Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rutgers zolderbaan - Einde van een tijdperk

Gestart door Rutger woensdag 31 augustus 2011, 18:33:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Met dat hoogteverschil loopt het wel los. Mijn hoofdbaan is 2,55 x 1,80 en ik heb 3 niveau's met 10 cm tussenruimte en nergens meer dan 3% helling. Vergis je niet hoeveel lengte er in je bochten zit!

Anyway, als je er zo tevteden mee bent is het prima natuurlijk!
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Citaat van: Günther op woensdag 21 september 2011, 19:22:48

en om zoals in de bijgewerkte tekening aangegeven de aankomst wissel weg te halen naar de draaischijf dat is hellemaal niets.

ff lezen; er staat bij dat ik die vergeten was weer in te tekenen en dat die er natuurlijk wel in hoort.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Ik heb de rechter bovenhoek iets aangepast, zodat je vanaf de meest rechter sporen op een wat natuurlijkere manier op het emplacement af komt.



Ik hoef voor deze aanpassing maar twee slanke wissels extra te kopen; mogelijk maak ik dan vanaf het bovenste spoor nog een kopspoor met één van de wissels die ik dan over heb. Voordat ik de knoop doorhak of ik deze aanpassing ga doen wil ik het eerst even neerleggen. Dan zie je veel meer dan op tekening.

Het aanpassen van die andere 90 graden-bocht is wat lastiger, omdat ik de bochtwissels daar wil behouden en het perron ook niet wil inkorten.

Iedereen bedankt voor het meedenken trouwens, ik stel het zeer op prijs!

Groetjes,

Rutger

P.S. Als het goed is kan ik op het bovenste spoor precies een trein met 44 wijnwagentjes kwijt. :D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery

Hee, wat leuk. Ja, ik vind het er veel soepeler en mooier uitzien zo. Leuk dat je het gelijk even geprobeert hebt.

Dat neerleggen brengt ook veel inzicht denk ik.
Wellicht kun je kleine passtukjes proberen te doen in de hoofdbaan van rechts gezien richting station: tussen de eerste en de 2 opvolgende boogstukken.

Dat maakt niet alleen die boog nog wat mooier denk ik, maar de hoofdbaan komt ook net wat verder van de lokloods af.

Gr., Hajo
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Ik zal eens kijken of daar ruimte voor is. Op tekening wel, maar de praktijk kan soms net wat anders zijn. ;)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Het blijft nog even prutsen met die rechter bovenhoek, maar uiteindelijk zal dat wel goed komen. De linker kant van de baan is wat mij betreft definitief en aangezien ik de ruimte toch eigenlijk best wel nodig heb, ben ik alvast begonnen met het eerste deel van de tafel te bouwen.

De vloerbaan moest voor het grootste deel dus aan de kant, zodat ik kon beginnen. Veel van het hout dat ik gebruik voor de constructie van de tafel komt van m'n vorige baan; al het plaatmateriaal wordt uiteraard wel nieuw.

Eerst maar eens wat balkjes neerleggen:



Het frame voor het eerste stuk is af:



Zo, die staat. De lager liggende balkjes in het grote gat zijn in hoogte verstelbaar. Daar komt de grote locloods.



De treinen staan op het restant van de vloerbaan zo lang even in de hoek. :D



En zo gaat dat er dan uit zien:



Wordt vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Ontwerpfase: Schetsje scenery
Hallo Rutger,

He, he, eindelijk ga je beginnen om je baan te bouwen vind het wel spannend, hoe het nu uiteindelijk gaat uitzien.
En je hebt gelijk dat je begint met de kant waar je van denkt dit blijft zo.
Dan heb je alvast een begin kader waar je van uit kan gaan, zo heb ik ook mijn baan opgebouwd en dat beviel goed.
Succes met de bouw ik blijf je volgen.

vr.gr. Günther. :thumbup:
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Hoi Günther,

