Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) filmpje! extreem lange trein!
Welke lengte komt er nog tussen?

Op het te korte spoor 4 maal 24236.
En tussen de 912bochten  5 maal 24188 lost volgens wintrack je probleem op met een afwijking van .4 mm

Robin
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) filmpje! extreem lange trein!
Heb ik meteen even geprobeerd,en dat sluit prima! Bedankt Robin.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) filmpje! extreem lange trein!
Prima,

Robin was ons voor, bedankt het zalige forum  :thumbup:  >:-D

fijn weekend !

Steven
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) filmpje! extreem lange trein!
De functie automatisch aanvullen is toch zo handig in wintrack. >:-D
2 wissels 2 bochten 10 188 ers en 2 muisklikken.
En dan rolt het antwoord eruit. :thumbup:
Kleine moeite,weer iemand blij.
(sorry Steven)

Robin
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
heee, waar zijn al die treinen gebleven????
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
de treintjes zijn ofwel gestolen, ofwel staan ze een verdieping lager, ofwel zijn die gewoon VERSMURFT !

Ik gok op het tweede en durf bijna wedden dat we daar straks fotografisch bewijs van gaan krijgen
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Je hebt die 1200 vast al gezien, daaaar staan ze dus! In het nieuwe schaduw station.
8 sporen breed en ruim 3 meter lang........................................................
Dan is het nu tijd om de reizigers treinen uit de doos te halen.... Ik heb vanmiddag proefgereden met 6 treinen tegelijk en geprobeerd dit te filmen...
Helaas vonden er telkens botsingen plaats en duurde er geen enkel filmpje langer dan 1 minuut !
Morgen poging 2. (Dani, waar wedden we om?)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Dan wachten we het filmpje af.

Groetjes Dennis
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
hoi Dennis, Hier een filmpje tijdens het wachten:
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
mooie grote baan en een prachtig filmpje
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Hoi Arend,

dat is een beste sleep. Jammer van de ontsporing aan het einde, maar ik heb dat ook altijd als ik een filmpje maak.
Het gaat in het begin wel erg hard.

Kan je niet van de achterste lok de verlichting uitzetten. Lijkt mij persoonlijker mooier.

Groetjes dennis
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
knap hoor, en ik durf niet meer wedden, zeker niet voor morgen en overmorgen, want ik vertrek morgen namiddag van in Aalst (BelgiĆ«, dus) naar Drachten , ergens in het Noorden van NL en ben pas donderdag laat terug.   Ik twijfel zelfs of ik ginder on line ga kunnen geraken om naar het forum te komen kijekn, dus de verrassing zal vrijdag nog zo groot (en aangenaam) zijn voor mij.

Alvast succes met de filmshoot en maak er wat moois van bij de montage ;-)   Ik bverwacht kwaliteit en niks minder :-) LOL
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Een lange sleep blijf het mooiste! Wat een materieel heb je! En je baan mag er ook zijn. Keep on the good work!  :thumbup:

Groeten,

Dieuwe
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
hallo Arend,
wat een mooi filmpje ; en een geweldig gezicht om in de spiraal over twee niveaus de wagons te zien voortdenderen.
perfect werk, mooie baan ,
ga je verder volgen,

groet, Jacques
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
om een indruk te krijgen van de hele baan heb ik de kalktrein gefilmd(los uit de hand)
De trein rijdt van af de opstelsporen naar beneden, via het schaduwstation, en gaat vervolgens de hele baan rond.  Na een tweede passage door het schaduwstation gaat de trein via het buitenste spoor in de klimspiraal weer naar boven.


Ga er even goed voor zitten, de rit duurt ruim 8 minuten! vr.gr.Arend


Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
En hier is dan het beloofde filmpje:

6 passagierstreinen tegelijk de baan rond!!!





Als iemand nog een suggestie heeft voor een filmpje hoor ik dat graag !

U VRAAGT WIJ FILMEN !  Veel kijkplezier!   vriendelijke groet Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
misschien een flimpje dicht bij het station en dat daar steeds treinen stoppen en daarna weer doorrijden?
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Bedankt voor je reactie oetbeem, ik ben gelijk aan de slag gegaan maar dat viel nogal tegen. Ik heb namelijk nog geen enkele beveiliging op de baan, dus ik zit met 2 handen aan de knoppen! Vervolgens trekt de stoomtreinmachinist ook nog eens aan de fluit :IN DE STATIONS HAL!!!! En uiteindelijk besluit een artitec wagon naar een ander perron te gaan als zijn voorgangers..............kortom: er komt een deel 2!

vriendelijke groet Arend
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
ik wil wel es een filmpje zien waarop de bedenker en bouwer van al dit moois in hoogsteigen persoon z'n  koppie es laat zien ! ;-)

Man, man, man, wat een fraaie baan en filpmjes !

Dweiltje en teiltje zijn alweer van pas gekomen
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan...
Citaat van: firstborneagle op zondag 16 oktober 2011, 21:06:59
sorry bijlage vergeten, bij deze
groet,Arend



die kleine gaatjes in dat hout is dat houtworm? (die ligt voorlopig wakker)   grapje
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
dank,dank,dank, was dan even langsgekomen Dani, je was ja in de buurt!

Houtworm heb ik niet meer Chief, die werden gek van de herrie. Ze zitten nu bij de buren!
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
helaas was het werk-gerelateerd... en had ik collega's mee.  Anders was ik maar wat graag es komen kijken en kletsen !
Mss volgende keer, ik zal zeker nog wel es die richting uit moeten binnenkort.

Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
ik ga zondag naar Ontraxs...is daar een meet and greet?
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Citaat van: firstborneagle op donderdag 01 maart 2012, 10:10:15
om een indruk te krijgen van de hele baan heb ik de kalktrein gefilmd(los uit de hand)
De trein rijdt van af de opstelsporen naar beneden, via het schaduwstation, en gaat vervolgens de hele baan rond.  Na een tweede passage door het schaduwstation gaat de trein via het buitenste spoor in de klimspiraal weer naar boven.

Ga er even goed voor zitten, de rit duurt ruim 8 minuten! vr.gr.Arend

Leuke opnamen!

Maar... kalktrein met 140+ km/u ? ;) 


En kun je volgende opname het licht in / onder het schaduwstation aan doen? :D


Wat een berg goederen matrieel zeg, en wat een fantastische grote ruimte met opgang in het midden. Ideaal.

Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) schaduwstation in gebruik.
Citaat van: firstborneagle op donderdag 01 maart 2012, 21:23:14

En uiteindelijk besluit een artitec wagon naar een ander perron te gaan als zijn voorgangers..............kortom: er komt een deel 2!



Erg leuk einde  :D :D
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
mooi filmpje :)

heb je nog meer stomers?
ik zou daar nog wel een filmpje van willen zien een zogenaamde stoomdag ik ga dit ook nog eens doen zodra ik mijn rookgenerator gemaakt heb
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
Hoi Hajo,  tja, niet iedereen heeft een snelheidsmeter.
Verlichting in het schaduwstation? Da's een heel goed idee,ik heb nog wel wat kerstverlichting liggen!
(Schaduwstation zat niet in het originele plan,en is net af) Mooi dat je het filmpje leuk vond want ik vind het leuk om ze te maken!
Hoi Danny, ik zal eens even kijken, als het goed is heb ik twee goedwerkende stomers, en ik heb ook nog wel zo'n flesje met dat spul, ergens liggen.  Ik ga voor je op zoek!  Groet,Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
om je schaduwstation te verlichten kan je best LED strips gebruiken.  Die plak je gewoon tegen het plafond aan en na het aansluiten van de draadjes ben je klaar....

Ik heb dat ook gedaan en als binnenkort alles aangesloten is, zal ik een paar foto's plaatsen.

Die filmpjes heb ik al enkele keren bekeken, en ik blijf genieten !
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
Citaat van: firstborneagle op zaterdag 03 maart 2012, 19:14:04
Verlichting in het schaduwstation? Da's een heel goed idee,ik heb nog wel wat kerstverlichting liggen!

