Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Ondanks de boel nog niet droog is, toch het tunneltje op zijn plaats gezet, ik was zeer benieuwd hoe de "overgangen" zouden zijn.

Foto 1 : De "Oost brug"
Foto 2 : De bedoeling is het hoogte verschil tussen de "baan" en het hoger gelegen locdepot (in aanbouw) een beetje te laten verdwijnen door middel van bomen etc.
Foto 3 : kijkje achter de schermen.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Hoi Arend,

Man jij gaat snel.

Vind je brug en flyover mooi geslaagd. En dan met die bomen zo bovenop de verhoging, dat is een mooie camouflage. Ik zit met een vergelijkbare situatie waar ik ook al iets met bomen wou doen maar dan met sparen van groot naar klein.
Ik blijf je volgen en ahh's en ohhs geven ...  ;) 

Gr Ruud
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Mooie bomen, heb je die zelf gemaakt?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Dank je wel Ruud voor het compliment!
Dirk, als je even klikt op "mijn baan in aanbouw" dan vind je het wel in het lijstje.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
wat kan ik hier op zeggen ?   Momenteel even niks, want m'n mond is net open gevallen en ik krijg 'm niet zo gelijk dicht :-)

Je bruist van de ideeën en voert die dan ook uit aan een tempo van 200 per uur.   Lekker ga je,  Arend !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Echt mooi  :thumbup:,
Ik hoop meer  :idea: te zien geweldig.

Gr ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
ziet er goed uit, je baan.
ook het tunnektje en de enorme fly over mogen er zijn.
ik ga dit volgen.

gr john
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Erg mooi gemaakt Arend

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Hoi Dani, bedankt! Het gaat lekker. De vrouw is de laatste tijd 's avonds vaak werken. De kid's op tijd in bed en dan kan papa weer bouwen!
Bedankt Ronald! Soms heb ik zoveel ideeen dat ik niet weet waar ik mee moet beginnen, vaak komt van het een het ander!
Voorlopig gaat het lekker.
John jij ook bedankt! En Danny jij ook natuurlijk bedankt voor de reactie!

laatste nieuws: Opening Fly-Over uitgesteld tot uitlevering Marklin dubbeldekker set!

Omdat de burgemeester solidair wil zijn met de crisis heeft hij besloten om de opening van de Fly-Over te combineren met de ingebruik name van de dubbeldekstrein (hopelijk maart dit jaar) Op deze manier worden twee feestelijkheden gecombineerd en levert op deze manier een besparing op .
Ondertussen wordt er aan het spoor natuurlijk gewoon doorgewerkt!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
even een fotootje...."zoek de verschillen."
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
De hoogste lijkt afgerond aan de zijkant.....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
De hoogste is hoger dan de laagste :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Zeer scherp! jullie letten wel op. Hier nog 1....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
heeft het te maken met verschillende breedtes en de symmetrie (of afwijkingen daar op) van de verschillende "pijlers" ?  Ik zie inderdaad duidelijke variatie in vooral 3de, 9de en 11de ...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Jij hebt wel een heel scherp oog Dani !
De variatie waar jij op doelt is geen variatie maar mijn persoonlijke afwijking.
Maar ja, ik vroeg er natuurlijk zelf om met dit soort foto's. (gelukkig zie je dit soort afwijkingen niet terug als ze in een boog op 18 cm afstand staan.)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
De pilaren zijn gelijmd aan het brugdek, als deze droog is kunnen de rails er op, (als het lukt vanavond een foto van de eerste trein.)

Ondertussen de perrons op de schop ! De stations overkapping van het station gesloopt, en van de perrons die er bij hoorden.
Eerst was ik van plan de bestaande perrons te verlengen maar dit ging er nogal rommelig uitzien.
Bovendien stond het stations gebouw op krap 9mm en perron 2/3 op het dubbele.
Nu worden alle perrons 18mm hoog en 2380mm lang.
In totaal zijn er 45.500 tegels besteld inclusief de geribbelde voor blinden en slechtziende, en de witte(halve) tegels voor de randmarkering.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Hier de foto's van het viaduct van de rangeer sporen op het Hoofdstation, naar het opstelterrein.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Eindelijk eens met de perrons begonnen!!!!
Ik heb bar weinig verstand van computers en aanverwante apparaten en daardoor kreeg ik het maar niet voor elkaar.
Maar met wat hulp van Lesley is het dan toch gelukt!
Bedankt Lesley, en de bedenker van deze nl.perron prints bedankt....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Ziet er goed uit :thumbup: :thumbup: Ga je nog die overkappingen plaatsen??
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Je boogbrug ziet er mooi uit en de perrons zijn ook fraai geworden.
Dat zijn toch die perronprints op papier/karton?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
die tegelleggers / klinkerwerkers  hebben al hun best gedaan zo te zien.    Mooi is het toch als alles zijn vorm aan neemt en de baan aangekleed wordt...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Bedankt Davio, de overkapping komt wel terug maar is aardig beschadigd (pootjes) Deze waren namelijk aan het oude perron gelijmd.
Bedankt voor je compliment Arthur, dit zijn inderdaad de prints. Ik gebruik 160 grams papier. Lekker stevig om mee te werken en de printer verdraagt het goed.
Zo is het maar net Dani, Ik had het al een hele tijd in mijn hoofd hier aan te beginnen....Als de tegels straks liggen kan ik ook weer verder met aankleden en voorzien van reizigers. Dit lag allemaal te wachten op "de bodem" en die is straks klaar!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Het brede perron voorzien van plantenbakken op de uiteinden (Gezien op het perron in Meppel). De struikjes zijn Heki.