Ja, eindelijk. :D

Als de locloods er goed in staat (en volgens m'n metingen is dat zo), dan kan ik van daar uit de rest gaan aanleggen volgens tekening. Het blijft toch altijd een beetje spannend, maar echt moeilijk is het natuurlijk ook weer niet. Ik hou er wel van om een beetje door te pakken. >:-D

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
leuk dat je bent begonnen maar zou je voor de poten niet wat stevigers nemen.Ik heb balkjes van 40 X 40 mm genomen (geschaafd).Die zijn lekker stecig en buigen niet door.Hout heeft nogal eens die neiging met ouder worden.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Hoi Rutger,

Gaaf dat je nu alweer een nieuwe baan aan het bouwen bent, je laat er geen gras over groeien zullen we maar zeggen :thumbup:

Ik vroeg me een paar dingen af: Je hebt het over lange treinen, die goed zichtbaar zijn door de paradestrecke. Hoe lang zijn die treinen dan? Je rijdt volgens mij in tijdperk III (of II?), rijd je dan realistisch met zulke lange treinen? Heb je dit ontwerp in wintrack gemaakt?

Ik wil nog wel even kwijt dat ik je ontwerp erg mooi vind en ik leer veel van het volgen van dit topic. Bijvoorbeeld de minder scherpe bochten in je rechter bovenhoek.
Blijf dit zeker volgen, je maakt er vast iets moois van. (als ik de loods zo zie)

Groeten,

Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Start onderbouw
Citaat van: bellejt op donderdag 22 september 2011, 18:42:14
leuk dat je bent begonnen maar zou je voor de poten niet wat stevigers nemen.Ik heb balkjes van 40 X 40 mm genomen (geschaafd).Die zijn lekker stecig en buigen niet door.Hout heeft nogal eens die neiging met ouder worden.

De poten zijn stevig genoeg; er komen er eventueel nog wel wat meer onder waar dat nodig is. Verder zijn de balkjes voor het frame 50x22mm, met die 50mm uiteraard in de hoogte. Voor die doorbuiging is dat prima; zelfs beter bestand tegen doorbuiging dan 40x40mm (I=1/12 bh3). Maar de korte samenvatting is: ik kan er op zitten, dus 't werkt. :D

Citaat van: d.vanaalst op donderdag 22 september 2011, 19:29:45
Gaaf dat je nu alweer een nieuwe baan aan het bouwen bent, je laat er geen gras over groeien zullen we maar zeggen :thumbup:

Geen modelbaan is ook maar zo saai. :D
Bovendien: hoe eerder ik een tafel heb staan, hoe eerder de verhuizdozen bij m'n knutselplek weg kunnen en ik weer genoeg ruimte heb om met de loods aan de slag te gaan. Al ben ik daar stiekem ook al weer een beetje mee bezig nu...

Citaat van: d.vanaalst op donderdag 22 september 2011, 19:29:45
Ik vroeg me een paar dingen af: Je hebt het over lange treinen, die goed zichtbaar zijn door de paradestrecke. Hoe lang zijn die treinen dan? Je rijdt volgens mij in tijdperk III (of II?), rijd je dan realistisch met zulke lange treinen? Heb je dit ontwerp in wintrack gemaakt?

Ik heb treinen tot ca. 1970. Een paar Tp IV dus, maar hoofdzakelijk II en III. Een enkeling is zelfs Tp I. Oftewel: ik rijd gewoon wat ik mooi vind en hopelijk past het enigszins bij elkaar. Zo niet, dan niet; het gaat me om de treinen ;). De scenery wordt gebouwd op ongeveer 1970.

Treinen van 7 of 8 rijtuigen zijn voor die tijd realistisch. Uiteraard zijn veel van de oudere treinen vaak wat korter. Denk bijvoorbeeld aan de Rheingold, die heeft maar 5 bakken.

Het ontwerp van de baan is met AutoCAD gemaakt. Dat programma gebruik ik al bijna 15 jaar voor al m'n technische tekeningen en ik vind het prima werken.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
De bouw van de tafel vordert aardig. De platen ronde de loods zijn bij de Gamma al op maat gezaagd, dus dat was makkelijk.



