Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

bijhouden verzameling

Gestart door dikken zondag 28 augustus 2011, 18:35:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bijhouden verzameling
dikken
gast

bijhouden verzameling
Hallo,

Ik ben lang op zoek geweest naar software voor het beheren van mijn verzameling. De meeste software is echter betalend en , in mijn ogen, tamelijk duur. Onlangs ontdekte in http://www.wdevaal.nl/trainbase. Zijn er hier nog mensen die dit programma gebruiken? Hoe tevreden zijn jullie over dit programma?

groeten, bart
Re:bijhouden verzameling
zoek hier op het forum maar eens op trainbase. Willy was lid hier (en bij de buren) en heeft het met inspraak van velen van ons ontwikkeld. Ik gebruik het dagelijks, en kan er bijna alles mee wat ik zou willen.
Re:bijhouden verzameling
Niemand die dit gebruikt? lijkt mij stug?
Re:bijhouden verzameling
Lid sinds: 2006

offline
Re:bijhouden verzameling
Ook ik ben een tevreden gebruiker. :)
Re:bijhouden verzameling
Lid sinds: 2007

offline
Re:bijhouden verzameling
Ik heb een hele tijd datacrow gebruikt.
Maar doordat ik het voor de rest niet meer nakeek ben ik nu van plan naar een andere overzichtelijker software over te schakelen.

Dennis
Re:bijhouden verzameling
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:bijhouden verzameling
Ik heb zelf een spreadsheet voor het bijhouden. Daarin staan nagenoeg dezelfde gegevens.

Binnen dit spreadsheet check ik automatisch op een aantal zaken zoals digitale nummers, treinlengtes en welke sporen niet gebruikt mogen/kunnen worden door bepaalde treinen (op basis van lengte trein/spoor).

Werkt prima.
Re:bijhouden verzameling
Lid sinds: 2010

offline
Re:bijhouden verzameling
Ik gebruik het programma voor alle nieuwe aankopen.
De oude lijst(een Excel sheet) moet nog steeds toegevoegd worden.
Tot nu toe zonder problemen,en al het gewenste is mogelijk.

Robin
Re:bijhouden verzameling
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:bijhouden verzameling
Ik gebruik het ook al enige tijd. Ook handig voor maken overzicht voor te verzekeren waarde t.b.v. verzekering.

Groeten, Paul
Re:bijhouden verzameling
Hier ook een tevreden gebruiker.

Het is de 1e keer veel werk om alles in te voeren en alle afbeeldingen te maken, maar daarna is je collectie heel makkelijk en overzichtelijk bij te houden.

Maar dat geld uiteraard voor andere programma's ook bedenk ik me net :P

Erwin