Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?

Gestart door markos zaterdag 24 februari 2007, 22:51:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?
Ik heb zelf een smalle seuthe, en 2 marklin brede (7720) rookgenerators.
Nu weet ik niet of ik die 2 met elkaar mag vergelijken, maar persoonlijk vind ik de Marklin mooier roken.
De smalle Seuthe "sliert" meer dan dan het zijn rook uitblaast.

Nu moet ik er nog een paar aanschaffen, want de 2 seuthe's nr 11 die ik gekocht had werken niet in mijn digitale loks.... :oops: (misschien wil iemand ze overnemen, dan hoor ik het wel via een PB)

Ik vraag me daarom af wat jullie ervaringen zijn met deze 2 merken?
Re: Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?
Volgens mij is die Marklin gewoon een Seuthe.

Die smalle van mij komt ook een sliert rook uit zoals jij zegt.
Maar die brede Seuthe van mij niet.
Re: Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?
Zover ik weet is de rookgenerator van Märklin inderdaad van Seuthe afkomstig is. Dus dan zou er geen verschil moeten zijn, of iniedergeval, Märklin niet beter.

Groeten,
Herman
Re: Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?
Maar over die sliert, dat had ik ook maar later niet meer, nou begin ik te twijfelen waneer hij nou slierde.

Ik heb hem alleen even getest maar nu zit ik met die lok met een opgeblazen decoder dus ik kan ook zo niet kijken en ik kan het me niet echt meer herineren.
Re: Marklin of Seuthe rookgenerator, welke heeft de voorkeur?
De constructie van de smalle Seuthe en de brede Marklin is wel anders.
De smalle Seuthe is een masieve "buis", de brede Marklin is een buis, met daarin een holle naald (die af en toe wat verstopt)

De 2 (verkeerd gekochte) brede Seuthes die ik hier heb (nr 11) zijn ook opgeboud met één masieve "buis"

Tussen die 2 zit mijns inziens dus wel een duidelijk verschil.

Mogelijk zijn de rookgenerators die er wel in zouden moeten idd het zelfde als de marklin.

Aan de buitenkant zien ze er iig het zelfde uit.