Nu alles goed zit kan de locloods er weer uit en kan de tafel in de hoek.



En daar komt het frame richting de muur aan de andere kant.



Beetje ruimte laten voor de verwarmingsbuizen, maar dat gaat in ieder geval nergens meer heen. :D



En zo wordt de onderbouw steeds steviger.



Tot de volgende update!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ziet er erg goed uit!
Ik wacht tot de volgende update!
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ha die Rutger.
Geweldig om te zien dat na je verhuizing de baan alweer zo snel wordt opgebouwd! B)
Niet alleen de baan maar ook de bouw van de locloods is weer hervat en voor je het weet (nou ja, bijna dan  ;)) rijden de treinen weer rond en staat je loods te pronken op Gastendag.

Veel succes met de bouw en tot ziens.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hallo Rutger

Mooi plan,

Je onderbouw ziet er in ieder geval goed uit.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Er zit lekker tempo in inderdaad. Vandaag in Dordrecht vrijwel alle rails gekocht die ik nog nodig heb (er is nog een wissel onderweg), dus nu kan ik verder.

Die aanpassing in de rechter bovenhoek komt er volgens de laatste update. ;)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ik heb een uur zitten wachten op het bankje, maar geen Rutger.
Dus ook geen M&G :-( :-(

vr.gr. Günther.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
We waren redelijk vroeg weer weg (voor 12 uur al). Was er een M&G gepland?
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ja, die is ook gehouden vanaf 12.00 u. en om half 1 weer opgeheven omdat er maar twee man waren.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hallo Rutger,

Dat is een mooi baanplan wat je aan het bouwen bent, als je dit aanpakt zoals je de bouw van je locloods ben ik er zeker van overtuigd dat ook dit project een prachtige baan zal opleveren.

Ik blijf dit ook zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hehe, voordat de hele baan het afwerkingsniveau krijgt van de locloods zijn we denk ik wel 100 jaar verder. :D

Maar ik heb niet stilgezeten. Er zijn wat platen bijgekomen en de eerste balkjes voor onder het station zijn geplaatst.



Ik kon het niet laten om 'm toch nog even snel aan te sluiten. :D



Dit deel van de baan wordt dus station.



Later meer!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hey Rutger,

je gaat lekker snel zo, maar als ik je poten van je tafel zie wordt ik toch een beetje nerveus. Drie schroeven houdt niet echt veel als je er aan de onderkant per ongeluk tegenaan duwt of schopt. Zou je er niet wat verstevigingen in de vorm van wat schuin geplaatste latjes aanbrengen??

Walter
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hoi Walter,

Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik denk dat het steviger is dan het er uit ziet. Het zijn nogal grote schroeven en alles wordt zo gebouwd dat het ook nog blijft staan als je de helft van de pootjes weghaalt. Uiteindelijk, als de hele tafel staat, zal ik het nog even goed testen en mocht het nodig zijn dan breng ik nog extra latjes aan.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hallo Rutger,

Zijn de platen niet te diep, kom je nog wel overal aan?

Zelf ben ik er nu achter dat ik niet overal aan kom en dus mijn baan moet gaan afbreken en aanpassen :(.

De onderbouw ziet er naar mijn mening stevig uit.

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
De platen zijn inderdaad vrij diep, maar er zijn ook gaten om nog overal bij te kunnen. Ook komen er steunpunten op de baan waar je op kan leunen.

Er is weer wat extra hout bij gekomen. In de hoek komen nog wat extra pootjes. ;)





De plaat hangt aan de voorkant een stukje over. Dat heeft een reden, maar wat die reden is blijft voorlopig nog even een verrassing. :D

Wordt vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Citaat van: Rutger op dinsdag 27 september 2011, 22:37:20

De plaat hangt aan de voorkant een stukje over. Dat heeft een reden, maar wat die reden is blijft voorlopig nog even een verrassing. :D


Gokje - mijn koelkast moet tenslotte binnenkort vervangen worden - maar kan het zijn dat daar onder het hout een CS2 of ECoS een mooi plekje gaat krijgen?

