Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Arend

Mooi gezicht die draaischijf en weer een mooi filmpje  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Tony, Dat alles uiteindelijk goed werkte was ook een bevrijding :D
Cees,personeel blij, ik blij
Gino,Dank je wel!
Ruud, ook bedankt
Michel, bedankt voor de waarderingen
Jorg, :thumbup: :thumbup:
Erik,is zeker genieten
Tim,bedankt, ik ga nu zeker doorbouwen
Alex, :thumbup:
Gisteravond het volgende gedaan:
Foto 1: een goedkoop stukje 2-rail gesloopt en de spoorstaven vast gelijmd. Hier komt de bokkraan te staan, eigenlijk zoek ik nog wat losse loc-wielen om op deze spoorstaven te plaatsen.
foto2: Weer een stukje 2-rail, niet aangesloten aan de schijf maar er tegen aan (geen apart verbindingsstukje nodig)
ook dit is een decoratief stukje voor bijvoorbeeld wat kolen wagons (deze 3 passen ook precies op de schijf)
Foto 3: Weer een "los" stukje spoor, deze is voor de verwarmingsloc. Nu heb ik een aansluitstukje over, deze komt hier direct naast ,
(extra P-ruimte voor een loc (je))
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Beetje laat maar zag nu pas je filmpje. Dat is kicken! Ziet er erg goed uit hoor.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Hoi Arend,

Net weer genoten van jou foto,s en filmpje  :thumbup: :thumbup:

Je rails is erg mooi gemaakt, zelfs tussen de puko,s  :)

Fijn dat de draaischijf weer werkt, en voor een nette prijs.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
ziet er erg leuk uit arend.
je hebt er echt over nagedacht. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
even 1 ding over foto 2, je zegt daar dat het een stukje 2 rails is voor kolenwagons, die moeten daar toch heen geduwd worden door een lok lijkt mij. die kan daar dan niet rijden. en als ze op de draaischijf moeten om kolen te halen moet daar toch ook een lokje bijpassen?
in ieder geval, succes met de verdere bouw :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Henk  :thumbup: dank je wel
Peter : Bedankt voor de complimentjes :thumbup:
Tim : Fijn dat je meedenkt  :thumbup: , maar daar heb ik natuurlijk wel over nagedacht :D
De wagons worden door een loc de schijf op geduwd, de schijf draait naar het kolenspoor, en vervolgens duwt de loc die in de loods staat tegenover het kolenspoor, de wagen van de schijf af  ;)  Als ik alles werkend heb komen er wel weer filmpjes !!

De loods is even weg en we gaan nu van achter naar voor werken, eerst het groen áchter de loods.
Dan de loodssporen, en dan testrijden tot in de late uurtjes :D :D
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Hallo Arend,

Het ziet er weer prachtig uit! Ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet als de loods (en de sporen er omheen) allemaal compleet zijn.

Maar even een vraagje: wat gebruik jij om die watertoren zo prachtig roestig te maken?

Groet, Edwin
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Ziet er goed uit het groen Arend. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
-Arend:
Das weer top klasse knutselwerk,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Arend, oké duidelijk (over wagons en draaischijf). Weer mooie foto's ziet er goed uit. Maar nu wordt ik nieuwsgierig,  welke loks staan daar te testen :D >:-D
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Arend,

mooi gemaakt.

Wim
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Superfoto's van een superbaan :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Wat een pracht update, doet me hier deftig kwijlen. leuk inspiratie bron voor mij  :P dus blijven posten die foto's  :D  :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
mooi,mooi .... :thumbup: :thumbup: :thumbup:...doe zo verder
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) 1e stoomloc op de draaischijf filmpje!
Bedankt voor de berichtjes  :thumbup:
Al dat geknutsel is wel leuk maar er moet natuurlijk ook gereden worden !
Aangezien ik flink wat 1600-loc's terzijde had staan voor een fotootje (voor een ander draadje ;))
Stonden er complete reizigers treinen zonder loc, een reizende 1200 loc sloeg alles aan de haak wat hij tegen kwam  8o
veel kijkplezier bij het volgende filmpje!
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
Arend,

Was me vlug de tel kwijt hoor, wel een knappe lengte van wagons.  :P  :thumbup: :thumbup:





Groeten


Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
Arend. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
Dag Arend.

Knappe sleep hoor!
Ik kreeg ineens medelijden met die lui die met zo'n
koffiezak op hun rug door zo'n trein sjouwen ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
zo he, en hoeveel meter was dit in 1:1? ik telde 50 wagons, klopt dat? mooie lengte hoor, nog even 10 rijtuigen erbij, (of eigenlijk nog 35 icr's als dit ze echt allemaal waren) waavan 1 setje 60 de langste reizigerstrein ter wereld, en de 1607, dan heb je weer een hele mooie foto voor in dat andere draadje :D , wat ik wel knap vind is dat jij voor 50 rijtuigen 1 lok heb gebruikt, en in rails miniworld hebben ze voor 60 rijtuigen 3 loks gebruikt, toen ze de langste reizigerstrein ter wereld van 1989 wilde nabootsen. het kan ook met 1 lok :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
Hallo Arend,

Citaat van: firstborneagle op maandag 25 januari 2016, 20:37:07
Al dat geknutsel is wel leuk maar er moet natuurlijk ook gereden worden !

