er over een paar jaar nog wel komen. Maar die van 1985 wordt me te gek. Ik hang de wagen uit set 2857 er wel voor. Of ik die van 2012 ga kopen weet ik nog niet. Op het eerste gezicht viel 'ie me nogal tegen (rongenwagen met een kartonnen doosje). Aan de andere kant is er natuurlijk de kriebel om de verzameling compleet te houden... :oops:

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Hallo Rutger,

Leuk filmpje :)


Die 4-asser platte wagen met blauwe lading:

Welk jaar is dat?
Wat is die lading precies?

Hajo
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Rutger.
Ik zou zeker de verzameling compleet houden. Daar is tenslotte ook een verzameling voor ;)
De insiders waar ik mee bezig ben zijn in ieder geval makkelijker om te vinden en niet zo prijzig.
Groetjes Dennis.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Filmpje! Eindejaarsrit: 25 Museumwagens 1987-2011
Citaat van: AnalogDriver op maandag 02 januari 2012, 21:24:12
Die 4-asser platte wagen met blauwe lading:

Welk jaar is dat?
Wat is die lading precies?

Hajo

Hoi Hajo,

Dat is de Museumwagen van 2001.



Dit is de lading als je 'm in elkaar zet:



Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Draaischijf plaatsen en meer...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Draaischijf plaatsen en meer...
Aangezien het een beetje vol druk wordt op de baan zou het fijn zijn als ik wat meer opstelruimte had. De grote locloods wil nog niet zo heel erg vlotten, dus moet ik eerst de "kleine" maar plaatsen. En daarvoor moet ik dus de grote draaischijf plaatsen...

Alle rails er omheen ligt al vast op kurk, dus ik hoef alleen uit te mikken waar 'ie moet komen. Ongeveer hier denk ik... ;)



Na het bepalen van het middelpunt heb ik met een passer een cirkel gemaakt.



Rrrrrrrrrr... zagen maar!



In het oorspronkelijke plan zou de schijf precies tussen de balkjes passen. Echter, door de toevoeging van spoor 7, is dat nu niet meer het geval. Ik had de constructie rondom al op een paar plaatsen verstevigd om dit "probleem" op te vangen. Nu zijn er dus geen gevolgen, behalve dan dat het er een beetje lullig uit ziet. >:-D



De schijf past in ieder geval in het gat.



De helft van de oude balk kan weer terug op z'n plek met wat houtlijm.



Ook rondom de schijf en de toeleidende sporen moet nog kurk komen. Daar ben ik nu mee bazig; de eerste stukjes worden gelijmd.



Wat anders: recentelijk had ik een leuk loodsje van Auhagen gekocht. Die ben ik alvast maar in elkaar aan het zetten.



Wordt uiteraard vervolgd!

Tot slot nog een paar sfeerplaatjes. Als eerste m'n twee Pruisische T12's in een zeldzame dubbeltractie:



En hier m'n 3 Pruisen bij elkaar. De T18 wacht nog op een magneetje om 'm om te kunnen bouwen. Die magneetjes zijn al wel besteld, maar ik wacht nog op bericht dat ze binnen zijn.



Dat was 'm weer even!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Foto's: Draaischijf plaatsen en meer...
Hallo Rutger,

Prachtig zo'n draaischijf, heb er zelf ook een met een  6 delige rondelocloods, het geheel neemt wel veel ruimte in maar je hebt dan wel een eyecatcher op je baan :).

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Foto's: Draaischijf plaatsen en meer...
Hoi Rutger,

ziet er weer mooi uit. het ziet er inderdaad een beetje lullig uit jah met die balk haha.
@ Piwie,
Ik denk dat de andere loods echt wel de eye catcher wordt.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Foto's: Draaischijf plaatsen en meer...
Ja, als die ooit af komt. Het gaat helaas nog steeds niet helemaal zoals ik wil... ;)

De 6-sporige loods bij de grote draaischijf is stiekem ook best een imposant ding hoor. Al zal het nu altijd de "kleine" loods blijven. :D
Vanavond waarschijnlijk weer een update!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Foto's: Vorderingen plaatsen draaischijf
Hallo iedereen!

Vandaag heb ik kurk geplakt op de plek waar de draaischijf komt, zodat 'ie netjes wordt uitgelijnd met de rest van de baan.

Alle stukjes goed aandrukken:



Laatste stukjes plaatsen:



En daar is de ondergrond:



Nu nog dubbelzijdig tape er op en de schijf kan er in. Dan kan ik daarna de sporen gaan uitlijnen voor de locloods.

Nu het toch een rommeltje is, kan ik net zo goed ook een ander stuk van de baan buiten dienst nemen. Het deel over de rivier was namelijk nog niet onderkurkt. Dit is de start er van:



Het schier lekker op!

Groetjes,

Rutger