Groet, Marc
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Nee helaas, zoiets wordt het niet. De aansturing van de baan zal met twee Mobile Stations gaan gebeuren. Wat het dan wel wordt zal bliken als de baan wat verder af is.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Mrdirect op een oude pc en een zelfbouw booster, in dat geval kun je voor een paar tientjes mooi rijden. En met Mrdirect kan je ook alle cv's programmeren en met de ms kun je maar heeel beperkt programmeren.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hmmm, ik zal er eens naar kijken. In principe was ik geen aansturing via PC van plan, maar ik twijfel nu toch weer een beetje. Alleen moet ik uitkijken dat het niet teveel op m'n werk gaat lijken. ;) :D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
hoi , het geheel ziet er leuk uit qua plan maar die tafel ziet er zeer gammel / wiebelig uit met die dunne balkjes en pootjes en de manier waarop je latjes met een hoekijzertje verbind en verlengd met 4 schroeven . Ik zou zeker wat schuine schoren aanbrengen op die pootjes  in 2 richtingen (dus van de onderkant poten naar de horizontale balken onder je blad) dan wordt het meteen een robuuster geheel en wiebelt het ook niet meer.. de latten die langs een wand lopen kan je wellicht  her en der vast zetten aan de muur als dat al niet gedaan.. geeft ook stevigheid. .. een extra pootje bij langere overbruggingen dan ca 60cm kan ook gene kwaad bij deze balkdikte

als er straks hoop treinen / scnery / rails  op staan en je er op leunt wil je niet dat het hele zooitje inzakt

sterkte
gr koen
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
hehehehe  :? Koen, zie antw 72  :D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
En antwoord #73 :P

Nogmaals, er komen nog wat extra pootjes onder en aangezien alles tussen de muren wordt geklemd gaat het ook niet wiebelen. Uiteindelijk wordt het stevig genoeg, maar het is nog niet af. Waar ik wel voor uit kijk is dat ik de constructie niet enorm ga overdimensioneren. Ik heb hier op 't forum bijvoorbeeld wel eens de vraag voorbij zien komen of M10 draadeind wel stevig genoeg was voor een klimspiraal. Waarschijnlijk wel; aan M10 kun je je auto ook ophangen. :D

Het komt dus allemaal goed en ik zal de constructie goed testen voordat ik er definitief scenery op ga maken.

In de tussentijd ga ik verder met bouwen. Deze hoek is nu aan de beurt:



Even later...



Hopla, nog wat hout er op!



Ook leg ik alvast wat rails neer om te kijken hoe 't wordt. :P



Wordt wederom vervolgd!

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hallo Rutger,

Een vraag, zit er al een hele tijd naar te kijken en heb nu eigenlijk pas door wat het is.
Waarom laat je je treintafel zo ver overhangen, al je er op leunt dan kan het door buigen of zelfs afbreken.
Want volgens mijn is je plaat net erg dik.

Trouwens, ik zet alleen mijn bovenste laag op M10 en het klimspiraal op M6, is meer als voldoende.
Want ik heb vroeger al een klimspiraal gehad van M6.

vr.gr. Günther.
Ps. Je gaat als een speer.
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hoi Günther,

Waar die overhang voor is, dat blijft nog even een verrassing. Maar het wordt wel stevig, want ik heb wat stalen hoekprofielen gekocht die er onder komen om het te ondersteunen. Normaal zou ik de balken inderdaad tot aan de rand van de tafel laten lopen, maar dat kan vanwege een bepaalde reden niet. ;)

Ik ga zo nog even wat dingen voor de locloods verven en als ik nog tijd over heb misschien nog even verder bouwen aan de baan.

