Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Koploper 7.4

Gestart door Spoorman zondag 28 augustus 2011, 12:07:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper 7.4
Spoorman
gast

Koploper 7.4
Bij PaHasoft staat een bèta versie 7.4 klaar: klik.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
veldkamp
gast

Re:Koploper 7.4
Ben moet ik uit het boven staande opmaken dat jij het onderhoud aan het koploper programma op je hebt genomen , of lees ik het bericht nu zo verkeert?

gr erik
Re:Koploper 7.4
Edwin
gast

Re:Koploper 7.4
Ben heeft de tekst van de website van Paul hier geplaatst, zodat meer mensen het zien.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

offline
Re:Koploper 7.4
Erg jammer dat mrdirect niet meer word ondersteunt. Ik heb hem destijds wel een mail getuurd met de mededeling dat ik mrdirect gebruik. Maar kennelijk zijn er maar weinig die deze combi gebruiken. Of niet iedereen heeft bij het downloaden van versie 7.3 netjes een mail gestuurd zoals Paul had gevraagd.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Koploper 7.4
Weer een reden meer om op een ecos over te stappen :)
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2010

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: wijbe op zondag 28 augustus 2011, 17:01:53
Weer een reden meer om op een ecos over te stappen :)

Tams ook niet meer...


groeten Dylan
Re:Koploper 7.4
Dennis1984
gast

Re:Koploper 7.4
Ik denk dat er vanaf nu elke keer functionaliteit wordt afgehaald, zodat het aantal gebruikers steeds verder afneemt (waarna er weer meer 'niet-gebruikte' functionaliteit kan worden verwijderd) :o).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: veldkamp op zondag 28 augustus 2011, 14:37:17

Ben moet ik uit het boven staande opmaken dat jij het onderhoud aan het koploper programma op je hebt genomen , of lees ik het bericht nu zo verkeert?


Je overschat me zwaar. Mijn kennis is beperkt en ben slechts gebruiker. Nou ja ben, moet eigenlijk zeggen was want ik ben baanloos, heb slechts een werkend lokdepot. :D

Overigens zo als ik het lees: alle centrales worden nog steeds ondersteund maar er is geen support meer op bij problemen.

Maar je weet maar nooit. Wie verstandig is maakt altijd een backup en bewaart de oude versie's. ;)

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
efl045
gast

Re:Koploper 7.4
't Ja, wat zou je nu willen....
Paul doet alles gratis en hij is constant 'gepushed' geweest om van alles en nog wat in te bouwen omdat zogezegd iedereen dat nodig had. En als hij er dan achteraf iets over vraagt reageert er geen kat...
Hoe zou jij je dan voelen moet je maar denken, echt dankbaar is dat allemaal niet hé.
Ik had er in zijn plaats al veel meer uitgekiepert en niet enkel de support ook vast en zeker al die functionaliteit.
Ik geef hem 100% gelijk hoor.

Groeten,

Franky
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Franky,

Er zijn heel veel tevreden en dankbare gebruikers.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: Spoorman op zondag 28 augustus 2011, 19:45:20
Franky,

Er zijn heel veel tevreden en dankbare gebruikers.

Gr, Ben.
Klopt :)
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: wijbe op zondag 28 augustus 2011, 17:01:53
Weer een reden meer om op een ecos over te stappen :)

Was zo'n ding maar niet zo duur, dan had er lang 1 gestaan. Helaas moet hier ook nog een huishouden worden onderhouden en ik ben het huis ook nog eens aan het verbouwen. Dus de centjes die willen wel op elke maand :-( Gelukkig ben ik al lang blij met mrdirect en een 2de hands trein van 70 euro  8)
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: Janvis op zondag 28 augustus 2011, 21:16:10
Citaat van: wijbe op zondag 28 augustus 2011, 17:01:53
Weer een reden meer om op een ecos over te stappen :)

