Het is even rustig geweest rond dit draadje. Nu denken jullie vast dat ik de laatste tijd bijna niks meer heb gedaan aan de baan. En dat is ook zo.
Het beetje vrije tijd dat ik heb gaat op aan de locloods. Toch heeft het niet helemaal stil gelegen...
Wat de beloofde verrassing gaat zijn zullen jullie inmiddels wel weten. Zo niet,
klik hier.
Inmiddels ben ik begonnen met kurk leggen onder de rails. Eerst heb ik het kurk op maat geknipt:
Met een high-tech oplossing heb ik er voor gezorgd dat de afstand tussen de sporen overal gelijk is:
Voor het vastlijmen haal ik de rails even omhoog.
Met roerstokjes voorkom ik dat de rails aan het kurk vastgelijmd wordt:
En vervolgens wat zwaar materieel er op om het aan te drukken.
Stukje voor stukje ga ik dit zo doen. Voordat de hele baan een ondergrond heeft duurt dus wel even.
Verder heb ik nog wat mooie aanwinsten binnengehengeld de laatste tijd:
Vooral de 1200 ben ik erg blij mee. De museumwagen van 2007 vult een gat op in de verzameling. Die verzameling begint overigens niet met de eerste wagentjes hoor, die zijn me veel te duur...
Op de foto staan ook 13 wisselaandrijvingen. Die had ik nog nodig om alle wissels te kunnen aansturen.
Tot slot nog een kleine materieelshow van Nederlands mat (ook geplaatst bij line-up foto's):
Groetjes,
Rutger