Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
tjonge wat zijn jullie weer snel met de reacties  :thumbup: :thumbup: Top!

Ik ben ondertussen bezig met een stukkie stelcon platen voordat alles er onder groeit moet er toch een beetje werkruimte blijven :D
Bovendien moet er nog een overweg komen om het terrein op de buitenwereld aan te sluiten (wat ook geld voor het havenkantoor)

Werkwijze:1. Enkele stroken karton gesneden (ongeveer 1,9mm dik)
2. met een pen of schroevendraaier de stelconplaatranden inkrassen
3.het geheel verven in betonkleur, om de platen te vervuilen kun je wat zwart of bruin op de platen doen, asfalt kleur doet het ook prima om te vervuilen.
4. Dan roestkleur er op, nat maken en afwrijven, als de ingekraste gleufjes tussen de platen diep genoeg zijn, blijft hier de roest kleur achter.
Op de foto zie je de eerste lichting( je ziet soms wat rode streepjes) de tweede is in de maak en nu zit het rood meer tussen de platen(nóg natter gemaakt)
Veel stelcon hebben twee stelcon optil gaatjes, maar niet allemaal. Ik heb de versie zonder ;)

En kijk daar komt een stomer het terrein verkennen, snel even een fotootje gemaakt :D

Als er nog belang is voor meer info omtrent de slakkenkuil :D :D  :slakkenkuil
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Bij deze enkele foto's die passen bij de tekst uit mijn vorige post.
Die keerwanden zaten bij het bouwpakket van de brugkraan,ik heb ze doorgesneden zodat het straks beter past in mijn bouwplan ;)

Tussen de rails plak ik 160 grams papier, schilderen doe ik na het lijmen. Iets lastiger maar nu schilder ik de rail tussen de puko's ook mee zodat alleen de puntjes donker blijven
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen

Snelle reactie, Arend  :P

Ben heel benieuwd naar de verdere bewerking van de platen en het papier tussen de rails.
Ik neem aan dat je 2-3 mm van de rails afblijft voor de wielflenzen, met het papier.

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Dag doe je mooi arend.
Je bent erg met de begroeiing en bebouwing bezig.  Hoe kunnen jouw Electrische treinen dan rijden? :P er moet wel wat draad boven de rails komen hoor. Mooie lengtes trein en een zeer mooie haven aanbouw.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
"Dag doe je mooi arend" :help:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
In simpele ziel kan wel begrijpen dat hij 'dat' bedoeld ipv 'dag'.  ;) Ziet er goed uit Arend!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Inderdaad tony. Ik heb tussen de rails ook wel karton gebruikt, dan moet je zeker rekening houden met ruimte voor de wielflenzen!
Hier vind ik het belangrijk dat de treinen ook goed rijden dus heb ik gekozen voor papier, ligt wel wat dieper maar het belemmerd het treinverkeer niet, Die 2mm heb ik nu ook wel vrijgehouden voor de zekerheid.

Klop helemaal Tim! Met een "kale" baan zonder scenery mis ik de bovenleiding niet, maar nu het geheel op een "landschap" begint te lijken vind ik het zelf ook wat kaal zonder bovenleiding. Ooit zal het er wel van komen, Dat wordt dan een zelfbouw projectje...
De foto's in deze post zijn speciaal voor jou :D Je vroeg laatst wat de kraan gaat doen, wel hier is het antwoord..(zie foto's met onderschrift)
Bedankt voor je reactie Dave,hoef ik het niet te doen ;) én bedankt voor je compliment :)
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Arend

Die betonnen los/laadvloer op je baan is weer een mooie update.
Ga je de kleur zo laten of wat verweren?
Groeten uit Antwerpen
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Hoi Arend

Wat ziet het er weer mooi uit  :thumbup:

Denk dat je aan het beton nog wel wat gaat doen ziet er nu erg nieuw uit .

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
De beton ís ook nieuw :D
Ook de beton fabriek heeft zich gemeld, zij konden ook nog 100 ton gebruiken.
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Kraanmachinist heeft het lekker druk. :thumbup:
De economie draait goed bij jouw Arend. ;)
Prachtige foto's weer. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Waarschijnlijk heb je het reeds ergens vermeld, maar wat is het merk en catalogus nummer van jouw kraan?
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Net even doorgelezen hoe jij je water hebt gemaakt, maar ik vind het zeer interessant.
Ik dacht in het draadje van Harald en Alex had ik ook iets gelezen over een of ander gel van Faller, dat was ook wel mooi.

Dit moet ik even onthouden voor m'n eigen baan, want bij jou is het heel goed gelukt en erg mooi.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Arend
kan alleen maar een  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: geven voor het prachtige werk dat je levert.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Hallo arend,
laat je de wagons echt zo? Ik zie nnamelijk rondom de wagon ook grind. En waar staat de cement fabriek? Of is die nog in aanbouw.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Hey Arend,

Dat is een mooi dok! :thumbup:
Heel je baan is wel mooi.