Was zo'n ding maar niet zo duur, dan had er lang 1 gestaan. Helaas moet hier ook nog een huishouden worden onderhouden en ik ben het huis ook nog eens aan het verbouwen. Dus de centjes die willen wel op elke maand :-( Gelukkig ben ik al lang blij met mrdirect en een 2de hands trein van 70 euro  8)

Dat is het voordeel wat ik nu nog heb. Nog jong, woon thuis, en hou wat leuke centjes over voor de hobby. Maja het blijfd toch sparen.
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: minitreintje op zondag 28 augustus 2011, 18:09:02
Tams ook niet meer...
Een TAMS kun je gewoon gebruiken. Deze kent nagenoeg dezelfde commando-set als de IB. Alleen specifiek (latere) commando?s daar kun je misschien in de toekomst problemen mee krijgen, maar dat kan ook voor centrales gaan gelden die nu nog wel ondersteund worden.

Zie:
CiteerSinds maart 2010 is besloten om de verdere ontwikkelingen te stoppen.
CiteerEchter als er nieuwe centrales bijkomen met nieuwe protocollen qua communicatie, zal dat wel een probleem worden. Deze worden niet meer ingebouwd.
Dat kan dus ook inhouden dat veranderingen en of toevoegingen van protocollen die bij oude centrales niet meer ondersteund worden.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.4
De Tams lijkt me nu juist een laaggeprijsde/simpele centrale die redelijk veel kan en daardoor juist geschikt is voor "computerbedrijf", de MSG/Den Bosch heeft er 3 banen op rijden, bestuurd door Railroad, Railware en I-Train/Koploper.

Groet, Anne W
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

offline
Re:Koploper 7.4
Ben zelf nu een jaartje gebruiker van koploper en moet zeggen dat ik diep respect heb voor meneer  Paul die dit ook voor mij voor mekaar heeft gekregen... neem aan dat in de afgelopen jaren de nodige boodschappen van hulde door mijn mede spoorders al zijn gestuurd... dus bij deze nogmaals maar een keer...
Rob
Re:Koploper 7.4
efl045
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Spoorman op zondag 28 augustus 2011, 19:45:20
Er zijn heel veel tevreden en dankbare gebruikers.
Dag Ben,

Daar twijfel ik niet aan, dat zou er nog aan mankeren...

Maar ik lees al vele jaren mee op het Koploper forum en hoe dikwijls is het niet dat Paul info vraagt aan gebruikers van bepaalde systemen en hij totaal geen respons krijgt?
't Zijn nu net die systemen die hij niet meer wil ondersteunen.
Of die gebruikers nu tevreden zijn of niet, hij verwacht er soms ook wel iets van terug. En daar wringt het nu net.

Groeten,

Franky
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: efl045 op maandag 29 augustus 2011, 00:54:32
Citaat van: Spoorman op zondag 28 augustus 2011, 19:45:20
Er zijn heel veel tevreden en dankbare gebruikers.
Dag Ben,

Daar twijfel ik niet aan, dat zou er nog aan mankeren...

Maar ik lees al vele jaren mee op het Koploper forum en hoe dikwijls is het niet dat Paul info vraagt aan gebruikers van bepaalde systemen en hij totaal geen respons krijgt?
't Zijn nu net die systemen die hij niet meer wil ondersteunen.
Of die gebruikers nu tevreden zijn of niet, hij verwacht er soms ook wel iets van terug. En daar wringt het nu net.


Het is jouw conclusie en die deel ik niet. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en zie dat velen die ik ken de nodige feedback geven. Verder vind ik het allemaal niet zo van belang. Dit gaat over 7.4 en niet over de beweegredenen van Paul om wel of niet iets te doen.

On-topic maar weer.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
efl045
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: efl045 op maandag 29 augustus 2011, 00:54:32
Of die gebruikers nu tevreden zijn of niet, hij verwacht er soms ook wel iets van terug. En daar wringt het nu net.