Momenteel aan het brainstormen over hoe de reizigers straks op perron 2/3 en 4/5 moeten komen...( de tunnel ingangen zijn verlijmd aan de oude perron's )
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Citaat van: firstborneagle op dinsdag 12 maart 2013, 20:04:34
Momenteel aan het brainstormen over hoe de reizigers straks op perron 2/3 en 4/5 moeten komen...( de tunnel ingangen zijn verlijmd aan de oude perron's )

Brug? :P

Grtzz Jesper
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Citaat van: firstborneagle op dinsdag 12 maart 2013, 20:04:34
Momenteel aan het brainstormen over hoe de reizigers straks op perron 2/3 en 4/5 moeten komen...( de tunnel ingangen zijn verlijmd aan de oude perron's )

Onderdoorgang?  :idea:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels !
Het wordt een onderdoorgang, bij de "reserve onderdelen"van station Bonn zaten nog best wel veel trappen, en stukjes daarvan.

De ingang van de tunnel wou ik naast het stationsgebouw maken, zodat bus reizigers en fietsers niet via de trappen van perron 1 naar beneden hoeven, maar een kortere route hebben..De ondergrond is een plankje van 18mm (perron hoogte)

Het is wel een beetje laat geworden maar de basis is klaar ! Er hangt zelfs al reclame!
Morgen komt de overkapping, ik heb hier ook al iets geschikt voor gevonden....
wordt vervolgd, groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend.
Geweldig om iedere keer te zien dat de bouw gewoon lekker doorgaat! :)
Het betonwerk van de bruggen en viaducten geven een prachtig en imposant beeld, wanneer alles in de scenery verwerkt is dan zal dit een prachtig en indrukwekkend stuk spoor op je baan vormen.
Mooi dat de bouw van de perrons nu ook begonnen is, leuk ook de bloemenbakken op het perron.

Veel plezier en succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi AlbertJan, bedankt voor je berichtje! Dat waren wel heel veel complimentjes in 1 bericht!

Bijna alle hekjes staan in de tunnel ingang....stoeptegels er in..... en dan het dak er op!

De linker kant van deze overkapping (foto 2 ) is geheel open omdat deze tegen de zijkant van het station komt te staan,
aan de rechter kant komt een fietsenstalling.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Ziet er weer prachtig uit :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Wat is modelnummer van de overkapping ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
De overkapping is van Busch nr.1026  en is eigenlijk een sporthal. Op de foto zie je de helft. De andere helft ben ik aan het aanpassen om vervolgens op het perron te plaatsen (Aan de andere kant van de tunnel)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
ziet er erg goed uit!!!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Ziet er prachtig uit Arend :thumbup:
Misschien een ideetje om wat reclame op de ramen te plakken? ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Ziet er goed uit vooral het trappenhuis vindt ik zeer goed geslaagd :thumbup: :thumbup:

vr gr Michael
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Erg mooi!
Ga je ook nog de hekjes Zwart met Rood schilderen (net zoals bij de NS)??

Grtzz Jesper
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Heel mooi gemaakt
Net echt  :thumbup:

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
prachtig , Arend !!!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend.

Een goed idee met een uitmuntend resultaat.Hoe groot is dit deel nu geworden dus het trappenhuis met overkapping?

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Klasse Arend.

Ik neem aan dat er wat verlichting in komt zodat het goed te zien is op je baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Dank je wel Roy!
Bedankt C-Brian,  hij of zij die de ramen beplakt wordt bekeurd.
Jesper bedankt, en de hekjes blijven blauw, ik zal het nog sterker vertellen : er komen nog meer blauwe hekjes!
Danny en Dani jullie ook bedankt voor de complimenten.
Bedankt Harald en Alex, Het plankje is 27,5 x 13 centimeter.
Bedankt Peter, een verlichtings plan heb ik nog niet, dit komt wel een keer als alle perrons klaar zijn.

