Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

zelfbouw van een vitrine

Gestart door flori2703 maandag 29 augustus 2011, 16:43:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zelfbouw van een vitrine
flori2703
gast

zelfbouw van een vitrine
hallo iedereen
hier zal ik jullie tonen hoe je zelf een vitrine kunt bouwen met zeer weinig kosten.
voor dit hebben jullie een oud wijnbakje nodig met een doorzichtig deksel nodig.
een doorzichtig deksel kun je ook laten maken van op maat gesneden plexi-glas.
de rails heb ik vast gezet met 4 kleine nagels zodat ik het er nog kan uit schuiven maar het blijft wel op zijn plaats en dat is juist de bedoeling.
op de foto zie je dat ik fiche met de technische gegevens heb gemaakt.
als laatste (voor de mensen die dat willen) kun je er verlichting inhangen.
deze oplossing heb ik bedacht omdat ik geen dure vitrines wil kopen.
hopelijk zijn jullie hier wat mee.
de techinsche gegevens komen uit het boekje dat jullie kunnen zien in het topic show je nieuwste aanwinsten.

groeten flori2703(florian) :)
Re:zelfbouw van een vitrine
Dag Florian,

Ik vind dit wel iets hebben die kistjes, zowel voor oude als nieuwe locomotieven. Mooi.
Ik heb ten andere al wijnkistjes gezien die vooraan al afgesloten zijn met plexiglas ipv met hout. Dan is je kastje ineens klaar.

En een grapje mag ook denk ik: de manier om aan die lege kistjes te geraken zie ik ook wel zitten ;-)

Groeten,

Franky
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: efl045 op maandag 29 augustus 2011, 16:57:05
Dag Florian,

Ik vind dit wel iets hebben die kistjes, zowel voor oude als nieuwe locomotieven. Mooi.
Ik heb ten andere al wijnkistjes gezien die vooraan al afgesloten zijn met plexiglas ipv met hout. Dan is je kastje ineens klaar.

En een grapje mag ook denk ik: de manier om aan die lege kistjes te geraken zie ik ook wel zitten ;-)

Groeten,

Franky
deze was al afgesloten met plexi-glas hij stond zo in de kelder.
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: lokje 23 op maandag 29 augustus 2011, 17:09:06
en ja indien je meer kistjes wil hebben en de wijn niet uit kan drinken zijn we steeds bereid om langs te komen :D

maar mooi werk jammer dat het enkel steeds voor een lok is .
meerdere zal iets moeilijker liggen denk ik zelf.
de wijnkistjes zijn niet zo lang.

maar toch goed gevonden.

lokje 23  ( lucien )
je zal wel eerst mijn vader moeten overtuigen of je mag meedrinken.
de lengte is inderdaad jammer er kunnen geen 2 M-rails in je kan wel een stukje van het spoor af zagen maar da is het spoor verloren nu niet.
Re:zelfbouw van een vitrine
Meerdere aan elkaar kleven?



groeten Dylan
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: minitreintje op maandag 29 augustus 2011, 17:19:45
Meerdere aan elkaar kleven?



groeten Dylan
is misschien wel een optie maar die bakjes zijn bijna allemaal verschillend.
tenzij je altijd dezelfde wijn koopt en dat gebeurd niet in zo'n bakjes maar het kan. ik heb het wel nog neit geprobeerd.
Re:zelfbouw van een vitrine
Lid sinds: 2009

offline
Re:zelfbouw van een vitrine
Dit is precies waar ik ook een tijde mee bezig ben alleen duurt het een beetje lang om de wijnkistjes te sparen.
het leuke van dit project is dat je van de kistjes kleine dioramas kan maken door aan de achter kant geveltjes te maken ik heb er een klaar ik zal daar vanavond even een foto van maken.
had je dit idee van je zelf ik heb het uit modelspoormagezine gehaald
Re:zelfbouw van een vitrine
Ik kan het weer niet laten...

Toevallig dat hier enkel Belgen aan het woord zijn als het over wijnkostjes gaat :-) ?