Hallo Arend,

Dat is zeker een super idee. Kijk maar eens in m'n draadje, je zult er veel plezier aan gaan beleven.


groet,
Michiel
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
bedankt Michiel, ziet er echt super uit!

ben ondertussen bezig met het stoomloc filmpje, hier alvast een foto als voorbeschouwing!
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
Dan nu het filmpje! De stoomloc's verzamelen op het Centraal-station, een toeristentrein wordt samengesteld met 2 stoomlocs, De normale dienstregeling wordt zoveel mogelijk afgehandeld via spoor 5 en 6, en goederen treinen lopen zoveel mogelijk over het rangeerterrein, veel kijkplezier en laat aub even een reactie achter wat je er van vind........groeten Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...
Hoi Arend.
Prachtig om op een vroege zondagmorgen alle filmpjes te bekijken!
Het resultaat wat jij in betrekkelijk korte tijd bereikt hebt, is helemaal geweldig, de lange treinen en flinke trajecten laten baan en het ptachtige materieel goed uitkomen.
Het zal wel niet meevallen om de hele dienstregeling gladjes te laten verlopen maar met een goed geheugen en de nodige portie geluk kan dat goed lukken, anders zul je toch eens over de beveiliging of automatisering moeten gaan denken.

Heb je trouwens al wel rekening gehouden met (eventuele) blokken?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) nieuwe filmpjes van de baan...

Wat leuk dat je ook die oude blikke wagons er tussen laat rijden. Met passende P8 38-er er voor.

Die stomer die op sleep hangt, die is gewoon motorloos?  
Leuk idee om hem omgekeerd achter een ander te hangen en later aan de achterkant van een trein. En realistisch voor sonderzug toeritische trein (geen keermogelijkheden meer tegenwoordig).

En leuk die trein met reclamewagonnetjes. Op zichzelf onverantwoord simpele spee modellen, maar zo bij elkaar prima en fleurig.  
Die 86er er voor klonk erg droog, of is dat zo'n 5 polige herriebak?  Verdient een Maxon motor. En transparante ruitjes in plaatst van dat matte, naar mijn mening. Leuke en simpele snijklus, met scalpel of hobby mes dat matte overtrekken op stukje verpakking of transparante folie.


Dat station en stationskappen plus het rijden en zo filmen doet mij erg denken aan mijn eigen vloerbaantjes :)




eerste: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=7038.0

en 2e  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13165.msg216303#msg216303


Zo'n zolder kunnen wij hier in Amsterdam alleen maar van dromen.


Dank voor het maken en plaatsen van je video's. Wat AlbertJan al zegt, genieten op de zondag ochtend.


Hajo
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding...
Ik heb vandaag een stations overkapping gekocht voor 10 euro!
Alleen de bankjes missen, ik hoop dat verder alles compleet is...wordt vervolgd.

Hoi Hajo, ik heb de defecte motor van de loc, losgekoppeld van het drijfwerk (gesloopt dus)
Ik heb de loc voor dit doel gekocht(hij was toen ook al defect(en niet duur))
Die reclame wagonnetjes vind ik zelf ook wel "lollig"En geen evenement zonder sponsoren!
De 86er is ondertussen doorgesmeerd...

AlbertJan, Ik zal mij inderdaad nog bezig gaan houden met "beveiliging"Momenteel ziet het er zo uit (foto2)
groeten Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)
reizigers zijn nu al blij met de uitbreiding van de overdekte stationshal (vanmiddag opgeleverd)
Naar verwachting zullen binnenkort ook de perrons van spoor 4 en 5 verlengt worden(zonder overkapping)
Er is nog wel budget voor een overdekte wachtruimte, maar de gemeente heeft nog niet besloten of deze op het perron of bij de bushalte(s) geplaatst gaat worden...Wordt vervolgd,   groet Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)
mooie hallen.ik heb hier dezelfde liggen (4 x) maar met nummer 9565.Moet ze wel nog in elkaar zetten met verlichting erin.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)
dat ziet er prachtig uit

nog bedankt voor het filmpje

mm nu weet ik nog een mooie filmopstelling je camera in de overkapping zetten en dat alleen daar wat treinen nar binnen rijden
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)

Dat is een snelle oplevering.