Citaat van: efl045 op maandag 29 augustus 2011, 00:54:32
Het is jouw conclusie en die deel ik niet. On-topic maar weer.
Gr, Ben.

Dag Ben,

Zo off topic is dat niet vind ik. En 't is ook niet MIJN conclusie maar die van Paul. Dat kun je nota bene lezen in de tekst die jij hier zelf hebt neergezet....

Citaat van: Spoorman op zondag 28 augustus 2011, 12:07:07
?Geen support meer op volgende digitale systemen vanwege geringe of geen belangstelling.
Ik kan hem na jarenlang volgen op de Koploperlijst hier enkel in bijtreden. Ik trek zelf die conclusie niet hé.

Hoe zeggen ze dat, 'berouw komt na de zonde'.

En ik wil hier niemand persoonlijk voor verantwoordelijk stellen, en er zullen best enkelingen zijn die wel feedback hebben gegeven, daar ben ik van overtuigd, maar het is dikwijls zo dat "De goeden het met de slechten moeten bekopen"...
't Is jammer  maar begrijpelijk vind ik.

En om nu te zeggen dat de discussie hier niet over gaat...wie bepaalt dat dan op een forum waar de discussie wel over gaat?
Ik dacht dat we hier ons 'gedacht' mochten zeggen en niet enkel 'aaaaah' en 'ooooh'....
Ik weet ondertussen dat jij over alles een uitgesproken mening hebt en niet gemakkelijk accepteert dat niet iedereen jou mening volgt, maar wil ik nu net het zelfde hebben, ik laat mij, ook niet als nieuweling, de mond niet snoeren door de zinnetjes Off en on topic.
Er wordt hier meer buiten de lijntjes gekleurd dan ik doe en ik vind nog altijd dat ik met wat ik zeg iets zinnigs vertel.

Maar verder even goede vrienden hoor, ik apprecieert je commentaren ten zeerste, maar dat moest er toch even uit.

Groeten,

Franky
Re:Koploper 7.4
Günther
gast

Re:Koploper 7.4
Ik vind dat Paul een komplement verdient.
Ben, heb ik ook wat aan Beta 7.4 of is dit niets voor de ECoS.

vr.gr. Günther.
Re:Koploper 7.4
veldkamp
gast

Re:Koploper 7.4
Sorry, het was niet mijn bedoeling via de vraag aan Ben, om wie dan ook te kort te doen, of met iets op te zadelen.
Gezien  de kennis  die Ben heeft op spoorgebied, was het niet meer dan een veronderstelling van mij, dat Ben mogelijk het "levenswerk"van Paul had over genomen.

De redenen waarom Paul stopt,  die zijn alleen bij Paul bekend, en die respecteer ik. Daarnaast ga ik er vanuit dat Paul voor zich zelf kan spreken en de reden al uitgebreid heeft gedeeld met de gebruikers van zijn programma.

Maar nogmaals ;SORRY VOOR DE GROTE VERWARRING DIE IK HEB GEZAAID :( :( :(

gr erik
Re:Koploper 7.4
efl045
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Günther op maandag 29 augustus 2011, 10:33:18
Ben heb ik ook wat aan Beta 7.4 of is dit niet voor de ECoS.
Dag Günther,

Dit misschien:
?opstelblokken: er zijn nu meerdere inrij blokken mogelijk. Dit was er slechts 1. Ook worden er nu blokken geclaimed indien in een blokgroep een spoor wordt vrijgemaakt voor een binnenkomende trein. Dit natuurlijk alleen als er een trein stilstaat in één van de inrij blokken.

Ik kan het niet 100% inschatten omdat ik momenteel maar een "would be" rijder ben, maar het lijkt mij op grote banen nuttig te zijn om je treinen wat vlotter te parkeren. Of zie ik dat verkeerd?