Groeten Bert
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Dat losse grind valt er onderweg wel af, en een grote cement fabriek heb ik niet, wel een plaatselijke ondernemer die met een automixer stelcon platen maakt, hiervoor gebruikt hij ook dit grind ( blader anders even terug naar post 784 van dit draadje)

De kraan is van Faller 120163, ik heb het bouwpakket van Sint gehad. Leuk pakket om te bouwen!

Ook Jorg, Michel, Stefan en Bert: bedankt voor de complimenten  :thumbup:

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Arend

Begint er beter en beter uit te zien.
Transport van grind is ook een welkome aanvulling van je los/laad installatie.
Groeten uit A'pen.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen

Hoi Arend !

Ik ben heel benieuwd naar de afwerking van die strippen tussen de rails.
De laatste foto's zijn mooi duidelijk en ik hoop dat de volgende van dat stuk ook zo zijn  :P
Ik wil het hier ook een keer proberen namelijk....

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Hallo Arend,
Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
Leuk die kraan en hij werkt nog echt zo te zien.
Lijkt me ook wel gaaf als al die autootjes zelf kunnen rijden. :P

Groeten,

Remco
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Dank Remco :thumbup: Als ik foto's maak verzet ik auto's, treinen e.d. regelmatig om de suggestie te wekken dat er echt gewerkt en geleefd wordt :D
Zelf rijdende auto's lijkt me geen strak plan, de meeste overwegen zijn namelijk onbewaakt :P
Bedankt Jorg  :thumbup:

Het is zondag dus rustig op het industrie terrein. Toch even wat foto's gemaakt van het groen wat wél gewoon doorwerkt  :D
Ze hadden het hek vergeten af te sluiten dus kon ik zo het terrein even op lopen om wat close up's te maken voor Tony.
Ik moet ze nog wel even ontwikkelen, dus tot later
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Dag Arend.

Wat een prachtige modelbaan creëer je toch! :thumbup:
Alles is in de juiste proporties, opdat een realistisch landschap ontstaat.
Erg fijn om foto's hiervan te bekijken! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Bedankt voor de duimpjes Jorg :thumbup:
En Erik, bedankt voor het reuze compliment, ik wordt er verlegen van.

Hier nog een foto van de "beton tussen de rails" Even voor de zelfbouwers:
Twee strookjes van 160 grams papier...
Je zou de gaatjes tussen de puko's misschien nog kunnen vullen met houtlijm of zoiets en later verven, maar ik laat het eerst zo, Wat mij betreft mag je wel zien dat het 3-rail is ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

grtz  :P Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Mooi stukje geworden met het hekwerk Arend. :thumbup: :thumbup:
Het beton tussen de rails zou mij ook niet echt storen er zal toch vaak genoeg een trein opstaan die gevuld moet worden. ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Er zijn strandgangers gesignaleerd  8o Raar volk die preisers  :D

De bosjes zijn ook geplant! Nu komt er nog een bomen rij (laatste foto linker kant) zodat je niet dat gat inkijkt naast de treintafel
Maarja bomen groeien een stuk langzamer... B)
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Weer een mooie update :important:
Maar hoe komt het de de foto's "wazig" zijn :help:
Is de lens van het toestel vuil?
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
De preisertjes hebben gelijk ieder stukje zon moet je pakken. ;)
Foto 2 is prachtig met die lange sleep wagons achter de mooie loc. :thumbup:
De laatste foto geeft een schitterend totaal plaatje weer van je mooie baan. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Arend

Wat ziet het er allemaal perfect uit en die laatste foto het is net of je van uit ,
een kantoorpand zo de haven in kijk .   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen

Dat zijn 4 hele mooie scenes van je baan, Arend  :thumbup:

Bij de eerste foto krijg je het gevoel dat het toch iets te koud is om te zwemmen  :P

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) er komen weer blaadjes aan de bomen
Arend
Weer een mooie reeds foto's.
De volkstuin ziet er ook fraai uit.
Ik denk dat de preisertjes lid zijn van de plaatselijke ijsberenclub.
Groeten uit Antwerpen.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Hoi Wim, de wazigheid heeft bij mij in de meeste gevallen te maken met de focus. vaak is een de van de foto wel scherp of een item en is de achtergrond dan wazig. Bovendien maak ik alle foto's zonder flits, het licht in de kamer voldoet daarvoor nét. Een andere oorzaak kan zijn als ik inzoom, dan wordt een goede foto maken een echte uitdaging. Tot slot heb ik geen bijzondere camera, ik vind fotografie wel leuk maar treintjes vind ik veel leuker :D
Bedankt voor je compliment Michel :thumbup:
Deze woorden gelden ook voor jou Alex :thumbup:
Die foto van de zwemmers zal ik in juli nog wel een keertje plaatsen Tony,kijken of je er dan een ander gevoel bij krijgt.
(Dan is het misschien ook nog wat drukker want dan worden er waarschijnlijk ook ijsjes verkocht)  ;)
Bedankt voor je reactie Jorg!  Het zijn de mannen van de werkverschaffing. Dit is namelijk openbaar groen. Ze zijn bezig een stukje groen te verwijderen, om vervolgens weer wat nieuwe aanplant te plaatsen. Zo houd je de boel jong en fris ;)
Vriendelijke groet Arend.

