Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) goedkope bomen maken.
Ik heb voor de wol trouwens zo'n pomp spuit gebruikt (voormalig schoonmaakmiddel verpakking).
Door te pompen sproei ik verdunde houtlijm op de wol, Daarna strooi ik er wat groene turf over van Woodland.
En inderdaad struikjes zijn op deze manier in enkele seconden gemaakt ! Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) goedkope bomen maken.
Thx voor de tip!! ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sandite trein
In verband met de blaadjes op de rails, heb ik een sandite-trein gemaakt ! klik hier voor meer informatie.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sandite trein
Arend,

Dat ziet er leuk uit!  :thumbup: Eenvoudig maar sterk.

groet, Michiel
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sandite trein
Ziet er goed uit.

Tony
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.)
Hallo Arend,

Net je draadje ontdenkt en wat een mooie ruimte met een prachtige grote baan. Zeker een uur voor nodig gehad om alles eens goed door te nemen. Mooi die lange treinen en gaaf om zoveel opstelsporen naast elkaar te hebben.
Je bent ook flink bezig met het maken van bomen en ze zien er goed uit. Leuk dat je zoveel verschillende soorten maakt.
Ook het zelf maken van gebouwen vind ik gaaf en dat gaat je ook prima af.

Blijf je met belangstelling volgen

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Eindelijk weer wat tijd voor de hobby!
Ronald,Tony en Michiel bedankt voor de complimenten !!
Na het maken van een diversiteit van bomen kan de knotwilg natuurlijk niet ontbreken.
Hier een foto van de prototypes....
Wat vinden jullie er van? Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Leuk die knotwilgen. Is een leuk werkje om te doen en de voldoening is dat je bomen produceert die in de winkel niet te koop zijn.

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Wauw die vind ik wel heel mooi gelukt ;)

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
de knotwilgen schieten als paddenstoelen uit de grond....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
wauw man die groeien snel :D

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Ronald en Danny bedankt! Er zijn nog wat bomen bij gekomen....
Enne Dani, volgens mij verzamelen wij momenteel hetzelfde !!! (2e foto)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
mooie bomen, Arend.  Jij bent echt een natuurmens hee !  Ik zou het zelf niet zo goed kunnen, eerlijk waar.

Dat wij hetzelfde verzamelen weet ik niet.  Je bedoelt wslk de autotransporters ?  Nou, ik heb er nog maar 3, en het was eigenlijk mijn mede-Houten-reiziger "Bompa Trein" Ray die de autotransporters allemaal kocht.  Enkel op het einde zag ik er 2 liggen voor een leuk prijsje die ik niet kon weerstaan. 
Maar je hebt wel gelijk,  er zullen er zeker meer volgen !

Dat is nu het leuke aan deze hobby, je zoekt altijd wat anders.  Nu heb ik voorlopig even voldoende lokomotieven (tellertje staat geloof ik op 54 stuks) en kan ik nu beginnen "gericht" wagonnen te kopen om stammetjes samen te stellen zoals jij dat doet.   Dus ja, daar zitten wij zeker op dezelfde golflengte.
En ik ben nog steeds fan van Silberlinge ook  :-)


Keep growing trees, my friend.....   laat ze maar groeien !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Hallo Arend,

Ik zie twee hele mooie dingen op die foto

1 de bomen
2 Een 1300 loc  :thumbup: :thumbup: :thumbup: ik heb er mee in mijn handen gestaan en hem niet gekocht ( heb nu wel een beetje spijt  :-( ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
ben zeer benieuwd wat voor wagons jij gaat aanschaffen Dani! Een mooie serie loc's heb je in ieder geval al.
(en ik bedoelde inderdaad die autotransporters.) Ondertussen is mijn oog al weer op iets anders gevallen, dit blijft nog even geheim want de onderhandelingen zijn nog gaande ! Maar als het door gaat wordt het zeker weer een lange trein!

Bedankt Peter! Die 1300 is echt een prachtloc, het is 1 van de weinige niet Marklin dingen op mijn rails maar ik heb zeker geen spijt van deze aankoop ( Ik heb hem al een aantal jaar)
De bomen op de foto zijn "gewone"wilgen. Als je een wilg plant en je laat hem lekker groeien dan krijg je dit soort bomen.
Als je hem afzaagt zal de boom op die plaats weer uitlopen. Als je telkens die uitlopers weer afzaagt krijg je knotwilgen.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf knotwilgen maken
Hier een poging om leilindes te maken....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf leilindes maken
een hele verdienstelijke poging zou ik zeggen, Arend !
Groene vingers , ook in 't klein :-)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf leilindes maken
Ik heb 4 linde bomen aan elkaar geplakt en voorzien van stokjes, als de lijm droog is ga ik er blad aan maken, ik begin nu zelf nieuwsgierig te worden of dit wel leuk gaat worden. Ben momenteel ook een huis aan het plakken, zodat de lei-lindes straks in de voortuin kunnen....wordt vervolgd , Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf leilindes maken
Mijn "zonnescherm" is klaar. Deze zal ter zijner tijd voor een woning, in de tuin geplaatst worden.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf leilindes maken
Hallo Arend,

deze vind ik wel heel mooi gelukt. :thumbup:

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf leilindes maken
Wauw! Super mooi gemaakt zeg!
Vind ze erg goed gelukt!!!
Ik heb deze soort bomen nog nooit in een winkel gezien.