Groeten,

Franky
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
Hallo Günther,

Citaat van: Günther op maandag 29 augustus 2011, 10:33:18
Ik vind dat Paul een komplement verdient.
Ben, heb ik ook wat aan Beta 7.4 of is dit niets voor de ECoS.
Ja, kun je ook voor de ECoS gebruiken.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Günther
gast

Re:Koploper 7.4
Bedankt. :D :D
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: efl045 op maandag 29 augustus 2011, 09:45:10

En om nu te zeggen dat de discussie hier niet over gaat...wie bepaalt dat dan op een forum waar de discussie wel over gaat?
Ik dacht dat we hier ons 'gedacht' mochten zeggen en niet enkel 'aaaaah' en 'ooooh'....
Ik weet ondertussen dat jij over alles een uitgesproken mening hebt en niet gemakkelijk accepteert dat niet iedereen jou mening volgt, maar wil ik nu net het zelfde hebben, ik laat mij, ook niet als nieuweling, de mond niet snoeren door de zinnetjes Off en on topic.
Er wordt hier meer buiten de lijntjes gekleurd dan ik doe en ik vind nog altijd dat ik met wat ik zeg iets zinnigs vertel.


Dag Franky,

Ik ben dit topic gestart om mensen te informeren. Meer niet. Verder wil ik niemand de mond snoeren of wat dan ook. Maar als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik dat ook zoals mijn reactie op jouw post #8. En dat recht heb jij ook.

Mijn vraag over on-topic heb ik gedaan uit vrees dat dit topic gaat ontsporen en alleen maar over PaHaSoft gaat en zijn beweegredenen niet meer verder te ontwikkelen. Da's een leuk onderwerp voor in het café met een zak chips en een fles cola erbij maar liever niet in dit topic.

Ik hoop dat veel mensen een wachtwoord aanvragen, gaan testen en feedback leveren. Des te eerder komt 7.4 online. Dat is mijn enige motivatie en belang.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.4
Hoi Ben,

in je eerste post schrijf je dat de Tams niet meer ondersteunt wordt. Heeft het dan toch zin om een wachtwoord aan te vragen?

Groetjes, John
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Koploper 7.4
koploper BLIJFT alle systemen ondersteunen.Er wordt alleen geen SUPPORT en verdere aanpassingen meer op verleent. Door een verkeerde opmerking is hier iedereen het noorden kwijt.
Dit is wat Paul reeds vorig jaar heeft gezegd.Verder blijft alles gewoon met deze centrales werken.
Re:Koploper 7.4
efl045
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Spoorman op maandag 29 augustus 2011, 18:22:41
Mijn vraag over on-topic heb ik gedaan uit vrees dat dit topic gaat ontsporen en alleen maar over PaHaSoft gaat en zijn beweegredenen niet meer verder te ontwikkelen. Da's een leuk onderwerp voor in het café met een zak chips en een fles cola erbij maar liever niet in dit topic.
Ik hoop dat veel mensen een wachtwoord aanvragen, gaan testen en feedback leveren. Des te eerder komt 7.4 online. Dat is mijn enige motivatie en belang.
Dag Ben,

Volledig akkoord. Mijn excuses voor mijn reacie. 'k laat mij nog altijd te gemakkelijk 'gaan'...'k Probeer het nochtans 'in de hand te houden'...

Groeten,

Franky
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: bellejt op maandag 29 augustus 2011, 18:33:28
koploper BLIJFT alle systemen ondersteunen.Er wordt alleen geen SUPPORT en verdere aanpassingen meer op verleent. Door een verkeerde opmerking is hier iedereen het noorden kwijt.
Dit is wat Paul reeds vorig jaar heeft gezegd.Verder blijft alles gewoon met deze centrales werken.

Ok Johnny. En kan ik dit bij Paul Haagsma himzelf aanvragen? Kan dit nl niet vinden op het Koploperforum :?

Groetjes, John
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Koploper 7.4
dit kan je gerust doen.Paul zal je graag ten antwoord zijn.