KLIK om mijn laatste filmpje te zien: Ik zie dubbel !  :D :D :D
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
wow dat is pas echt treinen
mooi hoor zulke lange treinen op de baan en jouw station is er echt op gemaakt met die lange perrons

dat mag ik graag zien hoor

gr Ed
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Prachtig filmpje Arend. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Arend
Heb genoten van je filmpje. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten uit Antwerpen.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Mooi filmpje van dubbele treinen. Ik miste bij de koplopers de geopende deurtjes.
Die dubbeldekkers set staat bij mij ook altijd nog op het verlanglijstje. Artitec DDM1 zou bij jouw denk ook niet verkeerd staan. Dan wel met een 1600 natuurlijk.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Ha die Arend.
Natuurlijk eerst je prachtige film bekeken en genoten van het mooie geel/blauwe NS "geweld"! :D
Geweldig mooi om te zien hoe deze lange trein combinaties over jouw ruime stations emplacement rijden.
Ook nog even de wat oudere updates bekeken met bijzonder mooi gemaakte scenery en erg leuk details.

Kortom, weer een pracht van een update en een plezier om naar te kijken.
(wazige foto's herken ik, ik ben zelf ook geen fotografeer talent! O:-D)

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Ik zie dubbel: Filmpje!!!

Hoi Arend !

Nu pas goed gezien hoe je station in elkaar steekt ! Oogt erg ruim en als die trein er doorheen rijdt, werkt het als achtergrond.
Ook het hoge stuk links ervan laat de rijdende treinen goed uitkomen.

Een kamer hoeft niet supergroot te zijn, om ruimte te scheppen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Oei,oei, de laatste post is alweer ruim een half jaar geleden!!!!!
Nog bedankt voor de reacties  :thumbup: :thumbup:

De R zit weer in de maand, inderdaad die van treinbaan! . Al heb ik de afgelopen maanden niet helemaal stil gezeten. Nog wel wat ideeen uitgewerkt, deze zijn onder andere te vinden bij zelfbouwprojecten en scenery elders op dit forum.
De kerk was 1 van die projectjes en de voltooiing was reden van het maken van het volgende filmpje.

Filmpje!![url/]
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
leuk filmpje arend en die kerk is erg mooi geworden. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Arend

Complimenten met je prachtige baan, veel mogelijkheden en een goede mix van woningen, bedrijven en platte land,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Hoi Arend,
Wat een leuke start van het nieuwe bouwseizoen, dit mooie overzichtsfilmpje.
Suces. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Arend

Wat een mooi filmpje  de haven is ook mooi geworden zo  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Hoi Arend,

Wat een super baan heb jij toch  :thumbup:
De kerk staat erg goed op je baan, leuk om op deze manier van filmen stukjes scenery te zien die wel kennen van de foto,s maar zo wordt het toch een geheel.

Het kopstation is   :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Hallo Arend,

Even genoten van je filmpje man wat mooi is je baan, vind het goed gevonden dat je loods nog in aanbouw is.

Groeten

Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!

Het wachten waard, Arend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nog veel werk in het verschiet, zo te zien, maar wat af is, ademt alles wat het hebben moet !

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwigheden Filmpje!!!
Hoi Arend,

het is inderdaad weer even geleden maar......een mooie voortzetting (comeback is wat overdreven, toch ;)) met een gaaf filmpje :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

groeten Martin
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zelfbouw bomen
Allen hartelijk dank voor uw leuke reacties en  :thumbup: Ik voel me bijna schuldig dat ik niet iedereen persoonlijk bedank voor zijn of haar leuke reactie maar ik typ nogal langzaam, dan zit ik hier over een uur nog :(
Graag wil ik het volgende met jullie delen:
Ik heb geprobeerd bomen te maken van een vlinderstruik. Alle info hierover vind je hier
Dan hier nog enkele foto's van m'n BW waar de nieuwe bomen als paddestoelen uit de grond schieten :D
Groet Arend.
(p.s: De loods is niet in aanbouw maar het dak wordt gerenoveerd  ;) )
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) zelfbouw bomen
-Arend:
Prachtige bomen op je BW, ziet er zeer natuurlijk uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: