Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Waar halen we de gel , zal de drogisterijen om de hoek um ook hebben ?

Heb ook watertje dat ooit golfjes moet krijgen 😊
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Arend de test van de heling ziet er goed uit ze gaan als een speer. ;)
Maar ben je niet bang dat de koppelingen kapot gaan want die krijgen toch steeds de volle laag door de snelheid.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
 B) :thumbup: Het water ziet er erg waterig uit, met andere woorden; perfect gelukt lijkt me.

Dirk-Jan
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Wel een flinke bries in havenland   ;)

Super gemaakt :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Dag Arend.

De rimpeling in combinatie met de kleuren
doet toch heel realistisch over komen! :thumbup: :thumbup:
Daar kun je heel tevreden mee zijn lijkt mij.

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Ik moet het even kwijt, ik vind het water wat je heb gemaakt erg mooi ,dan praat ik over de laatste foto's.
De foto met veel schuim op het water (stormgevoel) heeft ook wel wat, zeker als je een zeehaven gaat maken, op zee waait het altijd alleen moet je het gebied er op aanpassen-preisers met regenkleding-schepen in de storm etc

mooi  :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Citaat van: pixon op vrijdag 19 december 2014, 09:21:37
op zee waait het altijd
Dat is waar. Doch windstil weer komt óók voor. En stormweer is zeldzaam.
Ik zie zelden schuimkoppen in de haven van Scheveningen...
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Bedankt voor de vele reacties :thumbup: :thumbup:
De gel is nu droog en daarmee zijn de schuimkoppen weg (transparant) geworden!!

Hoi Ruud, wel eerst even de bodem verven ;) De gel kun je vinden met de volgende zoektermen:
Royal Talens / Amsterdam gel medium.
Hoi Michel, het zijn allemaal Marklin wagens, die kunnen wel tegen een stootje :D

Nu moeten de kades en scenery langs de waterkant afgewerkt worden alvorens het water wordt "geseald" met jachtlak.
Foto 1, ruwbouw met balsahout.
foto 2, laat de kade zien zojuist gemaakt, en geweatherd vóór het plaatsen. De witte vlekjes zijn houtlijm die nog niet droog is.
foto 3, geleide werk geplaatst, struikjes laten groeien a la Tony :D en golfjes gemaakt.

**De golfjes zijn gewoon een 2e laag gel(heavy)! dus deze zijn morgen gewoon weer transparant!! **
Groet Arend

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Mooi hoor

:thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Fraai resultaat weer met deze toevoegingen, Arend! :thumbup:
Over 1,5 week kun je die houtjes zo van de straat rapen ... :wink:

Groeten,

erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
En ik maar aan haar gel denken haaaaaaaaaa verfproduct dus .😊

En in zwollywood ook te koop dus hoef niet naar amsterdam 😊

Misschien is neuzen bij de aksjion hebben ook verf .

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Geweldig resultaat Arend, het water oogt zeer realistisch  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Arend ziet er zeer mooi uit  :thumbup:


Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Hoi Arend,

Erg mooi gemaakt. :thumbup: B)

Gr.
René
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Dank dank dank :thumbup:
gel... :-)
Met deze gel kun je alles ook gewoon vastlijmen, de meerpalen heb ik ook met de gel vastgezet ;) Probeer dit eens in je haar te smeren :D :D.
Vandaag op de beurs meeuwen gekocht....(gelukkig zonder geluidsmodule :D)

helaas kan ik geen betere close ups maken, excuus hiervoor.
Binnen kort nog wat meer nieuwigheden rondom het water :)
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Prachtig, prachtig, prachtig.
Wat een vakwerk.
Altijd genieten als je weer wat nieuws post.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen

Lijkt echt genoeg om de meeuwen te horen, Arend  :thumbup:

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Schitterend Arend. :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Erg mooi. Nu nog de witte strepen die door deze schijtlijsters worden aangebracht... ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Wauw, prachtig gemaakt!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe aanwinsten uit Zutphen
Mooi... dit is echt een inspiratie hoor!
Nog maar weinig zo een groot oppervlak water zo goed zien uitkomen! ben benieuwd naar meer...
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) cadeautjes van de kerstman
Bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: En bedankt voor de tip Wim, de eerste palen zit poep aan :D

Vanochtend lagen er hele kleine presentjes onder de kerstboom :) Een setje koeien en een setje badgasten :-)
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) cadeautjes van de kerstman
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) cadeautjes van de kerstman