Echt super leuk, GZD!!

Groetjes Mark ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Bedankt heren! Een paar oude appel bomen leek me leuk om eens te proberen.
Deze bomen worden heel oud,krom en noestig.Sommige zijn scheef gewaaid en steunen op wat dikke takken.
(De bedoeling is een omheinde boomgaard te maken met 6 bomen en een koppeltje schapen)
fijne kerstgroet, Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
alweer fraaie bomen, Arend. 
In die hoogstammen voelt "the eagle" zich wslk wel helemaal thui, helemaal boben in die hoge kruin.  Speuren naar lekkere hapjes daarbeneden :-)

Je blijft de ene originele creatie na de andere te voorschijn toveren, zou je es niet overwegen om workshops te doen ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Hoi Arend,

Die leilindes zijn een heel leuk idee. Ook nog eens prima uitgevoerd en de appelbomen zijn ook zeer geslaagd.

Prachtig om je steeds meer bomen te zien maken.

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Vanmiddag alle knotwilgen eens op een rijtje gezet. Het zijn er nu 27.... voorlopig wel genoeg.
groet Arend.

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Mooie beelden vind ik
Je kan heel goed bomen maken
Misschien een idee in stappen te laten zien hoe je dit maakt met de behorende spullen die je gebruikt?
Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelf hoogstamfruitbomen maken
Dat ziet er prima uit Arend :thumbup: :thumbup:

Ga je nog andere bloemen en dergelijke tussen het gras plaatsen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) !nieuwe trein! (foto)
hoi Dani, bedankt voor de leuke reactie, en ik ga geen workshops doen hoor! niets voor mij. Dit draadje is voor mij een soort logboek of dagboek. Ik plaats veel foto's en probeer uit te leggen hoe ik dingen doe en maak. Dit doe ik voor mijzelf en iedereen die het leuk en/of interessant vind. Dus als er vragen zijn: kom maar op!
Hoi Danny, ik had zelf al eens overwogen een filmpje te maken over het maken van bomen in het algemeen, maar ik weet niet hoe ik zoiets moet monteren en zo. Maar als je zelf bomen wilt gaan maken: gewoon doen! zo moeilijk is het echt niet!
En als je wat terug bladert in dit draadje kun je al heel veel info vinden, en als er dan nog vragen zijn: stel ze gerust!
Ronald en peter, bedankt voor de complimenten. Ik ga denk ik geen bloemen en dergelijke plaatsen in het gras maar wel koeien en/of schapen. (Als ik bloemen ga plaatsen vreten de schapen die toch weer op)
Ik ga nog wel een stukje van de onderkant van de knotwilgen verwijderen om ze vervolgens vast te lijmen.
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) !nieuwe trein! (foto)
Nieuwe dienstregeling liep hier volledig in de soep door de vertraging op de aflevering van de Marklin dubbeldekker set!

Daar om vanochtend uit pure wanhoop de 1773 gekocht (beurs Hoogeveen) De 9 IC-rijtuigen stonden al 4 dagen klaar (2e hands van mp).
Ik ben heel blij met deze uitbreiding van mijn rollend materieel, en ik hoop de plaatselijke treinreizigers ook!

Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) !nieuwe IC trein! (foto)
wat blijft dat toch een mooie loc, die nieuw Marklin 1700. Heel mooi gezicht zo!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Ik heb me nu voorgenomen eens serieus met een stukje scenery bezig te gaan ! Ik heb al een schuur geplakt en vorige week ook een woning (bijna af ) Hier hoort ook een kippenren bij, en kippen heb ik ook al...
De fruitbomen zijn klaar en de schapen zijn maaaaanden geleden al eens geweatherd . een groente tuin had ik nog liggen.
Eerst een plaat gezaagd wat het "erf" gaat worden.  Deze passend gezaagd voor de modelbaan...
Alles er even opgezet voor de maten. En afgetekend.
Vanavond ijverig begonnen aan de groenten en bloemen, Wat een monniken werk, als ik geweten had hoeveel onderdelen er in zaten was ik hier niet aan begonnen!...wordt vervolgd...
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Zozo dat ziet er al aardig uit

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Ben zojuist aan het schilderen geweest (kop van de zonnebloemen)
Aangezien het kleinste wat ik tot nu toe geschilderd heb een konijnenhok is !!!!! was dit best wel een uitdaging.
Het lukte in 1 keer, hierdoor werd ik zo enthousiast dat ik de vogelverschrikker ook van een kleurtje heb voorzien.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Prachtig!
maaruh..... hoe groot wordt je zonnebloemenveld.... :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
We doen van alles een klein beetje Jan Willem!