En dat heb je nu "meer dan" laten zien.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!

Boeiend opgenomen, Arend  :thumbup:

Met de muziek is ook nix mis, trouwens !

Grtz Tony

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
-Arend:

Hele mooie laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange sleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) extreem lange trein , filmpje !!!
 :-) :-) :-)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Allenbedankt voor de reacties  :-)  :thumbup: :thumbup:
Tony bedankt voor je bijdrage, die wielen is nét waar mee ik het kraangedeelte "af" kon maken  :thumbup:
En hiermee is het BW-gedeelte klaar, alle elementen die op een echte BW te vinden zijn heb ik aangebracht (zover ik weet)
Ook zijn er nog een aantal bomen geplant en staan de stomers onder dak.

Weatheren doe ik met roest-kleur en 3 tinten bruin, beetje mengen/uitproberen en verdunnen met water!
Bij het mengen niet helemaal doorroeren maar de verschillende tinten zichtbaar houden. Laten drogen en vervolgens nog een laagje. Als laatste opvallende delen( bouten en uitsteeksels) benadrukken met roest-kleur of om het nóg erger te maken een drupje geel toevoegen
Vriendelijke groet Arend

ps: je kunt op de foto's klikken, worden ze iets groter ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
De middelste foto is een plaatje van een foto met die arbeiders hard aan het werk. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hoi Arend,

Wat een top sfeer heb je gecreëerd  :thumbup: :thumbup:
Mooi gezicht al die stomers op een rij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
 Mooi Arend  :thumbup:

De wielen hebben eindelijk een passend thuis gevonden !
Allebei blij  :P

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hoi Arend

Dat zijn hele mooie plaatjes met een goed sfeertje  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hoi Arend,

Prachtig hoe jou draaischijf ingedeeld is, een leuk voorbeeld voor mij als ik aan de slag ga hier. :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
arend,
dat bw is werkelijk prachtig geworden. en ik zie een hele mooie collectie stoomloks op de laatste foto.
maar daar links achter op de eerste foto, daar lijk ik ook nog iets van een ketel met wielen te zien, hoort dat ook nog bij het bw? ben wel beniewd wat dat dan precies is.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hallo Arend, net een beetje bekomen van mijn uitstapje naar "de grote wereld in het klein", krijg ik hier alweer een prachtige update te zien.
Je BW is erg mooi geworden. En niet alleen dat, je hebt er gelijk een aantal mooie stomers bij gezet.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Prachtige baan heb je gemaakt!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hoi Arend.
Prachtig filmpje met die enorme sleep van 50 rijtuigen! :thumbup:

Het BW is ook erg mooi geworden.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
Hoi Arend, dat ziet er erg goed uit. Erg mooie scenes en leuke details welke erg realistisch overkomen. Super mooi.

Gr henk
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) BW is af!
wauw jullie zijn snel met de reacties :thumbup: allen bedankt voor de aanmoedigende woorden.

Tim, dat is het oudste stukje van m'n BW. Vroeger stond hier een loods voor 1 loc met daarnaast een kopspoortje met een installatie om de ketel te reinigen en een waterkraan, de kleine bekolingsinstallatie heeft inmiddels plaats gemaakt voor de grote kolenkraan ;)
Het locje wat je ziet staan is mijn aller eerste loc. Het zat in een startset die ik op mijn 7e van mijn ouders kreeg.

( De BW is hier gesitueerd aan het eind van een rangeer/opstel terrein, de sporen lopen dus dood, en op de schijf kunnen de loc's gekeerd worden. Maar ik vind het wel prettig dat de treinen soms lekker door kunnen rijden en daarom is er een keerlus verdekt aangelegd. Met de oude loods heb ik deze doorrijmogelijkheid geprobeerd te verbergen, maar dat mogen jullie natuurlijk wel weten:
KLIK
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Hoi Arend,

Wat een mooie sleep in jouw filmpje, en er waren volgens mij wel 50 wagons ingezet......of heb ik het mis?

