Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuw perron op depot (foto's)
Hoi Peter, Ik heb het nog even een vervolg gegeven.
Omdat ik nog 2 (gekochte) bomen had liggen leek het me mooi om die samen op een "begrast" plankje te maken. Uiteraard met afrastering er om heen om ze te beschermen tegen het vee.
Het plankje kan ik straks zo in het grasland leggen wat reeds klaar is...
Foto1: De bodem. (9mm plaatje bewerkt met haakse slijptol)
Foto2: De afratering (stukjes lucifer houtjes en draad overgehouden van het raster(zie hierboven)
Foto3: Railroest aan de draad smeren
Foto4: De bodem insmeren met bruine verf (de stammen van de bomen ook alvast)
Foto5:Gras strooien en vervolgens de stofzuiger er bij....
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuw perron op depot (foto's)
Foto1: het resultaat !
Foto2: De eerste schapen in de wei !
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
Zo ik heb dit topic even in een.. half uur  8o ... aandachtig bekeken en na elke update ging mn mond steeds wijder.
Wat een enorme ruimte en aantal treinen, echt supermooi! Zo te zien ben je ook bezig met de aankleding, ziet er ook super uit en ben er jaloers op :D Ga vooral zo door!
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
Dag Arend.

Bijzonder mooi gemaakt! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
hey

dat ziet er erg leuk uit met die schapen je baan word steeds mooier en mooier j hebt ruimte en spoor zat :P

het zal mij benieuwen wat er nog allemaal bijkomt
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
Ziet er mooi uit :thumbup:
Gr mark
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) eerste schapen in de wei ! (foto's)
Bedankt voor de complimenten hoor. En meteen excuus er achter aan omdat ik al geruime tijd niemand een compliment of aanmoediging toegeschreven heb!

Ik voel me hier best wel schuldig over, maar ja... ik heb het ook zoooo druk :

Ik heb namelijk mijn schapen geweatherd! (een kleurtje over de wol en blauwe ogen)

Eerst een foto van mijn inspiratie bron: Mijn eigen Drentsche heideschapen.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Schapen weatheren ! (foto's)
hallo Mark,

je topic weer verder bekeken incl filmpjes.: ziet er weer fraai uit en natuurgetrouw.

Succ6 verder.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Schapen weatheren ! (foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Schapen weatheren ! (foto's)
Hoi Arend,

Ik moet ook maar eens een haakse slijptol kopen  :)

Bedankt voor het delen hiervan, zo leer ik iedere dag er weer wat bij  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Schapen weatheren ! (foto's)
man, hoe kom je der bij .. schapen weatheren...  GENIAAL gewoon !
Ga je ze deze zomer dan ook scheren ?  Ik heb nog wel ergens een mini tondeuse liggen ;-)

Geweldig , as usual !
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Schapen weatheren ! (foto's)
Dank je Dani.
Peter, het is dan wel een aanrader dit buiten te doen, de rookontwikkeling is ENORM...
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
vanmiddag wat aan het priegelen geweest met lucifer houtjes:
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
Deze foto is speciaal voor Dani. Top idee! (En ik heb ondertussen een dikke bout voorzien van een kabelgootje....)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
luciferhoutjes...  koffie....  weathering... gras.. schaapjes...  en nu ook al spuitwerk aan lokjes.

Geweldig toch allemaal !   Ik kom hier altijd met plezier terug om te kijken wat je nu weer voor fraais hebt uit de mouw getoverd.

"D.Z.V.", en nog heel lang zou ik zeggen !
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
hallo

ziet er mooi uit die schaapjes :)

misschien is het een idee om die grill van de loc wat grijszer te verweren?
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
Hoi Arend.
Het gras met de schapen ziet er bijzonder fraai uit.
Het contrast in kleur (je eigen Drentse schapen) laten goed zien dat zwarte lammetjes prachtig opvallen tussen de volwassen schapen.
Alleen zal het opplakken van al dat haar zeker niet meevallen!? :D

Erg leuk zijn ook de bouwwerken uit lucifers, hier zijn prachtige voorbeelden van te vinden en is op de modelbaan een dankbaar onderwerp.

