Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fleischmann loc 4366

Gestart door valento zondag 28 augustus 2011, 17:45:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann loc 4366
valento
gast

Fleischmann loc 4366
Hallo allen. Ik ben nieuw hier op het forum. Ben net begonnen mijn oude treinverzameling weer opnieuw op te bouwen.
Nu heb ik een probleem met mijn fleischmann 4366 loc.
Hij heeft gereden maar is bij een bocht van de baan af gevallen :(. Na die val doet hij niets meer en maakt hij volgens mij sluiting.
Ik heb hem open gemaakt maar kan nix vinden.
Misschien iemand met ideeën?

Alvast bedankt.
Re:Fleischmann loc 4366
Hallo Valento ,

Als je aan de wielen draai , beweegt alles dan wel soepel en naar behoren? Zoniet , dan is het waarschijnlijk een mechanisch probleem. De wielen zouden dan bijvoorbeeld verschoven kunnen zijn .
Als alles soepel draait , kan het zijn dat er ergens door de val een draadje of een elektrisch onderdeeltje is losgeraakt. Dit is soms niet te zien , maar je kan dit uitproberen om alle draadjes te bewegen op de soldeerpunten. Wel voorzichtig en zachtjes doen , anders kan het zijn dat een draadje dan juist losschiet of afbreekt. Dit kan je doen met bv een sateprikker ....of coctailprikker.

Ik ben zelf meer van marklin , maar volgens mij is gelijkstroom wat eenvoudiger , een foto van de binnenkant van de lok zou voor mij wat makkelijker zijn.

Je zei dat de lok van de baan gevallen was , viel ie van de rails op de tafel of viel ie van grote hoogte op de grond?

Groeten ,

Marcel.








Groeten ,

Marcel.