Past er een 2e rij stationskap naast naar die spoor 4+5?

Kan ook erg mooi staan en dan verdwijnen de trienen niet (bijna) helemaal onder de kap. Doorgaans zijn de kappen ook niet over het hele perron.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)
Hoi Hajo, een tweede rij stationskappen zou wel kunnen, maar dan moeten die luifels er af.Maar dat was ik niet van plan. Wat wel mooi (en realistisch) is ,is dat de perrons verder doorlopen als de overkapping lang is. Momenteel ben ik bezig mijn sporenplan te herzien, om het 'perronspoor"nog meer lengte te geven.
Ik ga proberen die flauwe boog (3x912) verder naar links (in het filmpje dus verder onder in beeld) te verplaatsen, misschien zelfs scherper te maken met 1x530 er bij te doen, zodat de wisselstraat schuiner komt te liggen waardoor je behoorlijk lengte wint!         groet, Arend

(ps. Door die 3e kap komt er onverwachts ruimte voor een spoor 1A..... wordt vervolgd)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) stations uitbreiding succes(foto)
Even wat aan het experimenteren met de ruimte en een stukje perron.
Vind het persoonlijk mooi lijken als de perrons langer zijn als de overkapping, helaas is deze verlenging (nog) te laag. Door de overkapping heen kun je al blauw/geel zien. Deze trein staat op een spoor dat doodloopt tegen het stationsgebouw (spoor 1A) Ook dit wordt waarschijnlijk een blijvertje, dit kan uitgroeien tot een vlot heen en weertje tussen hoofdstation en locdepot en aanverwante bedrijvigheid.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)stations uitbreiding succes:filmpje
Op verzoek van oetbeem zien we de Marklin koploper de stationshal binnenrijden!


Heeft u ook een verzoekje? u vraagt, wij filmen!
vriendelijke groet Arend.
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)stations uitbreiding succes:filmpje
Pieleman.... wat een sliert Silberlinge, nou ben ik helemaal jaloers !   
Mooi gefilmd alweer, Arend.   Echt wel een indrukwekkend stukje modelbaan
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)stations uitbreiding succes:filmpje
De perronoverkapping ziet er top uit. :thumbup:

Alleen lijkt het wat aan de lage kant?Met opgeheven pantograaf kom je er niet onderdoor?Als je niet met bovenleiding gaat beginnen geen probleem natuurlijk  ;)

Succes met de verdere bouw

Harald & Alex
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)stations uitbreiding succes:filmpje
Leuk gefilmd als je die koploper de stationshal binnen ziet komen.

Tony
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
Leuk zo'n container trein, maar die containers moeten wel ergens gelost kunnen worden!
En een beetje ruimte voor opslag, en een beetje ruimte voor vrachtwagens, kortom: er gaat beton gestort worden!
Maar eerst moet er een geschikte locatie ontsloten worden. Aangezien ik bijna alles vol met rails heb liggen moet er een overweg gemaakt worden.
Ik ben begonnen met het bestuderen van meerdere draadjes van meester bouwers/bedenkers hier op het forum, vervolgens een stukkie karton afgesneden en gaatjes in geprikt voor de puco's...
Ondertussen staan er verkeersborden e.d. in de verf, en is de offerte voor een degelijk hek de deur uit....
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
hmmmmmmm.... ziet er al veelbelovend uit !
Pas wel op voor "betonhoofd" hee Arend !
(zap naar 10 min 44 en dan naar 13:40)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
ja grappig, maar ik heb alleen beton aan mijn vingers (betonverf)
Hier is weer een update:
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
de basis kleur van de borden is droog, nu kunnen de stickers er op...
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
een geluk dat we in Belgiƫ witte borden hebben ;-)
Re:eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) beton,beton en nog eens beton
Het stukje spoorstraat (van "beton") Of eigenlijk moet ik zeggen "overweg"
Heeft de eerste test doorstaan.
(sorry,de kwaliteit van het filmpje is niet te best, waarschijnlijk iets te dichtbij...)