Deze week een paar "kleinigheden" gedaan:
Foto 1: de pomp geweatherd en de bak betonkleur geverfd, vervolgens gevuld met botenlak (staat ondertussen redelijk waterpas)
foto 2 : De eerste groente staat te groeien....oei,oei,oei wat is dit stul klein! Als je iets laat vallen zie je het nooit weer terug.
foto 3: The outdoor dunny geweatherd (oa schanieren geverfd) en dak voorzien een grijze dakleer.
foto 4 : De tomatenplanten groeien langs de kippenren..............wordt vervolgd.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
 :thumbup:

erg fijn werk, zeer rustgevend denk ik....

groet Winno
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
fraai werk!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Bedankt heren voor de reacties, en het is inderdaad rustgevend (als alles lukt tenminste)

Ik heb zojuist het hondenhok en konijnenhok in elkaar gezet, straks ga ik nog even verder met het "terras"
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Leuke details, dat gaat erg mooi worden :thumbup:.

Gr, Myron
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hallo Arend,

Geweldig, hoe krijg je het voor mekaar.


Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Dank, dank... en hoe ik het voor elkaar krijg? geen idee...euh, elke keer als ik iets plak de adem inhouden (tot dat het vast zit)
Als dag afsluiting de tuinstoelen, tafel en party tent geplakt. Die tent gelijk maar geverfd met de dekkende verf van onze achterdeur, ik zie morgen wel hoe het opdroogt....groet Arend.
(Onze achterdeur is blauw, op de foto zie je de originele party tent kleur)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hoi Arend,

Leuk dat kleine spul. Mooi gemaakt. Leuk om te doen, maar redt je het nog zonder leesbril? :D

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Wat een leuke kleine voorwerpen Arend, het konijnenhok is te gek :thumbup:


Mvg,

Peter /  degeluidsman.


Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hoi Arend,

je bent goed bezig. :thumbup: Wat een gepriegel zeg. Maar dergelijke details doen het hem wel natuurlijk.

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hoi Ronald, met veel licht en niet langer dan een half uur gaat prima!
Hoi Peter, Ja leuk he, en het is van echt hout! Evenals het hondenhok. Samen zitten ze in een setje van Busch(1522)
Hoi Martin, Ik zie er inderdaad naar uit om al die kleine dingentjes samen te voegen tot een geheel,

Maar eerst nog wat "grof" werk, namelijk: de weilanden en boomgaard omheinen met schapen gaas.
Eerst gaatjes geprikt, bison kit er in en stukjes bloembinddraad  er in gestoken (6 en 8mm )
Het staat nu even te drogen....wordt vervolgd 
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hoi Arend,

Je bent lekker bezig met die vegetatie hoor. Vind je IC+ trein er trouwens erg gelikt uitzien!

Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
hoi Dennis, ik ben ook zeer blij met die IC, ik had er nog een leuk filmpje van willen maken...maar ja,
het aanleggen van de vegetatie en erf vergt enorm veel tijd dus er wordt momenteel niet gereden!

Het gaas heb ik zelf gemaakt (strookjes knippen) en vervolgens vast gelijmd aan de paaltjes, het staat nu te drogen.
De laatste tijd had ik wat koffiedik opgespaard om wat te kunnen strooien voor een geleidelijk hoogteverschil (enkele mm)
Ik kon hierover weinig informatie vinden maar ik heb het als volgt gedaan :
Eerst koffiedik gestrooid, daarna nat gemaakt met de plantenspuit en vervolgens verdunde houtlijm er op geschonken.
Het ziet er momenteel behoorlijk dramatisch uit. Morgen zie ik wel hoe het is opgedroogd.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Het koffie dik is gelukkig hard geworden, tijd voor wat gras!
foto 1, gras kwaliteit en lengte varieeren vaak per perceel...
foto 2, metselzand in de ren. Hier kunnen de kippen lekker in krabben en "badderen" Wel jammer is dat ze al het groen opeten.
foto 3 en 4.... even een overzicht voor de verhoudingen...tijd voor een boom?...
foto 5, twee oude pruimenbomen voor het tuinschuurtje/kippennachthok.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hallo Arend,

Ook ik gebruik koffiedik om een hobbelige ondergrond te krijgen, het grasveld ligt er prima bij  :thumbup: :thumbup:

De rest ziet er leuk uit maar moet hier en daar nog wel verouderd worden en de plastic look verdwijnt dan ook gelijk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) huisje, boompje, beestje.
Hoi Arend,

Mooi geworden. Leuk die kippenren. Je zorgt voor leuke ideeën.

Groet, Ronald