Veel plezier en succes  met de volgende creaties.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)als er 1 schaap over de BRUG is ....
Heren bedankt! Afgelopen weekend nog een aantal dingetjes gedaan. Na het lezen van het draadje van Gerard begonnen er allemaal ideeen op te borrelen om een begin te maken met een bushalte/busstation. Ik heb een scenery draadjegeopend, en had dankzij medeforumleden binnen de kortste keren een bushaltebord, bedankt hiervoor !!! Ik dacht dat ik geen bus (meer) had maar na enig speurwerk kwam deze "Marklin"bus onder uit een doos tevoorschijn en reed rechtstreeks naar de eerste bushalte.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
Ik heb eerst bij Gerard zijn busstation het geheel nog eens goed bekeken(prachtige foto's)
En ben vervolgens de onderdelen doos ingedoken, met vooral overgebleven onderdelen van mijn station en stationsoverkapping.  Met het volgende resultaat:
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
En dan hebben we deze nog ! Oetbeem je hebt gelijk wat betreft die grill, maar dat wordt mij wat te moeilijk. Voorlopig laat ik het hierbij...

Ben ondertussen weer aan het ballast lijmen, ben ik zo wel goed bezig?(foto2)
Is het schadelijk voor de rail ? die lijm..Het loopt alle kanten een beetje op!
Ik had al eens vaker een poging gedaan, toen had ik last van dikke druppels. Heb nu een ander flesje en gebruik meer zeep, het vloeit nu wel goed maar het loop nu ook de rail in/op
groet, Arend
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
hey

ik zou het achteraf even goed schoonvegen voordat het hard word

verder ziet het er al mooi uit
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
leuke update alweer.  Zo zie je maar dat je soms uit oude restjes nog iets leuks kan produceren.knap !
En die bus is helemaal het kersje op de taart, die vind ik heel mooi.   Je hebt het in de vingers en nu ook in hart en nieren zo te zien.   Elke update is weer verrassend.   Leuk gedaan dat lokomotiefje trouwens.

Wat dat ballasten betreft kan je eventueen om de rail toch wat te ontzien, voor je begint een stuk  afplaktape langs de rails kleven zodat ze gevrijwaard blijven van de houtlijm. Maar ja, dan zit er weer lijm van die kleefband op.  Als ik jou was, zou ik er gewoon es met eet Q-tip  (wattenstaafje voor de oren) langs lopen en de lijm er af vegen voor hij opdroogt.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
Vandaag de bus opgewaardeerd....
Met dank aan Gerard voorkant bus voorzien van Nederlandse tekst,
Op de achterkant een nummer, en omdat de boel toch uitelkaar lag meteen wat reizigers geplakt.... groet , Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
beste Arend

de bus ziet er cool uit +
de bus is mooi voorzien van borden .
super leuk

groetjes Rick
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) mijn eerste BUS (foto) ....
Vandaag de draaischijf geplaatst, en YES er staat spanning op de rail!
Vervolgens de schijf aangesloten op de rest van de baan. Ik vond onlangs nog een K-wissel en deze paste er nog mooi tussen, nu kunnen komende en vertrekkende loc's elkaar vlak voor de schijf nog passeren. Vervolgens ballast gestrooid en verdunde houtlijm er op, kunnen we morgen proefrijden......Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
wel, wel, wel... ben ik es effe 2 dagen niet in mijn thuisland en meneer heeft vlug een draaischijf geplaatst...
Dat schiet hier vooruit als een raket !!  Ik heb weer wat in te halen.

mooi hoor Arend, alweer een pracht stukje werk
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
zozo dat ziet er profesioneel uit nu nog een beste locloods erachter zetten :P
succes met de verdere bouw van je baan
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
zeer mooie draaischijf.
het is een zeer mooi alternatief voor de dure draaischijven ga het zeker eens overwegen om ook zo een te maken.

groeten flori2703(florian) :)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Heel mooi gemaakt  :thumbup:
Gr mark
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Hallo Arend,

Mooie schijf hoor, nu nog wat verzinnen om aan te kleden. :D Misschien heb je wat aan mijn terrein. ;)

Succes met de verdere bouw.

Gr. Peter (die lekker in zijn zomerslaap zit)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Hoi Arend,

de draaischijf ziet er goed uit maar waarom heb je niet gelijk geprobeerd deze van C-rail te maken?

Betreffende het ballasten: een beetje houtlijm maakt niet zoveel uit, je gaat de rails toch ook nog weatheren? Probeer wel alle bielzen vrij te houden van strooisel, dit zal het eindresultaat alleen maar ten goede komen.

