Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Koploper 7.4

Gestart door Spoorman zondag 28 augustus 2011, 12:07:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Op het Koploperforum las ik onderstaande "weetjes" gepost door Wim Ros. Mij waren ze in ieder geval niet allemaal bekend dus wellicht zinvol om ook hier te delen.

Gr, Ben.

Citaat:

In het rijwindow zijn nog aantal handigheidjes die niet op het eerste gezicht zichtbaar zijn:

Wanneer je de muis stil houdt boven de ingestelde snelheid, zal er een hint komen met hierin een melding hoe deze snelheid tot stand is gekomen.

Als je de lengte van de remweg wilt weten, klik dan met de rechtermuisknop in het vakje van de dagteller van het aantal gereden kilometers. Deze optie werkt alleen als een locomotief rijdt met geijkte snelheid.

Wanneer je met de rechtermuisknop klikt in het veld "kilometers" (echt in het kader) krijg je de mogelijkheid om de gereden kilometers aan te passen. Voor verdere uitleg zie apart kopje.

Soms is het handig om te weten door welke blokken de locomotief is gereden. Denk hierbij aan: je constateert dat de trein is ontspoord maar je hebt niet gezien waar de ontsporing heeft plaats gevonden. Door de afgelegde route te bekijken kan je dit misschien achterhalen. Klik met de rechtermuis op het blokje achter "huidig blok". Er komt een popup-menu waarin je kunt kiezen om de laatste blokken te tonen waar de trein is door gereden.

In het tabblad "rijgedrag" bij de variabele treinroute kun je klikken met de rechtermuisknop. Vanuit het popup-menu kan de geselecteerde regel meteen worden onderhouden bij variabele treinroutes. Ook kun je een overzicht krijgen van alles wat door variabele treinroutes aan verboden is opgelegd aan deze locomotief.

In het tabblad "rijgedrag" bij de vaste treinroute kun je klikken met de rechtermuisknop. Vanuit het popup-menu kan de geselecteerde regel meteen worden onderhouden bij de vaste treinroute.

Als het locomotief- of het baanoverzicht het actieve venster is, kan een rijwindow worden opgeroepen met het toetsenbord: *13<enter> Deze combinatie toont de locomotief met decoderadres 13. Het is dus echt sterretje - locomotiefadres - enter.
Re:Koploper 7.4
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Koploper 7.4
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg Ben.

Ik moet deze versie nog installeren maar ik lees een aantal handige weetjes  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Koploper 7.4
Varekamp
gast

Re:Koploper 7.4
Ik kom net dit bericht tegen en zag dus dat er al een versie 7.4 te verkrijgen is met de nodige aanvullen.

Ik zal eens kijken op de site van Pahasoft, hij kan maar weer op de PC staan. Bedankt voor de berichtgeving.  :)

Groeten Ronald  :)
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
31 oktober 2011
Koploper 7.4 Buildnr 3

De modeltijd liep niet altijd goed. Deze fout is nu opgelost. Tevens fout in netwerkversie opgelost bij overzetten van locomotieven naar andere database.

http://www.pahasoft.nl/

Paul bedankt.


Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Voor wie meer dan 255 lok's heeft staat er weer een bugfix klaar.

Koploper 7.4 build 4 op http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: Spoorman op zondag 06 november 2011, 21:01:19
Voor wie meer dan 255 lok's heeft staat er weer een bugfix klaar.

Koploper 7.4 build 4 op http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.

Gelukkig dat is opgelost  :thumbup: :thumbup: >:-D >:-D

Bedankt voor de tip Ben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Koploper 7.4
Varekamp
gast

Re:Koploper 7.4
Tja anders had ik een probleem.... :D :D (geintje)

Ronald  :)