Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.

Gestart door Treinloos donderdag 25 augustus 2011, 12:37:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Hallo iedereen,

Wie heeft er toevallig een T12 (Marklin 36741) en kan mij zeggen of dit model goed loopt, wil er graag een kopen, maar wil wel weten, of dit model ook een aantal wagons zonder problemen kan trekken.
Alvast bedankt voor de reacties.
T.
Re:Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Heb er zelf twee en ze rijden prima. Zijdezacht, zou ik zelfs zeggen. Een heel verschil met de oude variant van dit model!

Met wagons zou dit geen probleem mogen zijn, mits je er niet al te steile hellingen mee opgaat.

Meer info, o.a. op: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23552.0
Re:Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Hoi T,

dit lokje rijdt hier probleemloos rond met 4 drie-assers. Steigingspercentages zijn niet hoger dan 3%.

Er zit wel een kl.... sleper onder die kortsluiting maakte op slanke C-wissels. Deze heb ik ietwat aangepast. Zie hier

Groetjes, John
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Ik heb deze loc sinds kort ook. Geen problemen met sluiting door de sleper, maar wel dat de loc vaak hapert op willekeurige plaatsen op de rails. Het viel me op dat de sleper nogal bol staat, terwijl de oude altijd recht en vlak waren. Kan dat het probleem zijn?

PS.: Die dunne sleper is wel mooi stil!
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Mijn ervaring ===> klik
             Foto ===> klak
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Tnx. Had ik al gezien hoor, evenals nog een paar andere draadjes over deze loc, maar ik vond geen expliciet antwoord.
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Ik heb deze lok ook maar dan de Nederlandse uitvoering,heb hem op het moment uit elkaar liggen om er sound in te bouwen en eventueel een rookgenerator helaas is het wel een beetje veel werk omdat alles aangepast moet worden.
Verder is me opgevallen dat de lok te licht is het rijd wel lekker maar op het moment dat ik er iets achter hang blijft die zo'n beetje op elke wissel(C-rail)hangen.
Om dit te verbeteren heb ik toen een M10 bout op de kolenkast gelegd en het resultaat was een goed rijdende lok met wagens erachter,helaas zit de decoder in de kolenkast dus daar moet ik nog iets op verzinnen maar dat was ik toch al van plan omdat een sounddecoder niet op die plek past ivm de lengte van de decoder.
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Lokje rijdt redelijk goed maar is met een fx decoder gevoeliger voor vuile rails. Met een mfx decoder rijdt de loc beter.
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Marklin 36741 Tenderlok K.P.E.v T12.
 @citaat Dit vraagt om uitleg.

Vuile rails beïnvloeden het contact dat de wielen met de rails maakt. Tussen wielen en decoder maakt het geen verschil of er een fx of mfx decoder ingebouwd is, het contact blijft hetzelfde. Je bedoelt waarschijnlijk op mfx decoders met ingebouwde buffer, daar merk je veel minder de invloed van vuile rails. Ik ben dus benieuwd naar je reactie.