Groetjes, John
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
ziet er gelikt uit die draaischijf.

ben benieuwd naar de werking

gr jptrain
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Forummers bedankt voor de complimenten, fijn dat jullie het mooi vinden, zelf ben ik ook zeer tevreden met de resultaten.
Dani, ik ga eerst wel weer wat anders doen.....
Oetbeem, wait and see......
Florian,op de eerste pagina van dit draadje vind je een linkje naar het bouwverslag
Mark, dank je wel.
Peter, bedankt hoor, ik zit regelmatig te spieken op jou draadje....
John, K-rail leek me makkelijker,mede dat ik verschillende lengtes nodig ben(locloods,etc)
En het past altijd!, mits je het op de juiste lengte zaagt. Het is namelijk allemaal Flexrail.
(Hiervan had ik nog een doosje liggen en het depot was een mooie optie deze te gebruiken)
en bedankt voor de tip. Groet, Arend

Zie foto's voor de cursus bomen maken,ik heb gister een begin gemaakt met een boom skelet. Allemachtig wat is dat veel werk....voorlopig ben ik wel zoet...
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Ik geloof graag dat dit veel werk is, en een boom is natuurlijk niets je hebt er misschien wel 100 nodig.

Dit zou je straks in de tuin kunnen maken als de zon teminste schijnt en het een graad of 20 is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
zo dat is een beste boom :)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Natuurlijk is dat een beste boom...  Met een naam als  "Arend" wil je immers toch wel een fraaie boom om op neer te strijken, die hoog boven alles uit torent, en van waar je met je scherpe blik de hele baan kan overzien !

Alweer een knap stukje werk, Eagle !
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)

Leuk en zinnig gedaan met die ectra wissel en 2 toeloopsporen naar je draaischijf.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)zelfbouw draaischijf geplaatst(foto)
Analog Driver,dankje,

en dan nu:  De Paasbomen..............
tenminste het begin er van! straks gaat de stalen construktie geverft worden (stam e.d.)
En daarna moet er nog blad aan! 
Groet Arend .

Hoi John (jptrain) Hier kom ik nog een keer op terug (De raderen draaien)
Hoi Peter, 100  ???!!! Als ik dat geweten had was ik er nooit aan begonnen!
hoi Dani, je hebt me door.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) een kastanjeboom en treurwilg (foto)
Vandaag een kastanjeboom op de foto gezet en nagemaakt....
Vervolgens hetzefde gedaan met een treurwilg...
(De treurwilg is zo'n 15 jaar geleden door mijzelf geplant)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) een kastanjeboom en treurwilg (foto)
Ik mis nog steeds de plaatjes van de paasboom in 1:87. :D

Ik ben benieuwd naar de treurwilg. Die komt toch wel aan het water te staan ?
En dan met de takken net niet in het water natuurlijk.

Robin
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) een kastanjeboom en treurwilg (foto)
Hoi Arend,

knap gemaakt tot zover :thumbup:

Groetjes, John
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) een kastanjeboom en treurwilg (foto)
zozo ziet er mooi uit

hoe wil je de bomen groener gaan maken?
ik ben ook wel bewnieuwd naar die paasbomen of worden dat nu normale bomen?
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) een kastanjeboom en treurwilg (foto)
Momenteel zit ik alle vrije uurtjes met een kwastje in de hand. Alle takjes worden ingesmeerd met een mengsel van houtlijm en bruin/groene verf. Vooral de stam krijgt meerdere laagjes te verwerken om op die manier langzaam steeds dikker te worden.

Daarna hoop ik dat er blaadjes aan gaan groeien, en zijn ze officieel geen paasboom meer.
Groet,  Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
er is een behoorlijke trein met hout aangekomen, wie weet wat daar de bedoeling van is ??
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
Die trein rijd door naar mijn toekomstige modelbaan op zolder  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
ga je schuttingen optrekken, een houthandel beginnen of gewoon een kampvuurtje van formaat bouwen, Arend ?

Succes met de boompjes, ik volg de werken op de voet.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
Hallo Arend,

Die bomen zien er nu al goed uit qua vorm.
Ben benieuwd hoe de rest word.

Gr Einte
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
ik denk een houtzagerij je hebt zoveel wagons :P
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
Ik zal een hint geven:

De grote blokjes zijn 27,75 x27,75 mm en 138 mm lang,
de kleine blokjes zijn 27,75 x27,75 mm en 69 mm lang.
groet Arend.

Het gaat niet zo snel met de bomen, maar zo staat momenteel de treurwilg er bij:
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
de hint is aangekomen...  je ben van plan om heel veel te gaan "69"en en zelfs het dubbele er van binnenkort ?
Of je hebt gewoon ergens een oude houten blokkendoos kunnen op de kop tikken voor een zacht prijsje ?
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) misterieus houttransport (filmpje)
Hoi Dani, ik zal het heel makkelijk maken: meet je laatste aanwinsten eens goed op!
Groet,  Arend.