Groeten,

Franky
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: pixon op maandag 29 augustus 2011, 17:25:28
Dit is precies waar ik ook een tijde mee bezig ben alleen duurt het een beetje lang om de wijnkistjes te sparen.
het leuke van dit project is dat je van de kistjes kleine dioramas kan maken door aan de achter kant geveltjes te maken ik heb er een klaar ik zal daar vanavond even een foto van maken.
had je dit idee van je zelf ik heb het uit modelspoormagezine gehaald
heb het zelf bedacht in welk modelspoormagazine heb je het gelezen als ik vragen mag?
Re:zelfbouw van een vitrine
Lucien toch,

Dat is stoute taal! :-)


Groeten,

Franky
Re:zelfbouw van een vitrine
ja, en wij lopen ook allemaal op klompen en eten kaas, en bij jullie is op ieder hoek van de straat een frietkot..... toch???? >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 30 augustus 2011, 19:50:42
moet eerlijk bekennen loop ook op klompen en eet graag kaas dus niks mis mee . :D
en wat de prietkotten betreft niet meer op alle hoeken.
ze willen ze uit het straatbeeld in België .
als men een nieuw frietkot wil uitbaten moet het een huis zijn mag niet meer op de hoek van de straat stom hé..
dus als jullie nog frietkotten willen zien moeten jullie er spoed achter zetten ze worden zeldzamer.
die domme regering en belgen een oer oude traditie doen verdwijnen.

lokje 23  ( lucien )
van zo'n wijnkastje kan je ook een miniatuur frietkot maken  :D
Re:zelfbouw van een vitrine
Mooi werk :thumbup:

Ga ik zeker onthouden en wie weet wel eens proberen ;)

Dennis
Re:zelfbouw van een vitrine
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 30 augustus 2011, 19:50:42
moet eerlijk bekennen loop ook op klompen en eet graag kaas dus niks mis mee . :D
en wat de prietkotten betreft niet meer op alle hoeken.
ze willen ze uit het straatbeeld in België .
als men een nieuw frietkot wil uitbaten moet het een huis zijn mag niet meer op de hoek van de straat stom hé..
dus als jullie nog frietkotten willen zien moeten jullie er spoed achter zetten ze worden zeldzamer.
die domme regering en belgen een oer oude traditie doen verdwijnen.
lokje 23  ( lucien )

Lucien,

Ik heb 3 jaar in Belgie gewerkt , weliswaar in het franse gedeelte maar heb altijd van het heerlijke eten genoten,
En de wijn ook :D Jammer dat de frietkotten zo aan een droevig einde moeten komen , staat er al 1 in het frietmuseum?
Niks lekkerder als een vette bek bij een kot :P

Gr, Jan
Re:zelfbouw van een vitrine
Lid sinds: 2009

offline
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: flori2703 op maandag 29 augustus 2011, 22:15:21
Citaat van: pixon op maandag 29 augustus 2011, 17:25:28
Dit is precies waar ik ook een tijde mee bezig ben alleen duurt het een beetje lang om de wijnkistjes te sparen.
het leuke van dit project is dat je van de kistjes kleine dioramas kan maken door aan de achter kant geveltjes te maken ik heb er een klaar ik zal daar vanavond even een foto van maken.
had je dit idee van je zelf ik heb het uit modelspoormagazine gehaald
heb het zelf bedacht in welk modelspoormagazine heb je het gelezen als ik vragen mag?

Ooooooooooooooodat moet ik even zoeken hoor in welk nummer dat staat maar dat hoor je nog wel.
ben je al opgeschoten met je wijnkistjes  ik heb weer een paar kistjes erbij hier even een foto van mijn laatste



even wat meer licht
Re:zelfbouw van een vitrine
ziet er mooi uit maar ik heb nog steeds maar 1 kistje kben nog op zoek :)

groeten flori2703(florian) :)
Re:zelfbouw van een vitrine
Wij hebben een kelder vol met wijnkistjes. ;)

Zijn helaas wel (al) allemaal leeg :mrgreen:

Dennis
Re:zelfbouw van een vitrine
Citaat van: minirailz op zondag 18 september 2011, 15:34:07
Wij hebben een kelder vol met wijnkistjes. ;)

Zijn helaas wel (al) allemaal leeg :mrgreen:

Dennis
is niet erg dat ze leeg zijn ;)