:thumbup: :thumbup: :thumbup:

en een voor de tip van Wim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Vorige week het "water" voorzien van een flinke laag jachtlak. De gel die stroef aan bleef voelen is nu keurig afgedekt met een mooi glad laagje, dit schijnt beter schoon te houden te zijn ;)
Er zit nu ook iets meer spiegeling in het water. kijk voor u zelf, en suggesties blijven uiteraard welkom.
Vriendelijke nieuwjaarsgroet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Heel mooi. :thumbup:
Tipje: De zeilboot met de bodem over grof schuurpapier halen om een geringe helling te bewerkstelligen naar de lijzijde.
Lijzijde: De kant die zich van de wind af bevindt.   
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Wauw echt prachtig geworden Arend. Ik vind de tweede foto sowieso mooi. :thumbup: :thumbup: Alles komt goed tot z'n recht.
Echt genieten dit.

groeten Martin
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hoi Arend

De beste wensen voor 2015

Wat is dat mooi geworden ook het havenkantoor staat op de goede plek  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hoi Arend.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hallo Arend,
Je waterpartij is mooi geworden.  :thumbup:

Was er vandaag al een nieuwjaarsduik?

Goed, mooi gezond 2015.

Erik
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Top man.
Ziet er heel erg goed uit.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Erg mooi geworden
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Prachtig!  :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Heel erg mooi. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gr.
René
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
erg mooi geworden, hier word ik enthousiast van. Ik ga deze tip zeker meenemen naar mijn eigen te bouwen baan.

gr. Henk
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Heel mooi gemaakt!!!!!!!!!!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hartelijk dank voor de vele reacties :thumbup: :thumbup: en de duimpjes :D   :thumbup: :thumbup:
Nieuwjaars duik heb ik niets van gehoord maar er zijn wel enkele badgasten gesignaleerd.....
Bedankt voor de tip Wim, ik heb er meteen wat aan gedaan, voor ik het wist stond ik met een afgebroken mast in mijn handen :(
Deze is inmiddels weer gelijmd en de dame houd nu de mast vast :D. Het bootje ligt nu mooi schuin en als die zijn definitieve plekje heeft gevonden komt er nog wel een boeggolfje voor en een wit streepje achter het bootje.
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Indrukwekkend mooi! :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen

Hoi Arend !

Als ik alle foto's samen bekijk, dan heb je heel veel ruimte gecreëerd op dit stuk van je baan, terwijl het evengoed best vol staat .
Dat is een prestatie op zich  :thumbup:

Jammer dat we geen petje-af icoontje hebben  :P

Grtz Tony 
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Arend:  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hallo Arend,

Je haven is prachtig geworden, een mooi staaltje modelbouw :thumbup:.

De beste wensen voor jou en je familie in 2015.

Gr.
Piwie.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
   

Dirk-Jan
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Dit ziet er heel mooi uit! Net echt!  :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
De prachtige grote kranen samen met de mooie lange kolentrein en het kleine maar gezellige jachthaventje geven een mooi beeld van het totale plaatje waar je steeds opnieuw andere details ziet/vindt. :thumbup:

Mijn complimenten Arend voor dit mooie stuk(je) modelbouw. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Supermooi Arend :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Wat Tony aangeeft. Ruimtelijk klopt het plaatje helemaal.

groeten Martin
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Ha die Arend.
Wat een prachtig havengebied is dit geworden! :thumbup:
Niet alleen de details zijn prachtig maar ook de verhoudingen en ruimtelijk effect zijn verbluffend echt.

Natuurlijk ook nog de beste wensen voor een gezond, gelukkig en goed sporend 2015.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Beste modelliefhebbers, ik ben gevleid door jullie leuke en positieve reacties. Ik wil jullie allen daarvoor hartelijk danken:
Wim :thumbup:,Martin :thumbup:,Alex :thumbup:, Harald en Alex :thumbup:,Erik :thumbup:,Tom :thumbup:,Gino :thumbup:,Henk(jongslog) :thumbup:,René :thumbup:,Henk(OBB) :thumbup:,Maarten :thumbup:,Doef :thumbup:,Tony :thumbup:,Piwie :thumbup:,Dirk-Jan :thumbup:,Marcel :thumbup:,
Michel :thumbup: en AlbertJan :thumbup:

En natuurlijk ook alle andere forummers die hier mee lezen en reageren en/of kijken het afgelopen jaar.
Ik kan jullie beloven dat het vaatje met inspiratie nog lang niet leeg is, dus ik bouw nog wel even door.............
Vriendelijke groet Arend.

p.s: een vlot bouwen
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Even nog een hoekje opvullen van de baan,
wel Arend, dat is dan weer meer dan gelukt. Het is erg mooi geworden.
En bedankt voor het delen van bv alle waterperikelen, zeer interessante en nuttige info.

Uiteraard ook nog de beste wensen en een mooi sporend 2015. (dat gaat hier wel lukken)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen

Grappig en origineel toetje, Arend  :thumbup:

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Hoi Arend, heb afgelopen nacht met veel plezier je draadje met de werkzaamheden aan je baan doorgenomen. Geweldig mooi om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt!  :thumbup:
:) Michel
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m. het water is klaar! eerste schip binnen
Wauw....zie het nu pas. Prachtig allemaal!