Ook je BW mag er zijn en zeker met zoveel stomers bij elkaar op die schijf is een prachtig gezicht :favorite: :thumbup:

Keep up the good work :important:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Mooie foto's Arend, bedankt! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
-Arend:
Mooi opgelost,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Mooi gemaakt allemaal.
Prachtige details en smaakvol geplaatst allemaal  :thumbup:

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
hoi arend,
dat hoekje, het oudste stukje van je bw, ziet er ook erg mooi uit.
wordt er nog wel gewerkt bij het nieuw bw? ik zie dat er nog een stuk dak mist van de loods, nu staan 2 loks half in de openlucht :-( die stomers moet je wel goed verzorgen hoor :P :D
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Hi Arend,

Mooi sfeertje heb je daar neergezet, zelf ben ik nog lang niet zo ver met mijn BW.
Kom graag eens bij je kijken met Cees(s)

groet
Harald
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Arend

Echt een hele mooie baan echt prachtig. Alleen een vraagje, hoe word je modelbaan bestuurt.

Jurgie
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Bahnbetriebswerk is af!
Leuke reacties :thumbup: bedankt!
Tim, zolang die bouwkraan niet op een andere bouw nodig is zullen de bouwwerkzaamheden nog wel even voort blijven duren, bovendien zit er een druppie lijm aan de kont van die preisertjes op het dak, dat vertraagd de boel ook  :D :D
Jurgie, besturing is digitaal met de hand :thumbup: met behulp van een 6021(marklin) en meerdere 80F's
Maar voorlopig rijd er niet zo veel!
Eindelijk maar eens besloten wat wissels van electrische aandrijving voorzien. Vooral achter/naast het graan/voeder bedrijf was de bereikbaarheid slecht wat ten koste ging van de rij mogelijk heden. Al kabeltrekkend en gaten borend kwam ik tot de ontdekking dat de meeste wissels van mijn BW al van electrische aandrijving voorzien waren, de kabeltjes hingen onder de baan!!! compleet vergeten  8o 8o .
Het havenwater (wat demontabel is) zat onder het stof, waartoe acuut maatregelen getroffen moesten worden. Het trapgat heb ik rondom iets kleiner gemaakt, met hierbovenop een klep! Beneden staat namelijk mijn houtgestookte cv, wel lekker warm maar ook veel stof!!
Ik hoop dat het nu minder snel verstoft :)
Voorlopig dus geen filmpjes maar saaie foto's van kabeltjes,kabeltjes en kabeltjes :D
vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Arend,

Prachtig gewoon, vind alles super mooi aan je baan. leuke dingen gezien bij jou op de baan.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Tja, stof, daar wil je vooral vanaf :D
Zo te zien komen er flink wat sporen bij, daar kan je heel wat materiaal kwijt straks.
Ook de draaischijf ziet er buitengewoon goed uit :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk

Hoi Arend,

Hopelijk is de stofreductie goed merkbaar !
En eens wat kabeltjes in je draadje kan ook geen kwaad  :D

Succes ermee !

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk

Nou Arend, ik heb eens lekker van je lijntje zitten genieten. Je weet er wel raad mee zeg!..prachtig werk allemaal.
Veel plezier en succes (en natuurlijk volharding want het gaat allemaal niet vanzelf) met je verdere bouwplannen.

Ik ben er blij mee dat je ons al dit moois laat zien.

mvg Harry.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Citaat van: firstborneagle op vrijdag 19 februari 2016, 22:06:34
......kabeltjes hingen onder de baan!!! compleet vergeten
:lol: :mrgreen:

Citaat van: firstborneagle op vrijdag 19 februari 2016, 22:06:34
maar saaie foto's van kabeltjes,kabeltjes en kabeltjes
:) Ik zie allemaal mooie foto's met weinig tot geen kabel, dus dit is een leuke update  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En je hebt er een mooi luik ingeknutseld, dat moet vast goed werken tegen het stof.B)

Dirk-Jan
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Foto's onder de baan waren onderbelicht en niet interessant, vandaar!
En aangezien ik niet altijd netjes werk valt daar ook weinig te laten zien .
Het wissels project staat even op nieuwe aandrijvingen te wachten, waarschijnlijk volgend weekend de eerste resultaten.

Ondertussen wel even een helix gebouwd! Vorige week 12 stuks hout gezaagd (1 te veel die ik ga bewaren als mal) 12 draadeinden op maat gezaagd en 100 moeren gekocht.
Gister de oude helix (R-1) er uit gesloopt en een stuk uit de treintafel (niveau 0) gezaagd zodat de hoek beter bereikbaar wordt, en begonnen met de opbouw van de nieuwe R-5 Helix.
Het was vandaag een dag van gekruip en gekronkel maar hij zit erin!!

Zoonlief vond het allemaal prima, papa zat opgesloten in de helix en hij kon lekker met de koploper racen(laatste foto)
Vanavond test gereden en dat ging prima.
Onderaan de helix is nu een opstelterrein met doodlopende sporen.
Groet Arend


even geduld, ik krijg de laatste 2 foto's niet gedraaid: gelukt

















Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) geen treinverkeer mogelijk
Hoi Arend,

Das een heel spiraal geworden, de treinen kunnen rustig klimmen bij jou.  ;)



Groeten

Peter