Bedankt voor de leuke reacties
!
Momenteel probeer ik de gehele baan in kaart te brengen, hiervoor moet ik zo hier en daar wat loshalen om de nummers te kunnen noteren van de railstukjes, bovendien is dit een prima gelegenheid enkele schoonheidsfoutjes er uit te halen, kortom: er kan dus niet gereden worden. Als alles weer aangesloten is zal ik eens een volledig rondje rijden met de camera trein.
Wat betreft de verlichting: Ik heb voor tl- verlichting gekozen omdat het goedkoop is en makkelijk te monteren, bovendien is het stroomverbruik laag en de licht opbrengst hoog.
Het nadeel is dat ze vrij lomp en aanwezig zijn, bovendien creert een tl buis een magnetisch veld, hier moet je tegen kunnen.
Als je toch nieuwbouw pleegt zou je inbouw spots kunnen overwegen. Ziet er netjes uit en zijn te richten. Maar ik heb geen idee hoeveel je daarvan nodig bent om dezelfde lichtopbrengst te halen als de tl buizen.
Als je toch voor tl gaat is het handig te weten waar je baan komt en dan zou ik minimaal de tl buizen aanéén sluitend monteren.
Ik heb bijvoorbeeld een rondgaande baan en heb hetzelfde gedaan met de verlichting!
Bovendien ga ik binnenkort tl-verlichting in het schaduwstation/opstelterrein plaatsen. Hiervan zal ik uiteraard foto's plaatsen in dit draadje.
Groet Arend.