En dan te bedenken dat ik op m'n werk ook al weer vanaf 6:30 vanochtend met treinen bezig was... >:-D

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
hallo rutger,

dat ziet er supper uit seg,die loods draaischijf is gewoon knap.dit gaat een groot mooi baanplan worden,ik ga proberen te volgen.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
ok prima, ik was kennelijk niet de eerste die het signaleerde.. sterkte !

mvg koen
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Citaat van: Rutger op woensdag 28 september 2011, 20:06:54
Waar die overhang voor is, dat blijft nog even een verrassing.

En ik maar denken dat een cliffhanger alleen op TV werd gebruikt ;)
Succes met verder opwerken. De bouwmarkten boeren goed door onze hobby :)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ja, ik krijg nog net geen gebak en bloemen als ik de Gamma binnen loop. Alleen die jongen van de zaagafdeling is wat minder blij met me geloof ik. >:-D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
ik heb ooit eens gelezen dat een hout constructie voor een modelabaan ongeveer net zo sterk wordt gemaakt dat er een flat gebouw op past... ( een modelbouw boekje uit 1969)

als ik naar deze constructie kijk zou ik alleen nog de poten onderling verbinden om verschuiven te voorkomen.
de rest lijkt meer dan stevig genoeg is mijn bescheiden mening...

succes met de bouw rutger!!!
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Ook mij maak je nieuwsgierig!
Ik ga je topic volgen!
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Citaat van: stephan op donderdag 29 september 2011, 17:04:48
ik heb ooit eens gelezen dat een hout constructie voor een modelabaan ongeveer net zo sterk wordt gemaakt dat er een flat gebouw op past... ( een modelbouw boekje uit 1969)

Die indruk heb ik af en toe ook ja. :D :P

Citaat van: stephan op donderdag 29 september 2011, 17:04:48
als ik naar deze constructie kijk zou ik alleen nog de poten onderling verbinden om verschuiven te voorkomen.
de rest lijkt meer dan stevig genoeg is mijn bescheiden mening...

De poten verbinden is nog wel een van de opties. Misschien een stuk draadeind er doorheen en dat dan met wat moeren vastzetten zodat ze onderling niet kunnen bewegen. Er ligt trouwens tapijt op de vloer, dus heel makkelijk verschuiven ze gelukkig niet.

Ik heb er inmiddels wat meer rails op liggen, omdat ik de vloer vrij moest maken om verder te bouwen. Mooi excuus toch? :P





Groetjes,

Rutger

Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Wanneer ga je nou vertellen waar dat overhangende stukje voor is??? >:-D >:-D >:-D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Over ruim 3 weken. :P
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Mij zolang laten wachten?! :O
Naja, er zit niks op dan wachten... :P

...waiting... :P
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Die tijd is zo voorbij hoor. :D
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
OK, ik blijf ook meekijken voor dat overhangend stukje  >:-D en hoe de loods in de scenery verwerkt wordt wil ik ook zien
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Dat tweede gaat nog even duren. Hij moet eerst wel helemaal af zijn. En echt snel gaat het helaas niet. ;)
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Citaat van: Rutger op donderdag 29 september 2011, 21:01:30
Over ruim 3 weken. :P

Ziet er veelbelovend uit .....
Hebben die kastjes zo'n lange levertijd?
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Hoi Rutger,

dat wordt een flinke baan. Moet ook wel met de loods haha.
het gaat al hard zo te zien.

Super.

Groetjes Dennis
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers nieuwe zolderbaan - Onderbouw vordert
Citaat van: linuxer op zaterdag 01 oktober 2011, 09:18:59
Hebben die kastjes zo'n lange levertijd?

Kastjes? Geen idee, maar er komen geen kastjes onder de baan. :P

Citaat van: dennisreij op zaterdag 01 oktober 2011, 12:29:10
het gaat al hard zo te zien.

Ja, het schiet al best op. Er is weer een stukje bij gekomen:



Het lagere stuk is voor een riviertje, waar het spoor met bruggen overheen gaat.



Het verste punt van de baan is bereikt! ;)



Ook hier komt uiteraard weer een stevig frame te staan.



Zo, en nu ga ik naar buiten want het is veel te mooi weer om binnen te zitten! :D

Groetjes,

Rutger