Door al deze complimentjes voel ik me aangemoedigd om het nog mooier te maken, ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Ik heb al vele NS-tegelperron's op maat gemaakt en houd nogal eens een strookje witte tegels over (je weet wel die stroken voor blindengeleiding) Die heb ik hier weer gebruikt.(gewoon over de tegels heen geplakt)
Boven aan de trap staan nu die paaltjes waar je in en uit kunt checken, en achter de trap de kaartautomaat.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend,

Ik heb het gevoel alsof de OV-Chipkaart automaten ietwat hoog op hun sokkel staan. Volgens mij hoort het grijze paaltje direct op de grond te staan.

Verder ben ik jaloers op je ruimte, creativiteit en bouwkunsten :)

Grtzz Jesper
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Beste Arend,

Wat prachtig weer, ik heb geprobeerd je schilderkunsten te evenaren maar dat is helaas niet gelukt
Ik zal verder moeten oefenen.

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Dat klop Jesper ! Ik had gaatjes van 1mm geboord, iets te strak dus. Maar de paaltjes staan nog niet vast dus dat is snel opgelost, en bedankt voor jou complimentjes!
Dat is Jammer Hubert, ga je nog foto's in jou draadje plaatsen van jou schilderkunst? Ik ben benieuwd! Als het echt niet lukt moet ik maar eens een dagje langskomen, gaan we samen aan het kwasten.

Vandaag de tunnel ingang even links laten liggen... Ik durf het gat nog niet in de treintafel te zagen....
Aangezien het station (station Bonn) zo mooi symmetrisch is, heb ik aan de andere kant ook brede trappen gemaakt, van en naar de perrons. De zijkanten worden nog betonkleur geverfd.

En er is nog een spoor bijgekomen!!! Door een kleine aanpassing die ik had gedaan ten behoeve van de aanleg van de Fly-Over, kon ik nog een extra wissel inpassen. Nu ligt er naast 1a nog een kopspoor: 1b, met een perron lengte van 160cm.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend,

even een poosje niet gekeken hier, maar wauw :thumbup: :thumbup:. Wat een geweldig station en dito perrons. Super. Een genot om naar te mogen kijken.

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend,

Ik ben onder de indruk van het werk wat je verzet hebt. 45000 stoeptegels is niet niks;)
Zonder dollen, het ziet er heel mooi uit. Inventief dat je van een sporthal aanpast tot een overkapping.
Bij jou is niet alleen het idee leuk, de uitvoering is ook nog een top!

Leuk dat er een extra spoortje is bijgekomen. Komen hier de stoptreinen uit? Of wordt het een soort opslagspoor van gemaakt?

Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend.

Nu zitten we naar die stootblokken te kijken en vragen we ons af of het niet mooier zou zijn als die aan de muur zouden zitten.Dan zie je die lelijke bulten achterop ook niet meer en het spoor wordt ietsje langer  ;)

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Dankje wel Martin, blij dat je het mooi vind.
Hoi Dennis, reuze bedankt voor het compliment, het extra spoor gaat rechtstreeks naar het opstelterrein,als de trein keert rijdt het zo langs perron 1 de baan op. Als ik nog eens een goedkope mat 64 op de kop kan tikken komt die hier te staan (inderdaad als stoptrein van/naar een fictieve lijn/dorp)
Hoi Harald en Alex, Deze eindstukjes had ik nog liggen en had ze aan het spoor gedaan even ter illustratie maar ze gaan zeker vervangen worden! (Ik ben nog zoekende naar een mooie oplossing........als die er is komt er wel weer een foto)
Bedankt voor het meedenken, komende week hopelijk alle vrije uurtjes weer bouwen, dus zeer binnenkort weer foto's.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Hoi Arend,

Dat is graag gedaan hoor. Met deze twee stootblokken doet het me een beetje aan de twee sporen op het station van Maastricht. Misschien kun je daar nog wat inspiratie uit halen.

Groeten Dennis

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 45.500 stoeptegels +nog wat meer...
Ik heb ook al een fotootje van een knal geel stootblok (uit Groningen ) Ik zoek eigenlijk nog een foto van het kopspoor aan de noord kant van station Zwolle.
Ben gister avond druk bezig geweest met het plaatsen van de patat boer. Ik kan vertellen dat de eerste klanten er vandaag al waren. (Voor de dorstigen onder u: Je kunt er ook een biertje kopen.)

foto 2: Natuurlijk stootblok??
Wordt vervolgd...

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kopspoor klaar...
Vandaag weer 2 foto's. Bij de patat kraam staan de bomen te drogen, daarom vandaag weer een update van de west-kant.
(voor de 2e foto heb ik mijn koploper even door de midden getrokken)
Groet Arend.