Melden bugs: support bij pahasoft punt nl
Privé is: paul.haagsma bij pahasoft punt nl
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.4
Mercy Johnny.

Groetjes, John
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.4
Alle bestaande centrales kunnen gewoon met Koploper werken, voor nieuwe centrales en/of nieuwe features in bestaande centrales worden, indien nodig, geen ontwikkelingen meer gedaan, dus er is niets aan de hand zolang alles bij het oude blijft.

Groet, Anne W
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
16 september 2011 Koploper 7.4 buildnummer 0 is uit

CiteerInitiële versie. Alleen op deze versie wordt nog support gegeven inzake mogelijke fouten. Support op voorgaande versies wordt niet meer gegeven.

http://www.pahasoft.nl/

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:Koploper 7.4

CiteerInitiële versie

Wat betekent dit? :confused:

Ik heb initieel opgezocht in het online woordenboek.

initieel: Aanvankelijk
initieel: Het begin betreffend
initieel: Begin betreffend


Paul zal er ongetwijfeld iets mee bedoelen, maar wat?

Meine
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
Hallo Meine,

Citaat van: Meine op zaterdag 17 september 2011, 19:07:52
Paul zal er ongetwijfeld iets mee bedoelen, maar wat?
Deze vraag zul je dan aan Paul moeten stellen, alleen hij kan deze beantwoorden.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Build 0 is altijd de initiele versie van een punt update.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:Koploper 7.4
Citaat van: Spoorman op zondag 18 september 2011, 00:15:27
Build 0 is altijd de initiele versie van een punt update.

Gr, Ben.

Ook dit is mij niet duidelijk.  :(, vermoedelijk computer jargon gok ik....

Nog een gokje, De eerste versie na een grote update????

Meine
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Meine op zondag 18 september 2011, 00:43:21

Nog een gokje, De eerste versie na een grote update????


Niet zo erg groot, uit de helpfile:

Koploper: versie 7.4 (09-2011)

Ook in deze versie een aantal wijzigingen die ik of mijn kleine vriendenkring nodig vonden.
Om ondersteuning makkelijk te houden voor eventuele fouten in de internetversie stel ik deze aanpassingen ook beschikbaar voor het internet.

Nieuwe functie(s):

·   Sequensen

Wat is er gewijzigd:

Speciale acties

·   Nieuwe optie bij "wat te doen": "aansturing rijwindow"
·   Nieuwe opties: "Snelheid/functie", rijrichting en licht

Blokgroepen

·   Bij de keuze "inrijden vanuit blok" kunnen nu meerdere blokken worden opgegeven.

Instellingen per MCC database: algemeen

·   Nieuwe optie: Toon routecorrecties ook als gewone melding. Standaard staat deze nieuwe optie aan.

Dinamo/Mcc aansturing:

·   Indien er meerdere bezetmeldpunten worden gemist, raakte Koploper de kluts kwijt waar de auto zich bevindt. Soms kwam het goed, maar ook kon het voorkomen dat het uit de pas ging lopen (fysieke plek op baan en wat Koploper dacht waar de auto was). Dit is hersteld. Het werkt in Koploper weer naar behoren. Feit blijft staan: het moet wel in fysiek op de baan worden verholpen dat deze bezetmelder niet meer wordt gemist.

Vanwege de geringe belangstelling worden eventuele fouten in de volgende digitale systemen niet meer in behandeling genomen:

·   HCCM
·   Edits-Pro
·   Tams
·   MRdirec


Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:Koploper 7.4
Ben,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb wat geleerd. :)

Meine.
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2009

offline
Re:Koploper 7.4
wat word er bedoeld met "Sequensen" ???
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Janvis op zondag 18 september 2011, 21:26:54
wat word er bedoeld met "Sequensen" ???
Opeenvolgen van ...

