Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tillig modellen

Gestart door Dennis1984 zondag 21 augustus 2011, 10:11:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tillig modellen
Dennis1984
gast

Tillig modellen
Hallo,

Op het forum is genoeg te vinden over de kwaliteit van de Tillig rails en of die al dan niet te gebruiken zijn met Märklin treinen. Maar waar je niets over vind, is de kwaliteit van Tillig treinen. Want die maken ze ook.

Zie bijvoorbeeld hier: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-001018-83897-0-0-0-5-5-2-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.html

Het is een S-Bahn-rijtuig van de stad Zürich.

Lijkt me best een leuk rijtuig, maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met Tillig modellen en iets over de kwaliteit kunnen zeggen. De prijs is wel aardig in ieder geval!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Tillig modellen
veldkamp
gast

Re:Tillig modellen
Ja die hebben mooi spul , jammer dat het meer en deel dc is

Gr erik
Re:Tillig modellen
Dennis1984
gast

Re:Tillig modellen
Erik,

Dat lijkt me geen onoverkomenlijk probleem. Er zijn altijd wel bijpassende wielen te vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de afwerking.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Tillig modellen
Dennis1984
gast

Re:Tillig modellen
Niemand meer? Ik heb in Houten een aantal Tillig modellen gezien en die zagen er goed uit! Hopelijk heeft iemand er toch meer ervaring mee!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Tillig modellen
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Tillig modellen
Hallo Dennis,

Een wat late reactie maar toch,

Ik ben in het bezit van een aantal tillig dubbeldeksrijtuigen van de DBAG.
Deze zijn door Roco op de markt gezet ( in een roco doos maar onder de rijtuigen staat gewoon nog "tillig"  :))
Ze zijn exact 1:87 en helaas niet meer in het assortiment van roco.
Maar wel van tillig zelf.
Nu mijn bevindinegn:
Het zijn prachtige rijtuigen en lopen zeer goed op marklin C zowel K rail.
Volgens mij kun je gerust tillig wagons kopen.

met vriendelijke groet,

Erik
Re:Tillig modellen
Dennis1984
gast

Re:Tillig modellen
Erik,

Dit zijn wel de reacties waar ik wat aan heb! Hartstikke bedankt dus, ondanks dat het laat is. Dat is natuurlijk geen enkel probleem!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Tillig modellen
Dennis1984
gast

Re:Tillig modellen
Ik zag, toevalligerwijs, net op de LS Models site een aantal Tillig modellen die zij schijnbaar geproduceerd hebben. Als het van dezelfde fabriek komt en van dezelfde kwaliteit is, mogen we denk ik in onze handen knijpen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Tillig modellen
Lid sinds: 2009

offline
Re:Tillig modellen
Heb zelf 1 Tillig rijtuig, ben daar zeer tevreden mee, rijdt uitstekend en laat zich makkelijk met mijn andere materieel koppelen

Groeten, Henk.
Re:Tillig modellen
nobody
gast

Re:Tillig modellen
Ik heb een ketelwagenset van Tillig en ben daar erg tevreden mee.
Zie ===> klik