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
Inmiddels staat de 7.4 helpfile ook online.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Günther
gast

Re:Koploper 7.4
Hallo,

Als ik volgende maand met koploper ga werken gebeurt dit ook met 7.4.

vr.gr. Günther
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
http://www.pahasoft.nl/

19 september 2011
Chris Burger heeft zijn beginnershandleiding geüpdate naar versie 7.4. Chris wederom hartelijk bedankt!


Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.4
ModelspoorKelder
gast

Re:Koploper 7.4
Citaat van: Dennis1984 op zondag 28 augustus 2011, 18:11:47
Ik denk dat er vanaf nu elke keer functionaliteit wordt afgehaald, zodat het aantal gebruikers steeds verder afneemt (waarna er weer meer 'niet-gebruikte' functionaliteit kan worden verwijderd) :o).

Hoi Dennis,

Ik denk niet dat je het commentaar bij de nieuwe release goed gelezen hebt. Er staat nergens, dat er functionaliteit weggehaald wordt. Dat zou betekenen, dat er aanpassingen in het programma gedaan moeten worden, en dat zal Paul zo gauw niet doen. Wat werkt, dat werkt.
Wel staat er, dat deze blijkbaar weinig gebruikte centrales, niet meer voor support in aamerking komen, oftewel, als blijkt dat er een fout zit in (bijvoorbeeld) de communicatie tussen de centrale en Koploper, dan wordt daar niets meer aan gedaan. Of als bijvoorbeeld het protocol van de centrale verandert door bijvoorbeeld een update van de leverancier. Om maar wat te noemen. Maar er wordt echt niets uit het programma verwijderd, dat lijkt me onnozel werk. Paul heeft er juist heel veel energie in gestoken om het voor alle ondersteunde centrales werkend te krijgen.

Gr,
Daan
Re:Koploper 7.4
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Koploper 7.4
Paul zal geen afbraak doen aan zijn eigen programma.Alles goed lezen en begrijpen.Hij doet enkel nog aanpassingen die echt functioneel zijn voor hem en een vriendenkring en ook te implementeren.Dit voor bepaalde centrales.Bewijs is dat hij regelmatig terug is op het koploperforum om ondersteuning te geven of vraagjes te stellen.De meeste gebruikers zijn hem heel dankbaar om zulks een mooi en GRATIS programma ter beschiiking te stellen die volgens mij nog jaren mee kan en eigenlijk onder dezelfde voorwaarden zijn gelijke nog niet heeft gezien.Dat hij de volledige ontwikkeling niet verder zet of kan zetten voor iedereen  is zijn eigen keus en hebben wij niets mee te maken .Ik roep steeds 3 x hoera als ik hem kan spreken of als hij een update geeft.Thks 1000 x.
Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
7.4.1 staat beschikbaar: http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
20 oktober 2011
Chris Burger heeft zijn beginnershandleiding kritisch bekeken en waar nodig kleine aanpassingen doorgevoerd. Chris bedankt!

http://www.pahasoft.nl/

Mvg,
Peter

Re:Koploper 7.4
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.4
20 oktober 2011.
Het serverprogramma voor de netwerkversie van Koploper is vrij beschikbaar voor download en niet meer met een wachtwoord beveiligd.

Geen support, geen bugfixing, geen handleiding beschikbaar.

De maker geeft op het Koploperforum voorts aan dat het zeer de vraag is of je het aan de praat krijgt zonder support.

http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.4
Freak
gast

Re:Koploper 7.4
23 oktober 2011
Koploper 7.4 Buildnr 2

Kleine uitbreiding bij mogelijkheid in rijwindow. Het is nu mogelijk om meer dan 5 blokken te tonen waar de trein door heen is gereden. Dit geldt alleen als er in een variabele treinroute bij een gecombineerd verbod meer dan 5 blokken zijn opgegeven.

http://www.pahasoft.nl/

Paul wederom bedankt


Mvg,
Peter